hiiren kesytys?

just me

MOI! Sain tänään kaksi hiirtä... Ostin ne eläin kaupasta joten ne eivät olleet tottunut käsitelyyn..! Miten saisin hiireni kesyyntymään? En tietenkään oleta ,että ne heti ekana päivänä olisivat kesyjä...? miten te kesytitte hiirenne ja kuinka nopeasti ne kesyyntyivät..?
Sitten vielä yks kyssäri... Voiko eläinkaupasta ostettun hiiren, jolla ei ole papereita viedä viralliseen luokkaan näyttelyissä? Molemmat hiireni ovat väritykseltään: Tan.... jos sillä on jotain merkitystä..? =) olisin kiitollinen jos edes joku voisi vastata!!!! ;)

9

2250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenna

Voit tarjota hiirillesi pieniä makupaloja kädestä ja samalla jutella rauhallisesti! Ja kun otat käteen rapsuttele vaikka korvan takaa ja juttelet hiirulaisille!!
      Ja aluksi voit päästää hiiriä ulkoilemaan vaikka pienelle alueelle lattialle ja mene itse istumaan rajatun alueen sisä puolelle, näin hiirien on pakko kulkea ohitsesi ja ne tottuvat läsnäoloosi!

Oma hiireni kesyyntyi n. viikossa ja parin viikon päästä kiipesi jo itse käteen!

Eläintä jolla ei ole rekisteripapereita ei voi viedä viralliseen luokkaan, mutta pet-luokkaan voi!

Ja jos tiedät noin suurinpiirtein hiirtesi syntymä ajan ja värinkin kerran tiedät voit rekisteröidä ne! Sitten voit osallitua viralliseenkin luokkaan!!

• Tuxu

Meillä on kesytelty eläimiä niin että niitten kanssa ollaan plajon päivittäin mutta käsitellään ekaks ihan vaan pari minuuttia ja pidennetään päivä päivältä aika aniin eläimet tottuu myös hiiri pentuaj jotka on sinkoilu iässä olen pitänyt hännästä varovasti kiinni ettei se saa sätkyä ja hyppää johonkin...

• hl

Hiiretkin on tietty yksilöitä ja riippuu vähän niiden iästäkin. Joka tapauksessa, kun käsittelet niitä päivittäin, ne tottuvat siihen, että ihminen ei ole vaarallinen. Hiiren on oltava rekisteröity, jotta se voisi osallistua viralliseen luokkaan, mutta mikäänhän ei estä sinua rekisteröimästä hiiriäsi.

• hl

Hiiretkin on tietty yksilöitä ja riippuu vähän niiden iästäkin. Joka tapauksessa, kun käsittelet niitä päivittäin, ne tottuvat siihen, että ihminen ei ole vaarallinen. Hiiren on oltava rekisteröity, jotta se voisi osallistua viralliseen luokkaan, mutta mikäänhän ei estä sinua rekisteröimästä hiiriäsi.

• Anniina

Voit itse rekisteröidä hiiresi, minkä jälkeen se voi osallistua viralliseen luokkaan. Täytät vain kaavakkeisiin kaikki tiedot mitä sinulla on, kasvattajan allekirjoituksen kohdalle voi tulla rekisteröijän allekirjoitus.

• kysymys

Pieni lisäkysymys edelliseen viitaten:
      Kun hiiiri jo sietää kättä, liikettä, ja joskus tulee jopa itse käteen, muttei suostu ulkoillessa, hädin tuskin häkissäkään ottamaan kädestä lempiherkkujaankaan, niin miten tästä pitäisi jatkaa, kun tavoite olisi, että hiireni seuraisi sormeani?
      Olisin tosi kiitollinen jos jollakulla olisi jotain vinkkejä. :)
      Mitä herkkuja muuten itse käytätte?

• snäp

Räpsällä sain omani rauhoittumaan

• Sonja2490

Älä linda jaksa

• Anonyymi

Kaksi hiirtä ei tee vielä laumaa. Eläinkaupasta ei koskaan kannata hankkia eläintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2172
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1826
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1334
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      970
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      960
    6. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      196
      944
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      905
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      750
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      746
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      719
    Aihe