Mää arvasin tän

W..

Nyt kun GS:stä tuli myös 5-paikkainen, niin 5-paikkaisen pitkän ja lyhyen hintaero on ennallaan ja takimmaisista penkeistä joutuu maksamaan lisää.

Hinnannousu muuten ihan normaalia, ja nyt saisi varapyöränkin lisävarusteena, 250e

10

2058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoa näköjään

      Rellun markkinaosuus on pudonnut melkoisesti ja suurimpana syynä näyttäisi olevan se että maahantuoja ei yksinkertaisesti halua myydä ensimmäistäkään.

      Hinnat joustavat vain ylöspäin ja joka muutoksen yhteydessä vanhaan hintaan saa yhä vähemmän varusteita kuten juuri GS:n tapauksessa kävi.

      Samalla kilpailijat antavat 5v takuuta tai ilmaisia huoltoja ja täyttä varustepakettia johon kuuluu aluvanteet, talvirenkaat, metalliväri, lohkari ja sisäpistoke jne.

      Relluun saa "tarjouksena" jonkun CD-soittimen joka on kaikissa kilpailijoissa jo vakiona.

      Jos liikkeeseen saakka eksyt niin viimeistään huomaat ettei tuota merkkiä ole tarkoituskaan myydä jollei joku ehdoin tahdoin maksa täyttä listahintaa kinumatta mitään kaupan päälle ja jätä vaihtoautonsa avaimia ilmaiseksi tiskille mennessään.

    • konstej?

      sä tuumaisit ny tarvittava, et skenikkin tai rellun kaubbialt loppuis tavara rapsakast kesken?
      Onks takkuu paras konsti vai varusteet ilman erestä?
      Millassii tarjouksi ne muilla merkeillä ny si antavatten?
      Täällä voitais kehitellä maahantuojal myyntistrategia ja konstej, joilla myyntitoimet onnistuvatten. Ei tarvis tuijotel laskevii myyntilukui loputtomii.
      Omal kohral on pahanmoine kuume just menollaan ja GS vaihrollaan. Ei taira se tauti asettuu niinko syyslenssu aikansa vartuttuans.

    • mja

      Kun GS:tä tuli 5-paikkainen malli (eli kun 7-paikkaisen mallin takapenkit poistettiin) niin luulisi että varapyörä olisi nyt ihan vakiona - siis sillä tavoin kuin lyhytperäisessä 5-paikkaisessa. Lyhyessähän ei ole 3. penkkiriviä, joka GS:ssä vei vararenkaan tilan ja lyhyessä on normaalikokoinen varapyörä vaihtotyökalut. Olen käytännössä jopa joutunut vaihtamaan lyhytperäisessä Scenicssä pyörän tien päällä alkuperäisvarusteilla ja kyllä ne toimii.
      Uudessa 7-to-5 paikkaisessa näyttää siltä, että vararenkaalle jäävä tila onkin täytetty roinalokerolla - ainakin pressiesitteestä päätellen. Ja roinalokero jää tavaratilan pohjalevyn alle, eli sen käytettävyys on rajoitettu. Onkohan se 250 euron varapyörä edes oikea vaiko vain tilapäisrengas? Onko sisällä vai ulkona?

      Renaultin pressitiedotteesta ilmeni myös seikka jota olen jo pitkään epäillyt: Euroopanlaajuisesti Grandin osuus on vain 27% kaikista Scenic II:sta, valtaosa on lyhytperäisiä. Ero Suomeen on huimaava, täällähän Grandin osuus on n. 90%. Eroa on vaikea selittää, mutta totta on että keski-Euroopassa on paljon kaupunkia, on ahdasta parkkitiloissa ym. Pienikokoiset autot (kuten Smart) ovat siellä päin suosittuja. Tosin Suomi on muutenkin kumma automaa: täällä suosituin automerkki on Toyota, kun muualla Renault ja VW roikkuvat kärjessä.

      Esitteen mukaan Scenic II:sta on valmistettu miljoona kpl ja uuteen malliin on investoitu 66 miljoonaa euroa. Olisivat käyttäneet siitä edes 1 miljoonan käyttäjäkyselyihin - että "mitä parannettavaa?" Olisin voinut kertoa vaikka ilmaiseksi. Tonnilla olisin tehnyt monta sivua :-D Jotain palautetta lienee tullutkin, ilmeisesti moottoroitu kattoluukku näyttää vaihtuneen pysyvästi kiinteäksi. Olisipa niin ollut jo 2004, niin olisin välttynyt siitäkin riesasta. Mutta tuskinpa ovat poistaneet panelien nitinöitä, natinoita, alimitoitettua etupään kääntölaakeria ja palloniveltä tai säätämätöntä taka-akselia. On kuulemma melutasoa alennettu - halvimmillaan tämä tapahtuisi vaihtamalla kaikkiin originaaleiksi kunnon renkaat (Michelin) ja luopumalla Dunlopeista. -

      Prosessorin ohjauksessa olisi paljon parannettavaa varsinaisten bugien lisäksi. Esimerkiksi huonosti suljettu ovi kuuluu nyt 1/2 sek kaksoisnapauksena - jos kuuluu. Miksei se voi piipata että ovi on auki...? Ja miksei kojetaulu jää päälle että näkisi mikä ovi on auki? Ja se idioottimainen RANGE-mittari lopettaa näytön silloin kun sitä eniten tarvitsisi, eli bensan loppuessa. Ja kilpailijat osaavat kertoa hetkellisen kulutuksen myös "Helsinki-nopeuksissa" eli alle 30 km/h.

      Ja sille toiselle kirjoittajalle joka totesi "kilpailijat antavat 5 vuoden takuut jne" niin onpas melkoista yleistystä! Venäläisomisteinen Delta-auto tosiaan antaa kaikille edustamilleen merkeille 5-vuoden takuun eli joku tosiaan maksaa Fiatien, Kiojen , Alfa-Romeoiden ym viat 5 vuotta. Se joku ei kuitenkaan ole tehdas, vaan maahantuoja, eikä se kerro mitään kärryjen laadusta, vaan rahoittajista. En silti menisi puhumaan monikossa "kilpailijoista". Ja toisin kuin kirjoittaja väittää, useimmissa kilpailijoissakin CD-radiosta joutuu maksamaan, mutta hinnat on leivottu jonkun varustepaketin sisään. Autotehdas nimittäin joutuu kyllä maksamaan joka radiosta. Mutta rahallakaan ei saa niin hyvää kauko-ohjainta kuin Renaultissa. Kilpailijoiden ratin mukana liikkuvat nappulat eivöt ole läheskään niin käteviä kuin Renaultin vipstaakin päässä oleva "satelliitti"

      • W..

        175/70-16 kokoinen tilapäispyörä. Tiedä sitten menisikö mukana tulevaan telineeseen kesäksi talvipyörä ja päinvastoin vaiko ei. Ja ainakin "vanhan" mallin manuaalissa mainitaan pyörän olevan ulkona.

        Tuolle markkinaosuuserolle saattaa syy löytyä myös verotuksesta. Suomessa kun yli 5 hengen auton tarvitsijat joutuvat katselemaan hintalappua tarkemmin kuin muualla, jolloin GS vie markkinoita enemmän muilta merkeiltä kuin lyhyeltä Sceniciltä?

        Noista varusteista vielä, kun tuota kotimaista hinnastoa tuli vilkaistua:
        Kattoluukku on edelleen mukana, mutta myös kiinteä on saatavilla ja vieläpä halvemmallakin.
        CD-Radio on vakiona kaikissa muissa paitsi perusmallissa.
        Aiemmin mainituista maalatuista puskureista ei tarvitse useimpien kärsiä, kun ne saa vasta Dynamique-tasolta alkaen lisävarusteena.
        Ja aiemmin Confortissa vakiona olleet takapenkin lukuvalot ja automaattisesti himmenevä taustapeili on nyt vasta Privilegessä.
        Korin väriset ulkopeilitkin on Expressionista otettu pois vaikka toisaalta eihän Expressionia enää saakaan kuin ainoastaan 2-litraisen bensakoneen kanssa.


      • mja
        W.. kirjoitti:

        175/70-16 kokoinen tilapäispyörä. Tiedä sitten menisikö mukana tulevaan telineeseen kesäksi talvipyörä ja päinvastoin vaiko ei. Ja ainakin "vanhan" mallin manuaalissa mainitaan pyörän olevan ulkona.

        Tuolle markkinaosuuserolle saattaa syy löytyä myös verotuksesta. Suomessa kun yli 5 hengen auton tarvitsijat joutuvat katselemaan hintalappua tarkemmin kuin muualla, jolloin GS vie markkinoita enemmän muilta merkeiltä kuin lyhyeltä Sceniciltä?

        Noista varusteista vielä, kun tuota kotimaista hinnastoa tuli vilkaistua:
        Kattoluukku on edelleen mukana, mutta myös kiinteä on saatavilla ja vieläpä halvemmallakin.
        CD-Radio on vakiona kaikissa muissa paitsi perusmallissa.
        Aiemmin mainituista maalatuista puskureista ei tarvitse useimpien kärsiä, kun ne saa vasta Dynamique-tasolta alkaen lisävarusteena.
        Ja aiemmin Confortissa vakiona olleet takapenkin lukuvalot ja automaattisesti himmenevä taustapeili on nyt vasta Privilegessä.
        Korin väriset ulkopeilitkin on Expressionista otettu pois vaikka toisaalta eihän Expressionia enää saakaan kuin ainoastaan 2-litraisen bensakoneen kanssa.

        Tuota lukiessani tulee mieleen että mitenkähän paljon design-tasot ym ovat maakohtaisia? Joskus aikaisemmin pelailin paljon Britannian, Saksan ja Ruotsin Renault-sivuilla ja tutkiskelin varustelutasoa. Sekä vakio- että lisävarustetasoa. Ne olivat kaikissa maissa erilaiset. Esimerkiksi meille itsestäänselvä istuinlämppäri on maksullista herkkua Saksassa. Toisaalta, Englannissa tehdasasenteiset varashälyttimet ovat vakiona jo perustasolta lähtien. Suomeen ei saa edes lisämaksusta, ainakaan silloin.

        Eli varustetasot lienee laskettu Volvo-Auton pääkonttorissa Suomelle sopiviksi. Ja "laskettu" on tässä kaksimerkityksinen.....


        Markkinakatsauksessa ei ollut tullutkaan mieleeni että 7-paikkaisuus sinänsä voisi vaikuttaa jopa auton merkkivalintaan, siis Renaultin hyväksi. Jos oikein ymmärsin viestisi. Mutta miten selittää Renaultin markkinaosuuden selkeä lasku vuoden aikana - voisiko olla niin että 7-paikkaisten markkinat ovat nyt kyllästyneet kun porukka on jo ostanut Grandinsa? Toisaalta, 7-paikkaisissakin GS:n markkinaosuus Suomessa lienee aika pieni, tojotalandiassahan ostetaan Versoa.

        Takseina olen nähnyt Tourania, mutta haluaisinpa nähdä sen päivän kun Renault GS (2.0 dieselillä ja automaatilla) ilmestyy taksitolpalle. Enpä ole nähnyt edes Espacea, vaikka se varmasti taksikäyttöön sopisi. Ikävä tunnustaa, mutta epäilen että taksiyrittäjällä ei olisi varaa pitää autoa niin usein korjaamolla, kuin esimerkiksi minulla. Peugeotteja ja Citroeneja kyllä näkee takseina, joten ei se ainakaan Ranskasta maana ole kiinni. Istuin kerran tila-Citroen taksin kyydissä ja ihmettelin "Miksi käsivaihteella?" Kuski kertoi ettei Citroen dieseliä saanut automaatilla. Todellista merkkiuskollisuutta - tai ehkä automaatti ei taksille sitten ollutkaan niin tärkeä?


      • W..
        mja kirjoitti:

        Tuota lukiessani tulee mieleen että mitenkähän paljon design-tasot ym ovat maakohtaisia? Joskus aikaisemmin pelailin paljon Britannian, Saksan ja Ruotsin Renault-sivuilla ja tutkiskelin varustelutasoa. Sekä vakio- että lisävarustetasoa. Ne olivat kaikissa maissa erilaiset. Esimerkiksi meille itsestäänselvä istuinlämppäri on maksullista herkkua Saksassa. Toisaalta, Englannissa tehdasasenteiset varashälyttimet ovat vakiona jo perustasolta lähtien. Suomeen ei saa edes lisämaksusta, ainakaan silloin.

        Eli varustetasot lienee laskettu Volvo-Auton pääkonttorissa Suomelle sopiviksi. Ja "laskettu" on tässä kaksimerkityksinen.....


        Markkinakatsauksessa ei ollut tullutkaan mieleeni että 7-paikkaisuus sinänsä voisi vaikuttaa jopa auton merkkivalintaan, siis Renaultin hyväksi. Jos oikein ymmärsin viestisi. Mutta miten selittää Renaultin markkinaosuuden selkeä lasku vuoden aikana - voisiko olla niin että 7-paikkaisten markkinat ovat nyt kyllästyneet kun porukka on jo ostanut Grandinsa? Toisaalta, 7-paikkaisissakin GS:n markkinaosuus Suomessa lienee aika pieni, tojotalandiassahan ostetaan Versoa.

        Takseina olen nähnyt Tourania, mutta haluaisinpa nähdä sen päivän kun Renault GS (2.0 dieselillä ja automaatilla) ilmestyy taksitolpalle. Enpä ole nähnyt edes Espacea, vaikka se varmasti taksikäyttöön sopisi. Ikävä tunnustaa, mutta epäilen että taksiyrittäjällä ei olisi varaa pitää autoa niin usein korjaamolla, kuin esimerkiksi minulla. Peugeotteja ja Citroeneja kyllä näkee takseina, joten ei se ainakaan Ranskasta maana ole kiinni. Istuin kerran tila-Citroen taksin kyydissä ja ihmettelin "Miksi käsivaihteella?" Kuski kertoi ettei Citroen dieseliä saanut automaatilla. Todellista merkkiuskollisuutta - tai ehkä automaatti ei taksille sitten ollutkaan niin tärkeä?

        Useammankin GS:n taksina (ovat kyllä varmaankin olleet manuaalivaihteilla, kun tuo diesel-automaattiyhdistelmä on vasta tulossa).

        Tuon yhdistelmän puute on tainnutkin olla merkittävä rajoitus taksikäyttöön ainakin kaupungeissa. Eikä taida taksikuskit tykätä Scenicin nopeusmittaristakaan, kun asiakkaat näkevät nopeuden liiankin hyvin...


      • Kaljatynnyri

        Se idioottimainen Range mittari toimii juuri niin kuin pitääkin. Ja kuten monella automerkillä toimii kyseisellä tavalla, toiset merkit ovat sen muuttaneet ohjelmallisesti seuraavaan mallivuoteen kun ovat todenneet että loppuun asti näytetty jäljellä olevan ajomatkannäyttö ei toimi käytännössä. Ja miksi. Koska aina on idiootteja jotka ei tajua että se on arvioitu laskennallinen ajomatka, joka on laskettu tietyn ajan keskimääräisen kulutuksen mukaan. Jos ajotapahtuma säilyy juuri samanlaisena kilometrit pitää tarpeeksi tarkkana loppuun asti paikkaansa. Lopun ajotapahtumia ei valitettavasti pysty millään ennakoimaan etukäteen. Jos tulee vaikka rauhalliselta maantielenkiltä kaupungin ruuhkaan jossa kulutus pompsahtaa hetkessä moninkertaiseksi, toope tahvanalta loppuu menovesi kesken. Mittarissa luki, että vielä pääsee 20km mutta eipä päässyt viittäkään. Kun loppuja kilometrejä ei näytetä, ei voi syyttää kuin vaan itseään jos ei tajunnut mennä tankkaamaan ajoissa. Ja toinen juttu, mitä tekee hetkellisellä kulutus tiedolla pienissä nopeuksissa? Siitä voi katsoa paikoillaan ollessa jotain tiettyä kyseisen laitteen maksimilukemaa, joka on oikeasti on ääretön paikoillaan ollessa. Ihan pienillä nopeuksilla taas monessa laitteessa näkyy se maksimilukema ennen kuin nopeus kasvaan sen verran että alkaa kulutus olla järkevissä lukemissä. Nopeuden prosentuaalinen heittely on sitä luokkaa ettei kulutuslukemasta saa mitään järjellistä tarkkaa tulosta. Hyvin monessa järjestelmässä pienet nopeudet on tiputettu pois ettei niitä näytetä ensinkään. Mitä tekee kulutus tiedolla joka näyttää 99,9L/100km (tai vaikka 35L/100km, mikä se maksimi arvo nyt sit sattuukaan olemaan)lukemaa kiihdytyksessä pienellä nopeudella? Tai lukemaa joka seilaa tasaisesti ajaessa 20L/100km ja 40L/100km välissä? Ei ne ole mitään todellisia lukemia. Tarkkuus kasvaa vasta kun nopeus nousee tarpeeksi. Ja eikö 30km nopeuksissa pidä katsella sitä liikennettä ja ympäristöä, eikä ajotietokoneen näyttöä? Joku syyhän niin alhaisiin nopeuksiin on...


      • mja
        Kaljatynnyri kirjoitti:

        Se idioottimainen Range mittari toimii juuri niin kuin pitääkin. Ja kuten monella automerkillä toimii kyseisellä tavalla, toiset merkit ovat sen muuttaneet ohjelmallisesti seuraavaan mallivuoteen kun ovat todenneet että loppuun asti näytetty jäljellä olevan ajomatkannäyttö ei toimi käytännössä. Ja miksi. Koska aina on idiootteja jotka ei tajua että se on arvioitu laskennallinen ajomatka, joka on laskettu tietyn ajan keskimääräisen kulutuksen mukaan. Jos ajotapahtuma säilyy juuri samanlaisena kilometrit pitää tarpeeksi tarkkana loppuun asti paikkaansa. Lopun ajotapahtumia ei valitettavasti pysty millään ennakoimaan etukäteen. Jos tulee vaikka rauhalliselta maantielenkiltä kaupungin ruuhkaan jossa kulutus pompsahtaa hetkessä moninkertaiseksi, toope tahvanalta loppuu menovesi kesken. Mittarissa luki, että vielä pääsee 20km mutta eipä päässyt viittäkään. Kun loppuja kilometrejä ei näytetä, ei voi syyttää kuin vaan itseään jos ei tajunnut mennä tankkaamaan ajoissa. Ja toinen juttu, mitä tekee hetkellisellä kulutus tiedolla pienissä nopeuksissa? Siitä voi katsoa paikoillaan ollessa jotain tiettyä kyseisen laitteen maksimilukemaa, joka on oikeasti on ääretön paikoillaan ollessa. Ihan pienillä nopeuksilla taas monessa laitteessa näkyy se maksimilukema ennen kuin nopeus kasvaan sen verran että alkaa kulutus olla järkevissä lukemissä. Nopeuden prosentuaalinen heittely on sitä luokkaa ettei kulutuslukemasta saa mitään järjellistä tarkkaa tulosta. Hyvin monessa järjestelmässä pienet nopeudet on tiputettu pois ettei niitä näytetä ensinkään. Mitä tekee kulutus tiedolla joka näyttää 99,9L/100km (tai vaikka 35L/100km, mikä se maksimi arvo nyt sit sattuukaan olemaan)lukemaa kiihdytyksessä pienellä nopeudella? Tai lukemaa joka seilaa tasaisesti ajaessa 20L/100km ja 40L/100km välissä? Ei ne ole mitään todellisia lukemia. Tarkkuus kasvaa vasta kun nopeus nousee tarpeeksi. Ja eikö 30km nopeuksissa pidä katsella sitä liikennettä ja ympäristöä, eikä ajotietokoneen näyttöä? Joku syyhän niin alhaisiin nopeuksiin on...

        Olen juuri sellainen idiootti, joka haluaisi, että RANGE -näyttö toimisi nollaan saakka. Eli en haluaisi ajaa bensamäärän suhteen sokkona sen jälkeen kun kompuutteri päättää lopettaa mittaamisen. RANGE laskee jäljellä olevan ajomatkan jakamalla jäljellä olevan litramäärän keskimääräisellä polttoaineen kulutuksella (AVERAGE). Kun jäljellä on n. 5 litraa, näyttö katoaa.

        Jos olet seuraannut kirjoituksiani, tiedät, että Scenicin polttoaineen mittaus jättää viimeiset 5 litraa säiliön pohjalla kokonaan huomiotta. Mittalaitteelle Scenicin säiliön tilavuus on vain 55 litraa. Joten, kun RANGE-näyttö vetää viimeisen henkäyksensä,on jäljellä todellisuudessa vielä 10 - 11 litraa. Vaikka RANGE toimisi nollaan saakka, olisi jäljellä vielä viitisen litraa.

        Mitä hetkellisen kulutuksen näyttöön tulee, niin se voisi aivan hyvin toimia siihen saakka kuin nopeusmittarikin, eli 5 km/h.Ja sen jälkeen siirtyä näyttämään litraa/tunti. Nöin on monissa fiksummissa autoissa. Esimerkiksi Skodassa näyttää toimivan ihan hyvin, juuri noin.

        PS.
        Viestejäsi olisi helpompi lukea, jos vaivautuisit jakamaan sanottavasi KAPPALEISIIN.


      • Kaljatynnyri
        mja kirjoitti:

        Olen juuri sellainen idiootti, joka haluaisi, että RANGE -näyttö toimisi nollaan saakka. Eli en haluaisi ajaa bensamäärän suhteen sokkona sen jälkeen kun kompuutteri päättää lopettaa mittaamisen. RANGE laskee jäljellä olevan ajomatkan jakamalla jäljellä olevan litramäärän keskimääräisellä polttoaineen kulutuksella (AVERAGE). Kun jäljellä on n. 5 litraa, näyttö katoaa.

        Jos olet seuraannut kirjoituksiani, tiedät, että Scenicin polttoaineen mittaus jättää viimeiset 5 litraa säiliön pohjalla kokonaan huomiotta. Mittalaitteelle Scenicin säiliön tilavuus on vain 55 litraa. Joten, kun RANGE-näyttö vetää viimeisen henkäyksensä,on jäljellä todellisuudessa vielä 10 - 11 litraa. Vaikka RANGE toimisi nollaan saakka, olisi jäljellä vielä viitisen litraa.

        Mitä hetkellisen kulutuksen näyttöön tulee, niin se voisi aivan hyvin toimia siihen saakka kuin nopeusmittarikin, eli 5 km/h.Ja sen jälkeen siirtyä näyttämään litraa/tunti. Nöin on monissa fiksummissa autoissa. Esimerkiksi Skodassa näyttää toimivan ihan hyvin, juuri noin.

        PS.
        Viestejäsi olisi helpompi lukea, jos vaivautuisit jakamaan sanottavasi KAPPALEISIIN.

        Jäljellä olevan polttoainemäärän suhteen ollaan "sokkona" vielä niin pitkään kuin anturitekniikka kehittyy (=halpenee). Nykyisin käytössä olevat kohon liikuttamat vastuspotentiometrit ovat erittäin epätarkkoja autokäytössä. Siinä syy miksi polttoainemittarit ei ole lineaarisia, tarvitsevat vaimennuksen mittaristoon (mittari tulee pienellä viiveellä perässä), jätetään viimeiset litrat huomioimata (saadaan pelivaraa).

        Sopivasti kun auto on kallellaan käynnistys hetkellä mittari saa todellista polttoaine määrää suuremman lähtölukeman mittarille ja ajotietokoneelle. Ajotietokone antaa epätarkkojen tietojen perusteella väärän arvion vielä ajettavissa olevasta matkasta. Ja taas ollaan ilman soppaa tienposkessa. Siinä taas yksi peruste olla näyttämättä ajettavissa olevan ajomatkan arviota.

        Ja se range lasketaan huomattavasti lyhyemmän ajan keskikulutuksen mukaan kuin näytössä näkyvä average lukema. Joka on koko keskikulutus edellisestä nollauksesta.

        Voi olla että tiedän asiat huomattavasti paremmin ilman sinun kirjoituksiasi seuraamattakin. Jotka yleensä vilisevan sinun omia oletuksiasi. Ei pakosti oikeita...


      • Tampereelle
        mja kirjoitti:

        Tuota lukiessani tulee mieleen että mitenkähän paljon design-tasot ym ovat maakohtaisia? Joskus aikaisemmin pelailin paljon Britannian, Saksan ja Ruotsin Renault-sivuilla ja tutkiskelin varustelutasoa. Sekä vakio- että lisävarustetasoa. Ne olivat kaikissa maissa erilaiset. Esimerkiksi meille itsestäänselvä istuinlämppäri on maksullista herkkua Saksassa. Toisaalta, Englannissa tehdasasenteiset varashälyttimet ovat vakiona jo perustasolta lähtien. Suomeen ei saa edes lisämaksusta, ainakaan silloin.

        Eli varustetasot lienee laskettu Volvo-Auton pääkonttorissa Suomelle sopiviksi. Ja "laskettu" on tässä kaksimerkityksinen.....


        Markkinakatsauksessa ei ollut tullutkaan mieleeni että 7-paikkaisuus sinänsä voisi vaikuttaa jopa auton merkkivalintaan, siis Renaultin hyväksi. Jos oikein ymmärsin viestisi. Mutta miten selittää Renaultin markkinaosuuden selkeä lasku vuoden aikana - voisiko olla niin että 7-paikkaisten markkinat ovat nyt kyllästyneet kun porukka on jo ostanut Grandinsa? Toisaalta, 7-paikkaisissakin GS:n markkinaosuus Suomessa lienee aika pieni, tojotalandiassahan ostetaan Versoa.

        Takseina olen nähnyt Tourania, mutta haluaisinpa nähdä sen päivän kun Renault GS (2.0 dieselillä ja automaatilla) ilmestyy taksitolpalle. Enpä ole nähnyt edes Espacea, vaikka se varmasti taksikäyttöön sopisi. Ikävä tunnustaa, mutta epäilen että taksiyrittäjällä ei olisi varaa pitää autoa niin usein korjaamolla, kuin esimerkiksi minulla. Peugeotteja ja Citroeneja kyllä näkee takseina, joten ei se ainakaan Ranskasta maana ole kiinni. Istuin kerran tila-Citroen taksin kyydissä ja ihmettelin "Miksi käsivaihteella?" Kuski kertoi ettei Citroen dieseliä saanut automaatilla. Todellista merkkiuskollisuutta - tai ehkä automaatti ei taksille sitten ollutkaan niin tärkeä?

        Täällä on Gs taxina ellei parikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe