PIENI ELÄKE ?

Coq Hardi

Törmäsin jokin aika takaperin erääseen tuttavaani, joka valitteli tulevan eläkkeensä pienuutta.
Jonkin aikaa hänen kanssaan keskusteltuani huomasin, että eihän sitä eläkettä ole edes karttunutkaan. Oli keplotellut ja tehnyt pimeitä töitä suuren osan ajastaan. Eli eläkettähän ei kartu, ellei sitä kartuta.

Samat sanat voisi sanoa näille, jotka tahallaan keplottelevat työttöminä tai eivät ota työtä vastaan, kun saman saa työtömänäkin.

Jos näille niin huono tuuri käy, että saavuttavat joskus sen eläkeiän, niin eipähän ole ainakaan sitä työeläkettä nautittavana.

45

3628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "keplottelija"

on ottanut tämän huomioon eikä laske minkään eläkkeen tai yhteiskunnan suojaverkon varaan.

Suunnittelu ja sijoittaminen ei ole "keplottelijoiltakaan" kielletty!

• Kalle-Aaretti

Turha valitella naapureilleen tulevaa olematonta eläkettään. Eläköön keplottelemallaan suunnitelmalla.

• Anonyymi
        Kalle-Aaretti kirjoitti:

Turha valitella naapureilleen tulevaa olematonta eläkettään. Eläköön keplottelemallaan suunnitelmalla.

Köyhä saa asumis tukea eduskunnan väki saa asuntotukea nimi on erilainen ja asumis tuki on monta sataa euroa. Mietin kannattaako pellejä äänestää en minä ainakaan laitan herjauslapun kuoreen siitäs saavat.

• Anonyymi

Jos lestadiolainen laittaa saatanalle tai ortodoksit estää työnsaannin kasakat ! On juutalaisia pahan tekijöitä ja väärentäjiä myös hellareista. Terveisin kaikki on nähty työpaikoilla jopa se kun hellari rukoilee ettei toinen saa työpaikkaa vaan hän.

• PLm

Kuinka paljon on pieni eläke ( brutto ) kuukaudessa?

a) alle 1500 €
      b) alle 2000 €
      c) alle 3000 €

• Olematon)

Siis alle 800) se on pieni,
        ja sellaista nautin vaikka tein töitä koko elämäni ajan ja veronikin maksoin.

• mumska

tulee eläkkeeni olemaan alle 1500 Euroa brutto, mutta enköhän sillä pärjäile, eihän kulutkaan ole sitten suuria.
        Ja saan nostettua eläkettä jonkin verran jos olen 68 vuotiaaksi töissä.

• 904E/brutto

Nettona noin 700E/kk.

Hyvin pärjää. En saa asumis- enkä muitakaan tukia.

Ei tarvitse laskea päivittäistä kulutusta!

Ei odottaa eläkkeiden maksupäivää. Osa on sairaseläkettä, osa kansaneläkettä.

Onneksi sairaseläke! Työeläke olisi alle 600E/kk/brutto.

KELAn omavastuun säästän hakemalla ilmaiset reseptilääkkeet Espanjasta.

En ymmärrä mihin ihmiset saavat menemään mammuttieläkkeensä!?
        Varmaan joillakin yli 2000E???
        Jäähän siitä jälkipolville!

• todella pienellä
        904E/brutto kirjoitti:

Nettona noin 700E/kk.

Hyvin pärjää. En saa asumis- enkä muitakaan tukia.

Ei tarvitse laskea päivittäistä kulutusta!

Ei odottaa eläkkeiden maksupäivää. Osa on sairaseläkettä, osa kansaneläkettä.

Onneksi sairaseläke! Työeläke olisi alle 600E/kk/brutto.

KELAn omavastuun säästän hakemalla ilmaiset reseptilääkkeet Espanjasta.

En ymmärrä mihin ihmiset saavat menemään mammuttieläkkeensä!?
        Varmaan joillakin yli 2000E???
        Jäähän siitä jälkipolville!

Pärjään myös todella pienellä eläkkeellä! Joskus jää säästöönkin jokunen euro.

• Kepsanheikka
        Olematon) kirjoitti:

saajat saman verran. Miksi yleensä olemme olleet työelämässä kymmeniä vuosia me pieneläkelläiset?

Mielestäni se ei ole oikeudenmukaista.

• kohta eläkkeelle
        todella pienellä kirjoitti:

Pärjään myös todella pienellä eläkkeellä! Joskus jää säästöönkin jokunen euro.

kohta 60-vuotiaana vapaaehtoiselle eläkevakuutukselle ja lasken pärjääväni ihan kivasti. Otan työeläkkeeseen pysyvän alennuksen, enkä aio "eläkeporkkanan" houkuttelemana työskennellä pitempään. On mukava, että voi itse valita eläkkeellejäämisensä.

• ???
        Olematon) kirjoitti:

???

• Anonyymi
        Olematon) kirjoitti:

Takuu eläke liki tonnin ja sen saa tekemättä päivääkään töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tänä päivänä on liki tonnin mutta ei ollut vuonna 2006 kun aloitus on tehty ja tuo kyseinen kommentoija siihen vastannut.

• Anonyymi

Pienet eläkkeet jää sinne 300-800€ kk työstä saatu kertynyt ja markka ajoilta mutta keskimäärin 800-1200 lienee yleisin pienin. Ja niistä otetaan vero ja ylevero.

• Anonyymi
        mumska kirjoitti:

tulee eläkkeeni olemaan alle 1500 Euroa brutto, mutta enköhän sillä pärjäile, eihän kulutkaan ole sitten suuria.
        Ja saan nostettua eläkettä jonkin verran jos olen 68 vuotiaaksi töissä.

Rahan arvon muuttuessa ne jotka nyt kuvittelee tienaavansa hyvin tänään huomaavat 40 vuoden päästä olevansa pienituloisia.

• Anonyymi
        kohta eläkkeelle kirjoitti:

kohta 60-vuotiaana vapaaehtoiselle eläkevakuutukselle ja lasken pärjääväni ihan kivasti. Otan työeläkkeeseen pysyvän alennuksen, enkä aio "eläkeporkkanan" houkuttelemana työskennellä pitempään. On mukava, että voi itse valita eläkkeellejäämisensä.

Tiedetään että joku keikka työtä osa aikaa tehnyt saa sen 600-800€ kk työeläkettä tai markka ajan työssä olleet saa enää sen ajan 2000 markkaa kuussa palkkaa niin nykyään enää 700-900€ kk euroina ! Matkat vaihtui euroiksi ja hinnat muuttunut. Tullut YLE vero mitä ei ennen ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitäkin otetaan YLE vero kuulkaa.

• jotka ovat halunneet hoitaa itse lapsiaan ja ihan omalla kustannuksellaan (eläen miehen palkalla) ilman mitään tukia tai avustuksia. Lähivuosina moni joutuu maksamaan kovan hinnan omien arvojensa mukaan elämisestä. Tärkeitä eläkkeenhankkimisvuosia on jäänyt väliin. Varmaan moni on myös tehnyt töitä ihan vaativissakin ja hyvin palkatuissa tehtävissä ennen lasten synnyttämistä, alle 24 vuotiaana, jolloin ei eläke myöskään karttunut. Vaikka palkka olisi kuinka hyvä nyt, eläke voi jäädä uskomattoman pieneksi. Varsinkin jos nainen joutuu vielä työttömäksi.

Kyllä sopii nuorten kadehtia.

• kuten orvokki kertoi

Näinhän se on ja olen siitä hyvin tietoinen, sillä sisarelleni on käymässä juuri näin.

Kun yksityisellä sektorilla vaaditaan täyteen eläkkeeseen 40 vuoden työssäkäyntiä ja se tuotaa about 60 prosentin eläkkeen, niin. Nainen, joka on hoitanut kotia ja lapsia vaikka 20 vuotta ennättää ansaita vain 30 prosentin eläkkeen. Se ei voi tietenkään olla kovinkaan suuri, tai harvoilla on.
        Jos vielä ukko on pistetty ulkoruokintaan, niin tiukkaa tulee olemaan.

• valinta!

60-luvun lopulla, mennessämme naimisiin, teimme tuon valinnan harkitusti.
        Minun ei kannattanut jäädä töihin matalapalkka-alalla koska koko palkkani olisi mennyt lasten päivähoitokustannuksiin.
        Mieheni sai sentään palkkaa.

Totesimme samoin että kuulumme siihen ikäluokkaan ettemme voi kovinkaan paljoa laskea eläkkeuidemme varaan.

Ennen omaehtoista työstävetäytymistä oli ko. eläkettä kertynyt 538E/kk, brutto.
        Mieheni työttömyyseläke on suurempi.

Eli, ei yllätyksiä!
        Olemme erittäin tyytyväisiä elämäämme, myös aineelliseen sisltöön!

• Liikakansoitus

Tottakai eläke on pieni, jos on voinut olla kotona jo nuorena. Vaikka en ole lapseton niin kannatan lapsilisän poistamista. Ellei ole vara elätää lapsiaan niin pitää pysyä lapsettomana. Miksi naapurin pitäisi verorahoillaan kustantaa naisen oleskelu kotona ehkä vuosikausia? Tietääkseni köyhyys ja monet muut vitsaukset johtuvat liikakansoituksesta. Suomi on kohta kehitysmaa, syntyvys on niin suuri, kun on edullista ja mukavaa olla kotona.

• Ilomielin saa

Eläkkeellä ollessaankin voi anstaita, niin minä teen.

• Ilomielin saa kirjoitti:

Eläkkeellä ollessaankin voi anstaita, niin minä teen.

Jos eläkkeellä ollessaan voi harrastuksellaan rahastaa!
        Itse päättää puuhastelun ajankohdan, keston ja määrän.
        Eihän hienommin enää voisi olla!

Jos sen tekee rahan puutteen ( todellisen tai kuvitellun ) tai ahneuden vuoksi, sietää jo miettiä!

• Ilomielin saa
        laiska-lasse kirjoitti:

Jos eläkkeellä ollessaan voi harrastuksellaan rahastaa!
        Itse päättää puuhastelun ajankohdan, keston ja määrän.
        Eihän hienommin enää voisi olla!

Jos sen tekee rahan puutteen ( todellisen tai kuvitellun ) tai ahneuden vuoksi, sietää jo miettiä!

Mikä on rahan puutetta ja mikä ahneutta ?
        Kyllä jos olet sairaseläkkeellä, meistä varsin moni saa kovin kovin pientä eläkettä, ja vieläpä sairaus voi viede niin paljon, kuin pelkkä eläke on, kuten minulla.

Mutta on minulla kadehtijoitakin, kun pystyn nyt hoitamaan itseäni paremmihn, kun elantoni kuitenkin tienaan ja eläke jää sairauden hoitamiseen.

Ahneuttahan se tämäkin on monen mielestä. Niin meitä on moneen junaan.
        Mutta minä olen katsonut oikeudekseni ansaita lisää rahaa, että voi tulla jotenkin toimeen, vaikka narsijoiden mielestä ahenutta kuinka olisi.

Narisijoiden mielestä se toinenkaan ei saisi tulla yhtään paremmin toimeen kuin toinen.

• eevakaarina
        Liikakansoitus kirjoitti:

Tottakai eläke on pieni, jos on voinut olla kotona jo nuorena. Vaikka en ole lapseton niin kannatan lapsilisän poistamista. Ellei ole vara elätää lapsiaan niin pitää pysyä lapsettomana. Miksi naapurin pitäisi verorahoillaan kustantaa naisen oleskelu kotona ehkä vuosikausia? Tietääkseni köyhyys ja monet muut vitsaukset johtuvat liikakansoituksesta. Suomi on kohta kehitysmaa, syntyvys on niin suuri, kun on edullista ja mukavaa olla kotona.

Eikös se mene niin, että vanhuksia on liikaa ja lapsia syntyy liian vähän, ainakin Suomessa näin saa usein lukea lehdistä.
        Lisätienisteistäkin maksetaan verot, ei pitäisi kenenkään kadehtia.

• 904E/brutto
        Ilomielin saa kirjoitti:

Mikä on rahan puutetta ja mikä ahneutta ?
        Kyllä jos olet sairaseläkkeellä, meistä varsin moni saa kovin kovin pientä eläkettä, ja vieläpä sairaus voi viede niin paljon, kuin pelkkä eläke on, kuten minulla.

Mutta on minulla kadehtijoitakin, kun pystyn nyt hoitamaan itseäni paremmihn, kun elantoni kuitenkin tienaan ja eläke jää sairauden hoitamiseen.

Ahneuttahan se tämäkin on monen mielestä. Niin meitä on moneen junaan.
        Mutta minä olen katsonut oikeudekseni ansaita lisää rahaa, että voi tulla jotenkin toimeen, vaikka narsijoiden mielestä ahenutta kuinka olisi.

Narisijoiden mielestä se toinenkaan ei saisi tulla yhtään paremmin toimeen kuin toinen.

Hyvähän se on jos on mielenkiintoa ja mahdollisuus jollain eläkemuodolla ollessa lisäansioihin.

Joskus vain se rahantarve on itse luotua.

Sairastamista ajatellen ei meillä hirveästi ole kehumisen aihetta.
        Tosin terveyskeskusmaksuissa ja reseptilääkkeissä tulee maksukatto vastaan niin alhaalla ettei se oikeasti kenenkään taloutta vuositasolla heilauta.

Kuitenkin, esimerkiksi Espanjassa kaikki on minulle maksutonta.
        KELAn EU-kortin avulla rahaa ei tarvitse edes käyttää missään vaiheessa.

Kukin asettaa itse omat tavoitteensa ja standardinsa. Hyvä niin!

• Coq Hardi
        904E/brutto kirjoitti:

Hyvähän se on jos on mielenkiintoa ja mahdollisuus jollain eläkemuodolla ollessa lisäansioihin.

Joskus vain se rahantarve on itse luotua.

Sairastamista ajatellen ei meillä hirveästi ole kehumisen aihetta.
        Tosin terveyskeskusmaksuissa ja reseptilääkkeissä tulee maksukatto vastaan niin alhaalla ettei se oikeasti kenenkään taloutta vuositasolla heilauta.

Kuitenkin, esimerkiksi Espanjassa kaikki on minulle maksutonta.
        KELAn EU-kortin avulla rahaa ei tarvitse edes käyttää missään vaiheessa.

Kukin asettaa itse omat tavoitteensa ja standardinsa. Hyvä niin!

Eihän se ole siellä Espaniassakaan ilmaista.
        Espanian valtio lähettää aikanaan laskut Suomeen, jolloin suomalaiset veronmaksajat sen kuitenkin maksavat.

• toistoa
        Coq Hardi kirjoitti:

Espanian valtio lähettää aikanaan laskut Suomeen, jolloin suomalaiset veronmaksajat sen kuitenkin maksavat.

Taisin mainita: MAKSUTONTA MINULLE!!
        En puhunut ilmaisesta mitään!

Sisälukua ja luetun ymmärtämistä!

• Anonyymi
        toistoa kirjoitti:

Taisin mainita: MAKSUTONTA MINULLE!!
        En puhunut ilmaisesta mitään!

Sisälukua ja luetun ymmärtämistä!

Maksuton ja ilmainen....yksi ja sama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle maksuton on useimmiten jonkun toisen maksama!
        Keräilytalous yms. on eri asia.

• Anonyymi

Meiltä leikkasivat 7 vuotta palkkatyössä eläkevakuutus maksua maksettua nämä euroissa ihmisten vihaajat.

• Anonyymi
        Coq Hardi kirjoitti:

Espanja ja Suomi on nykyään yhtä samaa Euroopan unionia saat asua missä tahansa unionin alueella meillä on Espanjan kanssa sama valuutta euro kun ennen oli peseta ja markka. HERÄTKÄÄ NYKYAIKAAN JO. ESPANJASSA JA SUOMESSA on EUROT.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan meidän unionin asukkailla on euroissa omat etumme joka euro maassa. Meillä on eurovaluutta euro vakuutus ja matkavakuutuksen kotivakuutukset ja saurasvakuutukset. Ne on meiltä otettu veroissa yleverossa ja eläkevakuutus maksussa jo työssä ollessa ja eläkkeistä otetaan verot ylevero ja muut.Siksi että me maksetaan sun lasten kuollut meidän veroilla me maksetaan myös meidän sairaanhoito niillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle maksuton on useimmiten jonkun toisen maksama!
        Keräilytalous yms. on eri asia.

ET OLE UNIONIN KANSALAINEN LAILLISESTI ETKÄ MAKSA VEROJA SUOMEEN SIKSI EI SINULLA OLE. MUTTA SAAT NE OMASTA MAASTASI SIELLÄ.

• Anonyymi

ME sota-ajan lapset, meidät opetettiin tekemään työtä ja kouluissa opetettiin etti muuta vaihtoehtoa ole kuin työ jolla elätettään itsensä ja perheensä, ja josta sitten vanhuksena saadaa työ-eläke kun päästää eläkkeelle,

nyt suomi on suurissa vaikeuksissa kun tuo vanhan ajan OPPI on unohdettu täysin kouluissa,.
      se on suuri vahinko koko kansalle ja kaikein suurin vahinko YKSILÖLLE ITSELLEEN kun lapsesta asti on saanu elää luuseri elämää ja sitten kun yllättäin on vanhus ja omaiset kuoleet jotka aikasemmin eläkki nämä luuserit niin onhan se melkonen yllätys kun nyt ei saakaa eläkettä kuin
      MINIMAALISEN pienen eläkkeen veronmaksajien kustannuksella,

siinämielessä POLITIIKKA ja KOULUT OVAT olleet VASTUUTTOMIA oman kansan LAPSIA KOHTAAN että tämä koulujen VELVOLLISUUS opettaa lapsille TYÖNTEON VÄLTTÄMÄTTÖMYYDEN
      OMAN ITSENSÄ TAKIA,
      sillä TÖIHIN pitäisi kaikki ohjata ja tehdä selväksi että eläkettä maksetaan VAIN työtä tehneille kansalaisille !

• Anonyymi

Hieman 1943 syntyneen työhistoriaa.
        14v iästä alkaen kaikki kesälomat päivästä päivään vieraan palveluksessa verokirjalla.
        Ennen täydellistä vetäytymistä 57 vuotisena oli minulla duunarihommia noin 20 rupeamaa, kolmen valtion alueella.
        Opiskelujen jälkeen 7 vakituista työnantajaa ja niiden jälkeen 7 eri mittaista määräaikaista.
        Pisin työttömyysaikani oli 13 kalenteripäivää. Olin juuri saanut 6kk:n palkan korvauksena perusteettomasta työsopimukseni purkamisesta mutta tuo hieman vajaa pariviikkoinen riitti.
        Ensimmäisen kesälomani, 2 viikkoa, pidin 27 vuotisena.
        Työeläkkeeni on alle 40% laskettuna kaikkien työsuhteitteni palkoista ml. pienemmät ja paremmat mutta joukkoon mahtuvien parempien johdosta eläkkeeni on 9:n ja 10:n desiilin rajamailla.
        Ps. Hakeutuessani uuteen paikkaan en asettanut ennakkoehtoja vaan vakuutin omasta tarpeellisuudestani. He tarvitsevat ja minulla on taitoa ja halua vastata heidän tarpeisiinsa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14v iästä alkaen kaikki kesälomat päivästä päivään vieraan palveluksessa verokirjalla.
        Ennen täydellistä vetäytymistä 57 vuotisena oli minulla duunarihommia noin 20 rupeamaa, kolmen valtion alueella.
        Opiskelujen jälkeen 7 vakituista työnantajaa ja niiden jälkeen 7 eri mittaista määräaikaista.
        Pisin työttömyysaikani oli 13 kalenteripäivää. Olin juuri saanut 6kk:n palkan korvauksena perusteettomasta työsopimukseni purkamisesta mutta tuo hieman vajaa pariviikkoinen riitti.
        Työeläkkeeni on alle 40% laskettuna kaikkien työsuhteitteni palkoista ml. pienemmät ja paremmat mutta joukkoon mahtuvien parempien johdosta eläkkeeni on 9:n ja 10:n desiilin rajamailla.
        Ps. Hakeutuessani uuteen paikkaan en asettanut ennakkoehtoja vaan vakuutin omasta tarpeellisuudestani. He tarvitsevat ja minulla on taitoa ja halua vastata heidän tarpeisiinsa!

Sitten heräsit, kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin näkemään unta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

''Hieman 1943 syntyneen...''

Olet 81 vuotiaana virkeä satusetä, väärällä palstalla:))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

''Hieman 1943 syntyneen...''

Olet 81 vuotiaana virkeä satusetä, väärällä palstalla:))

Tuo työhistoriani on täyttä totta! Joitakin mitättömiä olen jättänyt pois kuten esimerkiksi yhden 2 päivää kestäneen työkeikan noin 400km:n päässä kotoani. Kyseisen yrityksen tuotantopäällikkö, jonka kanssa oli sopinut kahden viikon keikasta, joutui epäsuosioon Ja toimeksiantoni lopetettiin tuohon 2:een päivään.
        Onko teistä todella käsittämätöntä, että verokortillinen vierastyö, EG:lla aloitettiin 50-luvulla 14 vuotisena.
        Kaikki kesä-ja osa joululomista töissä. Töissä siellä missä sitä oli. Ja mitä oli.
        Liikkuminen? En ollut kotiseuturakas. Paitsi Suomessa, niin ulkkareissa olin pisimpään Ruotsissa, 1964 -1967. Tosin tuona aikana piipahdin 2:n viikon keikalla Oslossa.
        Venäjällä oli kotimaisen yrityksen kirjoilla.
        Masentavin esimerkki työpaikan vaihdosta. Vaihtoehdot jäädä työttömäksi kotiin tai mennä ulkopaikakunnalle töihin palkalla joka oli noin puolet edellisestä paikasta. Valitsin puolikkaan jota kesti vuoden ajan. Sitten pääsi entisella tasolle.
        Siis mitä? Kk. palkka 32000mk ja siitä vuodeksi 15000mk/kk. Siis palkka josta maksoin vielä halvan asunnon.
        Muistin varmistamiseksi olen tarkistanut nuo työsuhteeni Eläketurvakeskuksen 26.08. 2002 päiväämästä ansiotyöluettelosta!
        Tuo kaksipäiväinen ei näy siinä.
        Lippaseeko yli hilseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo työhistoriani on täyttä totta! Joitakin mitättömiä olen jättänyt pois kuten esimerkiksi yhden 2 päivää kestäneen työkeikan noin 400km:n päässä kotoani. Kyseisen yrityksen tuotantopäällikkö, jonka kanssa oli sopinut kahden viikon keikasta, joutui epäsuosioon Ja toimeksiantoni lopetettiin tuohon 2:een päivään.
        Onko teistä todella käsittämätöntä, että verokortillinen vierastyö, EG:lla aloitettiin 50-luvulla 14 vuotisena.
        Kaikki kesä-ja osa joululomista töissä. Töissä siellä missä sitä oli. Ja mitä oli.
        Liikkuminen? En ollut kotiseuturakas. Paitsi Suomessa, niin ulkkareissa olin pisimpään Ruotsissa, 1964 -1967. Tosin tuona aikana piipahdin 2:n viikon keikalla Oslossa.
        Masentavin esimerkki työpaikan vaihdosta. Vaihtoehdot jäädä työttömäksi kotiin tai mennä ulkopaikakunnalle töihin palkalla joka oli noin puolet edellisestä paikasta. Valitsin puolikkaan jota kesti vuoden ajan. Sitten pääsi entisella tasolle.
        Siis mitä? Kk. palkka 32000mk ja siitä vuodeksi 15000mk/kk. Siis palkka josta maksoin vielä halvan asunnon.
        Muistin varmistamiseksi olen tarkistanut nuo työsuhteeni Eläketurvakeskuksen 26.08. 2002 päiväämästä ansiotyöluettelosta!
        Lippaseeko yli hilseen?

Pieni täydennys. Viimeinen työrupeamani oli 2000. Työttömyyskorvaukset loppuivat 2002. Olin pätkinyt jo aikaisemmin. Mm. yksi 3kk:n rupeama työnhakijana Espanjassa nostaen sinne ns. ansiosidonnaista. Kahden ensimmäisen kuukauden anssit käteisenä läheisestä CAM:n konttorista ja kolmannen kuukauden anssi tuli kotoiseen pankkiin.

Ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha on harhaan johtava ilmaisu.
        Pitäisi olla "niin sanottu" ansiosidonnainen koska 40%n tuloraja oli niin alhaalla, että yhdessä progressiivisen verotuksen kanssa, lopputulos oli kaukana yleensä kuvitellusta.
        Myös soviteltu työtömyyspaivaraha oli anuksesta.
        Pahimmillaan, kun keikka osuin kuukauden vaihteeseen, niin reilun viikon työrupeama esti päivärahan saamisen lopulta kuukaudelta.
        Kurjaa on ollut satusedän työvuosien elämä mutta älysin sentään lopettaa raatamisen suunnilleen ajoissa laskematta almujen varaan mitään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mekin maksettiin veroja jo 15 vuotiaana lastenhoitajina. Ja sitten oltiin palkkatyössä siivoojia ja laitosapulaisina vuosia verot maksettu. Laitonta se on niistä tuloista mitään varastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lippaseeko yli hilseen?

Muistuu mieleen meillä nuorena palkka 1500 vanhaa MARKKAA KUUKAUDESSA vuokra 500 vanhaa markkaa.Enemmän jäi rahaa elämiseen pystyi käymään työpaikalla ruokalassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni täydennys. Viimeinen työrupeamani oli 2000. Työttömyyskorvaukset loppuivat 2002. Olin pätkinyt jo aikaisemmin. Mm. yksi 3kk:n rupeama työnhakijana Espanjassa nostaen sinne ns. ansiosidonnaista. Kahden ensimmäisen kuukauden anssit käteisenä läheisestä CAM:n konttorista ja kolmannen kuukauden anssi tuli kotoiseen pankkiin.

Ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha on harhaan johtava ilmaisu.
        Pitäisi olla "niin sanottu" ansiosidonnainen koska 40%n tuloraja oli niin alhaalla, että yhdessä progressiivisen verotuksen kanssa, lopputulos oli kaukana yleensä kuvitellusta.
        Myös soviteltu työtömyyspaivaraha oli anuksesta.
        Pahimmillaan, kun keikka osuin kuukauden vaihteeseen, niin reilun viikon työrupeama esti päivärahan saamisen lopulta kuukaudelta.
        Kurjaa on ollut satusedän työvuosien elämä mutta älysin sentään lopettaa raatamisen suunnilleen ajoissa laskematta almujen varaan mitään!

Mehän tehtiin yksi turkin lomamatka viikon työttömyys korvauksella mikä oli ehkä joku 500 vanhaa markkaa ja velaksi ostettiin matka niin kateelliset voi nyt kadehtia 7 päivää rannalla lomaa.Velkaa piti maksaa sitten vuosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mehän tehtiin yksi turkin lomamatka viikon työttömyys korvauksella mikä oli ehkä joku 500 vanhaa markkaa ja velaksi ostettiin matka niin kateelliset voi nyt kadehtia 7 päivää rannalla lomaa.Velkaa piti maksaa sitten vuosi.

Ilmoititko työkkäriin ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä?
        Sama ilmoitus työttömyyskassaan!
        On laillista ja rehellistä ilmoittautua kohdemaassa työttömäksi työnhakijaksi ja nostaa korvaus tai sitten ilmoittaa kieltäytyvänsä killingeistä.
        3 kk:n jälkeen minulta kysyttiin kotimaassa sainko Espanjassa töitä. Eivät hispanjoolit kuvittele, että sinne tulisi joku suomalainen tosissaan hakemaan töitö niiltä markkinoilta!
        Omana työttömyysaikanani olimme mm. 2 viikkoa Karibian yhdistelmällä, viikon risteily ja jatkoviikko Domin tasavallassa lomakylässä.
        Toinen reisu oli 2 viikkoa Azoreilla. Tietenkin ilmoitin näistä sekä työkkäriin, että liittoni kassaan.
        Kahden viikon anssin merkitys oli kuin itikan pissi Itämeressä verrattuna kahden henkilön vastaavan ajan Karibian luumuiluun1

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      140
      4361
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2089
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2061
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      69
      1819
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1512
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      141
      1498
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      104
      1375
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      75
      1286
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1231
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      120
      1099
    Aihe