Sekarotuisesta koiraveroa?

Nimetön

En ihan ole perillä näistä koiravero-asioista, mutta voisiko joku viisaampi kertoa pitääkö sekarotuisesta koirasta maksaa veroa? Meinaan vaan, että miten asiasta voi tavallaan jäädä kiinni jos veroa ei maksa, kun koiraahan ei ole rekisteröity?

Kiiiittos :)

10

1632

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lappalaisten emäntä

Kyllä sekarotuisestakin koirasta pitää maksaa koiraveroa mikäli kyseinen kunta/kaupunki sitä perii. Sillä ei ole mitään merkitystä onko koira sekarotuinen vai puhdasrotuinen.

Maksamattomasta koiraverosta voi jäädä kiinni siten että joku tekee ilmiannon. Soittaa koiraveroista vastaavalle kunnanvirkailijalle ja kysyy osoitteen perusteella et onko vero maksettu. Mikäli osoitetta ja omistajan tietoja ei rekisteristä löydy niin todennäköisesti lähtee maksulappu kotio ja vero on kaksinkertainen.

Se että koiraa ei ole mitenkään rekisteröity ei vaikuta asiaan mitenkään.

Kerrottakoon vielä et mut on kerran ilmiannettu koiraveroista ja sen teki naapurin ämmänkuvatus. Lopputuloksena oli et akka sai pitkän nenän sillä mä olin ihan kiltisti maksanut kummastakin koirasta veron maksanut ihan asianmukaisesti ja ajallaan.

• Nimetön

Okei, eli kannattaa siis ehkäpä maksaa se :) Kiitos vastauksesta!

• omassa pihassa.

Jaa.. Miksi ihmeessä maksaa koiraveroa?
        Kaupungissa ihan jees, mutta itse asun
        "maalla" kemissä ja koira ulkoilee omalla tontillani lähinnä, joten en siitä maksa veroa.
        Jos joku tekis minusta ilmoituksen,
        naamioisin koirani kissaksi. :)

• jeppejuosenonjano

ja..KOROTETTUA!!!!

• rahalle ei saa

mitään vastinetta kumminkaan.

• menee ulosottoon
        rahalle ei saa kirjoitti:

mitään vastinetta kumminkaan.

Ja kun joku käräyttää, saat sakon... maksat veron kolminkertaisena. Siinä vaiheessa jos et viimeistään maksa, saat merkinnän luottotietoihin ja nimesi koristaa ulosottoviranomaisen nimiluetteloa =o)

• ........
        menee ulosottoon kirjoitti:

Ja kun joku käräyttää, saat sakon... maksat veron kolminkertaisena. Siinä vaiheessa jos et viimeistään maksa, saat merkinnän luottotietoihin ja nimesi koristaa ulosottoviranomaisen nimiluetteloa =o)

Ei todellakaan mene ulosottoon. Ja en usko että koiravero tietoja kukaan enää tänäpäivänä tarkastaa. Siitähän on moni paikkakunta jo loupunutkin.

• jösses
        ........ kirjoitti:

Ei todellakaan mene ulosottoon. Ja en usko että koiravero tietoja kukaan enää tänäpäivänä tarkastaa. Siitähän on moni paikkakunta jo loupunutkin.

kun vehmersalmi liitettiin kuopioon tuli koiravero eikä siitä ole meille kyläläisille mitään hyötyä... ollaan maksettu kahdesta seropista koiraveroa eikä hyödytä siitä koskaan mitään.. mitä hyötyö tästäkin on?
        osaisko joku vähän selittää miksi tälläisiä on olemassa jos niistä ei hyödytä?

• siitä luovutaan.
        jösses kirjoitti:

kun vehmersalmi liitettiin kuopioon tuli koiravero eikä siitä ole meille kyläläisille mitään hyötyä... ollaan maksettu kahdesta seropista koiraveroa eikä hyödytä siitä koskaan mitään.. mitä hyötyö tästäkin on?

Ei sille rahalle mitään vastinetta saa tai mitään
        mutta kai sitä "peritään" niin kauan kuin typerät maksaa. Vähän sama kuin jos valtio lähettäisi kissan omistajille esim kissaverolapun joka olisi
        vaikka noin 20e vuosi niin kyllä niitä maksajia löytyisi ja paljon..

• järjetöntä.
        jösses kirjoitti:

Lista niistä veroista, joita en maksa:
        -tv-lupa maksu.
        -koiravero.

Ja töllö silti toimii ja koiratkin ovat terveitä.
        Ei mulla ole varaa maksaa niitä helsingin herrojen huvimatkoja sun muita juttuja!
        Rahani käytän itse omaan elämiseeni.
        Muutenkin silkkaa sentin venytystä, niin että siihen lisäksi jotakin tuollaisia typeriä huvi-laskuja pitäisi ruveta makselemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      80
      4496
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4381
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3739
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3423
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2957
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2694
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      15
      2663
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2013
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1728
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      95
      1253
    Aihe