Kilometrit

jarmo

Itsellä 195 tkm ajettu diesel vuodelta 2000. Kenellä on eniten kilometrejä Focuksen mittarissa? Kokemukset tähän mennessä?

34

5039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vekuaks

      Mutta huoliakin onpi ollut aika paljon esim vetarit 4krt poljinasetelma 2krt takaoven kynnykset uusittu...

      • TEP

        Saako kysyä, miten poljinasetelma oirehti ja miten sitä korjattiin?

        TEP


      • Tse Tse

        "vetarit 4krt"

        Vaikuttaa vahvasti trollilta. En ole nimittäin aiemmin kuullut että dieseleissä olisi tuo vetarikumiongelma.


      • dieselis
        Tse Tse kirjoitti:

        "vetarit 4krt"

        Vaikuttaa vahvasti trollilta. En ole nimittäin aiemmin kuullut että dieseleissä olisi tuo vetarikumiongelma.

        ole ihan samanlaiset vetarit...focuksiin on vaihdettu parhaimmin 25000km jälkeen vetarit...


      • dieselissä
        dieselis kirjoitti:

        ole ihan samanlaiset vetarit...focuksiin on vaihdettu parhaimmin 25000km jälkeen vetarit...

        Dieselissä ja 2-litraisessa bensassa on erilaiset (=vahvemmat) vetonivelet kuin 1.4-1.8 bensoissa.


      • jani_
        dieselissä kirjoitti:

        Dieselissä ja 2-litraisessa bensassa on erilaiset (=vahvemmat) vetonivelet kuin 1.4-1.8 bensoissa.

        vielä kerran tarkennuksena että kyllä niitä vetareita menee myös dieselistä mutta ongelma ei siinä sen kummemmin bensa malleissakaan ole ettei nivel kestäisi, se kestää varmasti ihan yhtä pitkään kuin kenen tahansa muunkin nivel.ongelma vaan on se että kaikissa huoltoliikeissä kumia ei liimata kiinni, ainoastaa vaihdetaan ja kiristetään pantoja jolloin rasvat tulevat ulos, paskat sisälle ja nivel sökö eli lyhyesti sanottuna ongelman ydin viimekadessä on huonosti tehty huolto, en sitten tiedä kenen etua tämä palvelee... taitavat huoltomiehet saada niiden vaihdosta hyviä urakoita eikä hyvää lypsylehmää haluta tappaa, maine vaan valitettavasti menee


      • samaa linjaa
        jani_ kirjoitti:

        vielä kerran tarkennuksena että kyllä niitä vetareita menee myös dieselistä mutta ongelma ei siinä sen kummemmin bensa malleissakaan ole ettei nivel kestäisi, se kestää varmasti ihan yhtä pitkään kuin kenen tahansa muunkin nivel.ongelma vaan on se että kaikissa huoltoliikeissä kumia ei liimata kiinni, ainoastaa vaihdetaan ja kiristetään pantoja jolloin rasvat tulevat ulos, paskat sisälle ja nivel sökö eli lyhyesti sanottuna ongelman ydin viimekadessä on huonosti tehty huolto, en sitten tiedä kenen etua tämä palvelee... taitavat huoltomiehet saada niiden vaihdosta hyviä urakoita eikä hyvää lypsylehmää haluta tappaa, maine vaan valitettavasti menee

        Samaa linjaa vedetään kyllä muissakin vioissa.
        En tiedä miten raha noissa liikkuu.
        Vaikka samaa asennetta on silloinkin kun asiakkaan rahat halutaan.
        Olen itsekin miettinyt, miksi ?
        Tämä kittivika ilmiö on sellainen esimerkki, mihin en kyllä keksi mitään järkeä.
        Osaamattomuus, ja hällä väliä meininki ?


      • jani_
        samaa linjaa kirjoitti:

        Samaa linjaa vedetään kyllä muissakin vioissa.
        En tiedä miten raha noissa liikkuu.
        Vaikka samaa asennetta on silloinkin kun asiakkaan rahat halutaan.
        Olen itsekin miettinyt, miksi ?
        Tämä kittivika ilmiö on sellainen esimerkki, mihin en kyllä keksi mitään järkeä.
        Osaamattomuus, ja hällä väliä meininki ?

        eikä Ford yksin näiden juttujen kanssa ole, eräs nimeltä mainitsematon saksalaismerkki on kärsinyt ilmatoinnin ongelmista, asentajat korjailevat niitä urakalla ja tekevät todella hyvät rahat, paska juttu vaan ettei työtä tehdä kunnolla ja jonkun ajan päästä tehdään taas samaa hommaa. En tiedä onko Fordilla sama juttu mutta enpä ihmettelisi. ajatus sinällään on hyvä saadaan paljon autoja kuntoon muttei se laatu kyllä siitä saisi heiketä!
        Nivel juttu sinällään on aika hupaisa koska saman jälleenmyyjän eri kaupunkien toimipisteissä toimitaan eri tavoin, toisessa liimataan automaattisesti ja toisessa ei oikein pyynnöstäkään, tosi vaikealta tuntuu uskoa että johtuisi siitä ettei ole tietoa.
        Omalla kohdalla ei ole ongelmia ollut joten sinällään en voi eikä tarvitse moittia mutta tiedän kyllä sitten noita toisenlaisiakin tarinoita...


      • liimailut
        jani_ kirjoitti:

        eikä Ford yksin näiden juttujen kanssa ole, eräs nimeltä mainitsematon saksalaismerkki on kärsinyt ilmatoinnin ongelmista, asentajat korjailevat niitä urakalla ja tekevät todella hyvät rahat, paska juttu vaan ettei työtä tehdä kunnolla ja jonkun ajan päästä tehdään taas samaa hommaa. En tiedä onko Fordilla sama juttu mutta enpä ihmettelisi. ajatus sinällään on hyvä saadaan paljon autoja kuntoon muttei se laatu kyllä siitä saisi heiketä!
        Nivel juttu sinällään on aika hupaisa koska saman jälleenmyyjän eri kaupunkien toimipisteissä toimitaan eri tavoin, toisessa liimataan automaattisesti ja toisessa ei oikein pyynnöstäkään, tosi vaikealta tuntuu uskoa että johtuisi siitä ettei ole tietoa.
        Omalla kohdalla ei ole ongelmia ollut joten sinällään en voi eikä tarvitse moittia mutta tiedän kyllä sitten noita toisenlaisiakin tarinoita...

        Eipä ne suojakumin liimailut vaan aina auta. Minullakin kesti liimattuna ja uudelleen pannoitettuna reilun 2 vuotta, kunnes puski rasvat uudelleen pihalle. Käytin autoni välillä huollossakin ja sen jälkeen katsastuksessa huomasin itse rasvojen purskahtaneen pihalle.


      • vahvuus
        dieselissä kirjoitti:

        Dieselissä ja 2-litraisessa bensassa on erilaiset (=vahvemmat) vetonivelet kuin 1.4-1.8 bensoissa.

        voi olla eri mutta suojakumin muoto/kiinitys samanlaisia.


      • Jani_
        liimailut kirjoitti:

        Eipä ne suojakumin liimailut vaan aina auta. Minullakin kesti liimattuna ja uudelleen pannoitettuna reilun 2 vuotta, kunnes puski rasvat uudelleen pihalle. Käytin autoni välillä huollossakin ja sen jälkeen katsastuksessa huomasin itse rasvojen purskahtaneen pihalle.

        ehkei auta mutta luulenpa että siinäkin astuu taas esiin se huolimattomuus, liimaa roiskitaan rasvan päälle kun ei viitsitä puhdistaa kunnolla eikä se kyllä siinä pidä. Itsella ainakin on pitänyt Mondeossa kohta 160000 ja vaimon Focuksessakin 120000 eli itse kyllä tuohon liiman pitävyyteen uskon


    • farmarilla

      Ei ole ollut ongelmia vetonivelten kanssa. Ovet on uusittu takuuna. Tuulilasi on vaihdettu. Huoltojen yhteydessä on vaihdettu takapyörän laakerit ja koiranluut. Itse olen vaihtanut hehkutulpat ja raidetangon päät. Ei ole jättänyt kertaakaan tielle. 209 tkm:n keskikulutus on 4,8 l/100 km. Olen ihan tyytyväinen Focukseen.

      • 2 * Focus

        Niin kuin suurin osa.


    • sulla

      Onko focuksessasi alkuperäiset tai korjaamattomat ovet?
      Onkohan kellään 150 000 km:ä ajettua focusta, jossa ei ole ollut ruostevikaa?

      • Tse Tse

        Onko näkynyt yhtään ainoata trollia viimeisen vuoden aikana, joka ei olisi Ford-palstalla käväissyt jälkeään jättämässä?


      • fordin
        Tse Tse kirjoitti:

        Onko näkynyt yhtään ainoata trollia viimeisen vuoden aikana, joka ei olisi Ford-palstalla käväissyt jälkeään jättämässä?

        Olen itse focuksen omistaja. Minulla jo toinen focus menossa. Minua kiinnostaa kyllä, että onko ruostevika joka yksilössä vai ei ja onko joku päässyt yli 150 tkm:ä ilman ruostevikoja. Ekassa focuksessa (-01) oli pahasti ruostevikaa. Tosessa ei ainakaan vielä ole ollut, mutta ikää focuksellani on alle 2 vuotta.
        Ja itseasiassa minua kiinnostaa myö se, että onko joku päässyt yli 150 tkm:ä alkuperäisillä takapyörän laakereilla.


      • Focus 1.6 -2004
        fordin kirjoitti:

        Olen itse focuksen omistaja. Minulla jo toinen focus menossa. Minua kiinnostaa kyllä, että onko ruostevika joka yksilössä vai ei ja onko joku päässyt yli 150 tkm:ä ilman ruostevikoja. Ekassa focuksessa (-01) oli pahasti ruostevikaa. Tosessa ei ainakaan vielä ole ollut, mutta ikää focuksellani on alle 2 vuotta.
        Ja itseasiassa minua kiinnostaa myö se, että onko joku päässyt yli 150 tkm:ä alkuperäisillä takapyörän laakereilla.

        Parin päivän päästä on päästy tuo 150 tkm ilman ruostevikoja ja vetoakselimurheita. Ei ole vielä pyöränlaakereitakaan vaihdettu. Auto on 2 vuotta ja kohta 2 kuukautta vanha Limited- malli


      • paremmin
        Focus 1.6 -2004 kirjoitti:

        Parin päivän päästä on päästy tuo 150 tkm ilman ruostevikoja ja vetoakselimurheita. Ei ole vielä pyöränlaakereitakaan vaihdettu. Auto on 2 vuotta ja kohta 2 kuukautta vanha Limited- malli

        Eikö diesel tulisi selvästi edullisemmaksi noilla kilsoilla (70 tkm/v)? Se vie alle 5 l/100 km, kun 1.6 bensa vie pari litraa enemmän. Polttoainekuluissa säästäisi 2300 € vuodessa!


      • tullut
        Focus 1.6 -2004 kirjoitti:

        Parin päivän päästä on päästy tuo 150 tkm ilman ruostevikoja ja vetoakselimurheita. Ei ole vielä pyöränlaakereitakaan vaihdettu. Auto on 2 vuotta ja kohta 2 kuukautta vanha Limited- malli

        No onpa tullut kilometrejä bensa focukseesi 2 vuodessa. Mun -01 focusesta alkoi ruostekorjausrumba 60 tkm:n kohdalla ja 100 tkm:n kohdalla oli ruostekorjauksia tehty 5 kertaa ja pari pyörän laakeriakin vaihdettu yksi vetonivel 35 tkm:n kohdalla. Eroja näköjään on, tosin sulla noita kilsoja on tullut vähän eri tahtiin per vuosi.


      • Focus 1.6
        paremmin kirjoitti:

        Eikö diesel tulisi selvästi edullisemmaksi noilla kilsoilla (70 tkm/v)? Se vie alle 5 l/100 km, kun 1.6 bensa vie pari litraa enemmän. Polttoainekuluissa säästäisi 2300 € vuodessa!

        Kyllä diisseli kannattaisi mutta tämä auto on liisattu ja työsuhdekäytössä joten siten laskukaavat menevät vähän erillaisiksi...... Aiemmin omana auto oli kyllä diesel malli mutta nyt ollut muutama työsuhdeauto peräjälkeen ja ovat olleet bensoja.


      • sulla
        Focus 1.6 kirjoitti:

        Kyllä diisseli kannattaisi mutta tämä auto on liisattu ja työsuhdekäytössä joten siten laskukaavat menevät vähän erillaisiksi...... Aiemmin omana auto oli kyllä diesel malli mutta nyt ollut muutama työsuhdeauto peräjälkeen ja ovat olleet bensoja.

        Eikö sulla ole mitään kilometriajoitusta leasing sopimuksessa, vai voitko ajella täysedulla niin paljon kuin haluat?


      • ei km rajoitusta
        sulla kirjoitti:

        Eikö sulla ole mitään kilometriajoitusta leasing sopimuksessa, vai voitko ajella täysedulla niin paljon kuin haluat?

        Haltijan tulee kolmen vuoden päästä kaupata auto pois ja sille on ennalta laskettu lunastushinta(olikohan 0,4 x hankintahinta). Jos yli niin se hyvitetään taas seuraavan uuden auton kk maksuista jos alle niin yhtiö maksaa erotuksen. Huoltoliisareissa on rajatut kilometrit.


    • Focus diesel

      Ajettu n. 167 tkm. TDdi STW vuodelta 2002.

      -   takaluukku maalattu takuuseen 2 kertaa
      -   pahin vika: jarrut hävisivät kovalla pakkasella, korjattu takuuseen (lumi pääsi jarrurumpuun oikealla takana)
      -   kannetiiviste väärinpäin, öljy valui hitaasti ulos => korjattu takuuseen
      -   ekat jarrupalat vieläkin
      -   ei vetoakseliongelmia
      -   tietäkseni ovet eivät ole ruosteessa vieläkään
      -   toiset talvirenkaat menossa ja toiset kesärenkaat jäljellä vain 2-3 mm
      -   keskikulutus 4,93 l/100 km (päiväkirja)
      -   huollot tehty ajallaan merkkiliikkeessä

      Renkaista: Onko kukaan kokeillut uudet Nokian i3? Ne ovat tehty Venäjällä ja halvempia kuin esim NRHi… Itse ajattelin ostaa i3 ensi keväänä.

