Milanosta kaivataan vinkkejä! :-)

Reissureetta

Olemme lähdössä mieheni kanssa Milanoon muutamaksi päiväksi. Osaisiko joku ehdottaa romanttista ja mukavaa hotellia?
Haluamme ehkä katsella joitakin nähtävyyksiä, syödä ja juoda hyvin, ehkä shoppailla jos löytyy suht edukkaita ostospaikkoja.
Miten Milanossa on fiksuinta liikkua? Onko taksilla ajaminen kalliimpaa kuin Suomessa? Miten hintataso muuten?
Minkälaisia milanolaiset ihmiset ovat?

Kiitos vinkeistä jo etukäteen! =)

14

6610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskustaan

      Muutaman päivän matkalla kannattaa mielestäni majoittua ihan keskustaan. Me olimme parin päivän reissulla hotelli Ambasciatorissa, loistopaikalla Duomon takana ostoskatujen vieressä. Kahden hengen huone oli tuolloin (pari-kolme vuotta sitten syksyllä) 160 euroa/yö. Hotelli oli tosi viihtyisä ja siisti. http://www.ambasciatorihotel.it/

      Keskusta on suht kompakti joten kävellenkin näkee paljon, kerran taisimme ajaa ratikalla.

      Jos haluatte mennä katsomaan Leonardo da Vincin Viimeistä ehtoollista, sinne on syytä varata liput etukäteen. http://www.cenacolovinciano.org/english/index.html
      Toinen vaihtoehto on osallistua jollekin kaupunkikiertoajelulle tms. johon sisältyy tuo käynti.

      • bella donna

        Vietimme syyskuun alussa pitkän viikonlopun Milanossa ja kaupunki ei ollut ihan minun mieleeni. Tosin mukava reissu muuten.

        Kaupunki on suuri, saasteinen ja harmaa. Sekä ilmasto oli erittäin kuuma ja hiostava, ainakin vielä silloin.

        Hyviä shoppailupaikkoja en löytänyt, vaikka kalusin monet kadut ja tavaratalot läpi. Ja jos jotain löytyi, olivat tuotteet todella kalliita. Ainoa tuliaiseni ovat pinkit bikinit, jonkun sivukadun kivasta pikkuliikkeestä ostetut. Saalis jäi siis vähäiseksi. Erityisesti olisin himoinnut italialaisia kenkiä mutta kengännumerot loppuivat pääsääntöisesti 40:een ja sekin koko oli kapeaakin kapeampi. Eli siis minun suomalainen 40/41 koon jalkani ei näihin kipsuttimiin sopinut.

        Mielestäni taas itse keskustaan ei kannata majoittua. Siellä turistilta kynitään juomista ja ruoista viimeisetkin pennit.
        Hiukan etäämmällä ns. keskustasta on puolestaan edullista syödä ja majoitus myös hiukan halvempaa. Meidän hotellimme oli erittäin siisti ja viihtyisä. Hinta oli 100€/ yö kahden hengen huoneessa.
        Metrolla pääsee todella kätevästi liikkumaan ympäri kaupunkia. 48h lippu maksaa 5,5€.

        Nähtävyyksistä ehdoton ykkönen on mielestäni Duomo eli valtava katedraali keskustassa. Sen katolle pääsee joko hissillä tai portaita pitkin katselemaan mieletöntä arkkitehtuuria ja maisemia. Hissilippu 6€.

        Mitä tulee Viimeisen ehtoolliseen, on se mielestäni yliarvostettu nähtävyys. Toki taulu on kuuluisa mutta ei ole vaivan väärti varata aikaa etukäteen päästäkseen jonottelemaan kuumaan museoon pällistelemään tätä ihmettä muutamaksi minuutiksi. Mutta tämä on siis tietenkin vain minun mielipiteeni.

        Milanolaiset ihmiset ovat ehdottoman tyylikkäitä, kohteliaita ja ainakin palveluammateissa toimivat puhuivat pääasiassa hyvää englantia. Myös ne, jotka englantia eivät puhuneet(esim. metrolippujen tarkastajat), olivat hyvin avuliaita.

        Emme käyttäneet juurikaan taksia, muuta kuin tulo- ja lähtöpäivänä juna-asemalta hotellille (n.500m) ja matka maksoi hiukan alle kympin.
        Suosittelen metroa ja kävelyä kaupungilla liikkumiseen. 48h metroliput käyvät myös ratikoihin ja busseihin.

        Vietimme yhden päivän Como-järvellä, jonne pääsee kätevästi junalla 40 minuutissa.
        Paikka on romanttinen pikkukaupunki Como-järven rannalla. Kivoja baareja ja ravintoloita ja mikä parasta, raikas ilmasto Milanon saastepilveen verrattuna.
        Suosittelen päiväretkeä johonkin vastaavaan kohteeseen, Milanoon nimittäin kyllästyin jo päivässä.

        Myös muualle Italian pikkukaupunkeihin tai vähän isompiinkin pääsee keskusrautatieasemalta helposti. Esim. etäisyys Venetsiaan vain kolmisen tuntia junalla.



        Mutta nämä siis minun kokemukseni Milanosta ja Italiasta. Hauskaa reissua teille! =)


      • Bello uomo
        bella donna kirjoitti:

        Vietimme syyskuun alussa pitkän viikonlopun Milanossa ja kaupunki ei ollut ihan minun mieleeni. Tosin mukava reissu muuten.

        Kaupunki on suuri, saasteinen ja harmaa. Sekä ilmasto oli erittäin kuuma ja hiostava, ainakin vielä silloin.

        Hyviä shoppailupaikkoja en löytänyt, vaikka kalusin monet kadut ja tavaratalot läpi. Ja jos jotain löytyi, olivat tuotteet todella kalliita. Ainoa tuliaiseni ovat pinkit bikinit, jonkun sivukadun kivasta pikkuliikkeestä ostetut. Saalis jäi siis vähäiseksi. Erityisesti olisin himoinnut italialaisia kenkiä mutta kengännumerot loppuivat pääsääntöisesti 40:een ja sekin koko oli kapeaakin kapeampi. Eli siis minun suomalainen 40/41 koon jalkani ei näihin kipsuttimiin sopinut.

        Mielestäni taas itse keskustaan ei kannata majoittua. Siellä turistilta kynitään juomista ja ruoista viimeisetkin pennit.
        Hiukan etäämmällä ns. keskustasta on puolestaan edullista syödä ja majoitus myös hiukan halvempaa. Meidän hotellimme oli erittäin siisti ja viihtyisä. Hinta oli 100€/ yö kahden hengen huoneessa.
        Metrolla pääsee todella kätevästi liikkumaan ympäri kaupunkia. 48h lippu maksaa 5,5€.

        Nähtävyyksistä ehdoton ykkönen on mielestäni Duomo eli valtava katedraali keskustassa. Sen katolle pääsee joko hissillä tai portaita pitkin katselemaan mieletöntä arkkitehtuuria ja maisemia. Hissilippu 6€.

        Mitä tulee Viimeisen ehtoolliseen, on se mielestäni yliarvostettu nähtävyys. Toki taulu on kuuluisa mutta ei ole vaivan väärti varata aikaa etukäteen päästäkseen jonottelemaan kuumaan museoon pällistelemään tätä ihmettä muutamaksi minuutiksi. Mutta tämä on siis tietenkin vain minun mielipiteeni.

        Milanolaiset ihmiset ovat ehdottoman tyylikkäitä, kohteliaita ja ainakin palveluammateissa toimivat puhuivat pääasiassa hyvää englantia. Myös ne, jotka englantia eivät puhuneet(esim. metrolippujen tarkastajat), olivat hyvin avuliaita.

        Emme käyttäneet juurikaan taksia, muuta kuin tulo- ja lähtöpäivänä juna-asemalta hotellille (n.500m) ja matka maksoi hiukan alle kympin.
        Suosittelen metroa ja kävelyä kaupungilla liikkumiseen. 48h metroliput käyvät myös ratikoihin ja busseihin.

        Vietimme yhden päivän Como-järvellä, jonne pääsee kätevästi junalla 40 minuutissa.
        Paikka on romanttinen pikkukaupunki Como-järven rannalla. Kivoja baareja ja ravintoloita ja mikä parasta, raikas ilmasto Milanon saastepilveen verrattuna.
        Suosittelen päiväretkeä johonkin vastaavaan kohteeseen, Milanoon nimittäin kyllästyin jo päivässä.

        Myös muualle Italian pikkukaupunkeihin tai vähän isompiinkin pääsee keskusrautatieasemalta helposti. Esim. etäisyys Venetsiaan vain kolmisen tuntia junalla.



        Mutta nämä siis minun kokemukseni Milanosta ja Italiasta. Hauskaa reissua teille! =)

        Kovin monella tavalla voi maan tai kaupungin kokea. Se on elämän rikkautta se.

        Itselleni Milano on aina ollut vaikuttava kaupunki, nykyaikainen suurkaupunki, vauraan Italian sydän, jossa historian jäljet ovat kaikkialla näkyvissä.

        En välitä shoppailusta, en tuhlaa kallista matka-aikaa vaatekauppojen kiertelyyn. Mutta jos Milanosta ei löydy shoppailtavaa, niin ihmettelen kovasti; ymmärtääkseni kaupunki on muodin ja muotoilun keskuksia koko maailmassa. Hyvä että sentään pinkit bikinit löytyivät.

        Viimeinen ehtoollinen voi monelle olla ”yliarvostettu nähtävyys”. Heille tuskin mikään muukaan taidekokemus on kovin merkittävä. Itse olen teosta arvostanut jokaisella Milanon-käynnilläni, ehkä yliarvostanutkin. Mutta jos l’ultima cena ei kiinnosta, tuskin kiinnostaa Brera tai Sforzescokaan. Tuskin edes Museo della Scienza e della Tecnica – eivätköhän ne Leonardon keksinnötkin ole yliarvostettuja?

        Lyhyellä käynnillä asuisin kyllä keskustassa, on sielläkin kohtuuhintaisia hotelleja – vanha kunnon Albergo Italia on kyllä aika vaatimaton. Taksia en ole koskaan Milanossa tarvinnut; juna, bussi ja raitiovaunu ovat riittäneet mainiosti.


      • bastardo
        Bello uomo kirjoitti:

        Kovin monella tavalla voi maan tai kaupungin kokea. Se on elämän rikkautta se.

        Itselleni Milano on aina ollut vaikuttava kaupunki, nykyaikainen suurkaupunki, vauraan Italian sydän, jossa historian jäljet ovat kaikkialla näkyvissä.

        En välitä shoppailusta, en tuhlaa kallista matka-aikaa vaatekauppojen kiertelyyn. Mutta jos Milanosta ei löydy shoppailtavaa, niin ihmettelen kovasti; ymmärtääkseni kaupunki on muodin ja muotoilun keskuksia koko maailmassa. Hyvä että sentään pinkit bikinit löytyivät.

        Viimeinen ehtoollinen voi monelle olla ”yliarvostettu nähtävyys”. Heille tuskin mikään muukaan taidekokemus on kovin merkittävä. Itse olen teosta arvostanut jokaisella Milanon-käynnilläni, ehkä yliarvostanutkin. Mutta jos l’ultima cena ei kiinnosta, tuskin kiinnostaa Brera tai Sforzescokaan. Tuskin edes Museo della Scienza e della Tecnica – eivätköhän ne Leonardon keksinnötkin ole yliarvostettuja?

        Lyhyellä käynnillä asuisin kyllä keskustassa, on sielläkin kohtuuhintaisia hotelleja – vanha kunnon Albergo Italia on kyllä aika vaatimaton. Taksia en ole koskaan Milanossa tarvinnut; juna, bussi ja raitiovaunu ovat riittäneet mainiosti.

        Oliko tarkoituksesi vastata alkuperäisen kirjoittajan kysymyksiin Milanosta vai ainoastaan korostaa kuinka
        kultturelli ja sofistikoitunut
        persoona olet. Nimittäin juuri muuta kirjoituksestasi ei saanut irti.


      • Bello Uomo
        bastardo kirjoitti:

        Oliko tarkoituksesi vastata alkuperäisen kirjoittajan kysymyksiin Milanosta vai ainoastaan korostaa kuinka
        kultturelli ja sofistikoitunut
        persoona olet. Nimittäin juuri muuta kirjoituksestasi ei saanut irti.

        Vastasin lähinnä edelliseen mielipiteeseen, minkä moni pystyy näkemään aivan graafisestikin vastausten hierarkiasta.
        Vastasin myös alkuperäisen kirjoittajan kysymyksiin hotellista ja liikkumisesta.
        Entäpä sinä? Vastasitko sinä alkuperäisen kirjoittajan kysymyksiin alkuunkaan? Otan hitaammin: VAS-TA-SIT-KO SI-NÄ?


      • Reissureetta
        bella donna kirjoitti:

        Vietimme syyskuun alussa pitkän viikonlopun Milanossa ja kaupunki ei ollut ihan minun mieleeni. Tosin mukava reissu muuten.

        Kaupunki on suuri, saasteinen ja harmaa. Sekä ilmasto oli erittäin kuuma ja hiostava, ainakin vielä silloin.

        Hyviä shoppailupaikkoja en löytänyt, vaikka kalusin monet kadut ja tavaratalot läpi. Ja jos jotain löytyi, olivat tuotteet todella kalliita. Ainoa tuliaiseni ovat pinkit bikinit, jonkun sivukadun kivasta pikkuliikkeestä ostetut. Saalis jäi siis vähäiseksi. Erityisesti olisin himoinnut italialaisia kenkiä mutta kengännumerot loppuivat pääsääntöisesti 40:een ja sekin koko oli kapeaakin kapeampi. Eli siis minun suomalainen 40/41 koon jalkani ei näihin kipsuttimiin sopinut.

        Mielestäni taas itse keskustaan ei kannata majoittua. Siellä turistilta kynitään juomista ja ruoista viimeisetkin pennit.
        Hiukan etäämmällä ns. keskustasta on puolestaan edullista syödä ja majoitus myös hiukan halvempaa. Meidän hotellimme oli erittäin siisti ja viihtyisä. Hinta oli 100€/ yö kahden hengen huoneessa.
        Metrolla pääsee todella kätevästi liikkumaan ympäri kaupunkia. 48h lippu maksaa 5,5€.

        Nähtävyyksistä ehdoton ykkönen on mielestäni Duomo eli valtava katedraali keskustassa. Sen katolle pääsee joko hissillä tai portaita pitkin katselemaan mieletöntä arkkitehtuuria ja maisemia. Hissilippu 6€.

        Mitä tulee Viimeisen ehtoolliseen, on se mielestäni yliarvostettu nähtävyys. Toki taulu on kuuluisa mutta ei ole vaivan väärti varata aikaa etukäteen päästäkseen jonottelemaan kuumaan museoon pällistelemään tätä ihmettä muutamaksi minuutiksi. Mutta tämä on siis tietenkin vain minun mielipiteeni.

        Milanolaiset ihmiset ovat ehdottoman tyylikkäitä, kohteliaita ja ainakin palveluammateissa toimivat puhuivat pääasiassa hyvää englantia. Myös ne, jotka englantia eivät puhuneet(esim. metrolippujen tarkastajat), olivat hyvin avuliaita.

        Emme käyttäneet juurikaan taksia, muuta kuin tulo- ja lähtöpäivänä juna-asemalta hotellille (n.500m) ja matka maksoi hiukan alle kympin.
        Suosittelen metroa ja kävelyä kaupungilla liikkumiseen. 48h metroliput käyvät myös ratikoihin ja busseihin.

        Vietimme yhden päivän Como-järvellä, jonne pääsee kätevästi junalla 40 minuutissa.
        Paikka on romanttinen pikkukaupunki Como-järven rannalla. Kivoja baareja ja ravintoloita ja mikä parasta, raikas ilmasto Milanon saastepilveen verrattuna.
        Suosittelen päiväretkeä johonkin vastaavaan kohteeseen, Milanoon nimittäin kyllästyin jo päivässä.

        Myös muualle Italian pikkukaupunkeihin tai vähän isompiinkin pääsee keskusrautatieasemalta helposti. Esim. etäisyys Venetsiaan vain kolmisen tuntia junalla.



        Mutta nämä siis minun kokemukseni Milanosta ja Italiasta. Hauskaa reissua teille! =)

        Tuo Como-järven alue kyllä kiinnostaisi... puhelimme tuossa jo että voisimme yhtenä päivänä tehdä päivän reissun jonnekin.
        Hotellia on mahdoton päättää!! Toisaalta olisi mukava olla ihan keskustassa, siitä voisi kävellä sitten katselemaan paikkoja. Toisaalta taas oli hyvä pointti tuo, että kauempana on edullisempaa.

        Tuskin mitään suurempaa tulee shoppailtua (totuus voi olla toinen.. ;) mutta esim. outletit kiinnostavat, jos löytyisi kivoja merkkituotteita vähän edullisemmin... tiedättekö jotakin hyvää outletia tms?


      • Polli82
        Bello Uomo kirjoitti:

        Vastasin lähinnä edelliseen mielipiteeseen, minkä moni pystyy näkemään aivan graafisestikin vastausten hierarkiasta.
        Vastasin myös alkuperäisen kirjoittajan kysymyksiin hotellista ja liikkumisesta.
        Entäpä sinä? Vastasitko sinä alkuperäisen kirjoittajan kysymyksiin alkuunkaan? Otan hitaammin: VAS-TA-SIT-KO SI-NÄ?

        itse olen menossa milanoon 29.6 ja löysin tämmösen linkin missä hyviäruokapaikkoja ja nähtävyyksiä. hotellina 4 tähden best western hotel milton.
        http://plaza.fi/matkalaukku/ulkomaat/eurooppa/italia/milano/milano-muotia-ja-herkuttelua


    • shoppaus OUT

      Olen käynyt kymmeniä kertoja Milanossa shoppailemassa, mutta en enää. Hinnat ovat nousseet niin hirveästi euron myötä. Ennen pystyi suomalainen ostamaan matkalaukun täyteen vaatteita ja kenkiä, mutta näin ei ole enää.
      Ehkä jostain torilta saa vielä edullisesti, mutta minua ei nämä huonolaatuset asusteet ole koskaan kiinnostaneet.

      • italialaiset käyvät

        Sveitsin puolella ostoksilla. Euron kurssi frangiin nähden hyvä. Hyvä shoppaukeidas Sveitsin puolella Mendrisiossa nimeltä Fox Town. Kaikki huippumerkit
        alennettuun hintaan jopa -70%.


    • Isabella

      Kaipasit mukavaa ja romanttista hotellia. Oletko katsonut www.venere.com- tai booking.com -sivuja? Siellä on esim. Lancaster, joka on Parco Sempionen lähellä, jossa on Sforzescon linnoitus ja kaunis puisto, siellä on mukava kävellä.
      Kaupungin ulkopuolella on viehättävä hotelli Trezzo sull`Addan pikkukaupungissa, 10 km:n päässä koillissuunnan metroverkosta, siellä on kynttiläillallisia, se on vanha linna ja puistoa ympärillä, ja Adda-joki lähellä.
      Nämä ovat tuolla hotellivälityksessä, ilmeisesti myös booking. comissa, luottokortti tarvitaan.
      Itse en ole käynyt noissa hotelleissa, mutta vaikuttavat viehättäviltä.
      Taksi Stazione Centralelta Sant`Ambroglion kauniiseen kirkkoon ja sen lähellä olevaan Museo Tecnica Leonardo da Vinciin maksoi jokseenkin saman kuin Suomessa, mutten muista tarkkaa summaa. Pitemmillä taksimatkoilla kannattaa kysyä hinta etukäteen, Italiassa hinnoittelu on aika arvaamatonta. Jos ottaa hotellin ex tempore samana päivänä varsinkin keskustasta, voi hinta olla korotettu, jopa kaksinkertainen! Ennakkovaraus on siis järkevää. Hotellien käyttöaste on myös korkeampi kuin Suomessa, varsinkin esim. asemien lähistöillä.
      Metro on mielestäni aika nuhruinen verrattuna Helsingin metroon ja siellä on usein kerjäläisiä ja köyhiä soittoniekkoja. Jos joku osaisi neuvoa, haluaisin ratikkareiteistä linkkiä tai tietoja.
      Käsitykseni milanolaisista ihmisistä on kyllä varsin positiivinen, mutta siihen vaikuttaa myös oma käytös, kuten kaikkialla maailmassa. Metsä vastaa jne. Milanolaiset ovat kohteliaita ja aktiivisia.Liikenne on joskus aika hurjaa.
      Ostospääkatu lienee Corso Buenos Aires, ja jos haluaa katsella huippumuotiliikeitä, osoite on Via Montenapoleone, mutta ostosten teko siellä taitaa edellyttää esteettömiä rahavirtoja.
      Via Vitruvion seudulla Keskusrautatieaseman lähettyvillä on halvempia kauppoja ja kuppiloita ja keltaisia ratikoita ja mm. internetkahvila.
      Sielläpäin on yksi kiva pikku hotelli, jonka takapihalla on pieni puutarha, Mazzini.
      Asemanseutu samalta asemalta koilliseen on Milanon Bronxia, aika epämääräistä seutua, mutta siellä 5 min kävelymatkan päässä lentobusseista on varsin siisti hotelli Soperga sekä sitä vastapäätä hieman halvempi Valley.
      Taiteilijakaupunginosa Brera on viehättävää seutua, samoin Parco Sempionen ympäristö, ja yksi hyvä käyntikohde on Giardini Pubblici -suurpuistossa oleva Museo di Storia Naturale, siellä on maailman eläimistöä mahtavasti esillä.

      Buon viaggio!

      • ........

        Vinkkina vaan, etta ei ehka kannata majoittua Trezzoon lyhyella lomalla, vaikka ihan sopo paikka onkin, silla matka sielta Milanoon kestaa kauan. Menisi liikaa aikaa bussissa ja metrossa istumiseen ja jaisi paljon nakematta. Hauskaa lomaa!


    • Con grande nostalgia

      Jos et hae Cuccia, Pradaa, Ermenegildo Zegnaa tai Dolce&Gabbanaa, siirry hieman laidemmilla ostoskaduille. Milano on jäänyt Italian kaupungeista melkeinpä huonoimmalle oppimiselle. Ainoa mikä on jäänyt mieleen ostoskuvioista, on ollut via Buenos Aires, joka on pari kilometriä (oiskohan ollut noin pitkä...) pitkä ostoskatu, jonka varrella on satoja halvempia butiikkeja. Hyvin kelpasi vaimolle, joka on jonkinmoinen referenssi ;) Kasseja oli joka sormelle. Aikaa tästä on tosin 9 vuotta.

      Viimeinen ehtoollinen kuuluu pakollisiin nähtävyyksiin, varaudu parin tunnin jonotteluun.

      • ............

        viimeiselle ehtoolliselle ei enää jonotella. liput tilattava etukäteen netistä/puhelimitse (aika riippuen turistisesognista, jopa 1-2kk etukäteen, toisaalta joskus saattaa saada lipun jopa seuraavalle päivälle)


    • shoppailemaan

      corso buenos airesille, käyn milanossa usein shoppailemassa, ja sen kadun kaupoista ostan kaiken, muualta en löydä ostettavaa, elle olisi rahaa kuin roskaa :-), ja 2 vko kuluttua taas milanoon. en ole romanttisessa hotellissa yöpynyt mutta hotel serena on passeli ja aivan corson vieressä. siitä pääsee metrolla ja hyvin kävellenkin duomolle. Ruokakauppoja en ole löytänyt kuin yhden sieltä corsolta enkä niitä ole nähnyt muualla, viiniä saa jopa pari euroo pullo siitä kaupasta. ja jos haluaa pizzaa ja pastaa syödä, olen syönyt niissä missä paikallisia ja aina huippuhyvää n 5-8€. ja jäätelö, maltan tuskin odottaa.kysele lisää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe