Te joilla on eturistiside revennyt niin minkälaisissa tilanteissa se on mennyt? Mulla hajosi nyt kesällä toistamiseen vasemmasta polvesta ristiside, kun edellinen leikkaus oli ollut viime marraskuussa. Nyt tuli vaan ongelmia vakuutusyhtiön kanssa, kun eivät suostu korvaan tätä uutena vahinkona. Edellisestä on vahingosta, mihin se nyt menee, on vielä vähän jäljellä, mutta se ei kata koko leikkausta. Perusteena on Pohjolan ylilääkäri Esa Rahkosen mukaan se ettei eturistiside voi katketa urheilussa ilman kontaktia, jos ristiside on kunnossa. Mulla ristiside katkesi salibandya pelatesse, kun tein tädessä juoksuvauhdissa vartaloharhautusta ja paino jäi vasemman jalan päälle.
Eturistiside vamma
4
1404
Vastaukset
- vierailija
Mulla meni eturistiside lasketellessa. Kaaduin hiljasesta vauhdista ja jalka vääntyi polvesta, side ei lauennut koska vauhtia ei todellakaan ollut juuri ollenkaan. Oon ymmärtäny, et eturistiside repeää/katkeaa tyypillisesti just tollasissa tilanteissa, eli kontaktia vamma ei välttämättä vaadi! Aikasemmin minkäänlaisia polvioireita ei ollut. Kannattaa valittaa vakuutusyhtiölle jos tollanen päätös on tehty, nehän kyllä yrittää kaikkensa etteivät joutuis maksaan!
- koukkupolvi
Täysin identtisessä tilanteessa: Sählypeli, täyttä vauhtia pallon kanssa 1 vastaan 1 tilanne. Vartaloharhautus vasen-oikea, nopea hidastus ja "leikkaus" vasemmalle täysi paino oikean jalan päällä. Polvi taittui ulospäin kun massa jatkoi oikealle, tarkoitus oli mennä vasemmalle. Ilmalennon aikana tajusin jo että nyt hajos jotain. Kävellen kyllä kentältä pois, mutta ACL paskana MRI:n ja sitten korjanneen ortopedin mielestä.
Minkäs alan mies tuo Rahkonen on, yleislääkäri vai?
Kyllä esitiedot on ihan tyypilliset. Esim. koripallossa useiten ACL katkeaa epäonnistuneen hyppyheitosta laskeutumisen seurauksena. Ja Palanderilta katkesi vauhdissa se ACL, itse sanoi että kaatui vasta sen jälkeen kun polvi muljahti. Michael Owen katkaisi myös ristisiteitään OLLESSAAN PAIKALLAAN!!! (MM-kisat tänä vuonna) Lähin pakki oli jossain 4 m:n päässä...
Että tsemppiä ja pysy lujana se mulkvistin kanssa. Hanki urheiluortopedin lausunto tyyppivammasta ja tappele, tappele ja tappele.- sepi vaan
Niin mä ajattelinkin tapella. Tosin ensin pitää hankkia tietoo, että pystyy väittään sille vastaan. Mulle tuli kans mieleen se Owenin tilanne. Tollasiin vetoominen ei siinä mielässä välttämättä auta, että lääkäri voi väittää niin kuin mullakin, että ei ollut kunnossa aikasemminkaan. Eilen juttelin toisessa vakuutusyhtiössä olevan kaverini kanssa ja se vaan totes, että tälläsissä erimielisyys tilanteissa asiakkaan pitää pystyä todistamaan olevansa oikeessa.
Rahkosesta ei oo tietoo mikä mies se on olevinaan, mutta pitää sekin selvittää. Tosiaan maantaina kun on leikkaus niin sen jälkeen on paljon hyvää aikaa alkaa selvitteleen. :)
http://www.diacor.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=360&Itemid=344
Tossakin on yksi linkki missä Suomen miesten koripallomaajoukkueen lääkäri ortopedi Harri Heliö kuvailee miten ACL yleinsä katkeaa. Mainitsee oikein erikseen, että kamppailulajeissakin se menee yleinsä ilman kontaktia.
- Marxa
Mulla meni eturistiside jokunen vuos sitten keihäänheitossa, kun tulin heittoasentoon tukijalalle ja se oli väärässä asennossa. Riippuen vakuutusyhtiöstä se joko olettaa että leikattu polvi on korjattu polvi tai niin että polvi otetaan pois vakuutuksen piiristä. Eturistisiteet kai napsuilee ihan perushölkässäkin... vaatii mun mielestä vaan virheasennon vaikka oliskin kunnossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1963651Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572277Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3892250- 432112
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321501Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5021259Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211073- 621053