Anne M:n kitaristi

Fender-boy

Mikä tyylitajuton ääliö tämä Anne Mattilan kitaristi on?? Hemmetti, vanha kaunis biisi ' Surujen kitara' soitetaan karmealla Yngwie Malmstenin vingutussaundilla?!? Eihän tuollainen kitarasaundi kuuluu iskelmään ja tanssimusaan, ja vielä vähemmän tuollaisen kappaleeseen, jossa kitaran kuuluisi soida pehmeällä ja kauniilla saundilla!! Se äijä saa nakata kitaransa hiiteen, jos tuollaisia tyylirikkoja onnistuu tekemään! Pulliainen takuulla vääntäisi itkua, jos tuollaista kuulisi!!!!

Toiseksikin, miksi Anne ylipäätään laulaa tollaista biisiä, mikä on sille liian vaikea? Hirveää kuunneltavaa ne ylimmät äänet (jotka ei edes ole silti korkeita), kun ääni ei tunnu sinne kovin kaksisesti riittävän ja menee kauheaksi kiristämiseksi! Parempi pysyä niissä helpoissa, omissa lässyn-läpäti iskelmissään...

Semmoset terkut koko bändille solisteineen päivineen!

14

1514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun kerroit.

      On sitä monta kertaa ihmeteltykin. Kyllä on hyvä että toit esille, tosiasioita.

    • jatsia olisin aina halunnut...

      Tuo on kyllä täysin totta!
      Pulliainen = Ainoa oikea tapa soittaa kitaraa!
      Eikös Pulliainen ole säveltänytkin tuon kappaleen?
      Ja jos vielä tähän asti lukiessasi luulit, että olen tosissani niin NOT!
      Tykkään E.P:n soitannosta, mutta ihan terveellistä laajentaa katsanto kantaa. O.Virta puritaanit "vääntävät itkua", koska E.P on tehnyt Virran tutuksi tekemistä kappaleista täysin omia, alkuperäisestä tyylistä poikkeavia sovituksia.

      • ei kyllä ole

        säveltänyt yhtään hyvää biisiä, vanhoja lämmittelee...


    • ghjlgpi

      No hyvä että joku muistaa vielä säröpedaaliakin käyttää. Esa P. on toki hieno ja tyylitajuinen kitaristi, mutta rupeaa kyllästyttämään noi Esan kloonit, mihin törmää nykyisin helvetin usein (ja usein vielä aika huonoihin). Piikkilankakitaristeja on aivan liikaa, kohta tulee ikävä jopa haitaria...

    • hyväksi kitaristiksi

      Ei mikään huippukitaristi,samalla lailla soittaa jo kymmenvuotiaat pojankoltiaiset.Mutta menettelee Mattilan taustalla.Ei kai kukaan hyvä kitaristi minkään tusinaluokan laulajan bändiin soitteleen lähde.

      • noin

        Aika monet hyvät soittajat lähtee helpostikkin "tusinaluokan laulajan" bändiin soittelemaan, jos keikkaa on riittävästi ja työstä saa vielä asiallisen palkkion. Kun musiikki on ammattina, niin leipä on otettava sieltä mistä se tulee, jos aikoo talonsa maksaa ja perheensä elättää. Kovatkin heebot joutuvat nöyrtymään. Jazz/rock-musiikki olisi tietysti mielekkäämpää tavaraa soittajalle,mutta leipä jää aika kapeaksi, jos ei ole breikannut kunnolla.


      • jazzia ja rockia soittaa
        noin kirjoitti:

        Aika monet hyvät soittajat lähtee helpostikkin "tusinaluokan laulajan" bändiin soittelemaan, jos keikkaa on riittävästi ja työstä saa vielä asiallisen palkkion. Kun musiikki on ammattina, niin leipä on otettava sieltä mistä se tulee, jos aikoo talonsa maksaa ja perheensä elättää. Kovatkin heebot joutuvat nöyrtymään. Jazz/rock-musiikki olisi tietysti mielekkäämpää tavaraa soittajalle,mutta leipä jää aika kapeaksi, jos ei ole breikannut kunnolla.

        On niitäkin muusikoita, joille mielekkäintä on tanssimusiikki. Tässäkään jutussa ei kande yleistää.......


      • Bob-it
        jazzia ja rockia soittaa kirjoitti:

        On niitäkin muusikoita, joille mielekkäintä on tanssimusiikki. Tässäkään jutussa ei kande yleistää.......

        Anne Mattilan bändi (niin kuin solistikin) on aivan tyylitajuton! Ei mitään lisättävää!!


      • ..........
        Bob-it kirjoitti:

        Anne Mattilan bändi (niin kuin solistikin) on aivan tyylitajuton! Ei mitään lisättävää!!

        Tarkoitettu ja kelpaa ainoastaan humppakansalle; eronneille ja karanneille, nehän nyt ei musiikista mitään tiedä ja välitä, kunhan noilla perämetsien lavoilla notkuvat joka viikko, viikon kohokohta.


      • Joo...
        .......... kirjoitti:

        Tarkoitettu ja kelpaa ainoastaan humppakansalle; eronneille ja karanneille, nehän nyt ei musiikista mitään tiedä ja välitä, kunhan noilla perämetsien lavoilla notkuvat joka viikko, viikon kohokohta.

        No sehän tän iskelmämusiikin idea just onkin. Soitetaan paskaa musaa vähän sinnepäin, höystettynä korneilla sanoituksilla ja turakaiset diggaa. Ei liittynyt varsinaisesti kyseiseen artistiin/bändiin, vaan noin niinku yleisesti.


      • pakkokuunnellut :(
        Joo... kirjoitti:

        No sehän tän iskelmämusiikin idea just onkin. Soitetaan paskaa musaa vähän sinnepäin, höystettynä korneilla sanoituksilla ja turakaiset diggaa. Ei liittynyt varsinaisesti kyseiseen artistiin/bändiin, vaan noin niinku yleisesti.

        Entisessä työpaikassa pari-kolme naista eivät muusta puhuneet kuin viikonlopun lavatansseista, alkuviikolla pari päivää edellisestä viikonlopusta, eli ketä oli esiintynyt lavalla ja miten ilta oli mennyt, sitten puhuivat loppuviikon seuraavasta viikonlopusta, lavatansseista, odottivat sitä kuin kuuta nousevaa.
        Arvata saattaa että oli "mukavaa" kuunneltavaa. Ja kyseiset naiset oli jo aikuisia, nelikymppisiä, elivät kai nuoruuttaan vasta silloin.


    • Pakkopullakitaristi

      "Anna kitaran laulaa vaan" Jos humppakeikoilla (eli turvenuijakeikoilla) soittaa tahallaan väärin (kukaan ei huomaa). Jos improvisoi, ja korostan IMPROVISOI elämänsä soolon, niin taaskaan (kukaan ei huomaa tai ei ainakaan reagoi mitenkään). Humppakitaristin homma on samanlaista kuin teollisuushallin lattian harjaaminen. Pahimmillan 6 X 45 min setit ja välissä 15 min kahvitauot sekä 500 kilometrin kotimatka ilman ruokaa ja majoitusta ruosteisella vanhalla japsiautolla keskellä yötä Karjalan kunnailla ja Härmän lakeuksilla. Siitä on soiton ja musiikin ilo kaukana ja kaiken lisäksi tämä Suomen rautalankamafia aukoo päätään.

      • humppaonelämää

        Aivan totta. Tosin voi lohduttautua sillä, että rautalankaääliöt ovat niin jumissa omissa jutuissaan, ettei heistä ole edes humpan soittajiksi. Terveisin toinen humppakitaristi.


    • yyyyyyyy

      Anne näkyy itsekin alkaneen rämpyttämään kitaraa! Saisi rämpytellä ihan vaan omissa oloissaan, on sen verran alkeellisen kuuloista..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe