URUGUAY JA BOTNIA

Argentiinaan

Varmaan olisi pitänyt tuo sellutehdas suunnitella Argentiinan puolelle, niin ei olisi ollut juuri vastustajia. Onhan se niin ettei mikään tehdas täysin ilman päästöjä voi toimia, mutta järkevissä mitoissa olevat miedot päästöt luonto hoitaa ongelmattomiksi yllättävän hyvin. Kuten tässäkin tapauksessa tulee käymään. Noita ajattelemattomia liika tehokkaita aktivisteja lukuunottamatta. Ihmetyttää tuo Argentiinan presidentin kanta kieltäytyä yhteistyöstä. On niin outoa, että siitä voi löytyä vain poliittisia vaikuttimia. Seudun todellinen hyvinvointi ei ainakaan ole etusijalla.

4

2129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimita

sama homma olisi ollut mutta vice verca jos tehdas olisi rakennettu argentiinan puolelle.

• tehtaille

Jos Botnian Uruguaun tehdas olisi rakennettu riittävän kauas rajajoesta, ei olisi tullut mitään ongelmia

Rajajoella tulee aina se ongelma että joen toinen puoli saa tehtaasta kaiken hyödyn ja toinen puoli kaikki haitat

• paikan päällä käynyt

Asun suomessa 5 km lähimmästä sellutehtaasta, 55km seuraavasta, näiden välillä 5 paperitehdasta, mitkäköhän haitat tulevat näille asiantuntijoille mieleen? Ei täällä nyt mitään suurempia evakuointeja saasteiden takia ole minun tietääkseni tehty. Arg puolella virallinen totuus on, että KAIKKI KUOLEE 150 KM sätellä tehtaasta. Tervemenoa katsomaan kuinka urpoa väkeä Gualeguaychússa majailee. Viimeksi uhkasivat siepata Suomalaisia ja itsemurha pommittaa tehdasta. Normaali Argentino meininkiä.

• tässä tapauksessa
        paikan päällä käynyt kirjoitti:

Asun suomessa 5 km lähimmästä sellutehtaasta, 55km seuraavasta, näiden välillä 5 paperitehdasta, mitkäköhän haitat tulevat näille asiantuntijoille mieleen? Ei täällä nyt mitään suurempia evakuointeja saasteiden takia ole minun tietääkseni tehty. Arg puolella virallinen totuus on, että KAIKKI KUOLEE 150 KM sätellä tehtaasta. Tervemenoa katsomaan kuinka urpoa väkeä Gualeguaychússa majailee. Viimeksi uhkasivat siepata Suomalaisia ja itsemurha pommittaa tehdasta. Normaali Argentino meininkiä.

ainakin! Olen muutaman jutun kirjoitellut näihin palstoihin aiheesta, ja etsiessäni kommentteja havaitsin sinunkin hyvän tiedon olevan ajanmukaisen. Se vaan on sillä tavalla, että Argentiinassa ei vaivauduta poliittisten tavoitteiden takia todellisten tietojen levittämiseen, vaan muutamien henkilöiden omia tarkoitusperiä palvelevien virheellisten (30-40 vuotta vanhojen) propagandististen käsitysten levittämiseen. Miksi heti tuon erään haastatellun Suomessa asuvan argentiinalaisen sanat ovat asiasta jotain tietävän tuntuisia? No paikanpäällä on nähnyt todellisuuden. Niin suuressa joessa kuin tuo rajajoki on, ei nykyisenmallinen tehdas tee mainittavaa haittaa. Kuten aiemmin kirjoitin tulisi Kirchenerin (mistä kotoisin?) ensin maksaa omiensa saastetehtaiden modernisointi ja havaita Botnian tehtaan hyvä vaikutus koko alueen hyvinvointiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe