laivavartija

LVI

Onko kenelläkään kokemuksia laivavartijan toistä? Käyttääkö laivat jotain vartiointiliikkeitä, vai onko niillä omat äijät yöissä.?

8

2275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajooo

Siellä on järjestyksenvalvojia

• keikkalaisena ollut

Laivoilla ei ole sen kummemmin titteleitä väellä, anniskelupaikoissa voi olla omia järjestyksenvalvojiaan mutta nämäkin saati kaikki muut haetaan suoraan varustamoon eikä tarvi olla mitään koulutuksia tai kortteja. Laivalla ollaan duunissa suoraan kapteenin alaisuudessa ja esim. tkp:n ja sumuttimen kanto-oikeudet/koulutussysteemit ovat aivan erilaiset kuin maissa.

Mutta pääseminen sitten on todella kiven takana ja vaihtuvuutta ei siinä määrin ole, että juuri pääsisi ulkopuolinen kylmiltään hommiin ilman mitään kytkentöjä ja tunnettuvuutta entuudestaan. Käytännössä "laivapoliisit" (kuten kansa tuntee) ovat kaikki pitkän linjan järkkäreitä, vartijoita ym. ja tämäkään ei yleensä riitä vaan muitakin meriittejä vaaditaan. Aivan minimi tuntuu olevan, että alla on hyvin suoritettu intti eikä sekään aivan 6kk riviukkona, näin ainakin oli mitä itse katselin.

Itse olin jonkun aikaa keikkalaisena, mutta oli itselle turhan epäsäännöllinen työrytmi. Itsekin olin kummiskin monen vuoden vartijakokemuksen omaava, vielä pidempi jv-tausta ym. ja itse menin porukkaan "kokeillaan nyt muutama kerta" ja silloinkin vielä tuttu suositteli...Yksi uusi kaveri tuona aikana otettiin rinkiin ja tuopa oli joku varsin pätevä juuri yk-joukoista palannut ex-metrovartija tms. jos oikein ymmärsin kuvion.

Nyt luonnollisesti vielä vaikeampi päästä kun enää Viikkari on kokonaan Suomalaisessa omistuksessa. Katsotaanpa vain siitäkin kuinka monta vuotta...

• sheriffi.genesis

Kyllä laivan järjestyksenvavlojat ovat varustamon omaa henkilökuntaan kuuluvaa. Laivalle (ainakin matkustajalaivoille)töihin päästäksesi sinun pitää käydä erillinen turvakurssi. Katso esim. silja linen sivuilta rekrytoinnin kohdalta.

• särmäkyylä

Ei laivoille pääse mitkään marketin apupojat.
      Sinne on "seula"
      Ai paha..

• hgadfh

Se on oikeesti myös suhteellisen haastava ympäristö. Kaikkeen kyllästyy, mutta laivalla ei niin nopeasti. Helsinki vantaakin jää varjoon.

• Muutaman törnin tehnyt

Yleisesti ottaen vaativa työpaikka. Parhaiten töihin pääsee kun tuntee päällystön tai muita vartijoita. Valitettavaa vain, että tuuraajiksi pääsee likipitäen ketä vain ketä em. ehdot täyttää. Itse olen kuullut, että olisi ollut jopa 18- vuotiaita pojannulikoita vartijoina ilman minkäänlaista työkokemusta alalta. Varmaan kiva olla tuollaisen työkaverina..

Ota yhteyttä varustamoihin ja kysele rohkeasti. Kannattaa hoitaa kyselyt sun muut sillä toisella kotimaisella, niin auttaa ratkaisevasti.

• Anonyymi

Sattuiko omalla laivavartija ajallasi epäselviä pahoinpitelyjä vartioiden toimesta?

• Anonyymi

Kysymyksesi on 16 vuotta myöhässä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6617
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe