löysä olkapää

kipuilija

mitä oireita on teillä ollut kun on ollut löysä olkapää?ja miten ootte saanu sen kuntoon?mulla oireilee niin et rasitus saa aikaan selässä jäytävän lapakivun joka sit tuntuu myös olkapäässä.sitten esim. paidan pois ottaminen on tosi hankalaa.kaks kertaa leikattu kun on ollu ahdas..ei eka leikkaus riittäny kun ottivat liian vähän.

12

11140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      Joskus kun se nivel oli kuopassaan, oli suht helppo olla, mutta useimmiten hirveät kivut. Tuntui, että joku löi puukkoa olkapäähän ja samaan aikaan joku kiskoi kahdesta eri suunnasta. Koko käsi korvasta sormiin välillä koetuksella. Joskus tuntui, että taju lähtee... Jäillä ja lääkkeillä sain jonkun verran helpotusta. Joo, "normaalia" paitaa ei saanu pois päältä, pakko oli pitää edestä napeilla tai vetskarilla olevia. Mulla yritettiin fysioterapiaa ja sitten odotettiin ihmettä, että se paranis itekseen. Ei parantunut. 1,5 vuoden kärvistelyn jälkeen leikattiin tähystyksellä.

    • myös leikattu

      Olkapääni on leikattu kahdesti. En tiedä mikä meni vikaan ekassa leikkauksessa. Silloin oli ahdas olkapää, kiertäjäkalvosinongelma,tulehdusta, luupiikkejä jne.

      Olkapää ei tullut kuntoon. Toinen leikkaus tehtiin puoli vuotta sitten ja toisella yksityisellä. Silloin olkapääni oli mm löysä. Tuntui siltä kuin olkapää olisi "jumiutunut, lukkiintunut" ja sitten sattui kun se "lonksahti" paikoilleen. Käden ylös vieminen tuntui pahalta, samoin siihen nojaaminen. Minulle sanottiin, että ainoa vaihtoehto on leikkaus. Nyt tuntuu jo aika hyvältä.

      Miten on mahdollista, että leikattu kahdesti ja samasta syystä? Eikä vieläkään ole kunnossa? Missä olet ollut leikattavana? Tähystysleikkausko?

      • kipuilija

        eka leikkaus oli elokuussa,oli bursiitti ja ahtautta.ok siitä yritin toipua mut edelleen kipee ja tosi vee olla töissä mut lääkkeillä kärvistelin koko ajan .toinen leikkaus huhtikuu jossa piti korjata se löysyys joka kuulemma on rajoilla,mut sit lääkäri huomas leikkauksessa että edelleen ahdas takaa joten annettiin sen löysyys homman jos paranis kun antas tilaa .mut oikeesti tää löysyys oireet tuli mulle sen eka leikkauksen jälkeen mut kun niille sitä ihmettelee niin ei tietenkään tullu.nyt oon menossa lääkärille 18.10 ja se päättää et leikkaako nyt sen löysyyshomman.joskus vaan tuntuu et ei enäää jaksas tätä rumbaa.


      • kohtalotoveri
        kipuilija kirjoitti:

        eka leikkaus oli elokuussa,oli bursiitti ja ahtautta.ok siitä yritin toipua mut edelleen kipee ja tosi vee olla töissä mut lääkkeillä kärvistelin koko ajan .toinen leikkaus huhtikuu jossa piti korjata se löysyys joka kuulemma on rajoilla,mut sit lääkäri huomas leikkauksessa että edelleen ahdas takaa joten annettiin sen löysyys homman jos paranis kun antas tilaa .mut oikeesti tää löysyys oireet tuli mulle sen eka leikkauksen jälkeen mut kun niille sitä ihmettelee niin ei tietenkään tullu.nyt oon menossa lääkärille 18.10 ja se päättää et leikkaako nyt sen löysyyshomman.joskus vaan tuntuu et ei enäää jaksas tätä rumbaa.

        Mulla on tuosta yliliikkuvan olkanivelen leikkauksesta (tähystys) kulunut nyt 13 kk ja ens viikolla menen narkoosimobilisaatioon koska käsi alkoi kipuilla n. kk sitten ja magneettikuvassa näkyi kiinnikkeitä / arpeutumia. (n. vuoden kaikki oli hyvin) Eli taitaa olla niin, että kun kerran tulee joku vika jota pitää korjata leikkauksella niin siitä alkaa jonkinmoinen kierre... Olkapää on hankala paikka... Tsemppiä teille!


      • myös leikattu
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Mulla on tuosta yliliikkuvan olkanivelen leikkauksesta (tähystys) kulunut nyt 13 kk ja ens viikolla menen narkoosimobilisaatioon koska käsi alkoi kipuilla n. kk sitten ja magneettikuvassa näkyi kiinnikkeitä / arpeutumia. (n. vuoden kaikki oli hyvin) Eli taitaa olla niin, että kun kerran tulee joku vika jota pitää korjata leikkauksella niin siitä alkaa jonkinmoinen kierre... Olkapää on hankala paikka... Tsemppiä teille!

        Tsemppiä vaan sullekin. Toivotaan, että kierre loppuisi ensi viikon leikkaukseen. Olkapäävaivat ovat inhottavia. Olisi mukavaa jos kertoisit täällä myöhemmin miten meni!
        Kyllä se siitä.


      • kohtalotoveri
        myös leikattu kirjoitti:

        Tsemppiä vaan sullekin. Toivotaan, että kierre loppuisi ensi viikon leikkaukseen. Olkapäävaivat ovat inhottavia. Olisi mukavaa jos kertoisit täällä myöhemmin miten meni!
        Kyllä se siitä.

        No niin, nyt on narkoosimobilisaatio tehty. Kaikki meni hyvin. Nyt kuntoutetaan fysioterapiassa 2-3 krt viikossa jonkin aikaa. Saikkua tuli kuukausi. Kättä saa periaatteessa käyttää ihan normaalisti. Vain riuhtaisevat liikkeet yms. on kielletty. En kyllä jotenkin uskalla liikutella ihan kauheasti. Ehkä sitten kun olen käynyt fysioterapeutilla ja saanut vähän ohjeita... Tässä nyt odotan milloin ne "luvatut" kovat kivut alkaa... =/


    • Illusion

      viime helmikuusta lähtien. Fysioterpiaa meneillään edelleen, myöhemmin harkitaan leikkausta jos ei parane. Mulla on kiertäjäkalvosimessa osittainen repeämä, hauiksen pitkän jänteen pään repeämä, olkapää meni rytäkässä sijoiltaan ja ac-niveleen tuli kapselivaurio ja etulabrum - repeämä. Ja tullut löysäksi.

      Töissä yritän käydä suht normaalisti, tosin vähennetyin tunnein. On päiviä jolloin menee hyvin ja tämä on taas niitä päiviä kuin särkee kamalasti.

      Toivottavasti fysioterpia auttaa kuntoutumaan, ettei tarvitsisi leikata. Jotenkin kyllästyttää tämä särkylääkkeiden syönti.

      • myös leikattu

        Ihmettelen kovasti miten fysioterapia voisi auttaa tuollaisiin vaivoihin! Kiertäjäkalvosimessa repeämä ja olkapää löysä. Ei siinä auta kuin leikkaus. Ajanhukkaa käydä fysioterapiassa. Ei leikkausta kannata pelätä, se on omalla tavallaan ihan helppo juttu. Kivutkin häviävät samantien. Mene ihmeessä kunnon ortopedille ja hoida asia kuntoon.


      • kohtalotoveri

        Kyllä mun kohdalla silloin fysioterapia oli ainakin ajan hukkaa. Olisipa tajuttu aiemmin että leikkaus on ainoa vaihtoehto.


      • Illusion
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Kyllä mun kohdalla silloin fysioterapia oli ainakin ajan hukkaa. Olisipa tajuttu aiemmin että leikkaus on ainoa vaihtoehto.

        ettei auta, tosin mulla on hyvä ortopedi joka sanoi, että fysioterapia saataa auttaa, mutta piti sitä epätodennäköisenä. marraskuussa sitten menen kontrolliin ja todennäköisesti sitten leikkaus päätöksen saan samalla.


    • MackMack

      Itellä edessä leikkaus ja pitäisi estää liikumista ettei mene sijoiltaan.
      Olisi kiva kuulla mielipiteitä kirugeista ovatko suoriutuneet hommistansa hyvin.

      Todennäköisesti olen menossa Turun Pulssiin ja siellä oli Ari Hiltunen leikkaamassa.

    • Anonyymi

      Hei,minulla on ollut vuosia löysä olkapää.Välillä niin kipeä ettei pysty edes paitaa itse pukemaan.Olen käynyt fysikaalisessa hoidossa ja siellä sanottiin,jos jumppaliikkeet eivät auta,niin leikkaus edessä.Tällä hetkellä einole särkyä,mutta olkapää muljahtelee ihan koko ajsn ja se tuntuu ikävältä.Ajattelin huomenna soittaa lääkäriajan ja jospa sieltä saisi tietoa mitä kannattaa tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe