Sekarotuisesta koiraveroa?

Nimetön

En ihan ole perillä näistä koiravero-asioista, mutta voisiko joku viisaampi kertoa pitääkö sekarotuisesta koirasta maksaa veroa? Meinaan vaan, että miten asiasta voi tavallaan jäädä kiinni jos veroa ei maksa, kun koiraahan ei ole rekisteröity?

Kiiiittos :)

10

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lappalaisten emäntä

      Kyllä sekarotuisestakin koirasta pitää maksaa koiraveroa mikäli kyseinen kunta/kaupunki sitä perii. Sillä ei ole mitään merkitystä onko koira sekarotuinen vai puhdasrotuinen.

      Maksamattomasta koiraverosta voi jäädä kiinni siten että joku tekee ilmiannon. Soittaa koiraveroista vastaavalle kunnanvirkailijalle ja kysyy osoitteen perusteella et onko vero maksettu. Mikäli osoitetta ja omistajan tietoja ei rekisteristä löydy niin todennäköisesti lähtee maksulappu kotio ja vero on kaksinkertainen.

      Se että koiraa ei ole mitenkään rekisteröity ei vaikuta asiaan mitenkään.

      Kerrottakoon vielä et mut on kerran ilmiannettu koiraveroista ja sen teki naapurin ämmänkuvatus. Lopputuloksena oli et akka sai pitkän nenän sillä mä olin ihan kiltisti maksanut kummastakin koirasta veron maksanut ihan asianmukaisesti ja ajallaan.

      • Nimetön

        Okei, eli kannattaa siis ehkäpä maksaa se :) Kiitos vastauksesta!


      • omassa pihassa.

        Jaa.. Miksi ihmeessä maksaa koiraveroa?
        Kaupungissa ihan jees, mutta itse asun
        "maalla" kemissä ja koira ulkoilee omalla tontillani lähinnä, joten en siitä maksa veroa.
        Jos joku tekis minusta ilmoituksen,
        naamioisin koirani kissaksi. :)


    • jeppejuosenonjano

      ja..KOROTETTUA!!!!

      • rahalle ei saa

        mitään vastinetta kumminkaan.


      • menee ulosottoon
        rahalle ei saa kirjoitti:

        mitään vastinetta kumminkaan.

        Ja kun joku käräyttää, saat sakon... maksat veron kolminkertaisena. Siinä vaiheessa jos et viimeistään maksa, saat merkinnän luottotietoihin ja nimesi koristaa ulosottoviranomaisen nimiluetteloa =o)


      • ........
        menee ulosottoon kirjoitti:

        Ja kun joku käräyttää, saat sakon... maksat veron kolminkertaisena. Siinä vaiheessa jos et viimeistään maksa, saat merkinnän luottotietoihin ja nimesi koristaa ulosottoviranomaisen nimiluetteloa =o)

        Ei todellakaan mene ulosottoon. Ja en usko että koiravero tietoja kukaan enää tänäpäivänä tarkastaa. Siitähän on moni paikkakunta jo loupunutkin.


      • jösses
        ........ kirjoitti:

        Ei todellakaan mene ulosottoon. Ja en usko että koiravero tietoja kukaan enää tänäpäivänä tarkastaa. Siitähän on moni paikkakunta jo loupunutkin.

        kun vehmersalmi liitettiin kuopioon tuli koiravero eikä siitä ole meille kyläläisille mitään hyötyä... ollaan maksettu kahdesta seropista koiraveroa eikä hyödytä siitä koskaan mitään.. mitä hyötyö tästäkin on?
        osaisko joku vähän selittää miksi tälläisiä on olemassa jos niistä ei hyödytä?


      • siitä luovutaan.
        jösses kirjoitti:

        kun vehmersalmi liitettiin kuopioon tuli koiravero eikä siitä ole meille kyläläisille mitään hyötyä... ollaan maksettu kahdesta seropista koiraveroa eikä hyödytä siitä koskaan mitään.. mitä hyötyö tästäkin on?
        osaisko joku vähän selittää miksi tälläisiä on olemassa jos niistä ei hyödytä?

        Ei sille rahalle mitään vastinetta saa tai mitään
        mutta kai sitä "peritään" niin kauan kuin typerät maksaa. Vähän sama kuin jos valtio lähettäisi kissan omistajille esim kissaverolapun joka olisi
        vaikka noin 20e vuosi niin kyllä niitä maksajia löytyisi ja paljon..


      • järjetöntä.
        jösses kirjoitti:

        kun vehmersalmi liitettiin kuopioon tuli koiravero eikä siitä ole meille kyläläisille mitään hyötyä... ollaan maksettu kahdesta seropista koiraveroa eikä hyödytä siitä koskaan mitään.. mitä hyötyö tästäkin on?
        osaisko joku vähän selittää miksi tälläisiä on olemassa jos niistä ei hyödytä?

        Lista niistä veroista, joita en maksa:
        -tv-lupa maksu.
        -koiravero.

        Ja töllö silti toimii ja koiratkin ovat terveitä.
        Ei mulla ole varaa maksaa niitä helsingin herrojen huvimatkoja sun muita juttuja!
        Rahani käytän itse omaan elämiseeni.
        Muutenkin silkkaa sentin venytystä, niin että siihen lisäksi jotakin tuollaisia typeriä huvi-laskuja pitäisi ruveta makselemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe