Meillä tehdään lisähuonetta kaksikerroksisen talon toiseen kerrokseen. Käytettiin välikaton sisälle tulevaan kattorunkoon (=kattokoolaus villoille) vanhoja jostain jääneitä 50x50 palkkeja.
Nyt heräs kysymys voiko näistä palkeista tulla jotain harmia myöhemmin esim homekasvustoa??
On saattaneet jossain välissä kastua, mutta asennettaessa kyllä olivat ihan kuivia.
Yksi palkki oli jopa jo mennyt harmaaksi (=hongittunut tms) päältä, oli ilmeisesti aika vanha mutta jämäkkä ja kuiva siis.
Vain tietävien mielipide kiinnostaa.
Kiitos etukäteen.
lisähuoneen runko
4
634
Vastaukset
- tuhansia taloja
ja haitat johtuu pääasiassa alle 100 mm tuuletusraosta vesikaton alla, puuttuvasta aluskatteesta, huonosta tuulensuojasta villojen päällä ja olemattomasta tai huonosti tehdystä hörysulusta villojen alapuolella.
Eli runkopuun ikä ja harmaus on pienimpiä murheita talossasi.- remppaa remppaa
Kyllähän se noin järkeillen on, tuuletus kaiken a ja o. Jos puut kuivia ja ilma kiertää niin miksi hometta kasvais sinne, kun ei ole otollinen kostea elinympäristö.
Kiitos että sain mielenrauhan takaisin, tulee tyhjään ressattua noista jutuista. - remppaa remppaa
Mainitsit tuulensuojan villojen päällä.
Eihän kattoon tarvi ylimmäksi kerrokseksi tuulensuoja villaa, muutenkinhan siellä on vain jotain puhallusvillaa ullakko täynnä.
Eli normaali villaa katto ja seiniin uloimmaksi tuulensuojavilla. Aluskate siellä oli. - reunoilla
remppaa remppaa kirjoitti:
Mainitsit tuulensuojan villojen päällä.
Eihän kattoon tarvi ylimmäksi kerrokseksi tuulensuoja villaa, muutenkinhan siellä on vain jotain puhallusvillaa ullakko täynnä.
Eli normaali villaa katto ja seiniin uloimmaksi tuulensuojavilla. Aluskate siellä oli.tutkittava ja harkittava erikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2284397Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii732846- 472393
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781369
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘631028PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64840
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86834Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832