Vetoakselin vaihto

-99 / 1,6

Löytyykö focuksen vetoakselien vaihdosta ohjetta?
Tai jos olet itse vaihtanut, kerro lyhyesti vaiheittain kuinka tapahtuu? Tarvitseeko erikoistyökaluja? Millä suojat kiinni niin että rasvat pysyy sisällä jne...?
Sehän jo tiedetään että vetoniveliä menee, mutta millään haulla en löytänyt vaihdosta ohjetta, enkä keskustelua?
Uskoisin kuitenkin aika monen itsekin näitä jo vaihtaneen!

8

10886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysty itse

      vaihtamaan, ainoa keino on korjaamo ja hinta on armoton.

      • tuollainen on

        Jos se vaan osataan vaihtaa siellä, eli onhan se vaihdettavissa jos kerran korjaamo pystyy ja onhan ne sentään ihmisten tekemiä ettei henkimaailman asioita.
        Tuli mieleen erään keinuvivun vaihto aikoinaan kun sanottiin merkkikorjaamolla että pitää purkaa koko kansi ja eipä tarvinnut kun mäntä alas ja nokka sellaiseen kohtaan että mahtuu laittamaan uuden paikalleen ( vanha katkesi nokkahihnan rikkouduttua )toimi ihan hyvin ja puristuksetkin olivat ennallaan eli se näistä korjaamoista/ masentajista.


      • vähänkin

        autojen kanssa on pelannut ni ei pitäis vetari olla kovin vaikea vaihtaa.


      • fjord
        tuollainen on kirjoitti:

        Jos se vaan osataan vaihtaa siellä, eli onhan se vaihdettavissa jos kerran korjaamo pystyy ja onhan ne sentään ihmisten tekemiä ettei henkimaailman asioita.
        Tuli mieleen erään keinuvivun vaihto aikoinaan kun sanottiin merkkikorjaamolla että pitää purkaa koko kansi ja eipä tarvinnut kun mäntä alas ja nokka sellaiseen kohtaan että mahtuu laittamaan uuden paikalleen ( vanha katkesi nokkahihnan rikkouduttua )toimi ihan hyvin ja puristuksetkin olivat ennallaan eli se näistä korjaamoista/ masentajista.

        Kävin kerran kysymässä huollossa mikä Fiaskoa vaivaa. Äijä alkoi höpisemään venttiiliremontista.
        Ajoin kotijo ja vaihdoin tulpat. Hyvin toimi taas.

        Että on niitä kaikenlaisia pajoja jotka varmaan vaihtaa osia ihan laskuttamisen ilosta...


    • geri

      ainoa on että kuinka vetari on laatikossa kiinni,onko laipalla ja pulteilla vaiko vaan booreilla ja tuleeko öljyt pihalle vai ei....
      vaihdoin vappuna (!!!!) etujousen ja homma kävi kuin tanssi,liekö viinan ansiota.
      se napamutteri on fiksu keksintö....

      • J..

        Vetari focuksesta lähtee melko simppelisti:


        Napamutteri auki

        Alatukivarsi irti tolpasta (Alapallonivelen yläpuolella oleva pultti)

        Vetari irti navasta, lähtee joko ihan napaa vetämällä, tai vasaralla voi avittaa.

        Käännä tolppa sivuun, varo rikkomasta alapallon suojakumia tukivarren päästessä nousemaan vapaasti.

        Vedä vetarit pihalle, apparin puoleinen tulee ihan iisisti, mutta kuskinpuoleiset yleensä kovempaa kiinni. Tähän käytetään merkkiliikkeessä erikoistyökalua, eräänlaista haarukaa, jolla lyödään vas. vetari irti laatikon toiselta puolelta, oik. vetarin rei´ästä.

        Öljyä laatikosta tulee, sen lisäämiseen on hyvä olla jonkinlainen ruutta, jolla sitten täyttelee.

        T: Ford-asentaja


      • -99 / 1,6
        J.. kirjoitti:

        Vetari focuksesta lähtee melko simppelisti:


        Napamutteri auki

        Alatukivarsi irti tolpasta (Alapallonivelen yläpuolella oleva pultti)

        Vetari irti navasta, lähtee joko ihan napaa vetämällä, tai vasaralla voi avittaa.

        Käännä tolppa sivuun, varo rikkomasta alapallon suojakumia tukivarren päästessä nousemaan vapaasti.

        Vedä vetarit pihalle, apparin puoleinen tulee ihan iisisti, mutta kuskinpuoleiset yleensä kovempaa kiinni. Tähän käytetään merkkiliikkeessä erikoistyökalua, eräänlaista haarukaa, jolla lyödään vas. vetari irti laatikon toiselta puolelta, oik. vetarin rei´ästä.

        Öljyä laatikosta tulee, sen lisäämiseen on hyvä olla jonkinlainen ruutta, jolla sitten täyttelee.

        T: Ford-asentaja

        Kiitokset!
        Mukava että joskus tapaa myös tekniikan hallitsevia tällä palstalla.


      • hyviä ohjeita
        -99 / 1,6 kirjoitti:

        Kiitokset!
        Mukava että joskus tapaa myös tekniikan hallitsevia tällä palstalla.

        uusiin vetoakseleihin kannattaa vaihtaa erilaiset siteet jo uutena. Ei tule ko. ongelmaa jatkossa, kun vaseliinit pysyvät sisällä. Tämä kannattaisi tehdä jo uusiin autoihin. Ei tarvisi vaihdella akselia/niveliä!!!! mikään ei kestä kuivana!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

      Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe