Kubuntiin sshserver mitenkä

asennetaan

Miten Kubuntuun asennetaan sshserver. Ei mitään automaattista asennusta Kubuntun sivuilta vaan niin, että file ladataan internetistä vaikkapa toisella koneella, kopioidaan sitten Kubuntu koneeseen ja asennetaan.
Mistä saa ladattua?
Mihin hakemistoon pitää kopioida?
Miten asennetaan?
Haluaisin ihan yksiselitteiset ja selkeät ja toimivat ohjeet ihan suomeksi ja tänne krjoitettuna, ei mitään linkkejä koska niitä olen selannut tarpeeksi eikä mistään löydy ohjetta.

10

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wolf

      Sitä en tiedä onko kubuntussa valmiina jo asennettuna sshd palvelu mutta ei ole käynnissä?

      Kokeile. sshd start
      jos toimii niin /etc/sshd.config säätäminen.

      Jos ei niin rootin oikeuksilla: apt-get istall sshd

      • asennetaan

        Nimenomaan sanoin, että en halua käyttää Kubuntun oma latausohjelmia vaan haluan ladata ohjelma erikseen eri koneella. Haluan asentaa ssh:n samalla kun asennan muun Kubuntun cd:ltä, ilman, että pitää käydä mitään internetistä hakemassa.


    • Ubuintisti

      "Miten Kubuntuun asennetaan sshserver. "

      Vapaa ssh on nimeltään openssh.
      synaptic, apt, aptitude tai adept taitaa asentaa haluamasi ohjelmat.
      Ennen yhdenkään palvelimen pystytystä kannattaa tutustua syvällisemmin aiheeseen.

      • asennetaan

        Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.


      • Ubuintisti
        asennetaan kirjoitti:

        Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.

        "Sinäkään et ymmärtänyt"

        En ymmärtänyt. Olisikohan kysymyksesti varsin huonosti esitetty.
        ssh-palvelinta varten toki on oma openssh-server-paketti olemassa.
        En kuitenkaan suosittele asentamista ennenkuin itse selvität itsellesi, mitä oikein olet asentamassa. Ohjeita tosin löytyy...


      • sennetaan
        Ubuintisti kirjoitti:

        "Sinäkään et ymmärtänyt"

        En ymmärtänyt. Olisikohan kysymyksesti varsin huonosti esitetty.
        ssh-palvelinta varten toki on oma openssh-server-paketti olemassa.
        En kuitenkaan suosittele asentamista ennenkuin itse selvität itsellesi, mitä oikein olet asentamassa. Ohjeita tosin löytyy...

        Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.


      • sennetaan kirjoitti:

        Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.

        olet tuolla asenteella, niin tästä onkin hyvä jatkaa!
        Tuolta lataat sorsat ja käännä!
        http://www.openssh.com/
        Ai niin, EIHÄN se onnistu, kun ubuntun mukana oletuksena EI TULE tarvittavia softia!
        Mutta kenties tuo...
        http://euronode.org/features.epl
        Ai niin, EI tuokaan onnistu, kun pitäisi lisätä kaikkea kalamaa source.list tiedostoon ja taas joudut käyttämään apt-get install komentoa!
        Miten yleensäkin ajattelit ladata sen, koska jos luetaan sun viesti kuin piru lukee raamattua, niin sä voi edes käyttää wget:iä sen hakemiseen!?!?
        ;-)


      • vaikea ymmärtää
        asennetaan kirjoitti:

        Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.

        kun et osaa kunnolla muotoilla lauseitasi.

        Haluat ladata asennustiedoston koneella X ja poltat sen koneessa X vaikka CD-levylle. Sitten kävelet sen koneen Y luokse jonne sen haluat asentaa. CD asemaan, mounttaat sen ja asennat siitä sen pahuksen ohjelman. Tuskin noin yksinkertaisia ohjeita edes internetistä löytää.


      • redhärkä
        sennetaan kirjoitti:

        Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.

        kyselee mitä kyselee eikä neuvot kelpaa


    • Wolf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe