hiiren kesytys?

just me

MOI! Sain tänään kaksi hiirtä... Ostin ne eläin kaupasta joten ne eivät olleet tottunut käsitelyyn..! Miten saisin hiireni kesyyntymään? En tietenkään oleta ,että ne heti ekana päivänä olisivat kesyjä...? miten te kesytitte hiirenne ja kuinka nopeasti ne kesyyntyivät..?
Sitten vielä yks kyssäri... Voiko eläinkaupasta ostettun hiiren, jolla ei ole papereita viedä viralliseen luokkaan näyttelyissä? Molemmat hiireni ovat väritykseltään: Tan.... jos sillä on jotain merkitystä..? =) olisin kiitollinen jos edes joku voisi vastata!!!! ;)

9

2097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenna

Voit tarjota hiirillesi pieniä makupaloja kädestä ja samalla jutella rauhallisesti! Ja kun otat käteen rapsuttele vaikka korvan takaa ja juttelet hiirulaisille!!
      Ja aluksi voit päästää hiiriä ulkoilemaan vaikka pienelle alueelle lattialle ja mene itse istumaan rajatun alueen sisä puolelle, näin hiirien on pakko kulkea ohitsesi ja ne tottuvat läsnäoloosi!

Oma hiireni kesyyntyi n. viikossa ja parin viikon päästä kiipesi jo itse käteen!

Eläintä jolla ei ole rekisteripapereita ei voi viedä viralliseen luokkaan, mutta pet-luokkaan voi!

Ja jos tiedät noin suurinpiirtein hiirtesi syntymä ajan ja värinkin kerran tiedät voit rekisteröidä ne! Sitten voit osallitua viralliseenkin luokkaan!!

• Tuxu

Meillä on kesytelty eläimiä niin että niitten kanssa ollaan plajon päivittäin mutta käsitellään ekaks ihan vaan pari minuuttia ja pidennetään päivä päivältä aika aniin eläimet tottuu myös hiiri pentuaj jotka on sinkoilu iässä olen pitänyt hännästä varovasti kiinni ettei se saa sätkyä ja hyppää johonkin...

• hl

Hiiretkin on tietty yksilöitä ja riippuu vähän niiden iästäkin. Joka tapauksessa, kun käsittelet niitä päivittäin, ne tottuvat siihen, että ihminen ei ole vaarallinen. Hiiren on oltava rekisteröity, jotta se voisi osallistua viralliseen luokkaan, mutta mikäänhän ei estä sinua rekisteröimästä hiiriäsi.

• hl

Hiiretkin on tietty yksilöitä ja riippuu vähän niiden iästäkin. Joka tapauksessa, kun käsittelet niitä päivittäin, ne tottuvat siihen, että ihminen ei ole vaarallinen. Hiiren on oltava rekisteröity, jotta se voisi osallistua viralliseen luokkaan, mutta mikäänhän ei estä sinua rekisteröimästä hiiriäsi.

• Anniina

Voit itse rekisteröidä hiiresi, minkä jälkeen se voi osallistua viralliseen luokkaan. Täytät vain kaavakkeisiin kaikki tiedot mitä sinulla on, kasvattajan allekirjoituksen kohdalle voi tulla rekisteröijän allekirjoitus.

• kysymys

Pieni lisäkysymys edelliseen viitaten:
      Kun hiiiri jo sietää kättä, liikettä, ja joskus tulee jopa itse käteen, muttei suostu ulkoillessa, hädin tuskin häkissäkään ottamaan kädestä lempiherkkujaankaan, niin miten tästä pitäisi jatkaa, kun tavoite olisi, että hiireni seuraisi sormeani?
      Olisin tosi kiitollinen jos jollakulla olisi jotain vinkkejä. :)
      Mitä herkkuja muuten itse käytätte?

• snäp

Räpsällä sain omani rauhoittumaan

• Sonja2490

Älä linda jaksa

• Anonyymi

Kaksi hiirtä ei tee vielä laumaa. Eläinkaupasta ei koskaan kannata hankkia eläintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      120
      2328
    2. 133
      1874
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1226
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      103
      1202
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      76
      1088
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      986
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe