http://www.iltalehti.fi/uutiset/200609205144083_uu.shtml
Eli milloin nää kakskymppiset tajuaa miten kovaa
kannataa ajaa? Vasta 6 jalan syvyydessäkö? Ehdotan ajokortti-iän nostamista 20 vuoteen miehille.
Mistä näitä sikiää
25
3229
Vastaukset
- enää on
Miettisivät nekin ajankäyttöönsä.....
- .....
Rekkakuski tappoi nuorukaisen, eipä tuossa sen enempää tarvitse asiaa selvitellä. Murhasyyte niskaan ja lopuksi ikää linnaan.
- stycke
..... kirjoitti:
Rekkakuski tappoi nuorukaisen, eipä tuossa sen enempää tarvitse asiaa selvitellä. Murhasyyte niskaan ja lopuksi ikää linnaan.
Joskus olen huolissani itsestäni kun tätä suomi24-rosk^h^h^h...hiekkalaatikkoa seurailen...
- Luonto karsii
stycke kirjoitti:
Joskus olen huolissani itsestäni kun tätä suomi24-rosk^h^h^h...hiekkalaatikkoa seurailen...
jos ei pysy hiekkalaatikon sisällä kun ei kerran osaa menoaan säädellä!
- "viisastunut"
että tyhmimmät karsiutuvat pois jo varhaisessa vaiheessa ja sehän on sitä luonnollista poistumaa.
- huomautus.
Ei onnistu nostaa _vain_ miesten kortinsaanti-ikää, koska se rikkoisi tasa-arvolakia. Laki määrää, että sekä miehillä että naisilla tulee olla samanlaiset oikeudet ja velvollisuudet. Joten molemmilla sukupuolilla pitää olla oikeus suorittaa ajokortti 18 vuotiaana. Tai sitten nostetaan _molempien_ sukupuolten kortinsaanti-ikää..
Ajokortti-iän nosto aiheuttaisi kuitenkin ongelmia työelämässä monelle, koska usein omalla autolla joudutaan kulkemaan töissä ym.
Ehdottaisin alle 20 vuotiaille kerrasta poikki systeemiä - ylinopeussakko>kortti pois ja yli 20v:nä uudelleen autokouluun.- ehdotuksen
Ajokortti-iäksi 21v. Aikaisemmin vain, jos on osoittanut kypsyytensä suorittamalla jonkin 2. asteen tutkinnon (ylioppilas/ammatti). Sitä ennen ei tarvii nuoren päästä auton rattiin.
Tämä myös kannustaisi pahimpia hulttioita koulun penkille. - satunnaisesti
"Ei onnistu nostaa _vain_ miesten kortinsaanti-ikää, koska se rikkoisi tasa-arvolakia. Laki määrää, että sekä miehillä että naisilla tulee olla samanlaiset oikeudet ja velvollisuudet."
Paitsi silloin kun jonkun mielestä miehillä on oltava enemmän velvollisuuksia.
- kyyninen
Mitä enemmän noita uutisia sitä turvallisempaa on muiden liikenteessä ajella.
- ...
...lippispää isin bemarissa on aina turvallisuusriski.
Silloin kun olin itse lippispää niin olin turvallisuusriski. Muistan sen vielä elävästi kun piti saada jostain lippis. Kylläpä olin typerä, hävettää nyt!
- Pipa pääs
eli jos kuskin paikalta näkyy vain lippis, kysessä on kamikaze.
- asdfggh
pitäen kaahannut kaikenlaisilla ajopeleillä tietsikoilla ja konsoleilla, missä ei mitään tapahdu kuskille vaikka täräyttää kahtasataa nokkakolarin, niin siitä voi jäädä alitajuntaan jonkinlainen jumal ote ajamiseen "osaan kaiken mulle ei tapahdu mitään".
Olen itse ollut aika rajussa ulosajossa nuorena ja vasta se opetti tajuamaan miten pienestä se henki on kiinni lopulta auton ratissa. Se voi lähteä jo kaupunkiajo 50 kmh vauhdissa huonolla tuurilla saatikka että kaahataan päättömästi.- peltiseppä
Onkohan sun mielestä tuo 50 km/h törmäysnopeus pieni?? jos oot kattonu esim. törmäystestejä (niitä vanhempia, ei näitä törmäystestejä varten tehtyjen autojen) joissa nopeus oli 54 kilsaa tunnis.. tai nykyisiä 64 kilsalla ajettuja testejä niin ne kertoo vähän noista nopeuksista/vaurioista.
- ITSARI
ITSARI
- pitäisi
ilmoittaa valtakunnallisesti mihin on hyvä lopettaa päivänsä ettei tartte rekkoja vasten ajella
- hedgs
Ei tasan ollut. Elä viitti jauhaa paskaa! Tunsin ko. tyypin ja ei ollu kyllä mukava uutinen..
- Vahingonilo on paras ilo
hedgs kirjoitti:
Ei tasan ollut. Elä viitti jauhaa paskaa! Tunsin ko. tyypin ja ei ollu kyllä mukava uutinen..
No äärimmäisen idiootti se ilmeisesti kyllä oli..=D
Evoluutio kyllä hoitelee tuollaiset kaaharikusipäät liikenteestä. Kuten huomataan.
- NättiBlondiKundi
Kato ne ajaa vauhdikkaasti, kenellä on fyrkkaa/kunnon menopeli.
Loput ne vaan joutuu ruikuttamaan nettipalstoilla.
Se on hienoa ja trendikästä ajaa sporttisesti!
Se nyt vaan on niin että joskus käy ikävästi.
Kaverinikin teloi Mitsu Lancer evo 9:n hiljattain Mechelinikadulla, koska joutui väistämään taxia!- Heh, joo...
Ilmeisesti on trendikästä tunaroida itsensä ruumissäkkiin.
- tupu1771
Täällä on nyt todella monta kirjoitusta kyseisestä nuoresta miehestä. Vaikkakin kyseinen nuori mies ( joulukuussa olisi täyttänyt 19v ) oli todella tullut tilanteeseen reilulla ylinopeudella oli kuitenkin kohtalo todella kova. Tapahtumapaikan ohitse ajoi ainakin 2 henkilöautoa ennenkö itse saavuin paikalle. Tapahtumaa ei nähnyt kukaan. Kauanko nuori odotti apua paikalle on arvailujen varassa. Se nuori mies näytti ihan tavalliselle ihmiselle. Oli hän sitten ollut amis tai mihin muuhun ryhmittymään kuuluva henkilö tahansa. Auto oli noussut ensin oikealla olevan kaiteen päälle. Kulkenut sitäpitkin n 6-8 metriä jonka jälkeen osunut todella paksuun siltapilariin. Siitä auto oli lähtenyt n 20 metrin ilmalentoon josta oli pudonnut tien toiselle puolelle tien ja rampin väliselle alueelle kuskinpuolen katto edellä. Tästä auto oli pompannut rampin toiselle puolelle pyörillensä ojaan. Ilmeisesti nuori oli kuollut viimeistään siinä kohtaa kun katto painui kuskin syliin. Vaikkakin nuori ajoi lujaa ei silti hengenlähtö ole oikea tuomio. Voitte vaan kuvitella sitä tunnetta kun lähestyt laitetun nuorisobemarin takaosaa ja näet kuinka auto on kuin pannukakku ja kone on irti tilastansa. Se avuttomuuden tunne on helevetin turhauttava. Saatika ettei hätäkeskuksen päivystäjä meinaa millään ymmärtää ei paikkakuntalaisen selostusta missä tapahtumapaikka sijaitsee. No nuorta ei olisi enää pystynyt pelastamaan vaikka apu olisikin ollut välittömästi paikalla. Ne henkilöt jotka kokevat pakottavaa tarvetta haukkua ja mollata kyseistä kuljettajaa miettikääpä asiaa sillälailla että koska onnettomuus osuu omalle kohdalle tai liian likelle. Itsariakin joku jo kauppaili mutta en oikein usko siihen. Aika vaikea paikka toteuttaa varmasti lähtönsä jos sitä suunnittelee. Uskon että nuori oli hänen uudella autolla huviajelulla. Siinä lomassa kännykkään tuli viesti tai cd kaipasi vaihtamista. Tilanteessa auto ajautui sen kohtalokkaan 1/2 m oikealle ja kaikki oli ohitse ennenkuin nuori tilannetta tajusikaan. Monelle nuorelle olisi kyllä suotavaa kokemus olla kyseisenlaisessa tilanteessa ensimmäisenä paikalla. Pelkästään se autoon sisälle katsominen ja tilanteen toteaminen syöpyy mieleen varmasti. Josko tämä osaltaan hiljentäisi nuorten vauhteja. Ei olisi pahitteeksi hiljennellä meidän ei niin kovin nuortenkaan. Joudun kyllä häpeäkseni tunnustamaan joskus ajaneeni kovenmpaa kuin 80 km/h. Tässä ajateltavaa kaikille juttua jotenkin kommentoida haluaville. Nuori kuoli. Kunnioitusta edesmennyttä kohtaan!!! Osanottoni läheisille ja ystäville. Yritin auttaa se vain oli auttamattomasti liian myöhäistä.
- .......
Mutta omasta syystään. Luultavasti mitään ei olisi sattunut jos olisi ollut järkeä sen verran päässä että olisi tajunnut että auto ei ole leikkikalu ja ajanut rajoitusten mukaan. Täysin sama mikä auto on alla niin pitäisi tajuta ajaa rajoitusten mukaan. Se ei tarkota sitä että jos auto menee 240 niin sillä ei tarvitse ajaa niin kovaa. Mielestäni suomessa myytävien autojen ei tarvisi kyetä ylittämään 120 nopeutta. Minua todella raivostuttaa tämä nuorten ylinopeus. Itsekkin olen nuori ja kaikki kaverini ajavat ylinopeutta aina, joskus reilustikkin. Ovat myös ajaneet puolen vuoden aikana 7 kolaria, joista yhdessä ja pahimmassa olin itse kyydissä. Alkaa todella rasittaa kuin ei ole järkeä päässä eikä asialle tehdä mitään vaikka se selvästi on ongelma.
- stycke
....... kirjoitti:
Mutta omasta syystään. Luultavasti mitään ei olisi sattunut jos olisi ollut järkeä sen verran päässä että olisi tajunnut että auto ei ole leikkikalu ja ajanut rajoitusten mukaan. Täysin sama mikä auto on alla niin pitäisi tajuta ajaa rajoitusten mukaan. Se ei tarkota sitä että jos auto menee 240 niin sillä ei tarvitse ajaa niin kovaa. Mielestäni suomessa myytävien autojen ei tarvisi kyetä ylittämään 120 nopeutta. Minua todella raivostuttaa tämä nuorten ylinopeus. Itsekkin olen nuori ja kaikki kaverini ajavat ylinopeutta aina, joskus reilustikkin. Ovat myös ajaneet puolen vuoden aikana 7 kolaria, joista yhdessä ja pahimmassa olin itse kyydissä. Alkaa todella rasittaa kuin ei ole järkeä päässä eikä asialle tehdä mitään vaikka se selvästi on ongelma.
Nuorison käden ulottuvilla olisi hyvä olla paikka missä näyttää ja purkaa suorituspaineet. Kaato moottoriradalla kypärä päässä ja vyöt kiinnitettynä on todennäköisesti lievempi seurauksiltaan kuin em. onnettomuus. Nykyään nuo moottoriradat ovat niin varattuja ja käytännössä suhteellisen kalliita käyttää, ettei joka jannulla joka juuri on rikkonut säästöpossun ostaakseen "unelmiensa" bemarin ole varaa siellä radalla käydä.
- rajoitusten mukaan
Eiköhän tämä nuori sovittanut syntinsä kuolemallaan. Paljon enempää ei voi vaatia.
Olkoon opiksi muille nuorille, mutta kun ei ole.... - 25 vuotta
ehdotan ajokortti-iän nostamista 25 vuoteen sekä miehillä että naisilla. itse olen hyvin pärjännyt bussilla tähän asti. todellisuudessa kukaan ei edes tarvitse autoa. joku 1% ihmisistä varmaan. jos henkilöautoja ei enää olisi (kuten joskus) niin ei yhteiskunta siihen pysähdy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591598
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu671561Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1641360Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661227Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1061191Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2781175- 601049
Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä611036KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin89967Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57950