onko kenelläkään kokemusta nilkan tekonivel leikkauksesta ja sen tuloksista? olen leikkausjonossa ja se toteutetaan nähtävästi tammikuussa. suht vähän aikaa tietääkseni on näitä leikkuksia tehty, mietityttää onko niissä kuinka hyviä tuloksia?? oma nilkka on kyllä sen verta kivulias, ettei muu auta.
nilkan tekonivel?
4
2591
Vastaukset
- tekonivelestä
Tuota mitä sairastat? Ainakin nuorilla reumapotilailla tuhoutunut nilkka vain jäykistetään. Tekoniveltä ei saa vaikka elämä edessä. Jäykistysleikkauksessa nilkka jäykistetään 90 asteen kulmaan loppuelämäksi. Leikkausta ei voi purkaa.
kai siinä sitten käytetään keinukenkää tms. En kyllä tosiaan ymmärrä, miksi tekoniveltä ei laiteta. Vaikuttaa joko rahansäästöltä tai sitten siltä, että nilkan tekonivel on niin uusi tai kestämätön ratkaisu, että siihen ei siksi ruveta. Onnittele itseäsi, kun saat tekonivelen! Viis siitä vaikka se pitäisi joskus uusia, kun kuitenkin säästyt jäykistykseltä.- tuupeli
... olen sairastanut 17 vuotiaasta eli pian 28 vuotta, heinolan reumasairaalassa on aina hoidettu ja siellä ortopedin vastaanotolla ehdottivat tätä leikkausta, luinkin jostain ettei se ole kauaa vielä ollut käytössä. tietenkin pitää olla tyytyväinen että säästyn jäykistykseltä, alempi nilkkanivel on kyllä jäykistetty ja asentoa korjattu.
- Heinolassa
tuupeli kirjoitti:
... olen sairastanut 17 vuotiaasta eli pian 28 vuotta, heinolan reumasairaalassa on aina hoidettu ja siellä ortopedin vastaanotolla ehdottivat tätä leikkausta, luinkin jostain ettei se ole kauaa vielä ollut käytössä. tietenkin pitää olla tyytyväinen että säästyn jäykistykseltä, alempi nilkkanivel on kyllä jäykistetty ja asentoa korjattu.
Mitä olet yleisesti mieltä kyseisestä sairaalasta ja sen hoidosta? Olen todella pettynyt Hgin reumaklinikan hoitoon. Minua pidetään toistaiseksi luulosairaana, hyvää hoitoa (bio-) saa sitten, kun niveltuhoja on tapahtunut tai on tarkempi diagnoosi, kuitenkaan mitään ei tehdä diagnoosin tarkentamiseksi. Sairaana ja työkyvyn rajoilla olen ollut tuon ajan mutta koska on spondylarthropatia, mitään ei tehdä ennen kuin on varmaa. Olen miettinyt toista hoitopaikkaa. Miten sinne pääsee?
Kun olin em. sairaalassa, olin sääliksi kävi viereisellä pedillä olevaa ikäistäni noin 30 v miestä. Reuma todettu, jäykistys tulossa ja nyt siirrytään tuohon TOSI tehokkaaseen lääkkeeseen eli sulfasalatsiiniin kipulääkkeen kera. ilmeisesti herralla ei ollut mitään ollut siihen mennessä. - tuupeli
Heinolassa kirjoitti:
Mitä olet yleisesti mieltä kyseisestä sairaalasta ja sen hoidosta? Olen todella pettynyt Hgin reumaklinikan hoitoon. Minua pidetään toistaiseksi luulosairaana, hyvää hoitoa (bio-) saa sitten, kun niveltuhoja on tapahtunut tai on tarkempi diagnoosi, kuitenkaan mitään ei tehdä diagnoosin tarkentamiseksi. Sairaana ja työkyvyn rajoilla olen ollut tuon ajan mutta koska on spondylarthropatia, mitään ei tehdä ennen kuin on varmaa. Olen miettinyt toista hoitopaikkaa. Miten sinne pääsee?
Kun olin em. sairaalassa, olin sääliksi kävi viereisellä pedillä olevaa ikäistäni noin 30 v miestä. Reuma todettu, jäykistys tulossa ja nyt siirrytään tuohon TOSI tehokkaaseen lääkkeeseen eli sulfasalatsiiniin kipulääkkeen kera. ilmeisesti herralla ei ollut mitään ollut siihen mennessä.hoitoa, olen kotkasta ja vaikka täällä on paikallinen reumapoliklinikka, niin käyn mielummin heinolassa, olen aina ollut siellä hoidossa ja saanut ensiluokkaista hoitoa ja leikkaukset ovat kaikki onnistuneet kohdallani, niitä on kuitenkin tehty kaikkiaan 11. kuntoutuksessakin olen ollut siellä. pyydä ihmeessä lähete heinolaan lääkäriltäsi tai yksityispotilaanakin tietty pääsee, se vaan maksaa enemmän. syysterveisin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759