eli alle -20 C pakkasella jos avaan oven ja yritän sulkea --> ei mene kiinni. Ei vaikka kuinka
paukuttaa. Auto käyntiin ja pientä ajelua --> Ovi menee kiinni kuin parhaana kesäiltana.
Missä vika, tuntuu että tilanne menee kokoajan pahemmaksi. Voiko ovitiivisteet olla syy?
mitä suosittelette
mikä on fordissa, kun ovi ei mene kiinni pakkasella
8
9286
Vastaukset
- Jaska
Lukko jäässä, mulla on Focus ja aina pesun jälkeen ei mee ovi kiinni. Ruiskuta CRC:eetä lukkoon, näin mulla alkoi toimimaan.
- john doe
miksi aina välillä lukko ei tahdo aueta --> pitää
kärsivällisesti käyttää avainta sisällä ja ulkona useaan kertaan ja vääntää kevyesti. Ainakin tähän mennessä on kuitenkin ovi auennut. Tuossahan on vissiin joku sähkönen lukko systeemi(?)
Pitääpä ruiskutella CRC:tä ja katsoa mitä tapahtuu - JOhn Doe
no enhän minä nyt halua alkaa saivartelemaan, mutta aloin nyt miettiä tarkemmin...
Voiko olla vielä jotain muuta syytä.. Siis ovi ei mene kunnolla sisään. eli jää ulkoa katsottuna sentti (vähän alle) raolleen. Voiko se todellakin johtua lukosta.
Ja olen myös kuullut lukkosulan ja fordin lukkojen
yhteensopimattomuudesta. Onko näissä perää??? - fordson
JOhn Doe kirjoitti:
no enhän minä nyt halua alkaa saivartelemaan, mutta aloin nyt miettiä tarkemmin...
Voiko olla vielä jotain muuta syytä.. Siis ovi ei mene kunnolla sisään. eli jää ulkoa katsottuna sentti (vähän alle) raolleen. Voiko se todellakin johtua lukosta.
yhteensopimattomuudesta. Onko näissä perää???Luulenpa, että ovien sulkeutumattomuus pakkasella
on ominaisuus. Alle -20 toimii vielä.
toinen talvi menossa kys. auton kanssa. - Jaska
JOhn Doe kirjoitti:
yhteensopimattomuudesta. Onko näissä perää???Se ovi menee niinkuin tuulihakaan vaan, siis se ei lukitu kokonaan, lukossa on kaksi asentoa.
Joo, älä laita lukkosulaa, vaan aseöljy olisi varmaankin parasta voiteluainetta, mulla oli ennen Mondeo, ja sen lukot eivät pitäneet lukkosulasta, nyt kyllä Focuksessa on kaukosäätöinen oven lukko ja siinä eioo ongelmia, mutta älä ruiskuta sitä CRC:tä avaimenreikään, vaan ovessa olevaan lukkosysteemiin, näin mulla ainakin pelaa hyvin ja kovillakin pakkasilla, ovet ovat sulkeutuneet moitteetta.
- Monza
itselläni mondeo yöt autotallissa jolloin ovet menee kuin kesäkelillä kiinni. Aina kun auto on ulkona pitempään alle -20 asteen pakkasessa saa ovia tempoa kiinni kuin ladassa. Mielestäni syy on sama molemmissa automerkeissä, eli tiivisteet kovettuvat pakkasella. Lukot pelaa aivan moitteettomasti foordissa pakkasellakin (ladassa ei) vaikka en ole ikinä niitä voidellut. Sopivan napakasti vetämällä (ei tempomalla) saa ovet pakkasellakin kiinni. Siis kyseessä on ominaisuus joka näin pakkasella vaivaa muitakin autoja.
- Jaska
Monza, puhut pöperöä, eihän sulla oo ees koskaan Ladaa ollukkaan, eikä muuten johdu kovista tiivisteistä, jos johtuisi, niin olisi todella ihmeellinen juttu että mun Focuksessa oventiivisteet pehmiävät kun suhautan CRC:tä oven lukon kieleen...nih!
- NN
Jaska kirjoitti:
Monza, puhut pöperöä, eihän sulla oo ees koskaan Ladaa ollukkaan, eikä muuten johdu kovista tiivisteistä, jos johtuisi, niin olisi todella ihmeellinen juttu että mun Focuksessa oventiivisteet pehmiävät kun suhautan CRC:tä oven lukon kieleen...nih!
Itsellä 96 moneo ja aivan samat kokemukset, ovet saa kiinni hetken ajon jälkeen kun kylmempi kuin -20. Myös ulkoapäin vartalolla painamalla ovet saa kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551196
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.901167Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171040- 17878
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112768Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64722- 12707
- 38609
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..71600