Onko se samaa tavaraa kuin tuorerehu? Paljonko maksaa yksi paali? Kuinka paljon paali painaa?
Mitä on esikuivattu heinä pyöröpaalissa?
4
8005
Vastaukset
- Esikuivattu
Eli esikuivattu rehu tehdään niin, että heinä niitetään niittomurskaimella paalausta edeltävänä iltana. Seuraavana päivänä paalaus. Tämä on esikuivaus, eli ei paalata heti niiton jälkeen vaan annetaan kuivua puoli vuorokautta.
Tuorerehu on suoraan tuoretta, eli ei kuivattua. Muuten samaa.
Normaalina vuotena pyöröpaalin hinta on ollut siinä 20 €/paali, mutta tänä vuonna hinta on korkeampi huonon heinäsadon takia.
Esikuivattu säilörehupaali painaa n. 600-700kg riippuen tiukkuudesta.
Kronen silppuavalla paalaimella tehty paali n. 600kg ja Claas 255 silppuavalla paalaimella lähes 700kg.
Paalien painot mitattu vaakalaitteistolla varustetulla apevaunulla. JF:n pystyruuviapevaunu- Raidaaja
Kysyisin vielä, että kuinka kauan säilörehu säilyy avatussa paalissa syömäkelpoisena?
- En ole kokeillut
Raidaaja kirjoitti:
Kysyisin vielä, että kuinka kauan säilörehu säilyy avatussa paalissa syömäkelpoisena?
Kun menee neljä paalia päivässä. Talvellahan se säilyy koko pakkasten ajan jos ulkona. Kesähelteellä ei montaa päivää.
Nämä ovat vain arvioita - maraani
Raidaaja kirjoitti:
Lämpimällä säällä voi pilaantua jo päivässä, riippuu paalin "koostumuksesta". Tässähän se pyöröpaalin käytön ongelma onkin esim. hevosilla - menee niin vähän rehua syöttöön, että ehtii pilaantua.
Meillä menee paali/rehunjako, joten ei ehdi pilaantua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758