Sekarotuisesta koiraveroa?

Nimetön

En ihan ole perillä näistä koiravero-asioista, mutta voisiko joku viisaampi kertoa pitääkö sekarotuisesta koirasta maksaa veroa? Meinaan vaan, että miten asiasta voi tavallaan jäädä kiinni jos veroa ei maksa, kun koiraahan ei ole rekisteröity?

Kiiiittos :)

10

1616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lappalaisten emäntä

Kyllä sekarotuisestakin koirasta pitää maksaa koiraveroa mikäli kyseinen kunta/kaupunki sitä perii. Sillä ei ole mitään merkitystä onko koira sekarotuinen vai puhdasrotuinen.

Maksamattomasta koiraverosta voi jäädä kiinni siten että joku tekee ilmiannon. Soittaa koiraveroista vastaavalle kunnanvirkailijalle ja kysyy osoitteen perusteella et onko vero maksettu. Mikäli osoitetta ja omistajan tietoja ei rekisteristä löydy niin todennäköisesti lähtee maksulappu kotio ja vero on kaksinkertainen.

Se että koiraa ei ole mitenkään rekisteröity ei vaikuta asiaan mitenkään.

Kerrottakoon vielä et mut on kerran ilmiannettu koiraveroista ja sen teki naapurin ämmänkuvatus. Lopputuloksena oli et akka sai pitkän nenän sillä mä olin ihan kiltisti maksanut kummastakin koirasta veron maksanut ihan asianmukaisesti ja ajallaan.

• Nimetön

Okei, eli kannattaa siis ehkäpä maksaa se :) Kiitos vastauksesta!

• omassa pihassa.

Jaa.. Miksi ihmeessä maksaa koiraveroa?
        Kaupungissa ihan jees, mutta itse asun
        "maalla" kemissä ja koira ulkoilee omalla tontillani lähinnä, joten en siitä maksa veroa.
        Jos joku tekis minusta ilmoituksen,
        naamioisin koirani kissaksi. :)

• jeppejuosenonjano

ja..KOROTETTUA!!!!

• rahalle ei saa

mitään vastinetta kumminkaan.

• menee ulosottoon
        rahalle ei saa kirjoitti:

mitään vastinetta kumminkaan.

Ja kun joku käräyttää, saat sakon... maksat veron kolminkertaisena. Siinä vaiheessa jos et viimeistään maksa, saat merkinnän luottotietoihin ja nimesi koristaa ulosottoviranomaisen nimiluetteloa =o)

• ........
        menee ulosottoon kirjoitti:

Ja kun joku käräyttää, saat sakon... maksat veron kolminkertaisena. Siinä vaiheessa jos et viimeistään maksa, saat merkinnän luottotietoihin ja nimesi koristaa ulosottoviranomaisen nimiluetteloa =o)

Ei todellakaan mene ulosottoon. Ja en usko että koiravero tietoja kukaan enää tänäpäivänä tarkastaa. Siitähän on moni paikkakunta jo loupunutkin.

• jösses
        ........ kirjoitti:

Ei todellakaan mene ulosottoon. Ja en usko että koiravero tietoja kukaan enää tänäpäivänä tarkastaa. Siitähän on moni paikkakunta jo loupunutkin.

kun vehmersalmi liitettiin kuopioon tuli koiravero eikä siitä ole meille kyläläisille mitään hyötyä... ollaan maksettu kahdesta seropista koiraveroa eikä hyödytä siitä koskaan mitään.. mitä hyötyö tästäkin on?
        osaisko joku vähän selittää miksi tälläisiä on olemassa jos niistä ei hyödytä?

• siitä luovutaan.
        jösses kirjoitti:

kun vehmersalmi liitettiin kuopioon tuli koiravero eikä siitä ole meille kyläläisille mitään hyötyä... ollaan maksettu kahdesta seropista koiraveroa eikä hyödytä siitä koskaan mitään.. mitä hyötyö tästäkin on?

Ei sille rahalle mitään vastinetta saa tai mitään
        mutta kai sitä "peritään" niin kauan kuin typerät maksaa. Vähän sama kuin jos valtio lähettäisi kissan omistajille esim kissaverolapun joka olisi
        vaikka noin 20e vuosi niin kyllä niitä maksajia löytyisi ja paljon..

• järjetöntä.
        jösses kirjoitti:

Lista niistä veroista, joita en maksa:
        -tv-lupa maksu.
        -koiravero.

Ja töllö silti toimii ja koiratkin ovat terveitä.
        Ei mulla ole varaa maksaa niitä helsingin herrojen huvimatkoja sun muita juttuja!
        Rahani käytän itse omaan elämiseeni.
        Muutenkin silkkaa sentin venytystä, niin että siihen lisäksi jotakin tuollaisia typeriä huvi-laskuja pitäisi ruveta makselemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe