Eka hääpäivä

Ei juhlimisen arvoista?

Miten on, juhlivatko kaikki hääpäiviään jollain tapaa? Meillä hääpäivä tuli ja meni, ensimmäinen sellainen, eikä mies muistanut mitenkään. Täytin taannoin pyöreitä vuosia, hän ei saanut aikaiseksi muistaa millään tavalla, äitienpäiväkin meni samaa rataa, vaikka nämä meillä uusia juhlia.

Mies tietää, että pahoitan mieleni. Silti ei saa järkättyä mitään. Kyse ei ole siitä, että kaipaisin jotain kallista materiaa. Haluaisin, että hän ymmärtää, että minulle muistaminen on tärkeätä. Että olisi suunnitellut jotain etukäteen ja tehnyt edes jotain asian hyväksi. Hän ei ole luonteeltaan mikään mulkero ja varmaan välittää oikeasti, en tiedä mikä mättää. Ja juuri nyt olen vähän liian vihainen antaakseni TAAS anteeksi =(

Typerää ja naismaista odottaa, että mies muistaisi, tiedän =(

7

1366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahjatar

      Muistitko sinä häntä hääpäivänänne? Miksi se on miehen tehtävä järjestää ohjelmaa teidän yhteisenä päivänä?

      • vielä...

        Minä olen meillä se, joka aina muistaa. En jätä koskaan kenenkään päiviä tahallaan huomioimatta, joskus on toki unohtunut, se lienee normaalia ja anteeksi annettavaa. Mutta kuten sanoin, tämä on meillä näköjään järjestelmällistä.

        Olisin ostanut lahjan, mutta on nolo juttu antaa yhteisenä päivänä jotain, jos toisella ei ole mitään vähäistäkään suunnitelmaa muistaa millään tavalla. Olisin ehdottanut ulkona syömistä tms, mutta olen kyllästynyt siihen, että saan itse aina olla vetäjänä tuollaisissa.

        Miksi ihmeessä tämä kirvoittaa hänen puolustamistaan, kun hän on pahoittanut minun mieleni ja tietää jo etukäteen tekevänsä sen, muttei muista siltikään.

        Edelleen lisään, että mies ei ole muuten mikään tunteeton. Aikaansaamaton ja välinpitämätön välillä kyllä.


      • lahjatar
        vielä... kirjoitti:

        Minä olen meillä se, joka aina muistaa. En jätä koskaan kenenkään päiviä tahallaan huomioimatta, joskus on toki unohtunut, se lienee normaalia ja anteeksi annettavaa. Mutta kuten sanoin, tämä on meillä näköjään järjestelmällistä.

        Olisin ostanut lahjan, mutta on nolo juttu antaa yhteisenä päivänä jotain, jos toisella ei ole mitään vähäistäkään suunnitelmaa muistaa millään tavalla. Olisin ehdottanut ulkona syömistä tms, mutta olen kyllästynyt siihen, että saan itse aina olla vetäjänä tuollaisissa.

        Miksi ihmeessä tämä kirvoittaa hänen puolustamistaan, kun hän on pahoittanut minun mieleni ja tietää jo etukäteen tekevänsä sen, muttei muista siltikään.

        Edelleen lisään, että mies ei ole muuten mikään tunteeton. Aikaansaamaton ja välinpitämätön välillä kyllä.

        No jos sinä olet hyvä muistamaan merkkipäiviä ja hän ei ole, niin eikö ole loogista, että sinä järjestät teille hääpäiväohjelmaa. Ehkäpä hän on sitten jossain toisessa asiassa hyvä, jossa sinä taas et ole niinkään. Minä nimittäin olen meillä se joka muistaa ja järjestää. Kyllä on kivempi mennä ravintolaan syömään ja kylpylään yhdessä rentoutumaan hääpäivänä, (vaikka olisinkin itse sen järjestänyt,) kuin murjottaa kotona, kun kumpikaan ei ole järjestänyt mitään.


    • merkkkipäivä

      hääpäivä on yhteinen juhlapäivä,en ainakaan minä ole koskaan odottanut mieheltäni henkilökohtaista muistamista(vaikka joka vuosi ruusuja saankin).Meillä mennään syömään yhdessä tai ostetaan jokin yhteinen juttu vaikka kotiin yms.Ja hyvin toimii,jo yli 15 vuoden ajan.Synttärit on sitten asia erikseen.

    • mies muisti

      Emme ole vielä naimisissa. Mutta tuleva mieheni muisti kihlauksen puolivuotispäivänkin! .. Minä en olisi tullut edes ajatelleeksi. Vastedes koitan muistaa sekä kihlauksen päivän että hääpäivän. Oli kiva lukea neuvo, että silloin juhlistetaan yhdessä kivalla tekemisellä, niin ei tarvitse hermoilla lahjaostosten kanssa!

    • lupelainen

      jos mies ei itse muistuta, laita kalenteriin isolla merkintä hääpäivästänne. kalenteri on seinällä ja jos mies ei sitä näe niin on sokea.

      no, itse en ole vielä naimisissa, mutta tahdon itse edes lähteä illaksi jonnekin, syömään, pitämään hauskaa, ihan kahdenkesken sitten miehen kanssa.

    • Julia

      Hei!
      Vaikka olet saanutkin mielestäni tympeää palautetta, niin minä kuitenkin haluan rohkaista sinua; Se, miten ajattelet, ei ole ollenkaan väärin. Minun mielestäni sinulla saa olla tietyt odotukset, sinä saat ilmaista ne miehellesi. Onhan puolisollasikin tiettyjä odotuksia sinuun (esim. mahdollisesti kodinhoitoon tai muuhun liittyviä odotuksia).

      Mielestäni hääpäivä tai pyöreät vuodet olisi hyvä ihan OPETELLA huomiomaan. Mielestäni tätä ei voi selitellä siten, ettei ole aikaa tai rahaa. Ihanko oikeasti ei ole aikaa ja/tai rahaa. Tai entä sitten, voihan hääpäivän muodostaa myös ilmaisista tai vähemmän kalliista materiaalista? Puolisoa voi huomioida VARAAMALLA sitä superharvinaista aikaa(vuorokaudessa on 24tuntia) ja säästämällä siitä hyvinvointivaltion palkkapussista vaikka 10-20euroa siihen, että saisi sillä jotain ERITYISTÄ omalle puolisolleen, tässä tapauksessa sinulle:) Tai jos juuri kyseisenä hääpäivänä eivät aika ja raha ovat yksinkertaisesti mahdoton yhtälö, niin kukapa kieltää nauttimasta hääpäivästä vaikkapa parin päivän tai viikon päästä?:)

      Mielestäni puolison olisi hyvä reagoida pyyntöösi huomioda sinut, ihan sen takia, että SINULLE TULISI HYVÄ MIELI siitä, että olet huomioitu. Se on tunne-elämän fiksuutta ja se voi lujittaa teidän keskinäistä sitoutumustanne ja kunnioitustanne toisianne kohtaan. Koettu on. Omalle miehelleni on vaikeaa ostaa lahjoja, mutta kyllä hän yllättyy iloisesti, jos ja kun vien hänelle yllärinä esimerkiksi 3,5 euroa maksavan ässäarvan. Kaikkea pientä ja miksei suurempaakin voi keksiä ja aloittaa pienistä jutuista huomioida toista.(lukisipa miehesi tämän osion kommentista:)


      Tämä on minun mielipiteeni ja tänään on itseasiassa 3vuotishääpäivämme. Päätimme olla joustavia hääpäivän suhteen. Vietämme sen vasta parin päivän päästä, sen takia että opiskelijoina tili on tällä hetkellä vähäinen, että sunnuntaina on koko päivä aikaa.

      Mutta pitemmittä puheitta, toivon sinulle ja parisuhteellesi kaikkea hyvää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe