Hiivan hoitamattomuus?

^^^^^^

Toivottavasti joku ehtii minuakin hieman valistaa.

Eli mitä vaikutuksia on hiivasienitulehduksen hoitamattomuudella?

Tajusin nimittäin tässä jokin aika sitten että oireeni viittaavat hiivaan ja gynekologin aika on jo varattuna.

Minulla on ollut oireita jo pidemmän aikaa. Ja nyt jännittääkin se että mitä haittoja tulehduksesta on päässyt jo syntymään...

13

8365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goldie

      Hiivatulehdus ei aiheuta vakavempia haittoja terveyteesi.Hiivatulehduksen ikävät oireet es.vuodot,kutina..ovat ainoat sen haittavaikutukset.Lääkärisi määrää sinulle oikeat lääkkeet ja maitohappobakteerikapseleilla ja oikealla hygienialla pidät sen poissakin kiusaamasta.Hiivatulehdus hyvin yleinen vaiva.Ole huoleti!Hyvää jatkoa.

    • ....

      Itsellä oli pahimmillaan yli vuoden ajan hiiva koko ajan päällä. Ei auttanu apteekin lääkkeet eikä lääkärin määräämät. Lääkekuurin jälkeen korkeintaan muutaman päivän oli normaali olo ja taas sama rumba alkoi.. Sitten tulin raskaaksi ja myös koko raskausajan hiiva oli päällä. Loppuraskaudesta kätilö sanoi että pitää yrittää pitää hiiva pois ainakin kuukauden ennen synnytystä, koska hiiva haurastuttaa limakalvoja. Se onkin ainut haittavaikutus oireiden lisäksi, mihin olen törmännyt. Limakalvojen haurastumisen takia kärsin esim. yhdyntäkivuista, ja limakalvoille tuli todella helposti haavaumia ja hiertymiä. Sekin vaiva häipyy kun hiivasta pääsee eroon.

      • tietoja

        Siis hyvät ihmiset hoitakaa se hiiva pois jos on!
        Mä vaan odottelin että kyyylllä se ohi menee..no niin..lallallaa..ja mitäs sitten? Verta alkoi vuotamaan, kutina paheni ja...voi että mua pelotti ja itketti. Ei kun lääkäriin vaan ja hiivalääkkeet emättimeen ja suun kautta. Ja oli kuule sitkeä tapaus. Viikon päästä hoidosta loppui verenvuoto, ja yhdyntäkin alkoi onnistumaan, vaikka vielä oli hiukan arat paikat. Eli älkää hemmetissä jättäkö hoitamatta jos kutinakin on runsasta. Riippuu toki immeisestä, joillakin menee itsestään ohi ja lääkkeetkin on pirun kalliita, mutta jokatapauksessa. Jos kutina on kauheaa ja punoitus myös, niin sillon viimeistään siskot mars apteekkiin!


      • minulta...
        tietoja kirjoitti:

        Siis hyvät ihmiset hoitakaa se hiiva pois jos on!
        Mä vaan odottelin että kyyylllä se ohi menee..no niin..lallallaa..ja mitäs sitten? Verta alkoi vuotamaan, kutina paheni ja...voi että mua pelotti ja itketti. Ei kun lääkäriin vaan ja hiivalääkkeet emättimeen ja suun kautta. Ja oli kuule sitkeä tapaus. Viikon päästä hoidosta loppui verenvuoto, ja yhdyntäkin alkoi onnistumaan, vaikka vielä oli hiukan arat paikat. Eli älkää hemmetissä jättäkö hoitamatta jos kutinakin on runsasta. Riippuu toki immeisestä, joillakin menee itsestään ohi ja lääkkeetkin on pirun kalliita, mutta jokatapauksessa. Jos kutina on kauheaa ja punoitus myös, niin sillon viimeistään siskot mars apteekkiin!

        Niin siis varsinaisia haittoja ei aiheudu, esim. lapsettomuutta. Tietääkseni kuitenkin jos tulehdus etenee juuri todella pahaksi, niin se voi saartaa kohdun, josta taas voi olla ikävätä seuraukset. Ja varsinkaan jos pahaa tulehdusta ei hoida, niin sitten tulehdus leviää ja leviää ja leviää ja hiivasieni "syö" paikkoja.


      • lisäys
        minulta... kirjoitti:

        Niin siis varsinaisia haittoja ei aiheudu, esim. lapsettomuutta. Tietääkseni kuitenkin jos tulehdus etenee juuri todella pahaksi, niin se voi saartaa kohdun, josta taas voi olla ikävätä seuraukset. Ja varsinkaan jos pahaa tulehdusta ei hoida, niin sitten tulehdus leviää ja leviää ja leviää ja hiivasieni "syö" paikkoja.

        Aivan.Minä lähinnä tarkoitin sitä,että mitään pahempia kuten lapsettomuus ja muut häiriöt eivät tule kysymykseen kun hiivan haitoista puhutaan.Tottakai hiiva tulee hoitaa jo olotilan kohentamiseksi.Nämä oireet ovat kaikki yksilöllisiä mitä hiivaan tulee.Jotkut kärsivät siitä alituiseen ja jotkut pääsevät hiivatulehuksesta kerralla.On sanottu,että useimmat naiset saavat hiivatartunnan ainakin kerran elämänsä aikana.Minulla esim.hiiva on ollut n.5kertaa.Hiiva ei limakalvoja heikennä vaan ne hoitoon käytettävät puikot.Minulla esim.liiallinen puikkojen käyttö heikensi limakalvot ja kohta oli emätintulehdus.Gynekologi määrää suun kautta nautittavat lääkkeet.Eikä se hiiva siis todellakaan ole mikään klamydia joka saattaa hoitamattomana aiheuttaa kohdun vahinkoja!Itselläni hiiva tuli aina takaisin stressin myötä.Hiivatonta syksyn jatkoa kaikille!


      • goldie
        lisäys kirjoitti:

        Aivan.Minä lähinnä tarkoitin sitä,että mitään pahempia kuten lapsettomuus ja muut häiriöt eivät tule kysymykseen kun hiivan haitoista puhutaan.Tottakai hiiva tulee hoitaa jo olotilan kohentamiseksi.Nämä oireet ovat kaikki yksilöllisiä mitä hiivaan tulee.Jotkut kärsivät siitä alituiseen ja jotkut pääsevät hiivatulehuksesta kerralla.On sanottu,että useimmat naiset saavat hiivatartunnan ainakin kerran elämänsä aikana.Minulla esim.hiiva on ollut n.5kertaa.Hiiva ei limakalvoja heikennä vaan ne hoitoon käytettävät puikot.Minulla esim.liiallinen puikkojen käyttö heikensi limakalvot ja kohta oli emätintulehdus.Gynekologi määrää suun kautta nautittavat lääkkeet.Eikä se hiiva siis todellakaan ole mikään klamydia joka saattaa hoitamattomana aiheuttaa kohdun vahinkoja!Itselläni hiiva tuli aina takaisin stressin myötä.Hiivatonta syksyn jatkoa kaikille!

        toi ylimmäinen teksti oli siis minulta...meni vähän sekaiseksi.


      • molli
        goldie kirjoitti:

        toi ylimmäinen teksti oli siis minulta...meni vähän sekaiseksi.

        Mulla on pitkä lääkekuuri menossa akneen ja nyt iski hiivatulehdus joka ei ainakaan gyno dagtarin kolmen päivän kuurilla parantunut! Mitä nyt ? Ostanko uuden kuurin vai ? Ja oliks se maitohappobakteeria mitä pitäs syödä ? Juon kyllä piimää paljon ja siinä pitäs olla just niitä elimistölle hyödyllisiä asidofilus yms juttuja !
        Mahtaakohan tulla lääkekuurin lopetus eteen.....


    • ompumpompu

      Omenaviinietikkaa laimennettuna alapyyhintään aamuin illoin ja 1tl lasilliseen vettä aamuisin, juodaan tyhjään mahaan. Neljäs päivä oli jo lähes oireeton.

    • Anonyymi

      En tiedä onko mulla hiivatulehdusta.
      Mulla siis on vain harvoin kutinaa ja joskus alapää haisee.
      En siis uskalla puhua vanhemille (Oon 08) koska en tiiä että onko se normaalia vai mitä.

      • Anonyymi

        Mäki oon 08 ja siis mul on kokkaremaist valkovuotoo ja kutisee ja nyt tuli verta ja menkat ei oo vielä alkanu lmaoo ja siis mitä pitäis tehä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäki oon 08 ja siis mul on kokkaremaist valkovuotoo ja kutisee ja nyt tuli verta ja menkat ei oo vielä alkanu lmaoo ja siis mitä pitäis tehä

        Vaikka koulun terveydenhoitajalle puhuminen!


      • Anonyymi

        Slapää haisee jos et käy pesulla. Vaikka aamulla oeset niin illalla jo lievä haju. Bakteerit..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka koulun terveydenhoitajalle puhuminen!

        Meiän terveydenhoitaja on sellanne kääkkä että ei sille voi sanoa mistään. En uskalla kertoo vanhemmille ku häpeen nii hirveesti. Mulla ei oo ketään kelle kertoa niin voiko niitä lääkkeitä käydä ostamassa itse apteekista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe