Olemme lähdössä marraskuun lopussa Malesiaan ja lennot on Kuala Lumpurin kautta itä-rannikolle Kuala Terengganuun. Nyt huolestuttaa monsuunikausi jonka vuoksi suunta täytyy kai ottaa jonnekin länsi-rannikolle? Onko jollain kokemuksia Malesian matkailusta marras-joulukuu ajalta ja vinkkejä mihin kannattaa suunnata? Matkamme kestää kolme viikkoa. Kulau Terengganun menolento maksoi 10euroa veroineen, joten sen voi jättää käyttämättäkin jos se on ehdottomasti järkevää itä-rannikon sään takia.
nimimerkillä paratiisisaarelle pitäisi päästä
Malesiaan marraskuun lopussa
4
1883
Vastaukset
- Rumah Lombok
Aina siellä sataa tai ei sada, turha tehdä suunnitelmia sen kummemmin.
- paratiisiin?
Siis siellä on samanlainen sää ympäri vuoden vai? Sataa aina välillä ja sit taas paistaa? Kaakkois-Aasiassa olen kyllä käynyt aikaisemminkin tuohon aikaan ja vaihtelevaa säätä voi olla, mutta jos sataa viis tuntia päivästä kaatamalla niin se alkaa jo hieman häiritä:) Olisko mitään hyviä kokemuksia jostain paikasta Malesian itä- tai länsirannikolla jota voisit suositella tms.?
- Matkakuume
paratiisiin? kirjoitti:
Siis siellä on samanlainen sää ympäri vuoden vai? Sataa aina välillä ja sit taas paistaa? Kaakkois-Aasiassa olen kyllä käynyt aikaisemminkin tuohon aikaan ja vaihtelevaa säätä voi olla, mutta jos sataa viis tuntia päivästä kaatamalla niin se alkaa jo hieman häiritä:) Olisko mitään hyviä kokemuksia jostain paikasta Malesian itä- tai länsirannikolla jota voisit suositella tms.?
Heippa Paratiisiin matkaajat!
Itse en ole vielä Malesiassa käynyt, mutta ensi maaliskuussa matkataan KualaLumpuriin ja paratiisisaaralle Langkawiin. Lämsirannikolla on silloin hyvä sää kuin myös loka-marraskuussa. Jos harkitsette länsirannikkoa, lukaiskaa kysymyksieni vastaukset, nimimerkki Matkakuumeelle (Matkalehden, Matkaoppaan ja Suomi24:n keskustelupalstoilta). ;)
Ostin matkaamme varten vuoden -06 painoksen Malesia, Singapore, Bali -matkaoppaan (löytyy jo kirjastoistakin). Sieltä katsoin ilmastoa itärannikolla, jonne olette suuntaamassa. Ikävä kyllä täällä sanotaan, että itärannikolla sadekausi on loka-helmikuussa ja saarilla sadekausi tuntuu joskus niin voimakkaana, että lauttavuoroja perutaan ja jopa saaret "suljetaan". - Matakuume
Matkakuume kirjoitti:
Heippa Paratiisiin matkaajat!
Itse en ole vielä Malesiassa käynyt, mutta ensi maaliskuussa matkataan KualaLumpuriin ja paratiisisaaralle Langkawiin. Lämsirannikolla on silloin hyvä sää kuin myös loka-marraskuussa. Jos harkitsette länsirannikkoa, lukaiskaa kysymyksieni vastaukset, nimimerkki Matkakuumeelle (Matkalehden, Matkaoppaan ja Suomi24:n keskustelupalstoilta). ;)
Ostin matkaamme varten vuoden -06 painoksen Malesia, Singapore, Bali -matkaoppaan (löytyy jo kirjastoistakin). Sieltä katsoin ilmastoa itärannikolla, jonne olette suuntaamassa. Ikävä kyllä täällä sanotaan, että itärannikolla sadekausi on loka-helmikuussa ja saarilla sadekausi tuntuu joskus niin voimakkaana, että lauttavuoroja perutaan ja jopa saaret "suljetaan".Markus Lehtipuu: Suomalainen matkaopas/ MALESIA, Singapore ja Bali. Kannattaa hankkia. Oppaasta löytyy kaikista Malesian kohteista esittelyt, matkavinkit, ruokapaikat, nähtävyydet, hotellit jne.
Jos matkustus ajankohtenne on marras-joulu, kannattaa oppaan mukaan siis valita ennemminkin länsirannikko. Varmasti Malesiasta löytyy paljon kauniita paikkoja..
Ja vaikken vielä ole siellä Langkawissakaan päässyt käymään, niin kyllä se on paljon kehuja saanut, joten harkitkaapa vaikka sitä. Langkawi on yksi Malesian harvoistapaikoista, joihin voi matkustaa milloin vain, siellä ei varsinaista sadekautta ole ollenkaan. eli varmaa aurinkoa tarjolla! 8)
Hyvää lomaa joka tapauksessa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848