tanskandoggi tuo ihanan iso koira

doggifani85

moi minulla on ollut jo 4-5vuotta haaveena ottaa tanskandoggi mutta asuintilanteeni takia en voi vieläkään ottaa (asun kerrostalossa 3kerros ei hissiä)
mutta sitten kun on mahdollista ottaa kertokaahan te omistajat minkälainen koira on luonne ym ym
P:S:Olis kiva jos imatralta 05alueelta löytys joku vaik uus ystävä jol ois tanskandoggi ni vois tutustua rotuun. laittappa vestiä/kuvia mun sähköpostiin
[email protected]

5

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackmagictiger

      Niin on

    • doggifani myös

      Valmistaudu siihen, että ruokaan menee hemmetisti rahaa joka kuukausi, isokaan säkki ei pitkäksi aikaa riitä. Eläinlääkäri- ja lääkekulut maksaa paljon enemmän (jopa 3x enemmän), kuin muilla koirilla. Esim. nukutuslääke painon mukaan, matolääkitys painon mukaan jne. Kun hätä yllättää (lue ripuli), voit varautua siivoukseen lapion kanssa. Tanskandoggi kuuluu rotuihin, jotka kulkee usein vana suupielessä. Ravistelun jälkeen kuolaa suorastaan valuu ikkunoista ja seinistä.
      Pentuna goggi tykkää puuhastella yksinollessaan (kokolattiamatot, sohvat jopa verhotanko kelpaa).

      Mutta onnittelen valinnasta, ihana kiltti koira se on =)

    • mutta...

      Itse ihailen doggeja mutta vain kaukaa tätä nykyä. Näin taitaa tulevaisuudessakin olla että yhden doggin jälkeen pysyttelen muissa roduissa taikka monirotuisissa. Tällä hetkellä on pienemmän kokoluokan koirakaveri perheessä.
      Doggi syö tolkuttomasti, laadukkaaseen ruokaan menee esim. opiskelijabudjetista aimo siivu. Lääkärikulut ovat suuret jos lääkäriä tarvitaan asianmukaisten matokuurien ja shampoiden jne. lisäksi. Doggista lähtee "piikkimäistä" karvaa, joka ei irtoa millään. Parasta onkin hankkia doggille ihan ikioma sohva, jota ei sitten tarvitse pitää niiii-in puhtoisena esim. vieraiden tullessa kahvittelemaan. Doggissa on aika tekeminen niin ulkona kuin sisällä sen vallattomina pentuaikoina - aitaa kaatuu ja mööpelit ryskyy. Lisäksi urosdoggi voi nuoruuden innossaan innostua nylkyttelemään vieraisille saapuvia ihmisiä vielä senkin jälkeen kun on tajunnut olevansa omasssa perheessä arvoasteikossa alempana ja on jättänyt perheenjäsenet jo nylkytysintonsa ulkopuolelle ;) Ja hyppiessään ihmisiä vasten, ennen kuin oppii tavoille, doggi sotkee kuolallaan näiden vaatteet. Samoin sotkeutuvat kuolaan seinät, huonekalut jne.
      Doggille on, kiltillekin, hyvin vaikeaa saada hoitajaa kotiin. Jostain kumman syystä. Kaikki koirahoitolatkaan eivät ota doggeja, niin harmillista kuin se onkin. Jos ei ole omaa autoa eikä kaverin kyytiä käytettävissä, on hyvin vaikeaa löytää taksia joka ottaisi doggin kyytiin (jos vaikka doggi satuttaa ulkona tassunsa ja tarvitsisi päästä eläinlääkärioin hoidettavaksi ja tikattavaksi heti). Onneksi aika monessa kaupungissa toimii koiratakseja nykyään.
      Oman kokemukseni perusteella monilla doggeilla, joita myös ystäväpiirissä, sisäsiistiksi oppiminen vie melko kauan aikaa. Ja kun "asiat" tulevat sisälle, voi siivoamiseen varata todellakin lapion ja ämpärin kuivausriepuineen. Samoin jos ja kun doggilla menee jostain syystä massu kuralle.
      Doggi on upea koira, upea ystävä, mutta liian moni unohtaa nämä negatiiviset puolet ja doggio joutuu väärälle ihmiselle, jolta se lähtee ehkä kiertoon. Olisi mukavaa jos ei tanskandoggi-rescuen toimintaa tarvittaisi enää, mutta tarvitaan.
      Harkitkaa tarkkaan tanskandoggin ostoa. Ottakaa selvää mitä tuleman pitää, jotta koira varmasti saa luonanne sitä rakkautta ja piiiiiiiitkäjänteistyä koulutusta jotka se ansaitsee, eikä tuota pettymystä teille.

      • MMMS

        MUSTAT ON MUN SUOSIKKEJA


      • MMJKLMS

        OLISI IHANAA OMISTAA 4 0-4 4-8 DOGGIA < JA 2 JENKKITUONTIA < SINISIÄ JA 2 ITALIANTUONTIA < MUSTIA JA 3 VENÄJÄNTUONTIA < HARLEKIINI JA 1 NARTTUPENTU BRINDLE JA 1 UROSPENTU HARLEKIINI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe