Olen tuossa lueskellut noita rekisteröityjen käyttäjien galleriasivuja, ja seuraillut juttuja--ihan mielenkiinnostani. Ja jotain jäi mieleen..
1)Ei julkinen galleriasivu:
Ko. henkilö ei mitä ilmeisemminkään ota chattia kovinkaan vakavasti. Usein vain kuluttelee aikaansa ja "turisee" niitä-näitä. Tällaiselle on aivan sama mitä chatissa tapahtuu, oikea elämä on jossain ihan muualla. Tai, ko. henkilö on niin monta kertaa vaihtanut kenties nikkiään,eikä enää itsekkään tiedä/muista mitä kirjoittaa ja mitä ei--ettei "kirjoita itseään pussiin"...Voi olla myös merkki ujoudesta.
2)Runo,riimi,laulunsanat jne:
Kunhan jotain on galleriasivulleen kirjoittanut. Usein kuitenkin tekstin merkitys saattaa olla hyvinkin henk.kohtainen ja subjektiivisesti tärkeä. Se ei välttämättä sano ulkopuoliselle mitään. Tai, se voi samalla olla myös erittäin voimakas kannanotto johonkin kenties oman elämän moraalikysymykseen, ongelmaan tai periaatteeseen--miksei myös yhteiskunnallisesti merkitsevä asia voisi tulla esiin vaikkapa runona. Kuitenkin vaatii ns."omaa ajattelua", ei abstraktia--kuvaa luovuutta ja usein myös "tervettä kiltteyttä". Tämäkin saattaa viitata ujouteen.
3)Pituus,paino,sinkku/ei sinkku jne:
Aika selkeästi epävarma itsestään. Kenties tosissaan etsiskelemässä seuraa. Usein vääristynyt minäkuva, kuvastaa huonoa itsetuntoa.
"Sinkkuuden" tai "ei-sinkkuuden" korostamisen voi myös kaiketi kääntää päälaelleen. Eli, sanotaan että on sinkku--mutta todellisuudessa kyseessä voisi olla vaikkapa naimisissa oleva, perheellinen mies/nainen.
Ja sama toisinpäin tietty. Tai, kertoo mielestään oleellisen itsestään ja on täysin rehellinen ja "viaton" tekstissään.
Tai sitten aivan piloillaan laittaa galleriaan tekstiä, jolla "härnätä" kanssachattaajia.
4)Horoskooppi,silmien/hiusten väri, jopa se kuppikoko/mulkun pituus ja ULKONÄKÖ yleensä:
TODELLA epävarma itsestään, haluaa huomiota ja hyväksyntää. Luultavasti yksinäinen, elämäänsä pettynyt ja epävarma omasta ulkoisesta minästään, toki myös sisäinen tasapaino luultavasti järkkyy. Aika tyypillinen ns. "wonkaajan" galleria-teksti, joka haluaa tietää kaiken chatista, ja chattaajista. Saattaa myös viitata tunne-elämän osittaiseen "köyhyyteen". Haluaa olla suosittu ja hyväksytty edes jossain--tässä tapauksessa chatissa. Luultavasti valmis mihin vain saadakseen hyväksyntää ja itsetunnon kohennusta. Todennäköisesti erittäin "löyhä" moraaliltaan. Ehkä kaikkein selkein esimerkki, millainen on todellinen "chataddikti".
5)Raha,auto,työpaikka,asunto jne:
Brassailija tai pilailija. Joko elää haavemaailmassa, tai pelleilee chattaajien kustannuksella. Voi olla myös "tosissaan" ja brassailla kenties täysin olemattomalla materialla turvallisessa ympäristössä, jossa kukaan ei voi todistaa onko "400 neliöisen omakotitalon pihalla Mersu vai Audi"...Voi jopa chattaillessa itse uskoa "satuihinsa", ja elää siis täysin vääristyneessä maailmassa.(omassa kuvitteellisessa haavemaailmassa).
6)Perusteellinen luonteenkuvaus:
Voi jopa osua oikeaan, tai sitten ko. henkilö kirjoittaa millainen toivoisi itsensä olevan. Kenties koettaa chatissa omilla kirjoituksillaan "pönkittää" näitä olemattomia luonteenpiirteitään muille,saavuttaakseen jotain--hyväksyntää,ihailua jne..
Toki on paljon erilaisia galleriatekstejä, enkä nyt tosiaan ala väittämään että nuo osuvat täysin oikeaan!! Mutta, miettiköön jokainen, jos haluaa, onko omalla galleriatekstillä mitään yhtäläisyyttä noihin joista kirjoitin??
EN odota mitään vastausta, koska todennäköisesti moni ottaa tämän henk.kohtaisena loukkauksena tai provosointina, mikä ei kuitenkaan ole tarkoitukseni.
Ja sitten vielä teille "neroille", jotka kysytte luultavasti millainen on oma galleriatekstini...Ei mulla ole sellaista, koska en ole rekisteröitynyt käyttäjä. Toki chattailen aika useasti, sitä en kiellä.
Toki vielä löytyy monenmuotoisia ja monenlaisia tekstejä, ja toisaalta yhdessä galleriatekstissä saattaa ilmetä monia em. piirteitä. Mutta älkää nyt hyvät ihmiset ottako tätä liian vakavasti!!!:)
Tai jos otatte, kirjoittakaa takaisin...Eipä maailmani siihen romahda, ei itseasiassa edes notkahda!!
Profiileista
16
1845
Vastaukset
- tämäkin
Provoksi selvästi tarkoitettu teksti.
Missä on kirjoittajan oma julkinen gallerian profiili, että saisi analysoida sen ensiksi. Sitten voisi edellä esitettyyn ottaa syvemmin kantaa.
nimim. Provo ei mennyt toivotulla tavalla läpi- luki joka rivin.
Ei voi olla totta, etkö lukenut loppuun asti, hän siis sanoi, ettei ole omaa galleriaa. Minäkin chattailen ilman profilii.
Mun mielestä nuo osu aika nappiin. Aiheen alottaja myös varotti, ettei tarvitse ottaa henk. kohtaisesti, jonka juuri otit.
Ehdotankin, että luet uudelleen sen viestin, niin ehkä se avartaa sua hieman. - jotakin, huhhahheih
luki joka rivin. kirjoitti:
Ei voi olla totta, etkö lukenut loppuun asti, hän siis sanoi, ettei ole omaa galleriaa. Minäkin chattailen ilman profilii.
Mun mielestä nuo osu aika nappiin. Aiheen alottaja myös varotti, ettei tarvitse ottaa henk. kohtaisesti, jonka juuri otit.
Ehdotankin, että luet uudelleen sen viestin, niin ehkä se avartaa sua hieman."Avartaa sinua hieman"? ja milläs tavalla Matti-wannabe psykologi- Meikäläisen analyysi niinkus laajentaa tajuntaamme?
Tell us something we don't already know, pliiis. - Galle.ry
Jos ei mennyt provona läpi, koska provona ei ollut tarkoituskaan kirjoittaa. Ja aika selvästi kaiketi kirjoitin, etten missään nimessä tarkoita että nuo "analyysit" osuisivat kaikki läheskään kohdalleen!! Uskon silti, että ainakin osittain nuo esimerkkini sattuvat aika hyvin moneen chattaajaan--mutta ei siis kaikkiin.
Olen hyvin pahoillani, jos joku kokee että hänet on nyt "tulkittu" väärin galleriatekstin pohjalta. Tarkoitan nyt nimenomaan noita omia kirjoituksiani ja ajatuksiani galleriateksteistä.
Ja kuten jo alussa kirjoitin, älkää nyt hyvät ihmiset ottako noita henk.kohtaisuuksina, loukkauksina tai muutoinkaan niin vakavasti!!!:) - kaiken provoiksi
voi h***tti ku joka asiaan pitää olla vinkumassa provo, provo´, PROVOO.... Ap on selvästi pitkään mietiskellut asiaa ja kirjoittanut sen huolellisesti. Sitten *joku*, jolla on ainoastaan pari riviä sanottavaa, kumoaa kaiken. Mielipiteiden ja ajatusten kertominen ja niiden vaihtaminen, on keskustelupalstoilla aika oleellista, häh?!? ...mutta nämä provosta vinkujat tyrmäämät aina kaikki asiat heti ensimmäisenä olemalla niin tietäiväisiä joka asiasta, että minua oikein etoo. Eiköhän jokainen tee oman päätöksensä, mihin uskoo, joten täyttäkääpä nämä viestiketjut sitten omilla aloituksilla (jos vain osaatte). Niin, omien aivojen käyttö on myös suotavaa. Siis aivan sama onko jokin provoilua vai ei, Jotkin asiat ovat toisille totuuksia ja toisille ei, mutta omaa ahdasmielisyyttä ja kokemattomuuttaan ei kannata täällä erikseen mainostaa!
Ja koko v***n provo-sana pitäisi poistaa suomen kielestä, ainakin näissä foorumeissa!!! - vakavana
Galle.ry kirjoitti:
Jos ei mennyt provona läpi, koska provona ei ollut tarkoituskaan kirjoittaa. Ja aika selvästi kaiketi kirjoitin, etten missään nimessä tarkoita että nuo "analyysit" osuisivat kaikki läheskään kohdalleen!! Uskon silti, että ainakin osittain nuo esimerkkini sattuvat aika hyvin moneen chattaajaan--mutta ei siis kaikkiin.
Olen hyvin pahoillani, jos joku kokee että hänet on nyt "tulkittu" väärin galleriatekstin pohjalta. Tarkoitan nyt nimenomaan noita omia kirjoituksiani ja ajatuksiani galleriateksteistä.
Ja kuten jo alussa kirjoitin, älkää nyt hyvät ihmiset ottako noita henk.kohtaisuuksina, loukkauksina tai muutoinkaan niin vakavasti!!!:)Mun kokemus on se, että sättääjät on joko blöndei, brunettei, toosi tummii ja punaisiikin löytynee, maantien harmaa on edustettuna myös, joskin kaljuukin esiintyy. Muutama violetti ja pari sinistäkin näkynyt. Sitten on tietty noi marginaalit, kuten vihreet ja moniväriset mm. mohikaanit. Kokoharmaatkin on musta niin ku rajatapauksii, nehän on rajalla, elämä kato suoritettu.
Tässä oli mun ajatuksia sätistä. Mä en oo rekannut mitään nikkii kun se on silleen niinku hiukan getoon-juttu.
Terska vaan, mollaan samoilla linjoilla *nostaa peukkua* - ojfdio
Taisi ilmeisesti omatunto kolahtaa tuota lukiessa, kun pitää oitis provosyytöksiä päästä heittelemään. Sinä itse olet erityisen ärsyttävä provo.
- ei psykologi
Ihan asiallista tekstiä kirjoitat. Varmasti moni löytää tästä itsensä, vaikka ei sitä myönnäkkään. Seuraat ilmeisesti aika tavalla näitä profiileja ja keskustelet myös paljon. Sinulla on psykologista silmää ;-)
- piilotettu profiiliteksti
Täyttä asiaa! Itse kaipaisin omaperäisiä profiilitekstejä, ei mitään Tommy Tabermania...vaan omia ajatuksia. Eräs mitä minä huomioin, on että jokainen on huumorintajuinen, hauska, omaa paljon ystäviä, sanavalmis, mukava, nätti jne......siis ei mitään eroavaisuutta meidän jokaisen kohdalla. Toisaalta: on parempi ettei erotu ;)vaan sulautuu massaan...
- tekstit
on mun mielestä niitä,joissa on jotain ärsyttävää.Siis ei varmaankaan tarkoituksella kirjoitettu mutta sillain huumorimielessä,esim. itseironiaa.Ne jää mieleen.Ehkä kirjoittaja nauraa tavallaan itselleen ja omalle hölmöydelleen ja siinä sivussa vähän muillekkin.
Niin ne "olen kiva,mukava,huumorintajuinen,hauska.." jne. tekstit ei oikein sytytä,niitä profiileja on tuhansia.Varmasti niiden takana on ihan oikeasti kivoja ja mukavia ihmisiä,mutta niitä ei vaan jaksa lukea,kun niitä on niin paljon.Samoin niitä,joilla on joku horoskooppi profiilissaan,sekään ei oikeastaan kerro ihmisestä juuri mitään.
- ei sinkkuuden korostaminen
liittyikö tuo sana "härnätä" noihin edellisiin?
Jos ihminen kirjoittaa profiiliinsa:"Perheellinen, varattu, tai vaikka naimisissa" niin ketä hän härnää, edellyttäen, että joku luulee sitä muiden härnäämiseksi? Eikös se ole erittäin rehellistä kirjoittaa niin, jos kerran "varattu" jollain tapaa on.
En usko että kukaan kadehtii, ainakaan jo pitkään avioliitossa olevia ihmisiä. Nimittäin ainakin ne jotka jo pitkään ovat liitoissaan olleet, tietävät, että ei se aina niin herkkua ole, avio tai avoliitto. Eikä monikaan näistä satunnaisesti netissä surffailevista, tai chatissa käyvistä varatuista etsi täältä mitään, sekin on hyvä muistaa. Ehkä ne sinkut, joilla ei ole vielä sitä omaa rakasta riesaa kokevat ne profiilit joissa lukee Varattu, härnäämiseksi, mutta kun sellainen sinkku itse on vaikka 10 vuotta naimisissa, tuleekin toisiin ajatuksiin, ei häntä enää häiritse varattujen ihmisten läsnäolo missään, kun tietää mitä se on, se on paljon muutakin, kuin ruusuilla tanssimista.
Tyttäreni innoittamana tein joskus sellaisen profiilin, en härnätäkseni ketään vaan ihan muuten vain, koska minulla oli suomi24 sähköposti ollut jo kauan, eli "loin" galleriasivun itselleni. Käyn chatissa ehkä noin kerran pari kuussa, silloinkin tarinoimassa ihan jonninjoutavia tai mitä milloinkin. Profiilissani on myös se sp-osoitteeni ja siinä myös selvällä suomenkielellä lukee, koska olen rehellinen, "Olen perheellinen nainen, en etsi täältä seuraa, enkä mitään muutakaan", silti kuitenkin saan aina välillä postia "soitimella" olevilta mieshenkilöiltä, missä on lueteltu pituus, paino, hiusten ja silmien väri, ammatikin jopa, kutsu kahville, rohkeimmat ovat jopa lähettäneet puhelinnumeronsa ja muutama jopa kirjoittanut pitävänsä rauhallisista koti-illoista viinin ja kynttilöiden kera jne. Heille olen vastannut, että minäkin pidän rauhallisista koti-illoista, viinistä ja kynttilöistä, mutta sori vaan, harrastan sitä vain oman ukkoni kanssa.
Eivätkö ihmiset todellakaan lue mitä niihin profiileihin on kirjoitettu, vai onko niin, että seuran metsästys on vain niin kiihkeää, että hukkaavat jopa kallista aikaansa varattuihin, eli tyrkyttävät itseään ihan kaikille. Siitä tulee mieleen Metsokukko, joka klukluttaa ja pöyhistelee ihan kaikelle, vaikka puun kannolle.- Galle.ry
Tarkoitin tuolla härnäämisellä hieman eriasiaa. Ehkäpä olen chattaillyt hieman useammin kuin sinä, mutta muutoin olen "samassa veneessä"--eli naimisissa, ja lapsiakin sattuu olemaan.
Mutta mitä tuolla härnäämisellä tarkoitin, liittyy lähinnä näihin "chattisuhteisiin", joista väkisinkin olen päässyt selville kun chatissa olen "pyörinyt". Eli aika monilla chattaajilla on ollut suhteita toisen chattaajan kanssa. Ja kun tuo suhde katkeaa(usein aika nopeasti), on jommallakummalla valtava tarve/halu päästä näyttämään, että uusi on jo löytynyt. Pätee niin miehiin kuin naisiinkin.
Ja oikeassa olet, ei se naimisissa olokaan todella aina mitään herkkua ole!!:) Sitä on kohta 20-vuotta tullut saman ihmisen kanssa elettyä, joten sekaan mahtuu paljon vastoinkäymisiäkin. Mutta, päivääkään en kait kuitenkaan vaihtaisi pois...
Ja niinpä se on minunkin kohdalla-- vaikka ei galleriasivua olekkaan, ja selkeästi ilmaisen keskustellessani toisen chattaajan kanssa että olen 100%:n varattu--niin silti näitä mielestäni epätoivoisia "wonkaamisyrityksiä" sattuu aika usein. "Eikö voitaisi edes kavereina tavata??"..jne...
Olen tullut tulokseen, että toisilla ei vaan ole mitään "hajua" siitä mitä avo-tai avioliitto merkitsee. Minulle se on elämäni tärkein asia, siis oma perhe..Mutta ehkäpä ihmisen jolla ei kokemusta tällaisesta ole, ei voi asiaa samoin käsittää. Ja toisaalta, joillain lienee myös oma liitto/suhde niin "metsässä", että epätoivon vimmalla yritetään "iskeä kiinni" vähänkään kiinostavaan ihmiseen--oli tämä sinkku tai ei.
Tämä pätee niin chattiin, kuin oikeaan maailmaankin.
Onneksi löytyy kuitenkin selkärankaa ja moraalia sanoa ei. Ja onneksi saa omasta avioliitosta sen mitä elämäänsä kaipaa ja tarvitsee.
Monesti sitä koettaa peräänkuuluttaa että "hei, oon naimisissa...ei kiinnosta", mutta usein kuin seinälle puhuisi. Tällöin onneksi voi käyttää sitä "kuuluisaa ruksia".
Mutta kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, mukavaa alkusyksyä!!*hymy* - olet aivan oikeassa
Galle.ry kirjoitti:
Tarkoitin tuolla härnäämisellä hieman eriasiaa. Ehkäpä olen chattaillyt hieman useammin kuin sinä, mutta muutoin olen "samassa veneessä"--eli naimisissa, ja lapsiakin sattuu olemaan.
Mutta mitä tuolla härnäämisellä tarkoitin, liittyy lähinnä näihin "chattisuhteisiin", joista väkisinkin olen päässyt selville kun chatissa olen "pyörinyt". Eli aika monilla chattaajilla on ollut suhteita toisen chattaajan kanssa. Ja kun tuo suhde katkeaa(usein aika nopeasti), on jommallakummalla valtava tarve/halu päästä näyttämään, että uusi on jo löytynyt. Pätee niin miehiin kuin naisiinkin.
Ja oikeassa olet, ei se naimisissa olokaan todella aina mitään herkkua ole!!:) Sitä on kohta 20-vuotta tullut saman ihmisen kanssa elettyä, joten sekaan mahtuu paljon vastoinkäymisiäkin. Mutta, päivääkään en kait kuitenkaan vaihtaisi pois...
Ja niinpä se on minunkin kohdalla-- vaikka ei galleriasivua olekkaan, ja selkeästi ilmaisen keskustellessani toisen chattaajan kanssa että olen 100%:n varattu--niin silti näitä mielestäni epätoivoisia "wonkaamisyrityksiä" sattuu aika usein. "Eikö voitaisi edes kavereina tavata??"..jne...
Olen tullut tulokseen, että toisilla ei vaan ole mitään "hajua" siitä mitä avo-tai avioliitto merkitsee. Minulle se on elämäni tärkein asia, siis oma perhe..Mutta ehkäpä ihmisen jolla ei kokemusta tällaisesta ole, ei voi asiaa samoin käsittää. Ja toisaalta, joillain lienee myös oma liitto/suhde niin "metsässä", että epätoivon vimmalla yritetään "iskeä kiinni" vähänkään kiinostavaan ihmiseen--oli tämä sinkku tai ei.
Tämä pätee niin chattiin, kuin oikeaan maailmaankin.
Onneksi löytyy kuitenkin selkärankaa ja moraalia sanoa ei. Ja onneksi saa omasta avioliitosta sen mitä elämäänsä kaipaa ja tarvitsee.
Monesti sitä koettaa peräänkuuluttaa että "hei, oon naimisissa...ei kiinnosta", mutta usein kuin seinälle puhuisi. Tällöin onneksi voi käyttää sitä "kuuluisaa ruksia".
Mutta kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, mukavaa alkusyksyä!!*hymy*Mukavaa syksyä sinullekin
minun profiilini ei mahtunut noihin mihinkään=((
- Galle.ry
Et sitten ole mikään tavallinen "sätiäinen"!! Loistavaa jos löytyy muunkinlaisia profiileja, jatka samaan malliin!!*Peukku pystyssä*
- todellakin...
...tahtovat noudattaa jonkinlaista kaavaa... Aika jännä sinällään... Mutta on myös ryhmiä jotka lukevat niitä. Tai siis eivät lue :D ja btw.. galle.ry.. entäs se ryhmä joka pitää vain kuvansa eikä tekstiä........?
Useimmiten (ainakin nuoremmat) katsastavat profiilista vain kuvan, eikä tekstiä ollenkaan.. Osa arvostelee ihmistä vain tämän kuvan perusteella, eivätkä edes vaivaudu lukemaan tekstiä. Toisinaan taas kiinnitetään huomiota juuri tekstiin -kuva on täysin epäoleellinen asia ihmisen persoonaa, se on vain mukava lisä profiilissa- mukava saada nähdä kenen kanssa juttelee tämän persoonallisuuden lisäksi..
Itse istun yleensä 22 huoneessa ja juoruan yleisellä.. sinne tulee näitä "provoja" jotka pyrkivät loukkaamaan ihmisiä heidän profiilinsa (useimmiten pelkän kuvan) perusteella. Toiset taas tulevat heittämään kaappiin pienen juttutuokion toivossa jonkun kommentin profiilin tekstistä. Mikäs siinä.. en kuitenkaan lähtisi täysin profiilien perusteella ketään analysoimaan, toisinaan käy myös niin että ihmisen profiili ja sättijutut ovat täysin erilaisia, kunhan jotain kirjoittavat profiiliinsa. Joku rivien välistä lukija todennäköisesti arvaa, etten juuri kiinnitä huomiota ihmisten profiileihin vaan tutustun heihin ihan juttelemalla... Se lienee paras tapa selvittää ihmisten persoona, profiilit vain voivat antaa viitteitä siihen..
Mutta kiva kun joku viitsii oikeasti vaivautua lukemaan, mitä muut kirjoittelevat profiiliinsa. Hatunnosto Sinulle Galle.ry ja muillekin jotka viitsitte ja jaksatte.... :)
-taigatartar-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1207101Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1224884L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa644165TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153433Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7192221Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2661635- 671435
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581408Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j561354Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221276