..vai mikä se astiatehdas onkaan?
Astiakaappiin tarvitsen täydennykseksi puolen tusinan kahviastiaston. Ja tietty vitriinin myös, mihin upeat tassini esille asetan.
Mistä löydän tuliaiset?
Astiasto tuliaiseksi vai?
21
5777
Vastaukset
- kyllä
...jos katsoo vaikka kirppishintoja Suomessa, kuppiparin pyyntihinnalla saa Piteristä koko kaluston!
Hintaa tietty nostaa, jos on vanha CCCP/USSR
-leima...
Nevskillä on iso myymälä.
Halvemmalla kai saa syrjemmästä, mutta en tiedä os.
Ryhmämatkalaisia viedään myös retkelle tehtaanmyymälään tms., ainakin Ohtinskajasta viime syksynä.
Liikkeessä pakataan hyvin, ettei koskaan ole sirpaleita tarvinnut kotiin kantaa!
Siis suosittelen ostamaan vaikka useamman kaluston!
t: täti tallustaja - ArthurDent
Lomonosov.
http://lomonosov-russia.com/
Näitä kun ostat niin et pety. Laatuva riittää- kallistuneet
ovat kupit!
ei mun My garden -teesettini kyllä 120 dollaria(euroakaan) maksanut!
tosin Moskva-hotlan suveniiripuodissa oli jo silloin huikeata hinnat...
no, onhan aikaa kulunut, hmm.. nelisen vuotta
t: tätönen taas - huhhhuhin
marko135kg kirjoitti:
Artturiakin rupes viime saunaillan jälkeen posliini kiinnostaa...
kommenttia astiastiosta/posliinista vesi kielellä...!!
- ArthurDent
huhhhuhin kirjoitti:
kommenttia astiastiosta/posliinista vesi kielellä...!!
oo semmone pojkka et tuollasiin Mapkon kommentteihi ees vastaisi. Mennä nyt esittelee miu ulkomaisil vierail lävistyksiisä ja ketjuloitaa. Nehä järkytty heti ja vieläkii miule soittessaa asiaa ihmettelleet.
Hyi hitto.. - vtoroi molodets
No onpa Lomonosovin posliinin hinnat sitten kohonneet.. huh. aikoinaan 90-luvulla vielä vuonna 1995 Lomonosovin tehtaan liikkestä Staraja Nevskillä ( eli vanhalla Nevskillä, sillä kapeammalla joka alkaa Moskovan asemalta) sai esim ihan laadukkaan 6 osan tee/kahviastioston kuppeineen, asetteineen, kahvi- ja kermakannuineen ja sokerikkoineen sekä keksi- tai kakkulautasineen silloisella 45.000 ruplalla ( siihen aikaan 1 markka oli n 1000 ruplaa) eli noin 45 markalla. Tarjouksessa ostin 12 osan nk "tsaarinsinisen" ja kullatun astiaston, samoin kaikkinen sokeriastioneen ja kannuineen 60.000 ruplalla eli noin 60 markalla. Jos nämä mainitsemanne hinnat pitävät paikkansa ovat hinnat kohonneet todella taivaisiin.
t. 6 eri astiastoa ostanut.. ja kaikki kuten eräs täällä sanoi todella hyvin pakattuina, ja joka astia kuppi, lautanen, sokerikko, kannu tarkistettiin kynän kanssa että helähtääkö ja on ehyt.
- kaikkea löytyy
Gostiny Dvorissa on Lomonosovin "jämämyymälä".
Sieltä olen tehnyt erittäin edullisia hankintoja useasti.- olga74
mutta kallista. Äitille oon tuonnu kuppiparin aina kerrallaan Lomonossovia. Sellaset instrumenttaaliaiheiset teekupposet aluslautasella hinta 2020ruupelia eli nyt kahden kupin onnellisena omistajana hän on n. 120e köyhempi. Kannattaa siis varata rahhaa mukaan. Nämä kupposet ostettu siitä Nevskin liikkeestä, muutama sata metriä Moskova hotlalta keskustaan päin.
- katja.jkl
olga74 kirjoitti:
mutta kallista. Äitille oon tuonnu kuppiparin aina kerrallaan Lomonossovia. Sellaset instrumenttaaliaiheiset teekupposet aluslautasella hinta 2020ruupelia eli nyt kahden kupin onnellisena omistajana hän on n. 120e köyhempi. Kannattaa siis varata rahhaa mukaan. Nämä kupposet ostettu siitä Nevskin liikkeestä, muutama sata metriä Moskova hotlalta keskustaan päin.
kirpparilta 6 Lomonosovin kuppia kaksine lautasineen 30 eurolla ja oli sitten hyvä sijoitus, kun on aitoa neuvostovalmistetta vielä;). Mitä tuohon liiringin kommenttiin tulee, niin vähän kyllä minunkin mielestä liian kirjavia valtaosa noista. Nuo minun kupit on kyllä nätit, sellaiset tummansiniset, valkoiset sisältä ja vähän vaan kultausta. Paljonkohan ovat mahtaneet maksaa Neuvostoliitosta ostettuna?
Vähän samaa tyyliä oli kermanekkaa sun muuta jossain niistä Heinätorin ostoskeskuksen myymälöistä, mutta jäi ostamati, kun oli niin kalliita.
Huuto.netistä löytyy kanssa jotain:
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=lomonosov&order=R&cat=%&lcat=X&start=0&num=50
- liirinki
ei suomalaisten makuun,liian kirjavia.osta suomalaista arabiaa,on hyvää ja tyylikästä
- jjkk
Muistan lukeneeni jostain että Lomonosovin posliinitehtaan omistajat nykyään amerikkalaiset sijoittajat? Liekö totta?
- sivusto
olevan USA:sta...
Sepä selittää kovat hinnatkin!
Onneksi mulla on teekannu vanhaa CCCP-posliinia ja etenkin ruusukuvioituja peltitarjottimia!
...ja samovaari! - address
sivusto kirjoitti:
Onneksi mulla on teekannu vanhaa CCCP-posliinia ja etenkin ruusukuvioituja peltitarjottimia!
...ja samovaari!Maui Havaijilla!
- lomonosov
sivusto kirjoitti:
...ja samovaari!on vissiin oikeat tehtaan sivut.
http://www.lomonosovporcelain.ru/ - Pietarin
lomonosov kirjoitti:
on vissiin oikeat tehtaan sivut.
http://www.lomonosovporcelain.ru/kauppoihin tuolta ainakin onnistuin tavamaan!
Magazin nro 6 oli välistä muuten pois...
- uula
suomalainen ostaa kun halvalla saa! Lomonosovin astiastoja on liikkeellä laatuja 1,2,3 ja vieläpä sellaisiakin jotka eivät ole saaneet mitään laatuluokkaa. Jos ymmärtää posliinituotteista jotain, niin ainostaan laatuluokka 1 on arvokasta, muut on pelkkää shittiä.
Mutta suomalaiselle on tärkeää kun on halpaa! :0)- katja.jkl
voi tutustua ennen ostamista:
http://www.rus-sell.com/article9-Lomonosov porcelain marks and signs.html
esim. minun kalustossa on punaiset leimat ja lukee vielä, että Made in USSR, eli export-kamaa ja priimaa on.
Mutta kyllä halpuuttakin tärkeämpää on suomalaiselle on se, että pääsee sanomaan ;O))
- Jyrki57
Minulla olisi myytävänä ehkä noin 200 Lomon figuuria. Suurin osa eläimiä, mutta ihmisiäkin löytyy. Samaten jonkin verran muiden venäläisten tehtaiden tuotantoa. Vanhempaa ja uudempaa. Kirjoita jyrkikallio57 (at) gmail.com
- 411ko
Tunnetaanko tehdas GZHel? Kaunista tavaraa.
- SaanaA
Mistä tietää mitä laatua kupit ovat. Minulla vihreä täplä pohjassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491