Olen 19-vuotias likka ja opiskelen viimeistä vuotta puutarhuriksi. Ala ei kuitenkaan kiinnosta enää. Olen yrittänyt päättää mitä haluaisin alkaa opiskelemaan ensi vuonna. Kiinnostuin talonrakentamisen alasta. Olen yrittänyt etsiä alasta tietoa mutta haluaisin kuulla myös mielipiteitä alasta. Varsinkin kirvesmiehen hommat kiinnostavat. Tässä olisi muutama kysymys mihin haluaisin saada ainakin vastauksia:
1. Onko työ raskasta, jos on niin mitkä asiat ovat raskaita?
2. Mitä muita huonoja puolia alassa on?
3. Tekevätkö rakennusalan työntekijät myös sateella ulkohommia? Voiko silloin tehdä ylipäätänsä ulkohommia?
4. Kuinka paljon naisia alalla on töissä? Miksikä he ovat yleensä suuntautuneet?
5. Pärjäävätkö he alalla? (tarkoitan mm. raskaita hommia, missä tarvitaan voimia)
Olisi myös kiva jos kertoisit muutakin tärkeää tietoa mikä voi vaikuttaa päätökseeni alkaa opiskella alaa.
KIITOS TOSI PALJON VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN =D
KIRVESMIEHET!!! rakennusala
2
333
Vastaukset
- palstaa...
Tuolla työpaikat --> rakennusala -osastolla varmaan tulisi enemmän vastauksia? Sitä varmaan lukee alan ammattilaiset, ne osaa vastata varmaan.
Mun mies rakentaa taloja ja on sille on isot lihakset töissä kasvanut, eli ilmeisesti voimaa tarvitsee. Niin ja työtä tehdään joka säässä, kesällä helteessä 30 ja auringon paiste, tai -20c ja lunta sataa! pupu .. Onhan se niin, että jätetään ne raskaat työt meille miehille :P .. Mutta kyllä naisiakin on rakennuas alalla ja niitä on aika paljon vedeneristys, laatoitus, tapetti ja maalaus hommissa . Rakentaminen on todella rankkaa ja työtä tehdään niin säällä kuinsäällä. Itse opiskelen rakennus alaa ja täytyy sanoa, että ei ole mun juttu. Se on tosi hauskaa ku viime talvenaki työharjoittelussa oli pakkasta rapiat 25 ja kävi viel kova viima ja siin sitte avokäsin ni oliha se kivaa :) .. Mutta jos olet kiinnostunut ni totta kai kannattaa hakeutua rakennus alalle ja suosittelisin noita vedeneristys hommia .. ei ainaskaa tartte olla pihalla pakkasessa tai sit erikoistua taloelementtien tekoon . Siinäki saa olla sisällä ja olin minä sitäki hommaa kokemassa ja aikas helppoa se oli. Eka katella piirrustuksia ja sit tekemää . Mut onnea uralle ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!9311922Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla1069040Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1174959- 1014188
Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka384157Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti73933Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei723811Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j113709Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden403593Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle293551