Helppohoitoinen eläin

Tyttö-89

Olen kuullut, että jotkut hyönteiset/kotilot olisivat helppohoitoisia. Tai siis, että niille voi tehdä helposti terraarion esim. jostain tavarataloissa myydyistä läpinäkyvistä laatikoista. Onko tämä totta? Ainakin tietääksi nuo jotkut akaattikotilot olisivat tälläisiä? Mutta onko joitain helppohoitoisia hyönteisiä/sirkkoja olemassa? Itse rakastan eläimiä ja tällä hetkelläkin niitä on olemassa kolme kappaletta.

Asiaan, voisiko joku kertoa hieman hyönteisistä ja sirkoista ja siitä mitä ne tarvitsevat elääkseen? Minkälainen terraario/ruoka/jne.?

Itse en tosiaan tiedä oikeastaan mitään vielä moisista pikkuolioista :)

3

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella monille eläimille voi tehdä asunnon muovilaatikosta. Sellaiseen voisi asuttaa vaikkapa marsunkin, jos sattuu löytämään riittävän suuren laatikon.

Minulla on suurehko lauma kummitussirkkoja ja muutama kotilokin, mutta minulla on käytössäni ainoastaan kolme eläintarvikekaupasta/kirpparilta ostettua terraariota. Kaikki muut boksit täällä ovat läpinäkyviä muovilaatikoita. Niissä on useita hyviä puolia, kuten keveys (helppo pestä ja siirrellä) ja huokea hinta. Sillä hinnalla, millä saa suuren muovilaatikon tavaratalosta, ei saa juuri minkäänlaista eläinkaupasta. Ja eläinkaupassa maksaa 8 litran muoviterraario saman verran kuin 50 litran muovilaatikko jossain muualla.

Jos haluat lukea kummitussirkoista, kannattaa käydä osoitteessa http://www.sirkat.net. Se on mielestäni Suomen paras sirkkasivusto ja sieltä löytää vastaukset kaikkiin kysymyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      118
      5428
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      71
      5168
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4184
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3650
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3268
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2851
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2317
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      57
      2010
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      42
      1862
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1713
    Aihe