      Mikäli haluaa ongelmia niin sitä saa suurella rahasummalla ;-) :
      http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,891792,00.html

      • kun ruotsia en osaa

        Jos Volvo oli 18 niin:

        32    (23)    Ford Focus    8,60    8,60

        Mitä tämä tarkoittaa ?


      • tarkoitatko että

        kannentiiviste oli laitettu jo tehtaalla moottoriin väärinpäin?


      • Tse Tse

        "- pahin vika: jarrut hävisivät kovalla pakkasella, korjattu takuuseen (lumi pääsi jarrurumpuun oikealla takana)"

        Öööö.... TDDI Fiikuksissa aina levyt takana, joten aika vaikea sinne rumpuihin lunta saada!


      • TDdi Focuksessa
        Tse Tse kirjoitti:

        "- pahin vika: jarrut hävisivät kovalla pakkasella, korjattu takuuseen (lumi pääsi jarrurumpuun oikealla takana)"

        Öööö.... TDDI Fiikuksissa aina levyt takana, joten aika vaikea sinne rumpuihin lunta saada!

        Vanhakoppaset diesel Focukset:
        - 1.8 TDdi 66 kW: rummut
        - 1.8 TDCi 74 kW: levyt
        - 1.8 TDCi 85 kW: levyt


      • Jaska tietää
        Tse Tse kirjoitti:

        "- pahin vika: jarrut hävisivät kovalla pakkasella, korjattu takuuseen (lumi pääsi jarrurumpuun oikealla takana)"

        Öööö.... TDDI Fiikuksissa aina levyt takana, joten aika vaikea sinne rumpuihin lunta saada!

        Hyvä se on.
        Usko jo, ei kaikki ole trollia.


      • Focus diesel
        tarkoitatko että kirjoitti:

        kannentiiviste oli laitettu jo tehtaalla moottoriin väärinpäin?

        ..ne selittivät "ilmiön" Stockmannilla. huomasimme, että öljyä tuli ulos moottorin oikealla puolella kun vaihdettiin talvirenakaat alle.


      • Focus diesel
        kun ruotsia en osaa kirjoitti:

        Jos Volvo oli 18 niin:

        32    (23)    Ford Focus    8,60    8,60

        Mitä tämä tarkoittaa ?

        Minusta 8,6 on hyvä kouluarvosana....


      • ilmeisesti
        Focus diesel kirjoitti:

        Minusta 8,6 on hyvä kouluarvosana....

        Oisko noin, sijoitus vähemmän mairitteleva 32 kuitenkin.


      • Focus diesel
        ilmeisesti kirjoitti:

        Oisko noin, sijoitus vähemmän mairitteleva 32 kuitenkin.

        Miten nämä yksittäisten arvostajien/omistajien arvoasteikko on vertailukelpoinen keskenään. Se on mysteeri.

        Tämä tutkimus on aika humpuukia ja sillä on lähinnä vain vihdearvo!

        Se mihin minä lähinnä haluasin osoittaa linkissäni oli enemmän sitä mitkä vikoja (omistajien mukaan) on XC90'ssä... Eli kalliskaan auto ei ole ilman vikoja.


      • kertoo se
        Focus diesel kirjoitti:

        Miten nämä yksittäisten arvostajien/omistajien arvoasteikko on vertailukelpoinen keskenään. Se on mysteeri.

        Tämä tutkimus on aika humpuukia ja sillä on lähinnä vain vihdearvo!

        Se mihin minä lähinnä haluasin osoittaa linkissäni oli enemmän sitä mitkä vikoja (omistajien mukaan) on XC90'ssä... Eli kalliskaan auto ei ole ilman vikoja.

        Niin, riittävän suurella otannalla, kyllä nämä ovat hyvin luotettavia.

        Ihmiset keskimäärin, autosta riippumatta osaavat suhteuttaa hinnan ja laadun.


    • Anonyymi

      320 tkm lasissa, vm2004 1,6l bensakoneella. Korjattu etujarrulevyt ja palat, bensapumppu, tuulilasi, ajovaloumpio, sytysyksikkö, jakohihna, letkua sekä sähköjohtoa takaluukulle, etupyörän laakeri, etulokasuoja ruostui vaihtoon. Vetopuoli alkuperäisosilla kuten myös takajarrut ja laakerit. Ollut ykkösomistajalla ja kosteat vuodenajat yöt katon alla. Nyt kytkin kohtapuoleen lopuillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe