Valtra 900

jyväjemmari

Millaisia kokemuksia tästä mallista? Kannattaako ostaa n.5-6 vuotta vanhaa ja millä hinnalla?

6

9533

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maono

Osta enne 6400,nen vähä kalliimpi van parempi. Seon kyllä paljo niistä sinu ajusta kiini.

• sentään

joku pikkunen metzo esim vaikka 6200 . siinä on oma painua paljon enemmän ku noissa sata sarjalaisissa, liikkuu kyntö aurakki vähä kovemmillaki mailla ja mahtuu sentään koppiin istuun...

• msv

Itsellä ollut 8 vuotta kyseinen laite ja kohtuu tyytyväinen olen ollut.
      Miinuksia:
      -hytti on melko ahdas ja meluisa.
      -Akku on todella v#ttumaisessa paikassa huollon kannalta(varsinkin jos koneessa etukuormain),
      -Pumpusssa huono tuotto ek-käyttöön
      -Mekaaninen voimanoton kytkentä

Plussia:
      -Erittäin pirteä ja taloudellinen kone
      -kevytkäyttöinen vaihteisto
      -nopea (46km/h,18,4-renkailla)
      -hyvä painojakauma ek-koneeksi
      -sähkönostolaite on hyvä
      -käteenkäypä
      Hintoihin en ota kantaa, niitä on niin monen kuntoisia ja eri tuntimäärillä. Konetta voin kuitenkin suositella jos etsit perustraktoria.

• Laikkuja metsään

Olen minäkin etsinyt käytettyä traktoria ja tarpeisiini sopivaksi näyttää suotautuvan 65- tai 100-sarjan Valmet, joka on /olisi varustettu mm. metsä- ja etukuormaintöihin.

On todella hyödyllistä näissä asioissa noviisin kannalta (kokemukset Nuffield-ajoilta) kuulla tosi käyttäjien käyttökokemuksia niistä. Kiitos Teille niitä kertoneille.

Traktorin tulen hankkimaan tulevana keväänä, mutta jo nyt liikkeellä juuri hintakysymysten vuoksi. Käytettyjen hinnat näyttävät tosiaan vaihtelevan reippaasti niin että jonkinmoisen hintahaarukan muodostaminen eri vuosimallien kohdalla on lähes mahdotonta. Laskennallisesti asiaa voisi yrittää selvittää, jos jossain tietopankissa olisi eri vuosimallien hinnat uutena. Olen yrittänyt etsiä mm. netistä, mutta en ole sellaisia löytänyt.
        Koneiden hintoihin vaikuttavat tietysti käyttötunnit ja monet muut tekijät. Etukuormain näyttää nostavan hintaa jopa tuhansilla? Mitenkähän tuonkin hinta käytettynä määrittynee? Ravistetaanko hihasta? Olisiko järkevämpää ostaa traktori ilman kuormainta ja hankkiakin uusi kuormain ja asennuttaa se?

• msv
        Laikkuja metsään kirjoitti:

Olen minäkin etsinyt käytettyä traktoria ja tarpeisiini sopivaksi näyttää suotautuvan 65- tai 100-sarjan Valmet, joka on /olisi varustettu mm. metsä- ja etukuormaintöihin.

On todella hyödyllistä näissä asioissa noviisin kannalta (kokemukset Nuffield-ajoilta) kuulla tosi käyttäjien käyttökokemuksia niistä. Kiitos Teille niitä kertoneille.

Traktorin tulen hankkimaan tulevana keväänä, mutta jo nyt liikkeellä juuri hintakysymysten vuoksi. Käytettyjen hinnat näyttävät tosiaan vaihtelevan reippaasti niin että jonkinmoisen hintahaarukan muodostaminen eri vuosimallien kohdalla on lähes mahdotonta. Laskennallisesti asiaa voisi yrittää selvittää, jos jossain tietopankissa olisi eri vuosimallien hinnat uutena. Olen yrittänyt etsiä mm. netistä, mutta en ole sellaisia löytänyt.
        Koneiden hintoihin vaikuttavat tietysti käyttötunnit ja monet muut tekijät. Etukuormain näyttää nostavan hintaa jopa tuhansilla? Mitenkähän tuonkin hinta käytettynä määrittynee? Ravistetaanko hihasta? Olisiko järkevämpää ostaa traktori ilman kuormainta ja hankkiakin uusi kuormain ja asennuttaa se?

Itse olen pannut merkille saman asian, että etukuormain nostaa pyyntihintoja melko paljon. Jos olisin itse ostamassa 900:sta, hommaisin sen ehkä ilman ek:ta, mm. sen tähden, että se on huomattavasti halvempi ja kytkin (kuiva yksilevykytkin) ei ole "rasittunut".
        Meidän valumöntin ovh. vuonna 1998 oli n. 195000mk. Siihen on asennettu vuonna 2003 Ismen 1600L etukuormain (n.5500e)
        Metsäkäytöstä sen verran, että "metsäohjaamo" on ihan kohtuullinen jos kuormain on esiohjattu. Mekaaniselle venttiille ei oiken ole tilaa ohjaamon sisällä (ainakaan patu 202t). Muuten hyvä menemään metsässä ja pohja ei tarvitse suurempia suojauksia.

• 900 omistaja

Mullakin on tuollainen, msv hyvin kertoikin noista kokemuksistaan ja olen niissä samaa mieltä. Hytti on tosiaan aika pieni, mutta kyllä
      sinne apumies mahtuu, ja on sille penkkikin. Olen sitä käyttänyt
      lähinnä metsätöissä ja lumitöissä ja molemmissa se on näppärä
      peli. Eli voin suositella. kannattaa harkita ettei osta liian isoa ja kömpelöä konetta, riippuu tietysti mitä sillä tekee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe