kissani jonka sain omaksi 1,5vuotta sitten eräältä omistajalta (lehti ilmoituksesta)... kissa oli silloin 12 vuotta ollut sillä omistajallaan pennusta lähtien...nyt kissa on minulla ollut sen 1,5 vuotta olemme kiintyneet toisiimme puolin ja toisin, ja tuntuukin että olisimme aina ollut yhdessä...kissa saa minulta erittäin hyvää hoitoa :) entinen omistaja aina silloin tällöin kyselee kuulumisia ja on useaan kertaan halunnut nähdäkin kissan taas.
Kysymys kuuluukin nyt; jos kissa näkisi entisen omistajansa (ja hänen kissansa, minkä kaverina tämä kissa eli ennen..) muistaisiko kissani heidät?? kuinka pitkä pitkä muisti kissalla voi olla? haluaisiko hän kenties jäädä sitten heidän luokseen...? onko teillä ollut samantyyppinen "tapaaminen" ... olisi mukava kyllä tietää :=)
muistaako kissa
6
7828
Vastaukset
- ikuvi
ei ihan samallainen tilanne ole mutta kerronpa kuitenkin kun muistamista koskee.
Kotitaloon viisi vuotta sitten otettu kissa oli minun kanssa koko ajan joka paikassa. käveli jopa bussipysäkille vastaan kun koulusta tulin kotiin. Herätti aina aamulla ja oli todella kiintynyt minuun. kolmisen vuotta yhdessä temmellettiin ja sitten muutin paikkakunnalta pois.
Tätä kisua en ottanut mukaan,sillä se oli tottunut olemaan vapaana, enkä halunnut sitä ahdistaa tunkemalla kerrostaloon.
Kotipaikkakunnalla kun menin käymään, kissa vihoitteli minulle ja lähti aina pois kun tiesi että olin tulossa. Oli tosi paha mieli kun se katsoi minua niinkuin oisin hyljännyt se, vaikka hyvään hoitoonhan se jäi.
Pitkään aikaan en käynyt kotona. Nyt kun kävin kissa rötkötti sohvalla. Menin sen luo ja se nuuskutti minua, katsoi vähän kuin vierasta. Sitten kun painoin nenän sen nenään vasten(tein sitä aina kissalleni kun se piti siitä) niin sen jälkeen sillä jokin loksahti. Katsoi minua vähän aikaa ja hyppäsi syliin. Ihan niinkuin olisi hetken muistellut ja sitten lopettanut sen suuttumuksen.
Että kyllä ne siis muistaa. Samoten jos vaikka koira puree kissaa, niin ei se koiran lähelle enään mene, koska se muistaa.
Voi siis olla että kissasi muistaa entisen omistajansa jos heilläkin on ollut jokin "juttu". Tietenkin hajuista kissa muistaa myös. Siitä toisesta kissasta en tiedä. voi olla että muistaakin, mutta ota huomioon että molemmilla on nyt eri reviirit ja taistelu voi kyllä syntyä, vaikka ennen kavereita olleetkin.
mutta en usko että tarvitsee pelätä että kissasi tahtoo edellisen omistajan mukaan. sinun asuntosi on nyt sen reviiriä ja ruokkiva käsi kiintymyksen kohde. - pitkänkin ajan päästä
Varmasti muistaa.
Siskoni kävi katsomassa kissojni lähes päivittäin ja olivat hyviä kavereita. Kissat ihan odottivat häntä kylään.
Töiden vuoksi jouti olemaan poissa pari vuotta.
Kun siskoni palasi takaisin, kissat olivat närkästyneitä, eivät katsoneet päinkään, sähisivät, jos yritti lähelle.
Varmaan pari vuotta meni, että hyväksyivät täysin uudestaan - taas kelpaa silitykset ja sylissä pöriseminen.- Irushka
En tiedä miten kissa muistaa, mutta jostakin syystä tunnistaa pitkienkin aikojen jälkeen. Oma kasvattipentuni, joka kasvoi luonani 16viikkoiseksi, tunnistaa minut edelleen, kun harvakseltaan käyn kylässä kissan kotona. Kissa kuuntelee ääntäni pää kallellaan, alkaa kehrätä (mitä ei tee usein) ja menee selälleen venyttäen itsensä pitkäksi. Vieraita kohtaan kissa ei näin käyttäydy, ainoastaan kotiväkeänsä ja minua kohtaan. Kovasti myös minua aina haistelee ikään kuin tunnistaisi tuoksussani olevan jotakin tuttua ja turvallista...
- Anonyymi
jos perheessä on kaksi kissaa ja toinen viedään pois niin kauanko jäljelle jäänyt kissa muistaa kaverinsa .
- Anonyymi
Kissoilla on hyvä muisti. Omastani olen huomannut että muistaa asioita pitkänkin ajan jälkeen ja reagoi niihin.
Asumme kerrostalon alimmassa kerroksesssa ja kissalla on verkotettu pieni piha. Kun se oli melko pentu niin samassa talossa asu pieni poika joka usein kävi verkkoaidalla kissaa rapsuttamassa. Sitten he muuttivat parin talon päähän ja vierailut loppuivat. Meni varmaan pari vuotta kun kerran poikia oli pelaamassa meidän pihalla ja yhtäkkiä huomasin kissan reagoivan ihan eri tavalla. Sitten tajusin että tämä poika oli siellä. Kissa takuulla muisti äänestä. - Anonyymi
Muistaa. Esimerkiksi kadonneet kissat ovat voineet löytyä yli viidenkin vuoden poissaolon jälkeen ja ne ovat heti tunnistaneet kotiväkensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337251Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213360Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521490Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281386PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1811380- 1441249
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511153Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v166985- 39976