Moi!
Minkälaisia oireita teillä on ollut inseminaation jälkeen? Gyne ei puhunut niistä mitään, enkä tajunnut kyllä kysyäkään.
Inssi tehtiin viime pe, nyt kahtena iltana ollut ihmeellistä viiltelyä kohdun paikkeilla (ihan kun jok puukolla vetelisi tuolla sisällä!)Valkovuoto on myös hieman runsaampaa. Ja alapää myös "tuoksahtaa" jotenkin kummalliselle, ei pahalle, mutta erilaiselle. (tällä tuskin on mitään tekemistä inssin kanssa, heh:)!) Välillä on myös ollut pientä nipistelyä munasarjoissa.
Onko ihan normaalia?
Minälaisia juttuja teillä on ollut inssin jälkeen, vai onko ollut mitään?
Inssin jälkeiset oireet?
10
10512
Vastaukset
- tuoksusta
Hei! Tuoksun muuttumisella saattaa olla hyvinkin suuri merkitys. Jotkut raskaaksi tulleet ovat epäilleet raskautta siitä että alapää tuoksuu jotenkin makeammalle. Jopa valkovuoto voi alkaa maistua erilaiselta alkuraskaudessa, sen voi mieskin esim. suuseksin yhteydessä huomata.
Itselläni ei inssin jälkeen ollut mitään normaalista poikkeavia oireita, enkä siis ollut raskaanakaan. Toivotaan että oireesi olisivat merkkejä raskaudesta!- juupajaapa
Kannattaa ottaa huomioon, että voi olla myös tulehdus.
- kohtalotoveri
juupajaapa kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon, että voi olla myös tulehdus.
Mulle myös tehty eka inssi perjantaina 15.9,ja ensi viikkoa odotellaan malttamattomana,tuottiko tulosta:)
millos pääset testaamaan?mun kierto yleensä 24-29pvää,joten ensi vkon lopulla koittaa tuomiopäivä.
Oireista,mulla maha ollu arka perjantaista lähtien,viiltää ja juilii satunnaisesti,vessassa käynnin jälkeen juiliminen hetkeksi voimistuu.tissejä tykyttää hetkittäin,ei kuiteskaan koko aikaa,enimmäkseen iltaisin ja olen myös huomannut että turvottaa mahaa ihan hillittömästi,on kuin ois nielassu rantapallon:)
ois kiva kuulla kuinka sun käy ja onko samallaisia tuntemuksia,toivottavasti on tärpänny
mulla muuten eka inssi ja luovutetuilla siittiöillä kun mieheltä ei niitä löytynyt laisin,lekuri sano et ois hyvät mahdollisuudet kun oli munarakkula kasvanu 20,5mm ja limakalvon paksuus 11mm,mites sulla? - (:Juuli:)
kohtalotoveri kirjoitti:
Mulle myös tehty eka inssi perjantaina 15.9,ja ensi viikkoa odotellaan malttamattomana,tuottiko tulosta:)
millos pääset testaamaan?mun kierto yleensä 24-29pvää,joten ensi vkon lopulla koittaa tuomiopäivä.
Oireista,mulla maha ollu arka perjantaista lähtien,viiltää ja juilii satunnaisesti,vessassa käynnin jälkeen juiliminen hetkeksi voimistuu.tissejä tykyttää hetkittäin,ei kuiteskaan koko aikaa,enimmäkseen iltaisin ja olen myös huomannut että turvottaa mahaa ihan hillittömästi,on kuin ois nielassu rantapallon:)
ois kiva kuulla kuinka sun käy ja onko samallaisia tuntemuksia,toivottavasti on tärpänny
mulla muuten eka inssi ja luovutetuilla siittiöillä kun mieheltä ei niitä löytynyt laisin,lekuri sano et ois hyvät mahdollisuudet kun oli munarakkula kasvanu 20,5mm ja limakalvon paksuus 11mm,mites sulla?Moikka Kohtalotoveri! Kirjoitin pitkän pätkän, mutta teksti hävisi jonnekkin!:(
Meillä selittämätön lapsettomuus ja gnen mukaa tiukka kohdukaula ei raskautta kamalasti edistä, siksi inssi. Ja ensimmäinen meilläkin.
Testailla saisin pp12 eli ensi keskiviikkona, mutta yritän malttaa mieleni sinne pp14 eli perjantaihin. Hankalaa kyllä tulee olemaan!:) Testit polttelee jo nyt kaapissa!:) Pitäsi piilottaa ne, ettei vaan tule testattua liian aikaisin, silläega on kamala pettymys!
Tänään ollut enemmän alavatsaoireita ja illalla vielä vahvistuneet (?), vatsaa ei kyllä turvota, eikä rintoja aristele. Ilmavaivoja kyllä on ollut, mutta liittyneek oiresiin millään lailla?!?!Jotenkin vaan tuntuu, että koko inssi ei ole onnistunut:(
Inssiä tehtäessä limakalvoni oli 10mm ja rakkula huikeat 23.5mm.:)
Meillä yritystä takana jo kohta 3 vuotta, joten melko pessimistiseksi on näiden vuosien aikaan tultu. Ikää minulla JO 31-vuotta ja mies 33-vuotta. Naimsissa oltu reilu vuosi.
Hoidot siis ihan alussa, saa nähdä kuinka kauan kestää ennen kun saamme toivotun tuloksen.
Anteeksi kun kysyn ja ymmärrän jos et halua vastata, koska aihe on arka, mutta minua kiinnostaisi tietää, että kauanko olette lasta yrittäneet? Onko mieheltäsi joskus aikaisemmin löytynyt siittiöitä? Ja selvisikö miksi niitä ei löydy? (vai tutkitaanko edes sellaista?)
Entäpä tuo lovutettu siemenneste, saako siinä tietää luovuttajasta jotain, esim. hiusten väriä, ruumiin rakennetta? Vai miten homma toimii?
Olen kiinnostunut kaikista hoitomuodoista, koska niitä varmaan tullaan kokeilemaan kuinka ja paljon! Gyneni kertoi tapauksesta jossa parilla oli syynä sama kui meillä, eli selittämätön lapsettomuus, kokeiltu inssit, icsi ym, ei tärppiä, viimeisenä kokeiltu inssi juuri luovutetuilla siittiöillä ja tärppi kävi! Toivottavasti myös teillä! Olen pikkuhiljaa valmistautunut jo siihenkin ajatukseen, että myös meillä tuota voidaan käyttää, jos mikä muu ei onnistu. Mutta alkumetreillähän sitä vasta näissä hoidoissa ollaan, joten mennään nyt ensin vain päivä kerrallaan:)!
Käyttekö muuten julkisella vai yksityisellä? Me olemme julkisella, ihan yllätti kuinka nopeasti asiat lähti etenemään, kun sinne päästiin! Kun kaikki tuntuvat sanovan että jonot ovat pitkät.
Toivon teille sydämestäni posiivista tulosta ja piinailuonnea! Tle ihmeessä ilmittamaan kuinka kävi, myös minä ilmoitan! Olisikiva kuulla teidän tarina!
Tuossa joku kutsuikin meidät tuonne piinaajiin, käympä katsastamass siellä muita kohtalosisaria!;)
Ihana tietää, ettei ole yksin tämän asian kanssa! Yhdelle kaverilleni olen kertonut, mutta tuntuu, että hänen on jotenkin vaikea suhtautua koko asiaan. Onneksi on mies joka tukee. Vaikea aihe ainakn minulle kertoa tästä muille. - kohtalotoveri
(:Juuli:) kirjoitti:
Moikka Kohtalotoveri! Kirjoitin pitkän pätkän, mutta teksti hävisi jonnekkin!:(
Meillä selittämätön lapsettomuus ja gnen mukaa tiukka kohdukaula ei raskautta kamalasti edistä, siksi inssi. Ja ensimmäinen meilläkin.
Testailla saisin pp12 eli ensi keskiviikkona, mutta yritän malttaa mieleni sinne pp14 eli perjantaihin. Hankalaa kyllä tulee olemaan!:) Testit polttelee jo nyt kaapissa!:) Pitäsi piilottaa ne, ettei vaan tule testattua liian aikaisin, silläega on kamala pettymys!
Tänään ollut enemmän alavatsaoireita ja illalla vielä vahvistuneet (?), vatsaa ei kyllä turvota, eikä rintoja aristele. Ilmavaivoja kyllä on ollut, mutta liittyneek oiresiin millään lailla?!?!Jotenkin vaan tuntuu, että koko inssi ei ole onnistunut:(
Meillä yritystä takana jo kohta 3 vuotta, joten melko pessimistiseksi on näiden vuosien aikaan tultu. Ikää minulla JO 31-vuotta ja mies 33-vuotta. Naimsissa oltu reilu vuosi.
Hoidot siis ihan alussa, saa nähdä kuinka kauan kestää ennen kun saamme toivotun tuloksen.
Anteeksi kun kysyn ja ymmärrän jos et halua vastata, koska aihe on arka, mutta minua kiinnostaisi tietää, että kauanko olette lasta yrittäneet? Onko mieheltäsi joskus aikaisemmin löytynyt siittiöitä? Ja selvisikö miksi niitä ei löydy? (vai tutkitaanko edes sellaista?)
Entäpä tuo lovutettu siemenneste, saako siinä tietää luovuttajasta jotain, esim. hiusten väriä, ruumiin rakennetta? Vai miten homma toimii?
Olen kiinnostunut kaikista hoitomuodoista, koska niitä varmaan tullaan kokeilemaan kuinka ja paljon! Gyneni kertoi tapauksesta jossa parilla oli syynä sama kui meillä, eli selittämätön lapsettomuus, kokeiltu inssit, icsi ym, ei tärppiä, viimeisenä kokeiltu inssi juuri luovutetuilla siittiöillä ja tärppi kävi! Toivottavasti myös teillä! Olen pikkuhiljaa valmistautunut jo siihenkin ajatukseen, että myös meillä tuota voidaan käyttää, jos mikä muu ei onnistu. Mutta alkumetreillähän sitä vasta näissä hoidoissa ollaan, joten mennään nyt ensin vain päivä kerrallaan:)!
Käyttekö muuten julkisella vai yksityisellä? Me olemme julkisella, ihan yllätti kuinka nopeasti asiat lähti etenemään, kun sinne päästiin! Kun kaikki tuntuvat sanovan että jonot ovat pitkät.
Toivon teille sydämestäni posiivista tulosta ja piinailuonnea! Tle ihmeessä ilmittamaan kuinka kävi, myös minä ilmoitan! Olisikiva kuulla teidän tarina!
Tuossa joku kutsuikin meidät tuonne piinaajiin, käympä katsastamass siellä muita kohtalosisaria!;)
Ihana tietää, ettei ole yksin tämän asian kanssa! Yhdelle kaverilleni olen kertonut, mutta tuntuu, että hänen on jotenkin vaikea suhtautua koko asiaan. Onneksi on mies joka tukee. Vaikea aihe ainakn minulle kertoa tästä muille.meidän pitää vaan yrittää olla positiivisella mielellä et kyllä se meidäkin aika vielä tulee,uskoppa vaan.odotusaika vaan meidän kohdalla pitempi:)
Meidän historiasta sen verran että minulla on kolme lasta edellisestä avioliitosta,erosin ja löysin aivan uskomattoman miehen jonka kanssa on ollut alusta asti selvää että hankitaan yhteisiä lapsia ja et niitä saa tulla heti kun on tullakseen.Nyt meidän yhteistä matkaa on kuljettu jo kolme vuotta eikä yhteistä lasta ole haaveista huolimatta tullut.Hoitoihin lähdettiin niin että minä kävin ensin yksityisellä gynellä joka ei löytänyt mitään vikaa ja sen jälkeen meni mies siemennnesteanalyysiin jonka tulos:siemennesteessä ei siittiöitä.
Kaikki tämä viime toukokuussa,sen jälkeen varasin ajan omalle terveyskeskuslääkärille jolta saatiin lähete sairaalaan.Eka lekuri sairaalassa heinäkuussa ja nyt elokuussa tehtiin kivesbiopsia josta ei myöskään löytynyt siittiöitä,tehtiin samantien päätös jatkaa hoitoja luovutetuilla siittiöillä ja eka inssi tehtiin tosiaan jo 15.9 luonnolliseen kiertoon,eli meillä myös ollut tosi nopeata toimintaa,kiitosta heille siitä.Minulla ikää 31 ja miehellä 32. - kohtalotoveri
(:Juuli:) kirjoitti:
Moikka Kohtalotoveri! Kirjoitin pitkän pätkän, mutta teksti hävisi jonnekkin!:(
Ihana tietää, ettei ole yksin tämän asian kanssa! Yhdelle kaverilleni olen kertonut, mutta tuntuu, että hänen on jotenkin vaikea suhtautua koko asiaan. Onneksi on mies joka tukee. Vaikea aihe ainakn minulle kertoa tästä muille.niin,vielä sen verran et kyllä luovutettujen siittiöden käytössä ainakin meillä kysyttiin miehen mitat,paino ja pituus,silmien väri ja hiusten väri,kyllä ne yrittää et uusi tulokas olis vanhempiensa näköinen.luovuttajasta itsestään ei kerrota tietoja enkä varmaan haluias niitä tietääkkään.
Voimia odottamiseen,sitä tarvitaan!
Mulla nyt pp8!!!!!Ja odotus käy kokoajan vaan kamalammaksi!
Mä tiedän faktat et ekalla inssillä ei yleensä tule tuloksia,mut mites pidät pään kylmänä,pelottaa et jos ja kun testi näyttää negaa,ni taas pudotaan tuolta haavepilvistä kovaa ja korkeelta - uukkupuu
kohtalotoveri kirjoitti:
mulla muuten eka inssi ja luovutetuilla siittiöillä kun mieheltä ei niitä löytynyt laisin,lekuri sano et ois hyvät mahdollisuudet kun oli munarakkula kasvanu 20,5mm ja limakalvon paksuus 11mm,mites sulla?Jos kiinnostaa nettipalstailu, on olemassa suljettu yhteisö groups.msn.com/lahjasoluperheet jossa on muitakin lahjasolupiinailijoita. Sinne voi jättää hakemuksen, jonka yhteisön valvoja saattaa hyväksyä ja pääset sinne keskustelemaan.
- Vip1
Hei "juuli ja kohtalotoveri" Meitä inssiläisiä on tuola alempaa otsikolla "PIINAILIJAT".Liittykää seuraan piinailemaan :)Miula testi päivä ens viikolla.(inssi tehty 12.9)
Inssin jälkeen oireina oli hirmunen paineen tunne alavatsassa ja oikealta vihloi vähän väliä.Nyt vihlomiset ovat vähentyneet mutta ei hävinneet.Näppyjä on naama tullut täyteen ja rintoja aristi muutaman päivän,minua ei turvota yhtään joka ihmetyttää koska yleensä turvottaa joka päivä niin kovin että voisi luulla että olen raskaana ;) Eipä tässä muita tuntemuksia pahemmin ole ollut..- tuoksusta
Hei (:Juuli:), miten kävi, joko olet testannut? Entä onko alussa kuvailemasi oireet muuttuneet?
- Mansikkamustikka
tuoksusta kirjoitti:
Hei (:Juuli:), miten kävi, joko olet testannut? Entä onko alussa kuvailemasi oireet muuttuneet?
Mietin, että mistä nuo inssin jälkeiset oireet tosiaan johtuvat - itse tehdystä toimenpiteestä vai raskautumisesta...? Meinaan, että mitä siellä kehon sisällä tapahtuu, joka aiheuttaa nipistelyä, paineentuntua jne. Joku selityshän siihen on oltava.
Jos nipistely johtuisi itse toimenpiteestä, niin tokihan lääkärin kuuluisi siitä etukäteen kertoa (eli että odotettavissa on nipistelyä nyt muutaman päivän ajan jne.).
Miten pitkään teillä on nuo oireet jatkuneet? Ovatko alkaneet heti inssin jälkeen vai parin päivän viivellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760