Malesiaan marraskuun lopussa

paratiisiin..?

Olemme lähdössä marraskuun lopussa Malesiaan ja lennot on Kuala Lumpurin kautta itä-rannikolle Kuala Terengganuun. Nyt huolestuttaa monsuunikausi jonka vuoksi suunta täytyy kai ottaa jonnekin länsi-rannikolle? Onko jollain kokemuksia Malesian matkailusta marras-joulukuu ajalta ja vinkkejä mihin kannattaa suunnata? Matkamme kestää kolme viikkoa. Kulau Terengganun menolento maksoi 10euroa veroineen, joten sen voi jättää käyttämättäkin jos se on ehdottomasti järkevää itä-rannikon sään takia.

nimimerkillä paratiisisaarelle pitäisi päästä

4

2012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumah Lombok

Aina siellä sataa tai ei sada, turha tehdä suunnitelmia sen kummemmin.

• paratiisiin?

Siis siellä on samanlainen sää ympäri vuoden vai? Sataa aina välillä ja sit taas paistaa? Kaakkois-Aasiassa olen kyllä käynyt aikaisemminkin tuohon aikaan ja vaihtelevaa säätä voi olla, mutta jos sataa viis tuntia päivästä kaatamalla niin se alkaa jo hieman häiritä:) Olisko mitään hyviä kokemuksia jostain paikasta Malesian itä- tai länsirannikolla jota voisit suositella tms.?

• Matkakuume
        paratiisiin? kirjoitti:

Siis siellä on samanlainen sää ympäri vuoden vai? Sataa aina välillä ja sit taas paistaa? Kaakkois-Aasiassa olen kyllä käynyt aikaisemminkin tuohon aikaan ja vaihtelevaa säätä voi olla, mutta jos sataa viis tuntia päivästä kaatamalla niin se alkaa jo hieman häiritä:) Olisko mitään hyviä kokemuksia jostain paikasta Malesian itä- tai länsirannikolla jota voisit suositella tms.?

Heippa Paratiisiin matkaajat!

Itse en ole vielä Malesiassa käynyt, mutta ensi maaliskuussa matkataan KualaLumpuriin ja paratiisisaaralle Langkawiin. Lämsirannikolla on silloin hyvä sää kuin myös loka-marraskuussa. Jos harkitsette länsirannikkoa, lukaiskaa kysymyksieni vastaukset, nimimerkki Matkakuumeelle (Matkalehden, Matkaoppaan ja Suomi24:n keskustelupalstoilta). ;)

Ostin matkaamme varten vuoden -06 painoksen Malesia, Singapore, Bali -matkaoppaan (löytyy jo kirjastoistakin). Sieltä katsoin ilmastoa itärannikolla, jonne olette suuntaamassa. Ikävä kyllä täällä sanotaan, että itärannikolla sadekausi on loka-helmikuussa ja saarilla sadekausi tuntuu joskus niin voimakkaana, että lauttavuoroja perutaan ja jopa saaret "suljetaan".

• Matakuume
        Matkakuume kirjoitti:

Heippa Paratiisiin matkaajat!

Itse en ole vielä Malesiassa käynyt, mutta ensi maaliskuussa matkataan KualaLumpuriin ja paratiisisaaralle Langkawiin. Lämsirannikolla on silloin hyvä sää kuin myös loka-marraskuussa. Jos harkitsette länsirannikkoa, lukaiskaa kysymyksieni vastaukset, nimimerkki Matkakuumeelle (Matkalehden, Matkaoppaan ja Suomi24:n keskustelupalstoilta). ;)

Ostin matkaamme varten vuoden -06 painoksen Malesia, Singapore, Bali -matkaoppaan (löytyy jo kirjastoistakin). Sieltä katsoin ilmastoa itärannikolla, jonne olette suuntaamassa. Ikävä kyllä täällä sanotaan, että itärannikolla sadekausi on loka-helmikuussa ja saarilla sadekausi tuntuu joskus niin voimakkaana, että lauttavuoroja perutaan ja jopa saaret "suljetaan".

Markus Lehtipuu: Suomalainen matkaopas/ MALESIA, Singapore ja Bali. Kannattaa hankkia. Oppaasta löytyy kaikista Malesian kohteista esittelyt, matkavinkit, ruokapaikat, nähtävyydet, hotellit jne.

Jos matkustus ajankohtenne on marras-joulu, kannattaa oppaan mukaan siis valita ennemminkin länsirannikko. Varmasti Malesiasta löytyy paljon kauniita paikkoja..

Ja vaikken vielä ole siellä Langkawissakaan päässyt käymään, niin kyllä se on paljon kehuja saanut, joten harkitkaapa vaikka sitä. Langkawi on yksi Malesian harvoistapaikoista, joihin voi matkustaa milloin vain, siellä ei varsinaista sadekautta ole ollenkaan. eli varmaa aurinkoa tarjolla! 8)

Hyvää lomaa joka tapauksessa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      289
      2971
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2017
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      117
      1771
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1327
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1213
    Aihe