Olen 19-vuotias likka ja opiskelen viimeistä vuotta puutarhuriksi. Ala ei kuitenkaan kiinnosta enää. Olen yrittänyt päättää mitä haluaisin alkaa opiskelemaan ensi vuonna. Kiinnostuin talonrakentamisen alasta. Olen yrittänyt etsiä alasta tietoa mutta haluaisin kuulla myös mielipiteitä alasta. Varsinkin kirvesmiehen hommat kiinnostavat. Tässä olisi muutama kysymys mihin haluaisin saada ainakin vastauksia:
1. Onko työ raskasta, jos on niin mitkä asiat ovat raskaita?
2. Mitä muita huonoja puolia alassa on?
3. Tekevätkö rakennusalan työntekijät myös sateella ulkohommia? Voiko silloin tehdä ylipäätänsä ulkohommia?
4. Kuinka paljon naisia alalla on töissä? Miksikä he ovat yleensä suuntautuneet?
5. Pärjäävätkö he alalla? (tarkoitan mm. raskaita hommia, missä tarvitaan voimia)
Olisi myös kiva jos kertoisit muutakin tärkeää tietoa mikä voi vaikuttaa päätökseeni alkaa opiskella alaa.
KIITOS TOSI PALJON VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN =D
KIRVESMIEHET!!! rakennusala
2
326
Vastaukset
- palstaa...
Tuolla työpaikat --> rakennusala -osastolla varmaan tulisi enemmän vastauksia? Sitä varmaan lukee alan ammattilaiset, ne osaa vastata varmaan.
Mun mies rakentaa taloja ja on sille on isot lihakset töissä kasvanut, eli ilmeisesti voimaa tarvitsee. Niin ja työtä tehdään joka säässä, kesällä helteessä 30 ja auringon paiste, tai -20c ja lunta sataa! pupu .. Onhan se niin, että jätetään ne raskaat työt meille miehille :P .. Mutta kyllä naisiakin on rakennuas alalla ja niitä on aika paljon vedeneristys, laatoitus, tapetti ja maalaus hommissa . Rakentaminen on todella rankkaa ja työtä tehdään niin säällä kuinsäällä. Itse opiskelen rakennus alaa ja täytyy sanoa, että ei ole mun juttu. Se on tosi hauskaa ku viime talvenaki työharjoittelussa oli pakkasta rapiat 25 ja kävi viel kova viima ja siin sitte avokäsin ni oliha se kivaa :) .. Mutta jos olet kiinnostunut ni totta kai kannattaa hakeutua rakennus alalle ja suosittelisin noita vedeneristys hommia .. ei ainaskaa tartte olla pihalla pakkasessa tai sit erikoistua taloelementtien tekoon . Siinäki saa olla sisällä ja olin minä sitäki hommaa kokemassa ja aikas helppoa se oli. Eka katella piirrustuksia ja sit tekemää . Mut onnea uralle ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.961260Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371255Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861105- 1071025
- 71982
- 18946
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13918- 51900
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16801Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798