Tuli tiensä päähän samasta syystä kuin englannin 1:1 autoteollisuus. Tuotteet eivät toimineet, ja niitä ei kehitetty eteenpäin. Englantilainen kansanluonne muistuttaa hyvin paljon suomalaista, eli heikäläisetkin ovat laiskoja, epäpäteviä ja paikallaan polkevia taidottomia tunareita. Voidaan siis olla varmoja että Aasian/ itäeuroopan maat valtaavat nyt lopullisesti mallimarkkinat. Ainoa suurempi jäljellä oleva eurooppalainen mallinvalmistaja firma Italeri ei pysty kilpailemaan laadullisella etevyydellään kilpailijoitaan vastaan siitä syystä ettei sitä löydy. Aika hassulta varmaankin näyttää Airfix-mallarin mallihylly jossa nämä pikkuiset panssarimallit sulavat silmissä. Tämä ilmiö johtuu Airfixin pikkumalleissa käytettävästä materiaalista, eli telaketjut syövyttävät pyörästön pilalle ajanmittaan. Tämän ilmiön estämiseksi pitäisi telapyörät käsitellä pikaliimalla ennen maalausta.
En ole ikinä tehnyt Airfixin malleja, mutta toki muutama rakentamaton keräilykappale mallivarastostani löytyy; Lihava ukko-figuuri sekä
muutamasta kappaleesta koottava karkean oloinen sukellusvene. Nämä pikku perkeleet ovat kyllä viehättävän yksinkertaisia malleja kun niitä tutkii lähemmin, mutta eiköhän siirrytä nyt nykyaikaisiin huipputegnologian tuottamiin mallisarjoihin jotta kehitytään ja päästään eteenpäin? ;D
MarttyyriMallari-TTt
Airfix.
2
1019
Vastaukset
- -Kooma-
Kyllähän ne Airfix ja Heller -sarjat ovat olleet aivan eri luokkaa kuin esim. Tamiya. Vaikka Tamiyan sarjat maksavat vähintään tuplasti, niin kyllä laatuakin löytyy vähintään tuplasti. Mielenkiintoisia ja hyviä sarjoja tuntuu tekevän muös Dragon nykyään, ja erittäin kilpailukykyiseen hintaan.
Vaikkei mallailuun tuo Englannin autoteollisuus mitenkään liity, niin pakko todeta ettei se suinkaan ole tullut tiensä päähän. Onhan tuo Ford Transit ihan kova luu nykyäänkin tavara-ajossa(uusi malli tuli just markkinoille) ja esim. Toyota Avensis(!) suunnitellaan ja valmistetaan Englannissa.- Ranppis
Heller kyllä on loistanut ainakin yhdellä alueella. Epäilen että parhaat purjrlaivojen muovisarjat löytyvät Helleriltä (Victory, Le Soleil Royal). Revellin isot sarjat olivat/ovat hyviä nekin mutta ovat 60- jopa 50-luvuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä812400Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421548- 1331462
- 1581244
- 1101044
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten393973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50693
