MIKSI ei olisi voitu pitää, vaikkapa NIMEÄMISJUHLA eikä mitään ristiäisiä!!
Ristiäiset eivät ole oikeastaan nimenanto, vaan seurakunnan jäseneksi ottamisen juhla.
Isoveljen seurakunnastahan nuo kyllä puhuivat, MUTTA menivät liian pitkälle puheissaan!!!
TUOTANTOTIIMILLE PIIIIITKÄ MIINUS!!!
Eikös nuo ristiäiset ole vähän Jumalan pilkkaa!!!
9
1061
Vastaukset
- voijeesus
Kylläpäs sitä nyt ollaan tiukkana. Kaikki ei usko valtionkirkon hapatuksiin tai muihin yliluonnollisiin asioihin.
Mitä ristiäisiin tulee, niin mielestäni se on lapsen henkistä raiskaamista liittää se kirkkoon, kun raukkaparka ei kykene vielä ilmaisemaan omaa tahtoaan. Itse en ikinä pitänyt ristiäisiä omille lapsilleni, vaan annan heidän sitten itse päättää uskonnollisista asioista kasvettuaan (tosin meidän perheessä ei kylläkään tueta tuollaisia epätodellisia asioita).- Legu
No mutta se on ongelmasi. Jokaisella lapsella on oikeus ja kunnia saada kaste kirkossa eikä mitään naurettavaa nimeämisjuhlaa.
Elä sinä vain ihan rauhassa siinä pikku maailmassasi ja huuda sitten Jumalaa apuun kun oikein pahasti sattuu.
- pei1
Olisi ihan hyvin voinut tosiaan pitää vaikka nimiäiset, EIKÄ matkia kirkollisia menoja!
- nutturaa
Ootteko vähän tosikkoja. Nutturaa löysemmälle tai olkaa katsomatta koko ohjelmaa.
- vaan ...
Katsos kun kristinusko on joillekin tärkeä uskonto ja joittenkin jokapäiväistä elämää ja he kokevat tulleensa loukatuksi.
Muista nyt että kun toisten uskonnollisia tunteita pilkataan, niin kyse on enemmästä kuin tiukasta nutturasta. Pilakuva Muhamedistakin pani maapallon sekaisin..
Opeteltais vaan kunnioittamaan toistemme uskontoja eikä aina pilkattaisi.
Uskonnoton vaihtoehto ristiäisille on muuten nimiäiset. - kakaratkirjoittelee
vaan ... kirjoitti:
Katsos kun kristinusko on joillekin tärkeä uskonto ja joittenkin jokapäiväistä elämää ja he kokevat tulleensa loukatuksi.
Muista nyt että kun toisten uskonnollisia tunteita pilkataan, niin kyse on enemmästä kuin tiukasta nutturasta. Pilakuva Muhamedistakin pani maapallon sekaisin..
Opeteltais vaan kunnioittamaan toistemme uskontoja eikä aina pilkattaisi.
Uskonnoton vaihtoehto ristiäisille on muuten nimiäiset.mitä vaan. bimboja on moneen junaan ja noi beibit-ihan ulkona.
- mutsis,.,
seurakunnan jäseneksi otetaan kasteen kautta. Nimenanto ei liity kasteeseen eikä ristiäiset kumpaankaan toimitukseen. Ristiäiset eivät ole kirkollinen termi tai sana lainkaan joten noinkin henkevänä henkilönä olet paheksuntasi kanssa ihan pihalla!
- Valivalivali
että nyt sitten tästä vielä. No, rupeahan sinä pyhään sotaan jos uskontoasi on loukattu. Hohhoijaa.
Perttukin oli pappina viime vuonna. Onhan vihkiminenkin yksi kirkon ja kristillisen elämän tärkeitä tapahtumia(ristiäiset,rippi,vihkiminen ja hautajaiset).Ei kukaan siitäkään hernettä vetänyt nenään....mutta sehän olikin Perttu;).....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664