heips peips

Miinnii

Onks totta että kaikkien/melkeen kaikkien Weasleyn lasten nimet on oikeista nimistä lyhennettyjä? Onks nää esim totta, ku jossaan sanottiin..: Ginny=Virginia, Ron=Ronald,Fred=Frederic,George=Gregory..?

14

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

      ...tuskin George ainakaan on lyhennys Gregorysta. Vai onko Yhdysvaltain presidentin oikea nimi Gregory W. Bush, häntä vain kutsutaan Georgeksi? :D

      Ron on lyhennys Ronaldista, se on selvää.

      Ginnyn ja Fredin kohdalla asiaa ei ole mainittu. Luulen, että vaikka niitä käytettäisiin Virginian ja Fredericin kutsumaniminä, niitä voidaan käyttää myös omina niminään. Voidaanhan Suomessakin kastaa lapsia vaikka millä nimillä nykyään eikä sitä juuri kukaan kontrolloi. Nimet, jotka ovat alun perin olleet jonkin toisen nimen lyhennyksiä, saattavat vakiintua sellaisenaan käyttöön. Lisäksi Pottereissa nimistö on muutenkin erikoista, joten tuskin kaikkien Weasleyn lasten nimien todellakaan tarvitsee olla lyhennyksiä joistakin pidemmistä nimistä!

      • Miinnii

        Onhan Ginnyki oikee nimi mut kaikkii Ginevroita ei kutsuta silti Ginnyks! Ja Ginevra on kai Ginnyn oikea nimi, ku etin äsken netist tietoo.. Outoo vaan et sielt löyty myös Virginia Weasley-hakutuloksii..


      • Miinnii
        Miinnii kirjoitti:

        Onhan Ginnyki oikee nimi mut kaikkii Ginevroita ei kutsuta silti Ginnyks! Ja Ginevra on kai Ginnyn oikea nimi, ku etin äsken netist tietoo.. Outoo vaan et sielt löyty myös Virginia Weasley-hakutuloksii..

        Täs sivul sanotaan et Percyn oikee nimi on Percival, Ginnyn Ginevra, Ronin Ronald ja Fredin Frederic. ;D


      • Miinnii

      • Miinnii

      • lille
        Miinnii kirjoitti:

        Näköjään Billki on oikeesti William ja Charlie Charles. Eli ainoo joka käyttää oikeaa nimeään on George. Et ei se aina mee niinku sanoit, et miks käyttää toista nimee ku mikä on;)

        Artturilla ja Mollylla olis 10v ikä ero.. miten voi olla mhadollista kun muistan lukeneeni että Molly kertoi kolmikolle juosseen voroa karkuun öisin koulussa kun ovat karanneet Artturin kanssa pussailemaan tyhjään luokkahuoneeseen? Tai jotenkin noin se kai meni..



      • Jyrki Viertola
        tanzu84 kirjoitti:

        ei kyl voi pitää paikkaansa. Molly ja Arthur on tietääkseni olleet yhtä aikaa koulussa, eikä Rowling ole koskaan maininnut, että esim. Percyn nimi olisi oikeasti Percival.

        http://www.hp-lexicon.org/wizards/percy.html

        kattokaa tuolta ja ne jotka ei osaa tarpeeksi englantia, hommatkaa sanakirja.

        Percy on Percivalista vaan yks versio, ei siis mikään lempinimi!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Jyrki Viertola
        Jyrki Viertola kirjoitti:

        http://www.hp-lexicon.org/wizards/percy.html

        kattokaa tuolta ja ne jotka ei osaa tarpeeksi englantia, hommatkaa sanakirja.

        Percy on Percivalista vaan yks versio, ei siis mikään lempinimi!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Samalta sivustolta selviää, että Weasley-perheen iskän syntymävuotta ei tiedetä ja se on sitten kirjailijalta itseltään se tieto. Äiskä on taas syntynyt n.1950 koska vanhin lapsi on syntynyt 1971.


      • Miinnii
        Jyrki Viertola kirjoitti:

        http://www.hp-lexicon.org/wizards/percy.html

        kattokaa tuolta ja ne jotka ei osaa tarpeeksi englantia, hommatkaa sanakirja.

        Percy on Percivalista vaan yks versio, ei siis mikään lempinimi!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Toi o vaan yks sivu siinä missä muutki eikä mikää virallinen...! Ja kato tätä, tääl on aika tarkasti kaikkien nimet jopa eläinten nimet, ja tääl sanotaan et ne nimet on Frederic, William, Charles, Ronald, Ginevra, George ja Percival.http://familytrees.genopro.com/harry-potter/toc_individuals.htm


      • Jyrki Viertola
        Miinnii kirjoitti:

        Toi o vaan yks sivu siinä missä muutki eikä mikää virallinen...! Ja kato tätä, tääl on aika tarkasti kaikkien nimet jopa eläinten nimet, ja tääl sanotaan et ne nimet on Frederic, William, Charles, Ronald, Ginevra, George ja Percival.http://familytrees.genopro.com/harry-potter/toc_individuals.htm

        Toi mitä MÄ käytän, on sentään tarkka että mistä se kaivaa noi tietonsa. SUURIN osa on JKRn kertomaa. Revi siitä haisupylly


      • Miinnii
        Jyrki Viertola kirjoitti:

        Toi mitä MÄ käytän, on sentään tarkka että mistä se kaivaa noi tietonsa. SUURIN osa on JKRn kertomaa. Revi siitä haisupylly

        Vittu haista sinä vaan paska! xD oot Väääääärääääs haha! "SUURIN osa on JKRn kertomaa." nii varmaa;D


      • Jyrki Viertola
        Miinnii kirjoitti:

        Vittu haista sinä vaan paska! xD oot Väääääärääääs haha! "SUURIN osa on JKRn kertomaa." nii varmaa;D

        Nuole koiran kakkaa sinä pissis. Jos osaisit enkkua tarpeeksi niin osaisit selvittää näit juttui mutta kun oot apukoulun kasvatti ni et osaa.


    • ..............

      Ginnyn oikea nimi on Ginevra.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe