Parisängyn tekeminen

TI-mies

Morjens,
olisi tarkoitus alkaa värkkäämään parisänkyä. Onkohan missään ohjeita tai malleja? Kiinnostaisi myös minkälaisia liitoksia/heloja pitäisi käyttää päätyjen ja sivujen liitoksessa jotta sängyn saisi tarvittaessa purettuakin. Saako sälepohjia valmiina vai pitääköhän sekin värkätä itse jotenkin?

7

4039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JanneKI

      Sen sälepohjan saa kyllä huonekaluliikkeestä.
      Olemassaolevista, myytävistä sängyistä voi katsoa liitokset - huonekalupulttejahan ne paljon käyttää noissa.

    • buuseppä

      kannattaa ostaa semmoset ,,,? itsekiristyvät helat , mitkä kiristyvät kun tulee painoa päälle ,, siis tavallaan kartio ,,, vaikea selittää , mutta kysele alan liikkeistä , osaavat varmaan neuvoa .

    • iste

      Itse laitoin puu tapit ja kalusteruuvit 2kpl/liitos hyvin on kestänyt. Selepohjan tein itse ostin 15*95 höylättyä lautaa ja naulasin narun kii voi laitaa rullallekin. Kyllä tekevä ja kokeileva oppii kaikenlaista

    • Elämä on rankaa

      Älä tee! Meijän isä mietti kans et se tekee meille sängyn. Meni viikko niin se luovutti. Eli ajatuksena se voi olla kivaa ja mitä kaikkee mut todellisuudessa se on hitonmoisen rankaa ja sotkusta puuhaa!! Osta valmis sänky ;-)

      • TI-mies

        No eipä tuo kovin rankkaa oo vielä ollut eikä sotkustakaan. Kaikki tarvikkeet on jo hommattu ja rahhoo meni alle 50 euroo. Otin vähän mallia huonekaluliikkeen sängystä joka makso 400 euroo ja oli kyllä aika viimeistelemättömästi tehty...


      • itetekkeeepi

        Vaan, että saa semmoisen kun haluaa. Löydy mistään oikean mallista.


      • itetekkeeepi kirjoitti:

        Vaan, että saa semmoisen kun haluaa. Löydy mistään oikean mallista.

        Tulihan noita sänkyjä tehtyä ihan pinnasängystä parisänkyyn, ehkä 7 kpl. Oli kaupassa hävyttömissä hinnoissa ja/tai rumia/muuten huonoja.
        Hyvin on nukuttu ja vanhinkin sänky kunnossa edelleen 26 vuoden käytön jälkeenkin.
        Mieti minkälaisen haluat, sitten teet piirustukset, ostat tarvikkeet ja teet. Saat mieluisen eikä maksa paljoa. Aikaa saattaa mennä, mutta itsehän tuon valitset mitä teet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe