Kubuntiin sshserver mitenkä

asennetaan

Miten Kubuntuun asennetaan sshserver. Ei mitään automaattista asennusta Kubuntun sivuilta vaan niin, että file ladataan internetistä vaikkapa toisella koneella, kopioidaan sitten Kubuntu koneeseen ja asennetaan.
Mistä saa ladattua?
Mihin hakemistoon pitää kopioida?
Miten asennetaan?
Haluaisin ihan yksiselitteiset ja selkeät ja toimivat ohjeet ihan suomeksi ja tänne krjoitettuna, ei mitään linkkejä koska niitä olen selannut tarpeeksi eikä mistään löydy ohjetta.

10

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wolf

Sitä en tiedä onko kubuntussa valmiina jo asennettuna sshd palvelu mutta ei ole käynnissä?

Kokeile. sshd start
      jos toimii niin /etc/sshd.config säätäminen.

Jos ei niin rootin oikeuksilla: apt-get istall sshd

• asennetaan

Nimenomaan sanoin, että en halua käyttää Kubuntun oma latausohjelmia vaan haluan ladata ohjelma erikseen eri koneella. Haluan asentaa ssh:n samalla kun asennan muun Kubuntun cd:ltä, ilman, että pitää käydä mitään internetistä hakemassa.

• Ubuintisti

"Miten Kubuntuun asennetaan sshserver. "

Vapaa ssh on nimeltään openssh.
      synaptic, apt, aptitude tai adept taitaa asentaa haluamasi ohjelmat.
      Ennen yhdenkään palvelimen pystytystä kannattaa tutustua syvällisemmin aiheeseen.

• asennetaan

Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.

• Ubuintisti
        asennetaan kirjoitti:

Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.

"Sinäkään et ymmärtänyt"

En ymmärtänyt. Olisikohan kysymyksesti varsin huonosti esitetty.
        ssh-palvelinta varten toki on oma openssh-server-paketti olemassa.
        En kuitenkaan suosittele asentamista ennenkuin itse selvität itsellesi, mitä oikein olet asentamassa. Ohjeita tosin löytyy...

• sennetaan
        Ubuintisti kirjoitti:

"Sinäkään et ymmärtänyt"

En ymmärtänyt. Olisikohan kysymyksesti varsin huonosti esitetty.
        ssh-palvelinta varten toki on oma openssh-server-paketti olemassa.
        En kuitenkaan suosittele asentamista ennenkuin itse selvität itsellesi, mitä oikein olet asentamassa. Ohjeita tosin löytyy...

Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.

• sennetaan kirjoitti:

Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.

olet tuolla asenteella, niin tästä onkin hyvä jatkaa!
        Tuolta lataat sorsat ja käännä!
        http://www.openssh.com/
        Ai niin, EIHÄN se onnistu, kun ubuntun mukana oletuksena EI TULE tarvittavia softia!
        Mutta kenties tuo...
        http://euronode.org/features.epl
        Ai niin, EI tuokaan onnistu, kun pitäisi lisätä kaikkea kalamaa source.list tiedostoon ja taas joudut käyttämään apt-get install komentoa!
        Miten yleensäkin ajattelit ladata sen, koska jos luetaan sun viesti kuin piru lukee raamattua, niin sä voi edes käyttää wget:iä sen hakemiseen!?!?
        ;-)

• vaikea ymmärtää
        asennetaan kirjoitti:

kun et osaa kunnolla muotoilla lauseitasi.

Haluat ladata asennustiedoston koneella X ja poltat sen koneessa X vaikka CD-levylle. Sitten kävelet sen koneen Y luokse jonne sen haluat asentaa. CD asemaan, mounttaat sen ja asennat siitä sen pahuksen ohjelman. Tuskin noin yksinkertaisia ohjeita edes internetistä löytää.

• redhärkä
        sennetaan kirjoitti:

kyselee mitä kyselee eikä neuvot kelpaa

• Wolf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4332
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      44
      2721
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2481
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1642
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1617
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79