Auto seisoi pakkasessa monta päivää. Sain käyntiin, mutta lämmityslaite ei toimi. Ei puhalla mitään. Tarkistin sulakkeen (toivottavasti oikean) ja se on ehjä. Onko ihan sökö vai heräisikö henkiin pakkasten mentyä? Toiveajattelua?
Golfin lämmitysl. puhallin
23
16367
Vastaukset
- Golf
Mulla kävi samoin, annoin keveyen läimäytyksen kädellä hanskalokeron alaosaan, siihen pehmeään verhoiluun jonka takana puhallin on ja lähti heti pyörimään. Puhallin "kurnuttaa" -20C pakkasilla, huolto kehoitti vaihdattamaan. Ongelma on kuulemma puhaltimen laakerissa.
- Humppa
Jatkan edelleen. Kävin vaihtaan sulakkeen vaikka edellinenkin oli ehjä. Ei toiminu. Painelin sulakkeen tiukkaan, jotta kosketusta varmasti olisi. Ajoin moottorin kuumaksi, ei vaikutusta. Täytyy kokeilla tuota läpsäystä huomenna. Jos veis firman talliin sulamaan muutamaksi päiväksi. Ongelmana on vaan että en näe ikkunoista ulos!
- Reiska
Uusi puhallin ni viat häipyy....
- Ex volkka
Reiska kirjoitti:
Uusi puhallin ni viat häipyy....
Poloon vm-00 vaihdettii 4 kertaa puhallin. Ensin ne väitti että vika oli ainutlaatuinen. "Säätöruuvin" kosketushäiriö kuulema koska puhallin rupes toimimaan matkalla korjaamolle. Seuraavana päivänä kun soitin kun se taas alle -20 asteen lakkas toimimasta ne kertoi vian olevan liian kapeassa "hiilikolossa" Hiilet eivät päässet liikkumaan kun kylmyys kutisti muovikolon. Varaessani korjaamolle ajan kertoivat siellä olevan ruuhkaa saman vian takia. Neljäs kerta kun vaihtoivat moottoria laittoivat varmaan golfin puhallin sinne koska "siivet" osui johonkin kiinni aiheuttaen ulinaa. Viides kerta kun soitin saman vian takia väittivät akselin jäätyneen kiinni. Piti ruuvimeisselillä pyörittää puhallinta niin jää rikkoontuisi. Ajaessani korjaamolle puhallin rupesi toimimaan joten ajoin viereiseen autokauppaan ja 2vkoa myöhemmin oli uusi auto alla.
- Reiska
Ex volkka kirjoitti:
Poloon vm-00 vaihdettii 4 kertaa puhallin. Ensin ne väitti että vika oli ainutlaatuinen. "Säätöruuvin" kosketushäiriö kuulema koska puhallin rupes toimimaan matkalla korjaamolle. Seuraavana päivänä kun soitin kun se taas alle -20 asteen lakkas toimimasta ne kertoi vian olevan liian kapeassa "hiilikolossa" Hiilet eivät päässet liikkumaan kun kylmyys kutisti muovikolon. Varaessani korjaamolle ajan kertoivat siellä olevan ruuhkaa saman vian takia. Neljäs kerta kun vaihtoivat moottoria laittoivat varmaan golfin puhallin sinne koska "siivet" osui johonkin kiinni aiheuttaen ulinaa. Viides kerta kun soitin saman vian takia väittivät akselin jäätyneen kiinni. Piti ruuvimeisselillä pyörittää puhallinta niin jää rikkoontuisi. Ajaessani korjaamolle puhallin rupesi toimimaan joten ajoin viereiseen autokauppaan ja 2vkoa myöhemmin oli uusi auto alla.
Hmm...tais "pojat" pistää vanhan version puhaltimia uudestaan,kun rupes renaamaan ;)....laittakaa uutta mallia ja niin ,kun sanoin viat ovat poissa :).....mitä tulee selityksiin niin voin sanoa suoraan älkää uskoko tollaisia NAURETTAVIA selityksiä,koska kyseessä on tyyppivika ja siihen auttaa vain ja ainoastaan UUSIPUHALLIN,joka on myös toisella varaosanumerolla ,kuin entinen.
- Anonyymi
Autossani rolahteli äänekkäästi lämppärin tuuletin ja arvelin ääntelyn johtuvan moottorin kuivista laakeripuslista. Ohjeessa oli, että tuulettimen moottoria ei voi korjata. Vaihdoin uuden, kun ei ollut kallis tarvikeosana. Tutkin entistä motoria ja kuivuneelta kuulosti. Aukaisin kuoret, kuin sillipurkista. Sisukset hyvässä kunnossa ja hiiletkin vielä melkein kulumattumat eikä kuparinen liukurengas ollut kulunut uralle. Sellaisen meinasin tehdä, että poraan 1mm. reiät laakeripäihin ja laitan ohutta pakkasen kestävää liukulaakeri rasvaa injektioruiskulla pesiin vähän ja pörittäen vaikka akkuporalla ees-taas. Väkivalloin avattua moottoria ei voinut enää korjata ainakaan nyt.
- Anonyymi
Reiska kirjoitti:
Uusi puhallin ni viat häipyy....
Moottorin etuvastus voi olla myös rikki, mut mootorin pitäisi toimia säätimen max-nopeudella. Ainakin omassa volk. mk3 oli niin. Kerran ei pyörinyt edes täydellä nopeudella. Otin lämp. puhaltimen irti ja tutkin etuvastuksen kosketuspintoja. Puhdistin kosk. pinnat hinokark. hiomapaperilla puhtaaksi ja laitoin etuvastuksen paikoilleen moottorin kiinnikkeisiin. Lämmityslaitteen moottori ryhtyi toimimaan kaikilla nopeusalueilla 1. 2. 3. 4. Oli ns. Kosketushäiriö-herjaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autossani rolahteli äänekkäästi lämppärin tuuletin ja arvelin ääntelyn johtuvan moottorin kuivista laakeripuslista. Ohjeessa oli, että tuulettimen moottoria ei voi korjata. Vaihdoin uuden, kun ei ollut kallis tarvikeosana. Tutkin entistä motoria ja kuivuneelta kuulosti. Aukaisin kuoret, kuin sillipurkista. Sisukset hyvässä kunnossa ja hiiletkin vielä melkein kulumattumat eikä kuparinen liukurengas ollut kulunut uralle. Sellaisen meinasin tehdä, että poraan 1mm. reiät laakeripäihin ja laitan ohutta pakkasen kestävää liukulaakeri rasvaa injektioruiskulla pesiin vähän ja pörittäen vaikka akkuporalla ees-taas. Väkivalloin avattua moottoria ei voinut enää korjata ainakaan nyt.
Se äänekkäästi rolahteleva lämmityslaitteen moottori olikin moottorin syylärin puhallin, joka toimii moottorin lämpötilan rajoittemena. Siinä moottorissa ei ole etuvastusta nopeusaskelilla. Sorry tekst. virheestä.
- Grilli
Aivan selvä hiiliongelma. Hiilet joko lopussa ja muuten vaan jumittavat.
- II Golffi
Kuinkahan uusi Golf sinulla on, onko huollettavuus mennyt taaksepäin tässäkin kohdassa. II Golfissa moottorin irrotus kestää noin 10 s eikä siihen tarvita edes työkaluja. Oletko kokeillut suurinta nopeutta. Etuvastuksen lämpösulake on nimittäin voinut kärähtää, jolloin toimii vain täysillä.
- Reiska
Aika on ajanut ohi monessa suhteessa ;)......ei todellakaan niin helppo kuin 2 koppasessa ;)....ja niin kuin edellisissä viesteissä sanoin laittakaa uusipuhallin ja PITÄÄ olla uusin versio eikä sama "paska",joka on tehtaalta lähtiessä :)
- Humppa
Reiska kirjoitti:
Aika on ajanut ohi monessa suhteessa ;)......ei todellakaan niin helppo kuin 2 koppasessa ;)....ja niin kuin edellisissä viesteissä sanoin laittakaa uusipuhallin ja PITÄÄ olla uusin versio eikä sama "paska",joka on tehtaalta lähtiessä :)
Tänään laitoin Golfin käyntiin. Puhallin alkoi heti toimimaan! Oisko ollu vaan pahasti jäässä?
- Reiska
Humppa kirjoitti:
Tänään laitoin Golfin käyntiin. Puhallin alkoi heti toimimaan! Oisko ollu vaan pahasti jäässä?
Sippaa,joten laita uusipuhallin,jos haluat sen toimivan myös pakkasilla.Puhaltimen pyörimättömyys pakkasilla on tyyppivika,joten aivan turha "pelata" sen kanssa.Uutta puhallinta ostaessa/asentaessa varmistu sen olevan UUSIVERSIO niin vakuutan huoliesi olevan ohi.
- Tykillä
Humppa kirjoitti:
Tänään laitoin Golfin käyntiin. Puhallin alkoi heti toimimaan! Oisko ollu vaan pahasti jäässä?
Ennen kuin lähdet ostamaan sitä UUSINTA versiota tarkista ne hiilet nyt ensin. Mielestäni toi selvä hiiliongelma. Hiilet ei maksa montaa erkkiä varaosaliikkeessä.
- Seat kuski
Reiska on aivan oikeassa:Volkkarin Poloissa ja Golfeissa ja Seat:in Vuosimallin 2001 Ibizassa ja Cordopassa on tehtaalta lähtiessä semmoinen puhallin johon pääsee kosteus sisään.Aiheuttaa hiilien kosketus häiriötä joka saattaa korjaantua pienen ajon jälkeen.On tullut Scandinavia versio joka on paremmin suojattu ja vaihdetaan pidennettyyn takuuseen ainakin Seattiin ja siihen loppu ongelmat.
- Reiska
,jos vinkeistä ei ymmärretä ottaa vaaria niin ei voi mitään :)Sit kannattaa muistaa siellä "lapin" reissussa,kun sataa lunta ja tuiskuttaa ja puhallin tekee tenän niin kannattaa miettiä et paljonko "SÄÄSTI",kun tinaili niitä hiiliä,jotka makso vain 5 euroo ;)Se siitä sitten en viitsi ruveta paimentamaan,mut yritin vaan auttaa kavereitä ,mut so what,jos ei apu kelpaa :)
ps.nämä ns."säästäjät" ovat siitä huvittavia heppuja et yrittävät kaikin tavoin "säästää",mut loppupeleissä,jos vähänkään miettivät niin tajuavat sen ,että on käynyt niin et tuli -0 ;)
Palaa aikaa rahaa ja hermot monta askia tupakkaa ja lopputulos on mitä on ,mut tietty kunnioitus omatoimisuuteen;)......itse olen sitä mieltä et joka hommaan on oman alanammattilaiset ja asiat kannattaa jättää niiden hoitoon.
- Bora2000
Omassa Borassani (vm.2000) on samaa vikaa. Sanoivat merkkiliikkeessä, että puhaltimesta on olemassa kolme eri versiota. 1. puhaltimessa, joka oli alkuperäisenä paikallaan, oli ääntämisongelmaa (vaihdettiin takuuseen). Nykyinen malli (ns. B-versio) ei käynnisty kovemmalla pakkasella. Nyt puhaltimesta on saatavilla 'C-versio', joka ei kuulemma enää jumiudu kovimmillakaan pakkasilla, mutta yllätten se ei enää mene takuuseen (puhuivat jostain 75000km rajasta)!!!
- GOLF4
Samaa vikaa pukkaa...(ei toimi missään asennossa)aika pitkään pyöri kovillakin pakkasilla, mutta eilen ei enää. Auto on '99 golf, vieläkö noita saa tässä vaiheessa vaihdatettua "tyyppivikana" vw:n piikkiin? Kellään kokemuksia? Ei ole tietoa onko ko autoon vaihdettu sitä missään vaiheessa.
Mitä uusi puhallin maksaa? Korjauskirjan mukaan pitää purkaa keskikonsoli ja hanskalokero jotta pääsee käsiksi puhaltimeen? Onko näin käytännössä, vai voiko jossain oikaista?
Kiitti.
- GOLF4
Samaa vikaa pukkaa...(ei toimi missään asennossa)aika pitkään pyöri kovillakin pakkasilla, mutta eilen ei enää. Auto on '99 golf, vieläkö noita saa tässä vaiheessa vaihdatettua "tyyppivikana" vw:n piikkiin? Kellään kokemuksia? Ei ole tietoa onko ko autoon vaihdettu sitä missään vaiheessa.
Mitä uusi puhallin maksaa? Korjauskirjan mukaan pitää purkaa keskikonsoli ja hanskalokero jotta pääsee käsiksi puhaltimeen? Onko näin käytännössä, vai voiko jossain oikaista?
Kiitti.- peukalokeskelläkämmentä
Minulla VW-GOLF mk3 vm.1995
Moottorinlämmitin sanoi "sopparin irti"ja tarkoitus olisi laittaa letkulämmitin,joka lämmittää,kierrättää sisäänrakennetulla pumppulla jäähd.nestettä.Lämmitin tulee laittaa kennon sisäänmenevään letkun väliin.Nyt kysynkin,kumpiko on sisäänmenevän nesteen letku,kun katsotaan moottoritilaan,niin letkut 2-kpl.ovat vaakatasossa palapelin sivulla esim. O O < kuvaa letkuja. Kiitos etukäteen ohjeesta/neuvosta. - PeukalotOn
Laita auto käyntiin ja kokeile kädellä,kumpiko letku lämpiää ensin,on melko varma keino saada selville,oikea vaiko vasen.
- Marko72
Hansikaslokeron purkaminen riittää, "torks" ruuveja (sdi bora -01)
- 410000kmVW
Golf mk3 vain yksi ruuvi irti ja lämmityslaitteen puhallinmoottori lähtee irti kiertämällä,niinkuin pappatunturin bensatankin korkkia ja takaisin paikoilleen päinvastainen järj.Hyllylokeron jouduin enste irrottamaan vänkärin puolelta.Laakerit vinkuivat,ohkanen rasva.Hiilet olikin ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812