Kukkatarha

fiiuliN

Iltalehdessä olevasta kukkatarhapelistä syntyi mieleeni pari huomiointia kohdallani.
Olen sitä nyt silloin tällöin pelaillut aikani kuluksi, useimmiten "iltasaduksi".

On vain jäänyt vissiin takaraivoon tai silmiin pelistä pieni jälkilyönti.
Kun käyn nukkumaan ja suljen silmäni, näen varjon lailla nuo kukkarivit silmissäni.

Se on kuitenkin hieman outoa kun en näe näitä kirkasvärisiä kukkia lainkaan, ainoastaan nuo tummat ruusut ja pensaat seisovat suorissa riveissä. Joskus yritän oikein tirkistellä niitä kirkasvärisiä rivejä-- mutta ei--- niitä ei näy.

Yrittäkääpä toisetkin jotka kukkatarhassa leikitte iltamyöhällä, näettekö suljetuilla silmillänne yhtäkään siirrettävää kukkariviä.

Toisenkin huomion tein.
Minulla on tämmöinen ADS-laite, kun katkaisen sen kautta nettiyhteyden, niin vaikka mikään muu ei netissä pelaa, mutta tätä kukkatarhaa voi pelata vaikka kuinka kauan ilman sitäkin.

Onko tämmmöinen aivan normaalisti tiedossa.
Minä vain ihmettelen koska mikään muu ei silloin toimi ilman nettiyhteyttä.

13

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirjamarja

Oletko sinä pelannut internetissä Patalupausta, johon voi osallistua ympäri maailman 4 pelaajaa? Minä olen havainnut, että monen maan edustajat eivät kestä häviötä yhdelläkään kierroksella. He poistuvat pelistä, välillä happamien huomautusten kera, vaikka ovat itse pelanneet huonosti.
      Monet tervehtivät heti peli alussa vakioviesteillä, joita on rivikaupalla pelin ohessa. Englantilaiset sitä vastoin eivät viestitä mitään. He kuitenkin pelaavat usein pelin loppuun.
      Sen olen havainnut, että kiinalaiset eivät ikinä jaksa loppuun asti, eivät myöskään turkkilaiset ja saksalaiset. Jos ruotsalainen pelaa minua vastaan, niin usein miten poistuu kesken kaiken.
      Hauska seurata eri maiden edustajien perusominaisuuksia.
      Kummallisin gallup, johon olen osallistunut!

• fiiuliN

Mistä tuollainen patalupaus löytyy ja onko siihen mahdollisuus osallistua ainoastaan suomenkieltä tajuavlle?

• mirjamarja
        fiiuliN kirjoitti:

Mistä tuollainen patalupaus löytyy ja onko siihen mahdollisuus osallistua ainoastaan suomenkieltä tajuavlle?

Oli ihan kylkiäisenä koneessa samassa pasianssien kanssa. Saattaa olla, että eri koneilla on erilaiset pelit ohjelmoituna. Minulla on miinaharavan ja parin korttipasianssin lisäksi Hertta ja Patalupaus. Nämä viimemainitut ovat yhteydessä ympäri maailman. Joka maassa on omakielisensä tekstit, eli "Oho", "Auts" ja myöskin "Terve", "Kiitos", jne. pitkä rivi.
        Peliä pelataan kuten marjapussissa kaksi vastakkain samaan pussiin. Pitää luvata tikit, ei yli ei ali. Pata on valttia.

Ihan hauska peli.

• mirjamarja
        fiiuliN kirjoitti:

Oliko koneellasi Hertan ja miinanupotuksen lisäksi?
        Olisi kiinnostavaa saada kuulla jonkun muunkin pelaavan kansainvälisesti korttia. Siinäpä kieli, jota kaikki ymmärtävät ympäri maailman.

• fiiuliN
        mirjamarja kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa saada kuulla jonkun muunkin pelaavan kansainvälisesti korttia. Siinäpä kieli, jota kaikki ymmärtävät ympäri maailman.

Minulla on vain hertta, pasianssi, miinaharava ja vapaakäsi.
        En osaa pelata marjapussiakaan, jotain lastenpelejä vaan.
        Pasianssia tosin olen osannut jo ennen tätä koneenkin tuloa.
        Nyt tulee pelailtua tuolla Aapelissa joitain pelejä, mutta unisaduksi pelaan viimeiseksi pasianssia ja herttaa.

• Anonyymi
        mirjamarja kirjoitti:

Patalupaus ainakin on sellainen.

• Anu.1

Minä en pääse kukkatarhassa alkua pitemmälle,
      aina tulee stoppi vastaan, kun istutus ei sovi minnekkään.
      Mistähän tuli mieleeni kauneimmat ruusut,
      ja kukkatarhaani hoidellessain,
      jotain laulun sanoja.
      Joskus jos pelaan jotain peliä ilta myöhäsellä,
      niin silloin silmissäni näen ne pelihahmot,
      kun silmäni suljen.

• mirjamarja

Olen joskus pelannut parempaa versiota siitä. Silloin on ollut mukana jokeri, joka on sopinut kaikkiin riveihin. Onnistuminen on monenkertainen.
        Minä en ole tässä versiossa päässyt kai kertaakaan 300 pisteeseen.

• fiiuliN
        mirjamarja kirjoitti:

Olen joskus pelannut parempaa versiota siitä. Silloin on ollut mukana jokeri, joka on sopinut kaikkiin riveihin. Onnistuminen on monenkertainen.
        Minä en ole tässä versiossa päässyt kai kertaakaan 300 pisteeseen.

Mitä määriä pisteitä lienee Anu saanut kokoon, mutta minä olen jäänyt tuollaiseen 150-200 väliin.
        Useimmiten tyssää jo alle 100.

Tympäännyn ja lopetan kun kukat alkavat mennä sikinsokin.

• Uusi-Ukki
        fiiuliN kirjoitti:

Mitä määriä pisteitä lienee Anu saanut kokoon, mutta minä olen jäänyt tuollaiseen 150-200 väliin.
        Useimmiten tyssää jo alle 100.

Tympäännyn ja lopetan kun kukat alkavat mennä sikinsokin.

Tulin vilkaisemaan tätäkin saittia, käänsin sivua ja sieltähän ne "Kengännauhat" löytyivät. Silloin ensin ajattelin sinusta, siinäpä iloinen Tyttö, kun ei kuitenkaan mitään kuulunut, plasin takaisin Kepun riitelypalstalle.

Luettuani Nikkitietosi ja siinä olevan runosi, tulin siihen johtopäätökseen, että sinulla on suru sydämessä, etkä halua nettituttavuuksiakaan . Nyt tulin kuitenkin iloiseksi olit vastannut minun sepustukseeni, Olit varmaan kirjoittanut tuon surumielisen runosi allapäin ollessasi, vai onko se jonkin"Taabrmannin" tuotantoa, kirjoittamisiiin.

• fiiuliN
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Tulin vilkaisemaan tätäkin saittia, käänsin sivua ja sieltähän ne "Kengännauhat" löytyivät. Silloin ensin ajattelin sinusta, siinäpä iloinen Tyttö, kun ei kuitenkaan mitään kuulunut, plasin takaisin Kepun riitelypalstalle.

Luettuani Nikkitietosi ja siinä olevan runosi, tulin siihen johtopäätökseen, että sinulla on suru sydämessä, etkä halua nettituttavuuksiakaan . Nyt tulin kuitenkin iloiseksi olit vastannut minun sepustukseeni, Olit varmaan kirjoittanut tuon surumielisen runosi allapäin ollessasi, vai onko se jonkin"Taabrmannin" tuotantoa, kirjoittamisiiin.

Kun noin otit puheeksi minun luonteeni niin sanon että olen paremminkin iloinen kun olen suositussa seurassa.

Täällä taidan olla typerine "kengännauhoineni" vääränlaisessa paikassa.
        Harvemmin enää haluttaa tuoda mielipiteitäni esille.

Mutta tervetuloa sinulle toivotan, luen kyllä useimmat viestit.

• Uusi-Ukki
        fiiuliN kirjoitti:

Kun noin otit puheeksi minun luonteeni niin sanon että olen paremminkin iloinen kun olen suositussa seurassa.

Täällä taidan olla typerine "kengännauhoineni" vääränlaisessa paikassa.
        Harvemmin enää haluttaa tuoda mielipiteitäni esille.

Mutta tervetuloa sinulle toivotan, luen kyllä useimmat viestit.

Kyllä nyt olet selvästi pahoittanut mielesi jonkun kirjoittelusta, huomasi toki joitakin nälvimisjuttuja Kengännauha avauksessasi, se on tosi lievää verrattuna tuonne politiikan saitille.

Tuolla juuri puhutaan palstan siivoamisesta, näin ensituntumalta minun mielestäni tämä on aika siisti palsta tuohon Kepupalstaan verrattuna.Toivotankin sinulle hyvää jatkoa, tee edelleen hyviä avauksia FiiuliN.

• Syyssädekukka
        Uusi-Ukki kirjoitti:

Kyllä nyt olet selvästi pahoittanut mielesi jonkun kirjoittelusta, huomasi toki joitakin nälvimisjuttuja Kengännauha avauksessasi, se on tosi lievää verrattuna tuonne politiikan saitille.

Tuolla juuri puhutaan palstan siivoamisesta, näin ensituntumalta minun mielestäni tämä on aika siisti palsta tuohon Kepupalstaan verrattuna.Toivotankin sinulle hyvää jatkoa, tee edelleen hyviä avauksia FiiuliN.

todellakin. Etteivätkö perennat kukkapenkkiin mahdu. Minulla on vaakatasossa ½ metrin mittainen kartta penkistä. Annan kierrätykseen kasvin, joka ei silmää tyydytä. Talven aikana suunnittelen, mitä lisää kuhunkin tyhjaään paikkaan keväällä taimistosta noudan. Marttojen puutarharetkillä saan melkein kaikki erikoisuudetkin. Kukkatarhani on elävä ja muuntuva. Saan olla kaiken aikaa mielenkiintoisessa odotuksessa ja multaa rahtaamassa. Siitä voimat kasvavat, ruumiilliset ja henkiset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe