Vastaisitko vielä Kristiina?

pelkkää estrogeeniä? Sain jotain 1/10 vahvuisia tabletteja tai geeliä..en muista kun en hakenut reseptiä vielä. Lääkäri soitti ohjeet ja sanoi et reseptin voi noutaa vastaanotolta. Sitten hän selitti jotain mun kotona olevista Lugesteroneista et ottasin 200 mg iltaisin ja sitten niitä 100:n jotenkin muuten. En muista puoliakaan siitä sepustuksesta koska olin koulussa puhelun tullessa.
Tuntuu hölmöltä alkaa syömään huterien ohjeitten perusteella.

Menkat alkoivat sitten äsken 63:n päivän tauon jälkeen. Mitä ihmettä teen nyt...Lääkäri on siinä luulossa et menkat ei ole alkanu. Tuntuu aika tujulta annokselta toi Lugesterone kun Femostonia on se pienin.JOs taas käy entisellä tavalla?

Ei kai siihen kuolis jos kokeilis Femostonia ohjeen mukaan ja ottas Lugesterone varovasti tai ei ollenkaan tän kierron aikana. Kattois siten jos menkat tulee ilman Lugesteroneakin tai pienellä annoksella. Voi että kun on vaikeaa. Olo on kun seinää päin juosseella. Hiukset ovat harmaantuneet muutamassa kuukaudessa että oikein säikähdin katsoessani peiliin tänään.
TSH oli hyvä samoin sokeriin hän oli tyytyväinen vaikka testi oli arvoiltaan 5.8 11.8 ja 5.8. Toi keskimmäinen on liian korkean mutta viimenen taas hyvä.
En tiedä mistä lääkärin mielenmuutos johtui. Viimeks hän oli sitä mieltä että ei hormooneja vielä ja nyt hän tarjosi niitä??

Mietin tässä sitä Lugesteronen öljyyn sekoittamista...eikös se olisi pehmeämpi konsti?
6932
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

ei tuo kai ole välttämätön tuo lugesterone, kun femostonissa on molempia sekä estroa ja keltarauhasta. En ole Kristiina mutta käytössäni on tuo femoston, joten aattelin vaan

Äänestä
  • Kiinnostaisi tietää mitä kokemuksia on tuosta kyseisestä lääkkeestä. Eikös ne ole eri tableteissa noi keltarauhaset? eli siis kahdenlaisia tabletteja. Annos on 1/10. Menkat alko sitten kolmen kuukauden tauon jälkeen vähän sen jälkeen kun lääkäri oli soittanut. Haluaisin kuitenkin aloittaa sen kun elämän eliksiiri on ihan lopussa ja olen kuin haamu entisestäni. Kaikki on romahtanut tämän kesän aikana kun menkat jäi pois. Erehdyin kokeilemaan netistä saatavaa keltarauhashormoonia ja kas menkat jäi het pois!

    Auttaako mielialaan ja jaksamiseen. Hikoilut ei ole ongelmana mutta limakalvot ovat kuivuneet kovasti tänä kesänä. Eli siin tää Depis on miks hain apua hormooneista vai menenkö ojasta allikkoon?

    Äänestä

Sorry, progesteronivoiteet EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA RIITÄ estrogeenihoidon progestiiniosaksi. Siitä on tehty tutkimuksia ja asia on ihan selvä. Netissä näkee, että jotkut pitävät progesteronivoiteita jopa vaarallisina juuri sen takia, koska ne eivät riitä ehkäisemään limakalvon liikakasvua estrogeenihoidon yhteydessä. Se lääkärin määräämä Lugesteron annostus on ihan normaali, 100 mg aamulla ja 200 mg illalla.

Äänestä
  • Femoston näyttää tosiaan olevan estrogeenia ja samaa progestiinia kuin Terolut. Kummallista, jos sen kanssa on käsketty ottaa Lugesteronia. Sun on varminta soittaa lääkärille tai kysyä apteekista samalla kun haet lääkkeet!

    Äänestä

  • Kristiinalta vielä kirjoitti:

    Femoston näyttää tosiaan olevan estrogeenia ja samaa progestiinia kuin Terolut. Kummallista, jos sen kanssa on käsketty ottaa Lugesteronia. Sun on varminta soittaa lääkärille tai kysyä apteekista samalla kun haet lääkkeet!

    hän kyllä muutti keskustelun aikana suunnitelmia monta kertaa. ensin geeliä, sit tablettia ja laastaria. Nyt vuodan kuin saavi taas tosin kyllä se vuoto on hivenen vähäisempää kuin aiemmin. Nyt tietysti alan turpoamaan taas. Yritän laihduttaa samalla kun käytän noita. Jospa en siten lihoisi. Mun on pakko pitää paino kurissa ton DIA 2:n riskin takiakin. Pakko taas ottaa itseänsä niskasta kiinni. Koulussa tekee mieli karkkia lohdutukseksi mutta sitten kun istuu kahdeksan tuntia niin ahteri leviää pakostakin:(

    Äänestä

  • asian googlettamalla kirjoitti:

    hän kyllä muutti keskustelun aikana suunnitelmia monta kertaa. ensin geeliä, sit tablettia ja laastaria. Nyt vuodan kuin saavi taas tosin kyllä se vuoto on hivenen vähäisempää kuin aiemmin. Nyt tietysti alan turpoamaan taas. Yritän laihduttaa samalla kun käytän noita. Jospa en siten lihoisi. Mun on pakko pitää paino kurissa ton DIA 2:n riskin takiakin. Pakko taas ottaa itseänsä niskasta kiinni. Koulussa tekee mieli karkkia lohdutukseksi mutta sitten kun istuu kahdeksan tuntia niin ahteri leviää pakostakin:(

    et taisin pyytää väärää lääkettä lääkäriltä. Itse nääs ehdotin femostonea. En tajunnut et siinä on kaksi lääkettä samas. Mulla on sellanen muistikuva et Lugesteronesta ei ollut niin paljon ikäviä sivuvaikutuksia kuin Terolutista. En ole vielä edes hakenut reseptiä...vaihtaa kai vois. Noi lugesteronet happanee ihan syyttä tuolla kaapissa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


47-vuotias Lähihoitajaopisk... kirjoitti:

pelkkää estrogeeniä? Sain jotain 1/10 vahvuisia tabletteja tai geeliä..en muista kun en hakenut reseptiä vielä. Lääkäri soitti ohjeet ja sanoi et reseptin voi noutaa vastaanotolta. Sitten hän selitti jotain mun kotona olevista Lugesteroneista et ottasin 200 mg iltaisin ja sitten niitä 100:n jotenkin muuten. En muista puoliakaan siitä sepustuksesta koska olin koulussa puhelun tullessa.
Tuntuu hölmöltä alkaa syömään huterien ohjeitten perusteella.

Menkat alkoivat sitten äsken 63:n päivän tauon jälkeen. Mitä ihmettä teen nyt...Lääkäri on siinä luulossa et menkat ei ole alkanu. Tuntuu aika tujulta annokselta toi Lugesterone kun Femostonia on se pienin.JOs taas käy entisellä tavalla?

Ei kai siihen kuolis jos kokeilis Femostonia ohjeen mukaan ja ottas Lugesterone varovasti tai ei ollenkaan tän kierron aikana. Kattois siten jos menkat tulee ilman Lugesteroneakin tai pienellä annoksella. Voi että kun on vaikeaa. Olo on kun seinää päin juosseella. Hiukset ovat harmaantuneet muutamassa kuukaudessa että oikein säikähdin katsoessani peiliin tänään.
TSH oli hyvä samoin sokeriin hän oli tyytyväinen vaikka testi oli arvoiltaan 5.8 11.8 ja 5.8. Toi keskimmäinen on liian korkean mutta viimenen taas hyvä.
En tiedä mistä lääkärin mielenmuutos johtui. Viimeks hän oli sitä mieltä että ei hormooneja vielä ja nyt hän tarjosi niitä??

Mietin tässä sitä Lugesteronen öljyyn sekoittamista...eikös se olisi pehmeämpi konsti?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu