Vauvalla ollut raju ripuli (lääkärissä käyty, nestetasapainon korvaus), mutta pepun ihoon eivät sanoneet mitään. Mikä siis auttaisi, kertokaa kokemuksenne. Peppu ja taipeet ihan vereslihalla eli veri tihkuu rasvan läpi. Kortisonia ei voi laittaa rikkinäiseen ihoon, eikä sinkkipastaa. Ilmakylpyjä ei kans viittis, ku ripulia on sit pitkin poikin. Kylvetelly oon haaleessa vedes ja rasvannu natusan lastenvoiteella, ei riitä. Mitä kannattais nyt ostaa? Vauva on selvästi myös kipeä pepustaan kakka polttaa ihoa lisää rikki. Kaikki neuvot tulevat tarpeeseen, kiitos!
APUA, KIIRE
8
1824
Vastaukset
- neuvolassa
jotain pikaista helpotusta lapsellesi? Mitenhän Bepanthen voide, oletko kokeillut?
- auttoi ainakin
meillä. Sitä iso tuubi apteekista ja reilusti kipeisiin kohtiin! Kylpyveteen voit myös laittaa hieman ruokasoodaa, helpottaa kipua.
- .....
Sinkkivoidetta ei voi laittaa rikkinäiselle iholle? Itse kyllä laittaisin ja työssäni olen laittanutkin...
- janatuinen
Tuossapa se jo tuliki, että kokeilepa sitä! :)
- voitehista
Perunajauho kuivattaa ihoa ja on taatusti "luomua"!
- ei KOSKAAN
perunajauhoja tai talkkia! Ziisus, kokeile vaikka itse, miksi ei.
- -T-
ei KOSKAAN kirjoitti:
perunajauhoja tai talkkia! Ziisus, kokeile vaikka itse, miksi ei.
omalla lapsellani oli tuo sama ongelma, vatsaongelmia 3 viikkoa ja AINOA mikä hänen tuskaa punoittavan pepun kanssa auttoi oli perunajauhot. Itku loppui melkein heti kun tusautti kunnon kasan perunajauhoa ja sen avulla sain punoituksen hallintaan, en minkään maailman rasvojen kanssa..
- apua löytyi
Apteekista suosittelivat. Vielä paksumpaa ku bepanthen ja sisältää ihon omia keramideja, kolestrolia ja vapaita rasvahappoja - pitäisi korjata ihovaurioita, rikkonaista ihoa. Meillä toimi hyvin, kun kortisoni oli ensin rikkonut ihon (oli ensin sienitulehdus, johon Daktacort). Iho parani silmissä, vaikka melko kallis rasva n.10 euroa pieni tuubi.
Toi ruokasooda kylpyveteen oli uus juttu mulle. Pitää kokeilla. Kiitos vinkistä. Perunajauhosta sanoivat, että jos iho on valmiiksi rikki, perunajauho voi antaa hyvän kasvualustan hiivalle, ehjälle iholle kuulemma hyvä. Sinkistä sanovat myös, että sitä on vaikea poistaa rikkonaiselta iholta, joten ripulin bakteerit voivat alkaa kasvaa siinä. Pitäisi saada kunnolla pestyä kaikki pois ennen uutta rasvausta.
Mulla on ollu niin paljon ongelmia vauvan pepun kans (jatkuvasti punoitusta, epäilevät jo allergiasta johtuvaksi, monet sienilääkkeet käytetty, kestovaipat kokeiltu jne. eikä paljon apua), mutta kaikkea kokeiltuani voin suositella kyllä tota Repair voidetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091257
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!38995Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka41905- 102888
Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa46717Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...56708Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r78669Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s65641- 34606
- 57587