AWA nimeksi

tavallinen.

Laittaisitko lapsellesi nimen Lordi bändin jäsenten mukaan. Iltalehdessä on kirjoitus, että eräs pienokainen on saanut nimekseen AWA.

130

35614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa-Mari

      Kahdenkymmenen vuoden kuluttua kukaan ei muista koko pändiä.

      • nyt 12-v.

        Ja Awa on ihan nätti nimi. Samoin kuin Ada.


      • --Nunna--
        nyt 12-v. kirjoitti:

        Ja Awa on ihan nätti nimi. Samoin kuin Ada.

        Kaunis nimihän se on ja onhan Awa nimi ollut jo ennen Lordia. Mitäs siitä jos joku on Lordista saanut hieman lisäpontta nimen antoon? :D


      • tietäväinen/haapsiska
        nyt 12-v. kirjoitti:

        Ja Awa on ihan nätti nimi. Samoin kuin Ada.

        awa ja ada on ihan eri asia...


      • jalik

        mikä kahdekymmenen?:-)))Vuoden päästää unohdetaan jo koko juttu.


      • wawawawawa
        nyt 12-v. kirjoitti:

        Ja Awa on ihan nätti nimi. Samoin kuin Ada.

        tytölle awa oisi nätti nimi, mitä tulee bändin miehiin niin... eeei ehkä ihan heti tule mieli antaa pienelle lapselle sellaista, lapsosistakaan ei ikinä tiedä mihin suuntaan kasvavat ^^


      • Datsu

        mähän olen ollu jo vuosia lordi fani ja en minä lordia unoha ikinä!!!!!!!!!!


      • kysyn vaan
        tietäväinen/haapsiska kirjoitti:

        awa ja ada on ihan eri asia...

        Väitettiinkö tuossa että ne olisi samoja???


      • Anonyymi
        jalik kirjoitti:

        mikä kahdekymmenen?:-)))Vuoden päästää unohdetaan jo koko juttu.

        vielä muistetaan 2023! nimeni tuli Sen mukaankin


    • mielipiteeni

      Itse olen nimien suhteen aika vanhoillinen, en olisi laittanut, vaikka ei kai siinä mitään vikaakaan ole.

    • awa84

      mies haluis laittaa pojalle toiseksi nimeksi lordi... ja kutsuukin tätä tällä nimellä, tyttöä taas awaksi heh

      • Erittäin Mietteliäs

        miten voi olla niin julma!?


    • sinihelmikki

      ratkaisisi. Esim. Winter, Wiik, Wendelin nimien eteen Awa sopisi. Ei esim.Awa Saarinen

      • 123

        Mutta Awa Saarinen kuulostaa hyvältä. Mutta Awa Enhroot kuulostaisi kornilta.


      • Linxmoi

        Siis ei se Awa Saarinenkaan kuulostais ees pahalta... eihän nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.. niihän sitä sanotaan... mut tässä tilanteessa kysymys vaan on tytöstä..


    • Marilyn?

      Laittaisin noin kauniin nimen helpostikkin, siitähän se on kiinni minkälaisesta nimestä on kyse.Bändikin vielä upea lähetti suomelle!

      • awa fani

        ei musta awa oo hirvee nimi koska kumpi nimi tytölle awa vai lordi. hah! se on kaunis nimi kyl musta. no joo. jos niiku joku suku nimi esim lahti. lordi lahti vai awa lahti. lordi lahti kuulostaa tyhmältä ku kummatki L mut awa lahti. musta tärkeintä olisi et mul olis nimi. antaisin mun tyttärelleni awa nimen. no joo lordi sen nimeks. HETI!


    • minä vain

      Suomessa on vuosien 1899-2006 aikana annettu Awa nimeksi 12 kertaa.. ei siis mikään yleinen mutta ei pelkästään Lordinkaan takia...

      • Eenu

        Suomessa on tosiaan virallisesti 12 Awaa, 6 Kitaa, 1 Amen, muttei yhtään Lordia tai Oxia.


      • Aave

        Suomessa on 165 Avaa, 12 Awaa, 357 Aavaa ja 9 Aavetta, olen jälkimmäisiä.


    • alkuperä

      Awa tarkottaa kuolleen naisen mädäntynyttä ruumista. En laittaisi lapselle nimeksi! Ottaisivat ihmiset selvää tollasten nimien alkuperästä...

      • sinihelmikki

        kanssasi. Siksi on hyvä käyttää kalenterissa olevia nimiä. Mieleen tuli suomennos Aava. Se olisi ihan kaunis esim. Aava-Leena, Aava-Miia


      • asiasta

        että ei kannata laittaa awaa nimeksi, not enought"


      • ...

        Useimmilla nimillä on jokin alkuperä, eikä aina niin kaunis alkuperä olekaan. En usko kuitenkaan, että vaikka jonku nimi olis Awa, sitä alettais mädäks ruumiks nimittelemään. Jotkut suomalaisetki nimet voi tarkottaa joissaki muissa maissa jotain rumaa...


      • niin tai näin

        Awan Lordi-hahmo on 227-vuotias elävä kuollut. Hänet on 26-vuotiaana surmattu vampyyrinä seivästämällä.


      • Awa fani_95

        Awan nimi ei tarkoita yhtään tuota mitä kirjoitit. Se on muunneltu nimi aaveesta. Luin lordin sivustolta.


      • niin tai näin
        Awa fani_95 kirjoitti:

        Awan nimi ei tarkoita yhtään tuota mitä kirjoitit. Se on muunneltu nimi aaveesta. Luin lordin sivustolta.

        paskat tarkoittaa, katohan wikipediasta apina


      • kukaan miettii

        Kukapa normaalisti miettii mitä kenenkin nimi tarkoittaa.


      • tyyppyri
        niin tai näin kirjoitti:

        paskat tarkoittaa, katohan wikipediasta apina

        Mut jos se nimi on keksitty just sillee et se nimi on muutettu aavesta. Ja sitten ne on keksiny mitä se tarkoittaa. Ja eiks wikipediassa käyttäjät voi muuttaa tekstiä? Jokuhan on voinu muuttaa sen.


    • Nimeltäni Markku

      Minua hävettäisi jos vanhenpani olisivat antaneet minun nimeni jonkun julkkiksen mukaan vain siksi että he ovat joskus "diganneet" kyseistä henkilöä.
      Jos nimeni olisi esim. Kita, niin minä varmistaisin että 18-vuotiaana vaihtaisin nimeni.
      Kyllä sen pitäisi olla kunnon, perusmukava nimi!

      • kaikki kotona?

        Sairasta touhua. Erikoiset nimet on ok, mutta tuollainen..Sitten ihmetellään koulukiusaamista, ym.
        Haluaisitteko antaa tytöllenne nimen "jätekasa" tai ruumis?
        Hei hallojaa!!


      • minnnee090909
        kaikki kotona? kirjoitti:

        Sairasta touhua. Erikoiset nimet on ok, mutta tuollainen..Sitten ihmetellään koulukiusaamista, ym.
        Haluaisitteko antaa tytöllenne nimen "jätekasa" tai ruumis?
        Hei hallojaa!!

        Miksei Awaa saisi nimeksi antaa? Kaunis nimi ja sellatti. Eikä sitä tarvitsisi edes mainita missään että on saanut nimensä Loordin koskettimien soittajan mukaan. Tai sitten voisi hehkuttaa sitä. Itse olisin ainakin ylpeä jos olisin nimetty jonkun juklisuuden henkilön mukaan. :)


      • awa on paras ;D
        minnnee090909 kirjoitti:

        Miksei Awaa saisi nimeksi antaa? Kaunis nimi ja sellatti. Eikä sitä tarvitsisi edes mainita missään että on saanut nimensä Loordin koskettimien soittajan mukaan. Tai sitten voisi hehkuttaa sitä. Itse olisin ainakin ylpeä jos olisin nimetty jonkun juklisuuden henkilön mukaan. :)

        awa...on niin lutunen nimi...se sopii tytön nimeks....


      • mitä.
        minnnee090909 kirjoitti:

        Miksei Awaa saisi nimeksi antaa? Kaunis nimi ja sellatti. Eikä sitä tarvitsisi edes mainita missään että on saanut nimensä Loordin koskettimien soittajan mukaan. Tai sitten voisi hehkuttaa sitä. Itse olisin ainakin ylpeä jos olisin nimetty jonkun juklisuuden henkilön mukaan. :)

        Kannattais ottaa selvää ensin, mitä nimi tarkoittaa. Lueppas tuolta edellisiä ketjuja, niin selviää.


      • Kysynpä vain
        mitä. kirjoitti:

        Kannattais ottaa selvää ensin, mitä nimi tarkoittaa. Lueppas tuolta edellisiä ketjuja, niin selviää.

        Kiinnostaisi tietää, missä kielessä tai minkä lähteen mukaan "awa" tarkoittaisi "kuolleen naisen mädäntynyttä ruumista".


      • näin on jees niin

        kyll
        joo
        samaa mieltä, ei sotaa


      • Kysynpä vain kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää, missä kielessä tai minkä lähteen mukaan "awa" tarkoittaisi "kuolleen naisen mädäntynyttä ruumista".

        Lordin kosketinsoittaja-Awa otti juuri ko. asian vuoksi nimekseen "Awa".


      • Unski-swan
        kaikki kotona? kirjoitti:

        Sairasta touhua. Erikoiset nimet on ok, mutta tuollainen..Sitten ihmetellään koulukiusaamista, ym.
        Haluaisitteko antaa tytöllenne nimen "jätekasa" tai ruumis?
        Hei hallojaa!!

        Awahan on verrattavissa jätekasaan ja ruumiiseen... Ja huomaa, se oli SARKASMIA tämä mielipiteeni sinun mielipiteestäsi.


      • tarkistin
        mitä. kirjoitti:

        Kannattais ottaa selvää ensin, mitä nimi tarkoittaa. Lueppas tuolta edellisiä ketjuja, niin selviää.

        AWA == Australian Water Association


        Mutta jos olisikin:

        if (AWA != (Australian Water Association))
        {
        System.out.println("Duh...");
        }


      • ruumis.
        kaikki kotona? kirjoitti:

        Sairasta touhua. Erikoiset nimet on ok, mutta tuollainen..Sitten ihmetellään koulukiusaamista, ym.
        Haluaisitteko antaa tytöllenne nimen "jätekasa" tai ruumis?
        Hei hallojaa!!

        mä ainakin haluaisin. jätekasahan on ihan kivan kuulonen nimi :) ei millään pahalla ehkä tällasta pientä piilovittuilua tässä vaan.


      • FYU
        ruumis. kirjoitti:

        mä ainakin haluaisin. jätekasahan on ihan kivan kuulonen nimi :) ei millään pahalla ehkä tällasta pientä piilovittuilua tässä vaan.

        joo kuules, miten paljo sua kiusattas nimen perusteella? tai oisko pappi ees alkanu kastamaan "jätekasaa?"


      • Awa
        Kysynpä vain kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää, missä kielessä tai minkä lähteen mukaan "awa" tarkoittaisi "kuolleen naisen mädäntynyttä ruumista".

        Koksetin soittaja Awan nimi tulee sanoista aave ja engalnninkielen verbistä be aware =olla varuillaa.


      • ruumis.
        FYU kirjoitti:

        joo kuules, miten paljo sua kiusattas nimen perusteella? tai oisko pappi ees alkanu kastamaan "jätekasaa?"

        haha ^^


    • ilona x

      aivan tavallinen nimi, kyllä niitä erikoisiakin nimiä löytyy. ja valitattavasti osa on niiiin väkisin väännettyjä että. välillä tuntuu ettei vanhempien mielikuvituksella ole mitään rajaa.en viitsi mainita "erikoisia nimiä" ettei kukaan pahoita mieltään,jos vaikka sattuisi olemaan sen niminen lapsi.malaisjärki käteen.

      • ihmettelevä nuunuu

        On sitä erikoisempiakin nimiä kuultu, kuten lia, nilla, alia yms. Awa on ihan kaunis nimi, mutta näyttää kyllä suomen kielessä hassulta, kun siinä on W eikä V. :) Onko sillä nimen merkityksellä niinkään väliä? Oma nimeni tarkoittaa jumalan taloa, enkä ole tippaakaan uskovainen, eikä ole vanhempanikaan..


      • IHQU GIRL
        ihmettelevä nuunuu kirjoitti:

        On sitä erikoisempiakin nimiä kuultu, kuten lia, nilla, alia yms. Awa on ihan kaunis nimi, mutta näyttää kyllä suomen kielessä hassulta, kun siinä on W eikä V. :) Onko sillä nimen merkityksellä niinkään väliä? Oma nimeni tarkoittaa jumalan taloa, enkä ole tippaakaan uskovainen, eikä ole vanhempanikaan..

        joo niin on antakaa lapselle nimeksi anna tai tiia tai viivi ne on sentään perus nimiä


      • perusnimen omistava
        IHQU GIRL kirjoitti:

        joo niin on antakaa lapselle nimeksi anna tai tiia tai viivi ne on sentään perus nimiä

        joo annetaa vaa anna tai tiia tai noora tai viivi, kohta on koko maailma täys jotai annoja ja tiioja ynm. MULLA sattuu olemaan aika "perusnimi" ja EN pidä siitä sitte yhtään. erilaisuus kunniaan ! käyttäkää mielikuvitustanne ihmiset !!


      • Awa fani_95

        Olen samaa mieltä. Onhan sellainenkin nimi kuin Google. Onkos se sitten parempi kuin Awa?


      • ihmettelevä
        perusnimen omistava kirjoitti:

        joo annetaa vaa anna tai tiia tai noora tai viivi, kohta on koko maailma täys jotai annoja ja tiioja ynm. MULLA sattuu olemaan aika "perusnimi" ja EN pidä siitä sitte yhtään. erilaisuus kunniaan ! käyttäkää mielikuvitustanne ihmiset !!

        Ei mielestäni nimi Noora ole kovin yleinen. En ole sitä monellakaan kuullut, toisin kuin tiiaa, viiviä yms. Erikoiset nimet ovat kivoja, mutta rajansa kaikella.


      • veellä on väliä
        perusnimen omistava kirjoitti:

        joo annetaa vaa anna tai tiia tai noora tai viivi, kohta on koko maailma täys jotai annoja ja tiioja ynm. MULLA sattuu olemaan aika "perusnimi" ja EN pidä siitä sitte yhtään. erilaisuus kunniaan ! käyttäkää mielikuvitustanne ihmiset !!

        Ava yksöisveellä kirjoitettuna on useissa kielissä johdettu lintua tarkoittavasta sanasta avian tai jotain sinne päin. Arabiankielessä ava tarkoittaa vesiputousta. Tuosta awa-nimen ruumisalkuperästä en osaa sanoa...


    • pitää

      olla vanhemmilla pissiä päässä jos lapsensa nimeävä jonkin typerän muotivillityksen mukaan.

    • sivistynyt

      Kyllä Lordi on ihan hyvä ja Awa ihan käypä taiteilijanimi, mutta en itse laittaisi lapseni nimeksi Awaa. Minulla on 3 herttaista tyttöä, Linda, Anna ja Silja. En voisi kuvitella että joki heistä olisi Awa tai saatika Mister Lordi. Se on mielipide asia, mutta moni voi alkaa pilkkaamaan nimen perusteella. En laittaisi, katsoisin sen paremmaksi. Entä jos lapsi ei isompana edes tykkää Lordin musiikista? Mitäs hän sitte voisi tehdä? Vaihtaa nimen? Muistakaa että vanhemmat aina antavat maailman kauneimman nimen lapselleen, ehkä juuri sen minkä niminen itse haluaisi olla... Moni nimi tulee jostain sukulaisen nimestä, mutta onko kellään oikeasti Awa- nimistä sukulaista muilla tietenkään kuin itse Awan sukulaisilla? Tai onhan niitä Awaa kauniimpiakin nimiä olla. Asia on niin että vaikka Nightwishiä fanitankin, niin en laittaisi lapseni nimeksi Emppu tai Marco tms. Eli en laittaisi myöskään Awaa.

      • HAHA HA HA

        Sinä et sitten laittanut Silja- nimeä tyttärellersi sen vuoksi että pidät Silja Linesta??? Potaskaa! Silja on laiva ei nimi! Oma lapsesi saa kärsiä kiusauksesta tuosta nimestä!
        Samoin Linda(Lampenius) ja Anna(vaikka nyt Eriksson) JA PAH SINULLE!


      • HAHA HA HA kirjoitti:

        Sinä et sitten laittanut Silja- nimeä tyttärellersi sen vuoksi että pidät Silja Linesta??? Potaskaa! Silja on laiva ei nimi! Oma lapsesi saa kärsiä kiusauksesta tuosta nimestä!
        Samoin Linda(Lampenius) ja Anna(vaikka nyt Eriksson) JA PAH SINULLE!

        lol syö pääs D:D:D::D


    • hankkikaa nyt oma elämä!

      toi on todella naurettavaa! nuoletteko te kaikkien kuuluisuuksien persettä tuolla tavalla?!
      onko sinun toisten lapsien nimet sit einsteinin mukaan vai mercedeksen mukaan?! vai jopas jotakin sillanpään mukaan?!?! :D jos on noin vaikeaa keksiä jotain tyttö nimeä niin onkohan se lapsi tehty rakkaudesta vai lordin muistoksi?!

      • .....

        Edelleenkin Awa on ihan normaali nimi siinä missä muut ja ollut olemassa ennen Lordia. Julkkiksia löytyy joka nimelle, joten ei sille voi mittään :D


      • jari vaa

        Minuakaan ei tehty rakkaudesta vaan Jari Sillanpään muistoksi.


    • nainenn_

      No miks en kun Awa nimi on ollu jo tiedossa ennen koko Lordipaskaa..Tunnen jopa yhden joka on toiselta nimeltaan Awa

      lopettakaa paskan jauhaaminen,ihan oikeesti..ja iltalehtikin vois kirjottaa juttui mitkä oikeesti merkkaa

      • imuska

        HANKIKAA ELÄMÄ JOKAINEN LAITAA LAPSEN NIMEKSI MINKÄ HALUAA JOS SE ON TEILLE ONGELMA NIIN HANKIKAA ITENE HOITOON TAI JOTAIN


      • Aava-Emilia

        En tykkää Lordista mutta voisin aivan hyvin antaa sen Awan lapseni nimeksi. Jos tykkää nimestä, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko samanniminen julkkis olemassa.


      • sinihelmikki

        on julkaisukelvotonta


      • sinä
        imuska kirjoitti:

        HANKIKAA ELÄMÄ JOKAINEN LAITAA LAPSEN NIMEKSI MINKÄ HALUAA JOS SE ON TEILLE ONGELMA NIIN HANKIKAA ITENE HOITOON TAI JOTAIN

        sinä sinä opetele kirjota, opetele kirjota? Ymmärtäkö? Kökökö? Ymmärtäkö? Ööö

        Ai ni. E -e ----E --e El -- Elä KikiKirjota KAPSilla, kukun se on va va vammaista ja epäilen ettet todella kärsi mistään vauriosta vaan pelkästä oppimattomuudesta.


    • P.m.m.P

      Päätin kuusi vuotta sitten, että jos tuleva lapseni olisi tyttö, hänen nimensä olisi Awa tai Aava. Lordista ei silloin vielä puhunut kukaan....... Tuli kuitenkin poika!

      • ...

        Aava on aina ollut munki suosikki nimi ja Awaki ois iha kiva :)


    • Stallion1979

      Just...Lordi voitti Euroviisut ja se on ihan ookoo mutta en tajua että KAUPPOIHINKIN on tullut Lordi-nimistä limua,joka maistuu samalta kuin aiemmatkin punaiset limut!Ja jos joku antaa lapselleen nimeksi Awa,ei siinä mitään,itselläni on tyttö jonka nimi on Ada,joten ei eroa paljonkaan:)Mutta toi Lordi-hehkutus saisi jo loppua!T:kyllästynyt!!!!!!!!!!!!!!!!

    • marzulih

      Awa nimeähän voi ihanan kivasti muunnella! Mitäs mieltä ootte näistä: Awalina, Awian, Awira ja Awalie? Ihan kelpo nimiä musta! Kaunein mun mielestä noista on Awalina! :)

      • mielikuvitustaf

        niin..on vain mielikuvitus rajana..
        kunhan lapsi ei joudu nimestään kärsimään niin
        eikai siinä mitään..
        onhan noita ukkoja ja kouta okkoja :]


    • ainakaa

      todellakaa laittais Awaa lapsen nimeks ihan vaan sen tähden ku se on joku lordin paska hölöpää...
      vaikka ei siin nimes muute mitää pahaa ookkaan!!

    • jenzku

      sen nimeksi voisi tulla sara tai jos se on poika niin sauli??

    • cat-88

      jos et kuitenkaa...muksus kärsis siit nimest myöhemmin...eikä se mittää kivaa olis????

    • ja on jo 3 vuotias

      joten ei ole annettu Lordin mukaan.

      • ..nimeni

        Minun nimeni on Awa, pidän siitä nimestä tosi paljon! Vaikken tykkää paljonkaan Lordista. Mutta.. Löysin netistä toissapäivänä sellaisia biisejä, joissa Awa vaan soittaa. Se on tosi hienoa!! Käykää ihmeessä katsomassa!!! http://awanmusiikkia.koskettimet.com
        Tämä osoite ei ehkä toimi, koska minulla on kannettava juuri 1viikko sitten tehty kone, niin voi tällä löytyä vaan uusia sivuja.. Anteeksi jos ei löydy.. Jos et tykännyt tästä kyseisestä muusiikista/ verkkosivusta, voin ANTAA sinulle IHAN TULITERIÄ PC-pelejä, TAI jotain DVD: eitä. TAI vaikka vain jotain TULITERIÄ uusia sivuja.. JOS kiinnostaa.. Mutta eipä tässä muutakaan!
        Hyvää syksyn jatkoa kaikille, joilla on lämmin sydän, niin kuin minulla! (sYdÄn)
        Ei tarvitse kiittää niistä mitä sitten annan, jos et halua.. =) Mutta olisit ystävällinen, jos kiittäisit! =)


    • sus.88

      ehkä, ihan kivalta nimeltä kuullostaa:)

    • nimimerkki

      Awa tai Aava ovat ihan nättejä nimiä, enkä usko että ihmiset ajattelee nimen alkuperää :) Esim. sellainen suomalaisittain tavallinen nimi kuin Sari tarkoittaa Aasiassa tietynlaista vaatetta, mutta enpä usko että suomalaiset juurikaan sitä ajattelee kuullessaan kyseisen nimen...

    • dasgdffgzdg

      suomalaiset on juntteja...

      Joo minäkin oikein innoissani laittaisin jonkun "sankareiden" roskamusiikin tekijöiden mukaan nimen lapselleni, just joo!

      No missään nimessä!!
      Suomalaiset nimet ovat muutenkin junttimaisia, jusseja, janneja, osseja......................

    • joku

      Ja tämän pikku awan joka lehdissä on ollut, niin ei ole tuskin lordin takia annettu, vaan että nimi on muutenkin nätti ja sopiva tytölle, ja asioita voi katsoa monella tapaa.

      • Awa....

        Juuri niin... Ei sillä nimen tarkoituksella ole väliä. Jos se on kaunis nimi! Hei! Jos ton awan nimi oiskin vaik Viivi! Niin minkälainen tästä keskustelusta olisi tullut! Kaikki luulevat että nimi annetaan Lordin kunniaksi.


      • just juu
        Awa.... kirjoitti:

        Juuri niin... Ei sillä nimen tarkoituksella ole väliä. Jos se on kaunis nimi! Hei! Jos ton awan nimi oiskin vaik Viivi! Niin minkälainen tästä keskustelusta olisi tullut! Kaikki luulevat että nimi annetaan Lordin kunniaksi.

        kun ajattelee, miten paljon nimiä otetaan esim. tv-sarjoista ja elokuvista niin johonkin Brookeen, Hermonieen tai Frodoon (ja tiedän kyllä, että Frodo on miehen nimi :D ) verrattuna Awa on kaunis nimi, joka käy suomalaisen sukunimenkin kanssa


    • äippä

      en kyllä laittaisi! Mitä kun lordi innostus loppuu? Vaihtuuko lapsen nimi? Tavalliset nimet ovat hyviä eikä lordi hysterian jälkeen kaduta! Olihan se mukavaa kun lordi voitti euroviisuissa mutta liika on liikaa!

      • k.v

        sukunimi helpompi vaihtaa kuin etunimi olettaisin en tiedä


    • _MAIJA---_

      Suomessa on 12 Awaa...(tyttöjä)
      6 Kitaa... (kaikki työttöjä)
      1 Amen... (tyttö)
      Lordin ja Oxin mukaan ei oo nimetty lapsia...
      Eipä taijakkaan nuo muutkaan olla, koska ne on annettu vuosina ennen ku Lordi tuli julkisuuteen.

    • kamikaze 33

      muuta voi sanoa kuin VOIHAN V...U

    • lukiolainen.

      Voi herranjumala. ette sitte yhtään järkevämpää aihetta keksiny mistä kinastella ? huhhuh. "joukossa tyhmyys tiivistyy". Awa nimi sekin on "ei nimi miestä pahenna." Mitä väliä jollain nimellä on. EI YHTÄÄN MITÄÄN. mä annan ainaki (jos saan) niin pojalleni nimeks Lordi vittu jee.

    • janina!

      Awa on ihan kaunis nimi ja eihän se välttämättä tarkoita että on antanut sen nimen lapselleen vaan,koska yksi Lordin jäsenistä on saman niminen!!!!
      Ja vaikka oisikin niin,so what? Kun nimi ei edes viittaa mihinkään!

    • suomalainen

      Miksi Teille hyvät ihmiset ei kelpaa enää oikeat kunnon suomalaiset nimet jotka löytyvät allakasta ja lapsenne voisivat viettää jopa nimipäivää?

      • ååååå

        ai kuten pojalle yrjö ja tytölle hulda.siinnä teille perinteistä nimee..taitaa kirjottajilla olla itsellään ruma nimi kun puututaan näinkin pieneen asiaan...


      • oli aikas hyvä amerikkalinen näyttelijä


      • Jurpo
        hessuliki kirjoitti:

        oli aikas hyvä amerikkalinen näyttelijä

        Mikä "Awa Kardrner"?
        Sen näyttelijän nimi on kylläkin Ava Gardner.
        Ei siis Awa, eikä todellakaan Kardrner..


    • 999

      Joo,joo tottakai. Ja henk.tunnuksen loppuosaksi
      voi laittaa 666.

    • Diudi

      Minusta Awa on nätti nimi. Se nyt vaan on harmillista, että se tyttölapsi piti nimetä juuri Lordin takia. Mut minkäs sille mahtaa. Minua vaan nauratti et mahtaa olla ruma vauva, ku isäntäkö se oli sanonu siitä vauvasta, et se vähä muistuttaakin sitä:D

    • ....

      Eihän se tosiaan ole mikään ruma nimi ollenkaan. Mutta itse ehkä laittaisin kahdella AA:lla eli Aawa.
      Katselin juuri, että suomessa on kastettu 12 kappalta Awa nimisiä lapsia, joista ensimmäinen on kastettu 1960-1979. Kun taas Aawa nimisiä suomessa ei ollut lainkaan (vielä :p). Ja Aava nimellä on kastettu yhteensä 357 suomessa.

      Eli siis minulle (vaikka lordista pidänkin) ei ainakaan tule ensimmäisenä mieleen lordi-yhtye, vaikka lapsi awa nimellä kastettasiinkin.
      Kaunis nimi.

    • NIMI

      vaikka tuo kyseinen tyttö on parhaan ystäväni isän kaverin lapsi on nimi silti aivan kamala en itse antaisi lapselleni sellaista nimeä ja sitten kun lapsi kasvaa ja saa tietää nimensä alkuperän niin tykkääköhän enää? Ja siinä artikkelissa sanottiin harvinaisen pitkä hiuksinen tyttö muistuttaa lordi yhtyeen awaa. Eli ei voi sanoa että olis mikään ihanan näkönen vauva!

      • joku

        maailman ihanin ja kaunein vauva jolla sattuu oleen pitkät hiukset.


      • ninni X

        Oon jo päättäny, että lokakuussa syntyvän poikani nimex tulee
        Lordi Veikka Kalevi Txxxxxainen.

        Jälkimmäiset nimet tulee siitä, että Luna Madonna saa viimein kaipaamansa pikkuVEIKAN ja kalevi taas on mun isopapan nimi.

        Ainoo et en oo viel ihan varma, et hyväksyyks seurakunta ton nimen. Onks muil jo kokemuksii?


      • '''''
        ninni X kirjoitti:

        Oon jo päättäny, että lokakuussa syntyvän poikani nimex tulee
        Lordi Veikka Kalevi Txxxxxainen.

        Jälkimmäiset nimet tulee siitä, että Luna Madonna saa viimein kaipaamansa pikkuVEIKAN ja kalevi taas on mun isopapan nimi.

        Ainoo et en oo viel ihan varma, et hyväksyyks seurakunta ton nimen. Onks muil jo kokemuksii?

        aivan hienoo jos uskallat antaa nimeksi lordi,mutta voi olla että kritiikkiä riittää.kaikkia kun ei voi miellyttää.


      • elina
        ninni X kirjoitti:

        Oon jo päättäny, että lokakuussa syntyvän poikani nimex tulee
        Lordi Veikka Kalevi Txxxxxainen.

        Jälkimmäiset nimet tulee siitä, että Luna Madonna saa viimein kaipaamansa pikkuVEIKAN ja kalevi taas on mun isopapan nimi.

        Ainoo et en oo viel ihan varma, et hyväksyyks seurakunta ton nimen. Onks muil jo kokemuksii?

        En oikein jaksa uskoa, että nimeä tullaan hyväksymään nimitoimistossa... Siis tuota Lordia etunimeksi, mutta ainahan voi kokeilla.
        Mieti kuitenkin ensin, miten lasta mahdollisesti kohdellaan yms. kun etunimi on Lordi. Lapsen kaverit koulussa kymmenen vuoden päästä tuskin tietävät Lordista mitään, elleivät vanhemmat ole kertoneet...


    • Lunaaa

      Kuulin kans, et oli tullut nimeksi Awa. Nätti nimihän se on. :) Ei voi muuta sanoa!

    • Sargendahlen

      En ole kyllä koskaan kuullut että nimeksi oltaisiin annettu Awa, vasta kun nyt iltalehdestä luin. Ainoastaan olen kuullut että Ava, tavallisella v:llä kirjoitettuna, ollaan kyllä annettu. Mutta ei sillä, Ava on Awa ja nätti nimi miten tahansa kirjoitettuna. Kunhan ei aleta vertaamaan lasta monsteriin tms. :D

    • Saiccu

      On se nyt kumma. Awa nimeksi. Kuinka paljon kiusaamista siitä kuulee? Ihan sama, kun antaisit pojallesi nimeksi Lordi tai Kita. Lordikin on vain hetken huumaa ja pian unohdettu. Vai antaisinko sittenkin lapselleni nimeksi Ricky Martin...

    • dödö

      Hei ! Nätti nimi muuten, mutta oma Awasi joutuu koko ikänsä vastaamaan kysymykseen kirjoitetaanko nimi tavallisella- vai tuplaveellä. Luulen että se alkaa jossain vaiheessa kyrsimään.

    • swedu

      Tosi makee nimi..olen itte ruotsinkielinen ja toi nimi on tosi kansanvälinen.

    • holy_guacamole

      Mielestäni Awa on oikein hyvä nimi, noin itsenäisesti tarkasteltuna ilman mitään Lordi-kytköksiä. Ja kuten todettu, Awaksi on ristitty lapsia Suomessa ja maailmalla ennenkin, joten ei asiassa ole mitään kummallista.

      Paljon oudompiakin nimiä on maailmalla käytössä; katselin huvikseni netistä ja löysin mm. seuraavat afrikkalaiset tytönnimet, merkityksineen:

      Poni = toinen tytär
      Muna = Herra on kanssasi
      Audi = viimeinen tytär
      Kissa = kaksosten jälkeen syntynyt
      Maha = kauniit silmät

      Lisäksi Nigeriassa kulkee poikalapsia nimeltä Chinese (suomeksi siis “kiinalainen”), mutta Afrikassa nimi tarkoittaa ‘Jumala suojelee’.

      Intialaisten tyttöjen nimistä löytyi myös monta jotka Suomessa herättäisivät varmaan hilpeyttä:

      Hana = onnellisuus
      Harjas = Jumalan ylistys
      Kala = taide
      Kamala = jumalatar Laksmi
      Kamana = toive
      Kani = tyttö
      Kanta = kauneus
      Kaveri = joki
      Kina = pikkuinen
      Kitti = hellittelymuoto Katherine-nimestä; puhdas
      Kuja = jumalatar Durga
      Lama = huulten tummuus
      Maha = gaselli (sama nimi Afrikassa siis ‘kauniit silmät’)
      Muna = toive, halu (Afrikassa siis ‘Herra on kanssasi’)
      Mana = yliluonnollinen voima (aika osuva käännös!)
      Mini = pieni (erinomainen käännös tämäkin!)
      Mitali = ystävällinen tai ystävyys
      Nami = yksi Visnu-jumalan nimistä
      Nuha = mieli, älykkyys
      Oja = elinvoimaisuus
      Panna = smaragdi
      Rahat = helpotus
      Ratti = Ramdenan vaimo
      Rima = jumalatar Durga
      Ruma = vedalainen hymni
      Saavi (ei käännöstä)
      Sankari = jumalatar Parvati
      Talli = nuori
      Tuhina = kastepisara
      Vati = luonto

      Lisäksi intialaisen tytön nimi voi olla “Anal” joka siellä tarkoittaa viattomasti “viisi” mutta englanniksi tulkittuna, noh, katsokaa sanakirjasta jos ette ymmärrä…

    • antaa nimekseen

      Awa ihan kun tuo olisi joku ihmeellinen juttu :D

    • hyvä nimi

      ..Awa on on myös lukon merkki,ei tosin yhtä laadukas brandi kuin Abloy,mutta

    • tallaaja111303

      no juu.. ajattelin ite kyl et mr. lordi vois olla kova etunimi; mr. lordi awa ox
      hohhoijaa mitä touhua..

      p.s. en silti provosoi tätä otsikkoa :)

    • ei niin hyvä lordi Fani

      en ikinä koska awa on vaikea ja sillä ei olisi ikinä nimipäivää ja kouluun kun menee niin jotkut saattavat kiusata!!

    • uusikiss juontaja

      no se on kuules aika monimutkanen juttu kun mun mielestä awa ei oikeen kuulosta miltään nimeltä mutta on niitä parempiakin nimiä mitä vois antaa lapselle ja muutenkin jos silleen miettii niin sillä lapsella voi varmaan olla aika moiset ongelmat koulussa kun sillä on sellanen nimi kun awa no mutta ihmisellä on omat kamuu asiat ja omat pää ongelmat heheh toivoittavasti lehestä ei löydy joskus että joensuu lainen nainen antoi lapselleen nimeksi mr lordi

    • laura ja laura

      Laura tarkoittaa jollain Intian kielellä vittua, eli siellä pitäsi muistaa ettei esittele itteään oikeella nimellä.
      Ja Ranskassa on sukunimet Pillu ja Vittu (lausutaan ply, vity). Miettikää jos vaik luentoa tulisi pitämään Pascale Vittu-Pillu. Vois olla ettei edes sais tulla Suomeen silllä nimellä.

    • Laura ja Aura

      Laura tarkoittaa jollain Intian kielellä vittua, eli siellä pitäsi muistaa ettei esittele itteään oikeella nimellä.
      Ja Ranskassa on sukunimet Pillu ja Vittu (lausutaan ply, vity). Miettikää jos vaik luentoa tulisi pitämään Pascale Vittu-Pillu. Vois olla ettei edes sais tulla Suomeen silllä nimellä.

    • weera wilhelmiina

      Aava on kaunis mielestäni,mutta tupla-wee on vieraassa seurassa suomen kielessä.

    • joku

      voisin laittaakin.. se on aika kiva nimi..

    • ????

      Kun Mika Häkkinen voitti F1 maailman mestaruuden, samana vuonna aivan varmasti on Poikien nimeksi tullut Mika vaikka vanhemmat eivät Häkkisen kunniaksi sitä ole antanut, tämä aivan sama juttu!Eikä Awan vanhemmat Lordin voiton kunniaksi tytölle Awa nimeä antanut...

      • Nimetön

        Onhan tuokin totta mut kyllä toiset laittaa vain "idolinsa" sen hetkisen menestyksen takia lapselle nimen jota myöhemmin katuu!


      • awa

        nimi annettu nimen vuoksi ja se sattuu olemaan awalla.ei siis lordin kunniaks


      • ????
        Nimetön kirjoitti:

        Onhan tuokin totta mut kyllä toiset laittaa vain "idolinsa" sen hetkisen menestyksen takia lapselle nimen jota myöhemmin katuu!

        Ens vuonna sit varmaan on Kimijen vuos jos Kimi Räikkönen voittaa Maailman mestaruuden. Jos meinaat sitä...


    • tottakai

      laittaisin.

      • Nimetön

        Omilla lapsillani on ihan "perus"nimet mutta miksi ei voisi olla myös erikoisempia? Jos jonkun nimi on Mika ei se pakosti tarkoita että on Häkkisen mukaan tullut... Löytyyhän nimi kalenterista ja ollut siellä jo vaikka kuinka kauan! Onhan olemassa myös nimi Ilona eikä kaverillani se ole tullut ketsupin mukaan!


      • ????
        Nimetön kirjoitti:

        Omilla lapsillani on ihan "perus"nimet mutta miksi ei voisi olla myös erikoisempia? Jos jonkun nimi on Mika ei se pakosti tarkoita että on Häkkisen mukaan tullut... Löytyyhän nimi kalenterista ja ollut siellä jo vaikka kuinka kauan! Onhan olemassa myös nimi Ilona eikä kaverillani se ole tullut ketsupin mukaan!

        Tytön nimi on Awa eikä se ole tullut Lordi villityksen mukaan... Vaan koska vanhemmat halusivat erikoisen nimen...


    • aklffgl

      voi ku kauheeta ku joku on laittanu semmosen nimen..onhan awa nimisiä suomessa varmasti monia.ihme haloo tämmösestäki jutusta!!!!!!!!!

    • nimeksi

      Kaunis nimi mutta ei lehtiotsikon arvoinen :)
      Awa, Ada, Milly, Fanny, Joa, Jooa, Yrsa, Yonna, Oona, Jolly, Molly, Maica, Kaica, Lina - onhan noita kauniita nimiä, erikoisiakin :)

      • miks...

        lapsen nimi pitää olla esim. Yonna, Kaica, Mica, Nico...ku ne kuitenkin sanotaan Jonna, Kaisa, Mika, Niko...huh huh mitä "hienostelua".


      • noita kaikenlaisia

        erikoisempia nimiä.Jos joskus tyttövauvan äidiksi päädyn,niin lapsen etunimiksi tulee Ada(tai Aava)Odessa


    • attache

      Eikö tärkeempii asioita oo kun pohtia jotain nimeä AWA ja sen sopivuutta. Perkele kyllä olis kirveelle töitä tälläkin keskustelupalstalla.

    • Perinteitä kunnioittava

      On se ny p**kke** ku ei Suomessa enää nimiä osata antaa! Awa. "Äiti, äiti. emmää ossaa kirjottaa nimmee ku tässä on tämmönen kirjan ja ope sano ettei tämmöstä oo suomalaisissa sanoissa!" On se ny kumma ku ei Pekka ja Ilmari ennää passaa. hitto viä.

      • nuunu5

        No kyllä se tyttö mahtaa vähän ihmetellä, jos se nimeksi antaisi pekka tai ilmari? Kyllä se awa vissiin paremmin sopii! ;D


    • piiperotski

      .. ku kohta vilisee pikku Lordeja ja monstereita ala asteella... :)

    • "orja"

      Tuskin nyt kaikki ne jotka haluaisivat lapselleen nimeksi nimen Awa, nimeävät lastaan Lordin mukaan ;) Eikä se nimen merkitys pahenna ihmistä. Harvat kun kuulevat jonkun nimen menevät heti googlettamaan mitä se nimi tarkoittaa, että voivat sitten nauraa " Sinun nimesi tarkoittaa kuollutta naista, ha ha! ".

      Oma nimeni tarkoittaa orjaa, eikä tuo ole menoani haitannut :)

    • hölömöä

      Mikä vit.un hinku on ängetä siihen se tuplavee. Jälkeläinen saa koko ikänsä selittää joka jumalan virkailijalle ja muulle nimenkyselijälle olevansa "ava kaksoisveellä".

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe