sanoi että saan ruokarahaa kun on kilometrejä sen verran työmaalle. Paljonkohan tuo ruokaraha on?
Kumma homma kun ei meinaa netistä löytää tietoa asioista. Jostain rakennusliiton sivuilta yritin etsiä päivärahan määrää mutta ei löytynyt. Sain sitten yhdeltä työntekijältä tietoon tuon määrän joka on noin 30€/p Matka korvaus on outo homma kun skanskalla sain pikkasen päälle seitsemän euroa niin nyt saan kuulemma 0.38 senttiä kilometri. Aika kova raha siis. Muutenkin paljonkohan joku esim. 50 vuotias kirvesmies tienaa skanskalla, lujatalolla, okalla tai vastaavissa isommissa firmoissa. Kuulin että vanhempana kirvesmiehenä palkka olisi jotain 16€. Olen 2 vuotta tehnyt hommia ammattikoulun jälkeen ja palkkani on 12.5€ tunti.
Ruokaraha
5
21026
Vastaukset
- Timpuri.
On jotain 7€/pv katso verottajan sivuilta siltä löytyy kaikki verovapaat kovaukset.
- mmm
7,50€/pv matkakorvaus 5km:n välein nouseva taulukko kts. rakennusliitto.fi
- rakennusmies
Miten tämä rakennusalan ateriakorvaus (7,5e) tulee palkansaajalle? Mulla tää meni kohtaan "muut tulonhankkimiskulut" ja näin ollen se ei kyllä mun kassaan tippunu ollenkaa? Onko tää siis oikein vai pitäiskö toi raha saada konkreettisesti itelle siis verottomana 7,5e/päivä?
Ja entäs kilometrikorvaus? työpaikalta saa sen perus osan mut loputhan pitäis saada verotuksessa pois? Nää mun loput meni kans tonne tulonhankkimiskuluihin ja ne nyt ei vaikuta mun kukkaroon juuri millää lailla. - raksamies86
rakennusmies kirjoitti:
Miten tämä rakennusalan ateriakorvaus (7,5e) tulee palkansaajalle? Mulla tää meni kohtaan "muut tulonhankkimiskulut" ja näin ollen se ei kyllä mun kassaan tippunu ollenkaa? Onko tää siis oikein vai pitäiskö toi raha saada konkreettisesti itelle siis verottomana 7,5e/päivä?
Ja entäs kilometrikorvaus? työpaikalta saa sen perus osan mut loputhan pitäis saada verotuksessa pois? Nää mun loput meni kans tonne tulonhankkimiskuluihin ja ne nyt ei vaikuta mun kukkaroon juuri millää lailla.joo, sama kysymys tääl...itse kans hain noin 270päivältä ateruakorvausta....eli ois pitäny tulla reilut 1500e takaspäin...nyt ne sit pääty 150e...eikö toi pitäis tulla puhtaana käteen, ilman omavastuuta?
- lvi-asentaja
on meidän firmassa 7,5e/pvä, kun ollaan verstaalta pois yli 6h.
tilinauhassa ateriakorvaus, mutta pvärahaa taisit tiedustella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662