Onko tietoa/kellä on kokemusta:
Onko kotikonstia, jos ylipäätän onnistuu, kovertaa vanhoinin välioven karmeihin uudet kolot lukolle ja saranoille. Tarkoitus olisi näin vaihtaa karmien kätisyys uudelle ovelle.
Karmit ovat muuten kunnossa, eikä karmien vaihtoprosessi kaikkine kommervenkkeineen innosta.
Kätisyyden vaitaminen karmeja kääntämättä
4
1494
Vastaukset
- homma.
Symmetriset nykyväliovet ja karmit voi asentaa kummankätisiksi vaan ja myös aukeamissuunnan voi valita mieleisekseen. Ei ole vasen,- tai oikeakätisiä ovia karmeja (siis väliovissa)
Jos siis ovesi ovat alle ~parikymmentä vuotta vanhoja, niin irrotat vaan karmit ja käännät ne toisinpäin. Homma onnistuu, jos karmeja, tai ovea ei ole lyhennetty. Eikä ne uudet karmitkaan muuten ihmeitä maksa ja niiden vaihtoon menee ammattilaiselta alle tunti, amatöörillä menee hieman kauemmin. Siis edellyttäen, että ne on niitä nykykarmeja, jotka on neljällä ruuvilla puoleltaan kiinni.- homma.
Siis se karmien irrotus ja kätisyyden vaihto on paljon siistimpi ja helpompi operaatio, kuin saranoiden ja lukon vastakappaleen siirto toiselle puolelle.
- oven kääntäjä :)
homma. kirjoitti:
Siis se karmien irrotus ja kätisyyden vaihto on paljon siistimpi ja helpompi operaatio, kuin saranoiden ja lukon vastakappaleen siirto toiselle puolelle.
Kun olen oven kääntänyt ove "nurin päin" niin irroita lukkorunko ja käännä se toisin päin koska kahva kääntyy ylös. Lukkokieleke kääntyy kun vedät sitä ulospäin ja pyöräytät.
- Oventekijä
oven kääntäjä :) kirjoitti:
Kun olen oven kääntänyt ove "nurin päin" niin irroita lukkorunko ja käännä se toisin päin koska kahva kääntyy ylös. Lukkokieleke kääntyy kun vedät sitä ulospäin ja pyöräytät.
Lukkorungossa 414 ei kieli kääny lukkoa rikkomatta,eikä ole tarvita kääntääkään.Lukkorungossa 2114 on näin tehtävä.
Kun karmit kasaa uudestaan niin mikä ennen oli sivukappaleissa ylhäällä tuleekin alas.Ja silloin jää näkyviin ruuvin reiät.Ne tosin voi paklata ja maalata.Itse kyllä ostaisin uuden karmin,se olisi halvempi ja kauniimpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893