eri tapoja korottaa peruskoulun arvosanoja??

ei kympille

Kellään kokemusta peruskoulun numeroiden korottamisesta. Kympille en halua.

7

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsägä dägä

      Kerrotko vähän lähtötilanteestasi? Oletko nyt ysillä? Vai onko peruskoulu jo ohi? Miksi haluat korottaa? Ja niin edelleen...

      • ei kympille

        En päässyt lukioon ja ammattikoulutukseen, minne haluaisin, tarvitaan jo pääsykokeeseen päästäkseen aika korkea ka. Haluaisin korottaa kutoset (2kpl) ja muutaman seiskan, niin tuntuis jo paremmalta.


    • ......

      minnekään muulle kymppi -luokalle? Eri kouluun tai mahdolliseen toiseen luokkaan? Olisi hienoa
      jos pääsisit korottamaan numeroitasi, eikä tarvitsisi jäädä kotiin lurvimaan. Itse olin myös alkuun todella epäluuloinen, että minuahan ei saa kympille vaikka peruskoulun päättärin keskiarvo olikin 6.9. Vähän aikaa eräässä "jämiksessä" oltuani vaihdoin kuitenkin kympille ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen! Luokka henki on todella hyvä, vaikka luokalta pari häirikköä löytyykin. He kyllä lintsaavat sen verran paljon, että ei heistä sen kummempaa haittaa ole ollut.
      Kympillä saa myös todella helposti korotettua numeroitaan, jos viitsii edes hiukan panostaa kouluun. Itsekkin olen saanut pelkkiä 8 ja 9 nyt kokeista, vaikka ysillä opiskelu oli minulle todella vaikeaa.

    • saada

      Jos kuka tahansa voisi milloin tahansa halutessaan ilmoittautua yrittämään peruskoulunumeroiden korottamista, kyseisen aineen opettaja nääntyisi työn alle. Sitä paitsi kuntien budjeteissa ei ole allokoitu varoja tähän tarkoitukseen. Ei kai kukaan rupea tekemään tuntikausia ylimääräistä, palkatonta työtä. Eikä sitä paitsi todellakaan edes ehtisi, ellei mitään rajoituksia osallistumiselle olisi.

      • ei kympille

        open riesaksi!
        Ihan mukava kuulla, ettei kaikki kympit ole syvältä, mutta meidän kunnassa on...


    • aikuislukiot

      Joissakin aikuislukioissa pystyy suorittamaan peruskoulujenkin aineita.

    • eräs vaan

      Suomessa toimii vielä muutama kansan opisto, joissa voi suorittaa myös kymmpiluokan ja korottaa siellä numeroita. Osassa opiskelu voi räätälöidä myös itsensä näköiseksi. esim. vuoden aikana taloukoulun opinnot ja "mini kymppiluokka" eli opetusta ja korotusmahdollisuus niistä aineista joita haluat korottaa. Suurin osa opistoista toimii kristillisellä pohjalla, mutta älä säihkähdä ei niissä uskoa tuputeta.

      Huono puoli kansanopistoissa on lukukausimaksut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe