''Paras'' albumi?

.....m......

Mikä Chrisin levyistä on teistä ''paras''?
Tarvitsen tietoa =)

Kaikkihan ne on hyviä mut mä tykkään Stripped'istä. Siin on paljon hyvii biisejä.. Fighter (oma ikivireä), The Voice Within, Walk Away... ihana levy!

18

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokotuotanto<3

      Näin viestin "paras" albumi ja kuinka ollakaan sinähän sen jo sanoit. Sulla on siis hyvä musamaku:) Mutta siis Christinan Stripped on numero ykkönen ja myös uusin Back To Basics. Christina tekee yleensä jotain uutta ja aina onnistuu siinä. Biisit on aivan ihania ja se ääni myös

    • Erizo

      Minulle paras on joko Stripped tai B2B. B2B on vielä vain niin tuore, ettei vertailu näiden kahden välillä ole vielä tasapuolisuuden nimissä mahdollista. Debyytti se ei ainakaan ole.

      Stripped on todella hyvä pop-albumi. Aliarvostettu, mutta kaikkinensa loistava. B2B haiskahtaa jo kuuluvansa samaan kategoriaan, mutta sen täytyy vielä muhia jonkin aikaa, kunnes nähdään, mitä siitä tulee. Hyvä levy kuitenkin, sitä en missään tapauksessa käy kieltämään.


      Joten parhaan levyn titteli jää vielä minun osaltani avoimeksi kysymykseksi. Mutta sen sijaan voin kertoa henkilökohtaiset Top 3:set kultakin levyltä (jätän Just Be Free:n pois laskuista).

      Christina Aguilera:

      1. Reflection
      2. Obvious
      3. Genie in a Bottle

      Mi Reflejo:

      1. El Beso Del Final!
      2. Contigo en la Distancia
      3. Falsas Esperanzas

      Stripped:

      (nyt menee vaikeammaksi. Joudun miettimään tovin...)
      1. Fighter
      2. Dirrty
      3. Walk Away TAI Cruz

      B2B:
      (tämän hetken suosikkini; muuttuvat varmasti vielä ajan kanssa monta kertaa)
      1. Hurt
      2. Back in the Day
      3. Welcome TAI Slow Down Baby

      • MercyOnMe

        Vertailu on Strippedin ja B2B:n välillä... Hmm... Pahan pistit.

        B2B on ihana albumi, mutta ehkä Strippedin puolelle kallistun, koska minulla on paljon muistoja Strippedin ajalta, kappaleet muistuttivat omaa elämääni jne. Henk.kohtaisista syistä siis Stripped. (:

        Ja paras kappale Cruz. Olen aina rakastanut sitä.


      • Mary-Anne
        MercyOnMe kirjoitti:

        Vertailu on Strippedin ja B2B:n välillä... Hmm... Pahan pistit.

        B2B on ihana albumi, mutta ehkä Strippedin puolelle kallistun, koska minulla on paljon muistoja Strippedin ajalta, kappaleet muistuttivat omaa elämääni jne. Henk.kohtaisista syistä siis Stripped. (:

        Ja paras kappale Cruz. Olen aina rakastanut sitä.

        Hmmm... En erityisemmin pidä Christinan albumien vertailusta - ainakaan Strippedin ja B2B. Ne ovat kuitenkin parhaat. Mutta jostakin syystä kallistuisin Strippedin puolelle, johtuen ehkä suurimmaksi osaksi tällä hetkellä siitä, että sitä on ollut niin pitkä aika kuunnella ja jokaisella biisillä on ollut aikaa kolahtaa. Minusta tuntuu, että Strippedin biiseistä suurin osa on joskus ollut se "kaikkein paras" mielestäni. Enää suosikkini ei kuitenkaan ole muuttunut pitkään pitkään aikaan. Voi kuulostaa hullulta, mutta kaikista käsittämättömän upeista Christinan biiseistä jotenkin The Voice Within vie listallani aina kärkipaikan. Myös Fighter on ihana ja Infatuation. :)

        Christina Aguilera-albumin paras biisi on varmaankin Reflection. B2B en vielä ole tehnyt lopullista arviota. (: Aika sitten näyttää miten nopeasti biisit kuluvat, menestyvät ja kolahtavat. Tämän hetken suosikkeja ovat kuitenkin (yllätys, yllätys) Hurt, sekä Mercy On Me, Here To Stay ja Oh Mother.


      • Erizo

        ... yleissävy tai teema on vain niin kannustava ja rohkaiseva. Levy ei kulu puhki sitten millään ja syy on juuri siinä, että jos oma olo on hieman latistunut, surullinen tai jokin asia ottaa pattiin tai muuta vastaavaa, niin Stripped on levy, josta löytyy biisit näitä tilanteita kuvaamaan ja lievittämään.

        Yksi levyn parhaista kohdista on minun mielestäni Walk Awayn ja Figherin vaihtuminen biisistä toiseen. Kun on oikein keskittynyt kuuntelemaan ensin Walk Awayn sanoja, ehkä jopa hieman eläytynytkin niihin, ja sitten kuulu paukahdus ja Fighter alkaa... Aah! Joskus tulee aivan kylmänväreet tuota kuunnellessa.

        Stripped on klassikko.


      • Mary-Anne
        Erizo kirjoitti:

        ... yleissävy tai teema on vain niin kannustava ja rohkaiseva. Levy ei kulu puhki sitten millään ja syy on juuri siinä, että jos oma olo on hieman latistunut, surullinen tai jokin asia ottaa pattiin tai muuta vastaavaa, niin Stripped on levy, josta löytyy biisit näitä tilanteita kuvaamaan ja lievittämään.

        Yksi levyn parhaista kohdista on minun mielestäni Walk Awayn ja Figherin vaihtuminen biisistä toiseen. Kun on oikein keskittynyt kuuntelemaan ensin Walk Awayn sanoja, ehkä jopa hieman eläytynytkin niihin, ja sitten kuulu paukahdus ja Fighter alkaa... Aah! Joskus tulee aivan kylmänväreet tuota kuunnellessa.

        Stripped on klassikko.

        Juu, ehdottomasti Walk Awayn ja Fighterin vaihdos on ihana kohta Strippedillä! Ja puhki levy ei kulu!
        Loistavaa tosiaan ovat juuri nuo rohkaisevat ja piristävät sanoitukset! Ensin tulevat mieleen Soar ja Beautiful. Miten moneati on ollut niin mukavaa kuunnella Beautiful, kun päivä on ollut kerrassaan masentava. Paljon muistoja Strippedistä herää aina mieleen, vaikkei se nyt niin kovin vanha olekaan. Tai no miten se nyt ottaa. Aika vanha, mutta kun se ei kulu millään niin melkeinpä uutuusalbumi, josta löytyy aina lisää jotain uutta. :)


      • Erizo
        Erizo kirjoitti:

        ... yleissävy tai teema on vain niin kannustava ja rohkaiseva. Levy ei kulu puhki sitten millään ja syy on juuri siinä, että jos oma olo on hieman latistunut, surullinen tai jokin asia ottaa pattiin tai muuta vastaavaa, niin Stripped on levy, josta löytyy biisit näitä tilanteita kuvaamaan ja lievittämään.

        Yksi levyn parhaista kohdista on minun mielestäni Walk Awayn ja Figherin vaihtuminen biisistä toiseen. Kun on oikein keskittynyt kuuntelemaan ensin Walk Awayn sanoja, ehkä jopa hieman eläytynytkin niihin, ja sitten kuulu paukahdus ja Fighter alkaa... Aah! Joskus tulee aivan kylmänväreet tuota kuunnellessa.

        Stripped on klassikko.

        Stripped vs. B2B -keskustelua käydään muuallakin.

        Eräs fani sanoi minusta näiden albumien aikakausien ja tyylien suhteen aika osuvasti:

        "... Stripped was more noted for its image than the music. Well B2B is trying to sell based the music than the image. So that says a lot already isn't it."

        Eli suomeksi; Stripped pantiin merkille enemmän sen imagon kuin musiikin takia. B2B taas yrittää myydä enemmän musiikin kuin imagon perusteella.

        Niin. Näin vaikuttaisi olevan (vielä). Ehkäpä se osaltaan kielii siitä, miksi B2B teki “ihan kivan” sisääntulon, kun taas Stripped ilmestyi aikoinaan “suuren rytinän” kera. Nyt on painotus selvästikin Christinan musiikin, äänenkäytön ja luovuuden puolella, kun Stripped-aikakautta leimasi voimakkaasti “aidon Christinan” esiin marssi ja “oikean tyylin” löytyminen.

        Tämä ei kuitenkaan mielestäni vaikuta millään tapaa siihen, että Stripped on hyvä albumi lukuisine hyvine biiseineen. Pointti on se, että kyse on todella erityylisestä aikakaudesta Christinan uralla.

        Molemmat albumit ovat kuitenkin menestyksiä; Strippedistä tämä jo tiedetään, mutta B2B on vasta osoittamassa tätä väitettä todeksi. Siksi minun on mahdotonta vielä verrata näitä objektiivisesti toisiinsa; Strippediin on olemassa jo tietty tunneside, B2B on vasta tuloillaan ja nähtäväksi jää kuinka suuren vaikutuksen levy saa aikaiseksi sekä minussa että miljoonissa muissa ihmisissä.


      • Orginal Hippo
        Erizo kirjoitti:

        Stripped vs. B2B -keskustelua käydään muuallakin.

        Eräs fani sanoi minusta näiden albumien aikakausien ja tyylien suhteen aika osuvasti:

        "... Stripped was more noted for its image than the music. Well B2B is trying to sell based the music than the image. So that says a lot already isn't it."

        Eli suomeksi; Stripped pantiin merkille enemmän sen imagon kuin musiikin takia. B2B taas yrittää myydä enemmän musiikin kuin imagon perusteella.

        Niin. Näin vaikuttaisi olevan (vielä). Ehkäpä se osaltaan kielii siitä, miksi B2B teki “ihan kivan” sisääntulon, kun taas Stripped ilmestyi aikoinaan “suuren rytinän” kera. Nyt on painotus selvästikin Christinan musiikin, äänenkäytön ja luovuuden puolella, kun Stripped-aikakautta leimasi voimakkaasti “aidon Christinan” esiin marssi ja “oikean tyylin” löytyminen.

        Tämä ei kuitenkaan mielestäni vaikuta millään tapaa siihen, että Stripped on hyvä albumi lukuisine hyvine biiseineen. Pointti on se, että kyse on todella erityylisestä aikakaudesta Christinan uralla.

        Molemmat albumit ovat kuitenkin menestyksiä; Strippedistä tämä jo tiedetään, mutta B2B on vasta osoittamassa tätä väitettä todeksi. Siksi minun on mahdotonta vielä verrata näitä objektiivisesti toisiinsa; Strippediin on olemassa jo tietty tunneside, B2B on vasta tuloillaan ja nähtäväksi jää kuinka suuren vaikutuksen levy saa aikaiseksi sekä minussa että miljoonissa muissa ihmisissä.

        Stripped ja B2B muistuttavat hieman toisiaan, mutta Pop-debyytti ei muistuta kumpaakaan, paitsi balladien osalta.

        Stripped oli mahalasku ainakin sinkkujen osalta, paras sijoitus oli Beautifulin #2 sija. Toki Grammy paikkasi tilannetta. Mielestäni RCA:n olisi ollut järkevää pitää ohjat tiukemmin itsellään. Tuntui nololta kun Christina komentoi Dirrtyn videota: "Tällainen minä olen oikeasti!"

        Pelkäsin että Jazz/Blues kiekko floppaa pahemman kerran, vaikka toivoinkin suurempaa menestystä kuin nyt.

        B2B ei ole kuitenkaan puhdas Jazz albumi, Bluesia ei taida olla kuin yksi kappale? Hieman harhaan johtavaa markkinointia Pop/Rnb levylle. Christinan saaga jatkuu...


      • Erizo
        Orginal Hippo kirjoitti:

        Stripped ja B2B muistuttavat hieman toisiaan, mutta Pop-debyytti ei muistuta kumpaakaan, paitsi balladien osalta.

        Stripped oli mahalasku ainakin sinkkujen osalta, paras sijoitus oli Beautifulin #2 sija. Toki Grammy paikkasi tilannetta. Mielestäni RCA:n olisi ollut järkevää pitää ohjat tiukemmin itsellään. Tuntui nololta kun Christina komentoi Dirrtyn videota: "Tällainen minä olen oikeasti!"

        Pelkäsin että Jazz/Blues kiekko floppaa pahemman kerran, vaikka toivoinkin suurempaa menestystä kuin nyt.

        B2B ei ole kuitenkaan puhdas Jazz albumi, Bluesia ei taida olla kuin yksi kappale? Hieman harhaan johtavaa markkinointia Pop/Rnb levylle. Christinan saaga jatkuu...

        Olen eri mieltä, mitä tulee Strippediin; mua ei Dirrty-videon kommentit sinänä hävettäneet, sillä niistä paistoi provoaminen ja selvä pesäero aikaisempaan imagoon, minkä Christina halusi ottaa hinnalla millä hyvänsä. Lisäksi single-valinnat olivat mielestäni ihan OK; jopa Dirrty, koska se on hyvä biisi ja siitä tuli kansainvälinen hitti. Ainoastaan TVW oli kummallinen valinta, koska se ei istunut radiosoittoon erityisen hyvin, vaikka muuten kaunis kappale onkin.

        Jälkeen päin ajateltuna itse henkilökohtaisesti suosin Dirrty:ä ynnä muuta debyyttilevyn aikakauteen suhteutettuna, milloin Christina hiihti rasvaisessa ohuessa tukassaan, sininen luomiväri silmissä ja helmiäispuna huulissa paikasta A paikkaan B. Esim. Christina siinä ensimmäisessä MTV Diary:ssä; apua! Ja vaikka tuo debyytti aikakausi oli ns. "innocent american sweetheart" -imagolla kuorrutettua jonninjoutavuutta, näkyi Christinasta silti kilometrien päähän ettei hän mikään purkkapopin kilttityttö ollut.

        Vasta Mi Reflejo -levyn aikoihin alkoi imago lähennellä sitä, mikä alkoi minuun henkilökohtaisesti enemmän kolahtaa.

        B2B:tä on kyllä mainostettu liikaa jazz-tyylisenä, vaikka Christina on kyllä sanonut haastatteluissa, että biiseissä käytetään tällaisia ELEMENTTEJÄ. Ja sekin pätee mielestäni vain ykköslevyyn. Kakkoslevy on aivan jotain muuta. Mutta sitähän ei Christina voi säädellä, että kuinka hänen sanomisensa lehdissä kirjoitetaan ja kuinka ihmiset lukemaansa tulkitsevat. Itsekin kyllä pelkäsin ensin B2B:n puolesta; TYHB-duetto Nellyn kanssa ei lupaillut erityisen hyvää...

        Mutta kuten sanoit; saaga jatkuu. B2B-aikakausi on vasta lähtökuopissa. Kovasti ehti tapahtua Stripped-aikakautenakin, joten voisi olettaa, että myös B2B:n aikana ehtii tapahtua vaikka mitä ja Chritinan imago taas asteittain muuttua Baby Janesta joksikin muuksi.


      • Mary-Anne
        Erizo kirjoitti:

        ... yleissävy tai teema on vain niin kannustava ja rohkaiseva. Levy ei kulu puhki sitten millään ja syy on juuri siinä, että jos oma olo on hieman latistunut, surullinen tai jokin asia ottaa pattiin tai muuta vastaavaa, niin Stripped on levy, josta löytyy biisit näitä tilanteita kuvaamaan ja lievittämään.

        Yksi levyn parhaista kohdista on minun mielestäni Walk Awayn ja Figherin vaihtuminen biisistä toiseen. Kun on oikein keskittynyt kuuntelemaan ensin Walk Awayn sanoja, ehkä jopa hieman eläytynytkin niihin, ja sitten kuulu paukahdus ja Fighter alkaa... Aah! Joskus tulee aivan kylmänväreet tuota kuunnellessa.

        Stripped on klassikko.

        jos joku ei sattuisi Strippediä omistamaan ja olisi kiinnostunut sen hankinnasta on siihen nyt hyvä tilaisuus. Amazon.co.ukista lähtee £3.97 = 5.85€! Olen niin sekopäinen, että melkenpä harkitsen Strippedin tilaamista vain sen takia, että omani on aika kulunut... (:

        http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_m_h_/026-8320865-6527635?url=search-alias=popular&field-keywords=Christina Aguilera&Go.x=5&Go.y=8&Go=Go


      • Erizo
        Mary-Anne kirjoitti:

        jos joku ei sattuisi Strippediä omistamaan ja olisi kiinnostunut sen hankinnasta on siihen nyt hyvä tilaisuus. Amazon.co.ukista lähtee £3.97 = 5.85€! Olen niin sekopäinen, että melkenpä harkitsen Strippedin tilaamista vain sen takia, että omani on aika kulunut... (:

        http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_m_h_/026-8320865-6527635?url=search-alias=popular&field-keywords=Christina Aguilera&Go.x=5&Go.y=8&Go=Go

        " Olen niin sekopäinen, että melkenpä harkitsen Strippedin tilaamista vain sen takia, että omani on aika kulunut... (:"

        Täysin normaalia Chrstina-fanin toimintaa. Nothing more, nothing less. ;)

        Onneksi itselläni on joka levy vielä suht hyvässä kunnossa.


      • Mary-Anne
        Erizo kirjoitti:

        " Olen niin sekopäinen, että melkenpä harkitsen Strippedin tilaamista vain sen takia, että omani on aika kulunut... (:"

        Täysin normaalia Chrstina-fanin toimintaa. Nothing more, nothing less. ;)

        Onneksi itselläni on joka levy vielä suht hyvässä kunnossa.

        ovat Strippedissä aika naarmuilla, levy ei. B2B on kuin suoraan kaupan hyllystä ja Christina Aguilerassa myös kannet kuluneet. Levyissä ei naarmuja ole, kun olen suurimmaksi osaksi kuunnellut biisejä tietokoneella ja polttanut kaikista levyistä kopiot. :) Mutta silti, voisinpa ostaa vain kansien ja kansilehtien takia uuden. (: Ja Mi Reflejo täytyisi myös tilata, kun se vielä pienestä kokoelmastani puuttuu. Ehkä ostan sen itselleni joululahjaksi jos en aikaisemmin innostu sitä halvalla tilaamaan jostain...


      • Erizo
        Mary-Anne kirjoitti:

        ovat Strippedissä aika naarmuilla, levy ei. B2B on kuin suoraan kaupan hyllystä ja Christina Aguilerassa myös kannet kuluneet. Levyissä ei naarmuja ole, kun olen suurimmaksi osaksi kuunnellut biisejä tietokoneella ja polttanut kaikista levyistä kopiot. :) Mutta silti, voisinpa ostaa vain kansien ja kansilehtien takia uuden. (: Ja Mi Reflejo täytyisi myös tilata, kun se vielä pienestä kokoelmastani puuttuu. Ehkä ostan sen itselleni joululahjaksi jos en aikaisemmin innostu sitä halvalla tilaamaan jostain...

        Mulla taitaa olla itseasiassa se Strippedin levykotelossa oleva, levyä itseään kiinni pitävä rinkula osin hajalla.

        Mutta olkoon.

        Itse haluaisin vielä muutamia b-sidejä haltuuni, mutta pitää katsella, jos netistä sattuisi vastaan muutamia tulemaan. Remixaukset eivät erityisemmin ole mun juttu. Ellei ole poikkeuksellisen hyvä remixaus, kuten aikoinaan esim. Madonnan "what it feels like for a girl"; paljon parempi kuin alkuperäinen biisi.


    • Erizo

      Tänään on kulunut tasan neljä vuotta siitä, kun Stripped näki maailman! ;)

      Ei varmaan kovin hyötytietoa, mutta hauskaa triviaa kuitenkin.

      • MercyOnMe

        Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea Stripped, paljon onnea vaan... ;>>>


      • Destin3

        Onnea toivottelen minäkin! (: Ovatpa olleet hienot neljä vuotta... :D Lainaan vielä Erizon lausetta:
        "Stripped on klassikko."


      • Erizo
        Destin3 kirjoitti:

        Onnea toivottelen minäkin! (: Ovatpa olleet hienot neljä vuotta... :D Lainaan vielä Erizon lausetta:
        "Stripped on klassikko."

        No jokos siihen Mi Reflejoon on totuttu?


      • Destin3
        Erizo kirjoitti:

        No jokos siihen Mi Reflejoon on totuttu?

        Olen aika hidas tottumaan, haha. En osaa arvostella Mi Reflejota kappalekohtaisesti, mutta suosikkini on EBDF. (Yllätys, yllätys.) Kaunis ja herkkä balladihan tuo. C.A.:n biisejen sanoihin olen jo tottunut - ovat ne tietty erilaisia espanjaksi. Falsas Esperanzas on hauska ja menevä, kun taas PMADT slovari. New Editionin remixit ovat OK.

        Christinan äänenkäyttö on kehittynyt huomattavasti ja Stripped tyyliset tulkinnat alkavat jollain tapaa tulla jo esiin, ainakin paremmin kuin debyytillä. Kokonaisuudessa slovareita ja nopeampia vetoja on ihan oikeassa suhteessa. Tykkään levyllä erityisesti joidenkin biisien latinotaustoista ja monipuolisemmasta soitinvalikoimasta kuin C.A.:lla.

        Eipä tuosta tule mieleen poikkipuolista sanaa. (:


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe