Työvoimapula. Onko vain puhetta?

syntt

Puhutaan että on työvoimasta pulaa rekkaliikenteessä. Onko vain näitten isäntien juttuja jotka eivät tarjoa mitään järkeviä töitä tai maksa mitään?

16

3607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mol.fi

      autotalli.com.sinne ne miehet menneet on

    • stycke

      Halvoista miehistä alalla pula on. Kun ensin on polkaistu taksa kunnolla alas, pitäisi löytää joku idiootti ajamaan niin halvalla että se vielä kannattaa. Valitettavasti jostain mörrimöykynkolosta näitä aina ryömii.

      Toisaalta, on siellä pulaa niistä hyvistäkin kuskeista, vaikea on hyvää löytää. Aina joskus kuitenkin joku kyllästyy tai huomaa ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolen, ja joku saa ammattilaisen riveihinsä. Joku jää ilman, mutta niin se on, yhden tappio on toisen leipä.

      Paskahommia on tullut tehtyä, muttei onneksi aivan ala-arvoisella palkalla - jos ei ihan ruusuisellakaan, eikä niissä tohinoissa ole moni muukaan pitkään viihtynyt. Nyt vastaavasti olen töissä missä monet huonosti viihtyvätkin henkilöt ovat olleet vuosia, joka kertoo siitä että sekä palkkaus että työt ovat siedettäviä.

      Onneksi on valinnanvaraa. Kannattaa muistaa, että mol.fi:ssä ei kovin usein mansikkapaikkoja ole tarjolla...

      • pulaa.

        Halvat=huonoja, valitettavan usein. Alalla kuin alalla ammattimiehet saavat palkkansa. Sitten on täytemiehiä jotka saavat sen mitä ansaitsevatkin. Ammattitaitoa juuri sen verran, että eteenpäin pääsee, mutta kun kiirus on niin kädet heti pystyssä ja työnantajakin paska jätkä kun hoputtaa, vaikka se ammattimies tekee saman homman puolta nopeammin. On tässä nähty kuinka paljon miehessä/naisessa voi olla eroja.


      • PERKELE ITSE
        pulaa. kirjoitti:

        Halvat=huonoja, valitettavan usein. Alalla kuin alalla ammattimiehet saavat palkkansa. Sitten on täytemiehiä jotka saavat sen mitä ansaitsevatkin. Ammattitaitoa juuri sen verran, että eteenpäin pääsee, mutta kun kiirus on niin kädet heti pystyssä ja työnantajakin paska jätkä kun hoputtaa, vaikka se ammattimies tekee saman homman puolta nopeammin. On tässä nähty kuinka paljon miehessä/naisessa voi olla eroja.

        VITTU! OSAAVIEN MÄÄRÄ VÄHENEE KOKO AJAN. KATSOS KUN UUSI ALALLE PYRKIVÄ EI OLE OSAAVA. TOTTA VITUSSA MUODOSTUU SITTEN PULA OSAAVISTA. SAATANA ETTÄ VITUTTAA.

        (PYRIN ALALLE JA OLEN LOISTAVA KULJETTAJA)


    • jo niin

      Isäntä kuin isäntä haluaa vähintään tekniikantohtorin tai diplomi-insinöörin ajamaan paskakuormaansa ympäri Suomen. Niin ja tunti tietysti 4,65€.
      Sama kuin metallin työnantajilla. Kalliita rekrytointia järjestetään ja seminaareissa itketään, että hitsaria ei löydy. Laivaa pitäisi tulla tekemään 8,85€ ja asua parakissa tai maksaa työmatkat itse 165 km päästä. Päivärahat ja matkakuluthan verottaja on jo tappanut.
      Rekkamiehiin vielä, että kyllä teitä riittää ajamaan alle 5 eeroa tunti 13 tuntisia työpäiviä, kun on pakko.

    • halvoista pula

      halpatyövoimasta on nimenomaan pula

      rahalla tuosta selviää

      kun maksaa kunnon palkan niin kyllä työntekijöitä löytyy

      jos ei lupaa kunnon palkkaa niin tilanne on nihkeämpi

    • iuilgil

      ...täytyy kuitenkin aina muistaa että kuljettajia on.

    • PITÄÄ PAIKKANSA!

      AMMATTILAISISTA on pulaa, taitaa olla sukupuuttoon kuollut se laji jo ajat sitten.

      • stycke

        Ei se laji vielä sukupuuttoon ole kuollut, mutta uhanalainen se voi olla...missä on griinpissit sun muut nyt?


    • VAIN puhetta.. työttömiä kuskeja vaikka kuinka

      • Paluumenneisyyteen

        Bussissa miehen kupoli kolisee tyhjyyttään.Kommentoit nykyistä lama-Suomea. Vaikka alkuperäinen kirjoitus koski vuotta 2006. Siinä nyt on vissi ero. Silloin päteviä kuskeja ei löytynyt kaupunkibussin rattiin saati sitten jäte- tai jakeluautonrattiin.Vuonna 2006 Suomella meni tosi lujaa taloudessa toisin kun nyt.Nokia oli puoli-Jumala koko Suomelle.Mitä Nokia on nyt?? niinpä niin.Oliko Bussissa miehellä edes ajokorttia tuolloin?Mopolla taidettiin päristellä.


      • Paluumenneisyyteen kirjoitti:

        Bussissa miehen kupoli kolisee tyhjyyttään.Kommentoit nykyistä lama-Suomea. Vaikka alkuperäinen kirjoitus koski vuotta 2006. Siinä nyt on vissi ero. Silloin päteviä kuskeja ei löytynyt kaupunkibussin rattiin saati sitten jäte- tai jakeluautonrattiin.Vuonna 2006 Suomella meni tosi lujaa taloudessa toisin kun nyt.Nokia oli puoli-Jumala koko Suomelle.Mitä Nokia on nyt?? niinpä niin.Oliko Bussissa miehellä edes ajokorttia tuolloin?Mopolla taidettiin päristellä.

        Mitä nyt 2006 kuka tahansa pääsi ajamaan TYÖKSEEN kuorma-autoa kenellä oli C-kortti, vaikka se olisi saatu samassa B-kortin kanssa ilman pätevyyksiä tai koulutuksia....

        Myöskin digipiirturi oli melko harvinainen tuohon aikaan...

        Mutta mitä täsät opimme... Kuskipulaa ei ole ikinä ollut, eikä ole nytkään... "kakkahommiinkin" kymmeniä hakijoita


      • Vaunuelämää
        Bussissa kirjoitti:

        Mitä nyt 2006 kuka tahansa pääsi ajamaan TYÖKSEEN kuorma-autoa kenellä oli C-kortti, vaikka se olisi saatu samassa B-kortin kanssa ilman pätevyyksiä tai koulutuksia....

        Myöskin digipiirturi oli melko harvinainen tuohon aikaan...

        Mutta mitä täsät opimme... Kuskipulaa ei ole ikinä ollut, eikä ole nytkään... "kakkahommiinkin" kymmeniä hakijoita

        Digipiirturi on kaikissa vm 2006 kuorma-ja linja-autoissa ja sitä uudemmissa. Kai se nyt vuoden 2006 kuljettajapulasta kertoo jotain kun Helsingin seudulla oli valtava pula bussikuskeista. Aina Pohjois-Suomea myöten firmat haalivat kuskeja. Bussivarikoilla oli bussien välissä asuntovaunuja joissa muualta tulleet kuskit asustelivat viikot ja kävivät kotikonnuilla sitten viikonloppuisin. Vasta kun nykyinen lama alkoi niin bussikuskin työtkin alkoivat kiinnostaa.Nyt ei ole tietääkseni pula kuskeista.Pääkaupunkiseudulla on se ominaispiirre,että kun taloudella pyyhkii hyvin niin hyvistä kuljettajista on pula. En tiedä mihin veikot häipyvät silloin.


      • Höylätenjafiilaten
        Vaunuelämää kirjoitti:

        Digipiirturi on kaikissa vm 2006 kuorma-ja linja-autoissa ja sitä uudemmissa. Kai se nyt vuoden 2006 kuljettajapulasta kertoo jotain kun Helsingin seudulla oli valtava pula bussikuskeista. Aina Pohjois-Suomea myöten firmat haalivat kuskeja. Bussivarikoilla oli bussien välissä asuntovaunuja joissa muualta tulleet kuskit asustelivat viikot ja kävivät kotikonnuilla sitten viikonloppuisin. Vasta kun nykyinen lama alkoi niin bussikuskin työtkin alkoivat kiinnostaa.Nyt ei ole tietääkseni pula kuskeista.Pääkaupunkiseudulla on se ominaispiirre,että kun taloudella pyyhkii hyvin niin hyvistä kuljettajista on pula. En tiedä mihin veikot häipyvät silloin.

        Syy tuon ajan kuskipulaan oli työaika. Pitkä työpäivä jossa keskivaiheella pitkä palkaton tauko. Ajoa aamuruuhkassa sitten pitkä tauko ja taas ajoa iltaruuhkassa.Sellainen työnteon malli ei nyky-suomalaista oikein kiinnosta. Vasta kun muut työt on vähissä niin tällainen työskentelytapa alkaa kiinnostaa "paremman puutteessa"


    • nähtyjo

      Pulaa on sellasista joille se rekan ajaminen on elämäntapa, elämänsuola kun saa ladata kylmälaukun täyteen kaljaa jota sitten lipittää shellin takapihalla, kun ensin on kuorma purettu/lastattu ilman korttia, niin ei tarvii 9 tuntia istua siellä, ihan huippua on sitten kun koittaa viikkolepo jossain vieraalla paikkakunnalla niin pääsee baariin ja ehkä vielä saa pillua niin mikäs sen hienonpaa, jaksaa taas viikon painaa läpituntipalkalla tietty, vaikka sen 100 tuntia, niin mikäs sen parempaa, isännälle ainakin.

      että näistä miehistä on jatkuva pula kyllä

    • nääs

      Pulaa on nimenomaan miehistä ja miksei naisistakin, jotka ei marmata jatkuvasti. Osaavat hommansa vaativammankin yhdistelmän ajossa. Osaavat lisäksi asiakaspalvelun luontevasti. Ajattelevat muitakin ja omaavat elämänkokemusta. Elämän- ja ajokokemusta ei taas voi runsaasti olla jos on nuori. Nuorempikin pärjää kunhan ei leiki kaikkien alojen asiantuntijaa. Asenteesta se kaikki on kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8299
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2268
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2132
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1728
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1667
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1467
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1093
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      870
    Aihe