viides velho?

Birgir the Elfcrusher

Gandalf
Saruman
Radagast
Pallando

Mutta mikä viidennen velhon nimi oli? Mieleeni on jäänyt sellainen nimi kuin Allatar. Oliko Allatar velho vai jotain muuta?

9

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daneh

oli toinen nk. "sinisistä velhoista", toinen oli Pallando. Alatar kirjoitetaan mielestäni yhden L:n kanssa. Ehkä:)

• Birgir the Elfcrusher

Noo kirjain sinne tänne... ;)

• Elessar

Mistä olet kuullut/lukenut näistä kahdesta velhosta, Pallandosta ja Alatarista? Olen lukenut seuraavanlaisen maininnan Keskimaahan lähetetyistä velhoista: "... ihmisille on peritytynyt heistä mainintaan vain kolme, sillä kaksi heistä vaelsi kauas itään eikä puuttunut Läntisten Maiden kohtaloihin." Joten mihin tietosi näistä kahdesta perustuu?

• daneh

J.R.R Tolkienin Keskeneräisten Tarujen Kirjaan. Miten niin? Etkö usko?:)

• Elessar
        daneh kirjoitti:

J.R.R Tolkienin Keskeneräisten Tarujen Kirjaan. Miten niin? Etkö usko?:)

Kysyin vilpittömästi, koska halusin tietää. Olen koittanut saada itsekin asiasta selkoa, mutta koska en ole vielä lukenut kyseistä kirjaa, niin en tiennyt. Kirjoissa jotka olen lukenut, on mainittu kahdesta velhosta, mutta heidän nimiään ei ole mainittu.

• qwe
        Elessar kirjoitti:

Kysyin vilpittömästi, koska halusin tietää. Olen koittanut saada itsekin asiasta selkoa, mutta koska en ole vielä lukenut kyseistä kirjaa, niin en tiennyt. Kirjoissa jotka olen lukenut, on mainittu kahdesta velhosta, mutta heidän nimiään ei ole mainittu.

kaikkihan ton nyt tietää

• Elessar
        qwe kirjoitti:

kaikkihan ton nyt tietää

Etköhän säkin oo sen jostain joskus kuullut.
        Vai annettiinko sulle syntyessäs kaikki tieto?
        Ei tarvii aukoo, jos joku on tyhmempi kuin sä.

• Hezus
        qwe kirjoitti:

kaikkihan ton nyt tietää

ei saa ruveta töykeeksi vaikka kaikki ei omaakkaan sun mahtavaa tietovarastoa

• reebel

viides velho on Alatar... Näistä viidestä maiasta Alatar ja Pallando katosivat itäisille maille... Näin ainakin muistelin =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16