Tuttavan pyynnöstä tulin tänne kyselemään. Eli tulipalon seurauksena savuvahinko. Tuli ei päässyt kys. asuntoon, mutta savu ja kuumuus on tehteet pahaa jälkeä. Vakuutushan toki korvaa, mutta rakkaita esineitä vuosien varrelta ei mistään saa samanlaisia. Voiko mitään esineitä enää saada käyttökelpoiseksi jollain käsittelyllä? Vaatteiden ja huonekalujen ennuste taitaa olla huono?
Savuvahinko
4
3353
Vastaukset
- kenties
väärä palsta?
- alkup.
Eipä täällä mitään tulipalopalstaakaan ollut.
- asuka
Että otsonoinnilla saataisiin häviämään kaikki voimakkaat tuoksut, joten kannattaa tutkia sellista mahdollisuutta.
- jotain kokemusta
Olin opiskeluaikana siivoojana ja silloin eräässä liikehuoneistossa oli ollut tulipalo. Niitä jälkiä siivoiltiin sellaisella vihreällä paksulla pesuaineella, nimeä en tietenkään muista, mikä oli tarkoitettu savuvahinkojen siivoukseen. Myytiin inostaan 20 litran pöntöissä. Aine kävi ainakin normaalin luutupesun kestävälle pinnalle sekä vaahdotettuna tekstiileille. Aine vei noen ja savun hajun mukanaan.
Yritin rautakaupasta kerran etsiä sitä ainetta mutta lopulta sitä löytyi pelkästään siivoustarvikkeita ja -aineita myyvästä liikkeestä ja pelkästään tiliasiakkaille. Sain sitten luvan ostaa sitä entisen työnantajani laskuun (maksoin sen tietenkin itse) ja muistaakseni se oli aika kallista.
Eli ko. vahinkoihin on ainetta myytävänä mutta eri asia mistä sitä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693