Onko aikuinen hamsteri 5 kk? Vai miten vanhana ne on aikuisia. Mun hamsteri on nyt 3 kk se tuli kk sitte. Kasvaakohan se vielä? Se on kasvanu jo aika paljon
AIKUINEN HAMSTERI?
6
2575
Vastaukset
- -------
ei se kasva, muutakuin ehkä piiiikkuisen huomaamattomasti. hamsut on sukukypsiä (olisko ollut... en muista ihan tarkkaan :D) n. 4 viikkoisina, joten hamsusi on jo aikuinen :)
- garamelli2
Syyrialaiset hamsteri-NAARAAT tulevat sukukypsiksi n. 4 viikon iässä, kasvu loppuu yleensä n. 4 kk iässä, joka on myöskin minimi-ikä astutukselle.
Lemmikkihamsterinaaraat voivat käytännössä saada vain 1-2 poikaset elinaikanaan, ja jo yksi poikue lyhentää hamsterin ikää ja rasittaa sitä.
Saanen sanoa, että sukukypsyys EI OLE SAMA ASIA KUIN AIKUISUUS!!
Ihminenkin voi tulla sukukypsäksi jo 9-11 vuotiaana, sen ikäinenkö aikuinen?!?!
Oman syrkkini kohdalla voin sanoa, että vaikka astutin sen 4 kk iässä, se sai kyllä lopullisen massansa vasta nyt puolivuotiaana, poikasista palauduttuaan.
Ja nuorihan se on vieläkin, vaikea kuvitella että pahimmillaan se on minulla enää vuoden... :( Järkikin sillä on tullut päähän vasta nyt poikasten jälkeen. :)
Syyrialaiset hamsteri-UROKSET taas tulevat sukukypsiksi n. 2 kk iässä, mutta myös sellaista on tapahtunut, että 4 viikkoinen (luovutusikäinen siis, ei aikuinen!!) uros on astunut siskonsa/emonsa, jos ne ovat vielä asuneet yhdessä.
Uros astuu sukukypsyydestä kuolemaan asti, ja niitä ei se astuminen rasita, eli ne elävät pitkään vaikka niillä olisi kymmeniä poikueita eri naaraiden kanssa. - --------
garamelli2 kirjoitti:
Syyrialaiset hamsteri-NAARAAT tulevat sukukypsiksi n. 4 viikon iässä, kasvu loppuu yleensä n. 4 kk iässä, joka on myöskin minimi-ikä astutukselle.
Lemmikkihamsterinaaraat voivat käytännössä saada vain 1-2 poikaset elinaikanaan, ja jo yksi poikue lyhentää hamsterin ikää ja rasittaa sitä.
Saanen sanoa, että sukukypsyys EI OLE SAMA ASIA KUIN AIKUISUUS!!
Ihminenkin voi tulla sukukypsäksi jo 9-11 vuotiaana, sen ikäinenkö aikuinen?!?!
Oman syrkkini kohdalla voin sanoa, että vaikka astutin sen 4 kk iässä, se sai kyllä lopullisen massansa vasta nyt puolivuotiaana, poikasista palauduttuaan.
Ja nuorihan se on vieläkin, vaikea kuvitella että pahimmillaan se on minulla enää vuoden... :( Järkikin sillä on tullut päähän vasta nyt poikasten jälkeen. :)
Syyrialaiset hamsteri-UROKSET taas tulevat sukukypsiksi n. 2 kk iässä, mutta myös sellaista on tapahtunut, että 4 viikkoinen (luovutusikäinen siis, ei aikuinen!!) uros on astunut siskonsa/emonsa, jos ne ovat vielä asuneet yhdessä.
Uros astuu sukukypsyydestä kuolemaan asti, ja niitä ei se astuminen rasita, eli ne elävät pitkään vaikka niillä olisi kymmeniä poikueita eri naaraiden kanssa.juu tuo seikka taisi unohtua ^^ Varmaan siksi että itselläni on ollut vain naaraita :D
- terohamsteri
mun hamsteri on jo aika iso
- Anonyymi
Lyhenikö munkin elinikä, kun mulla on 7 lasta 😂
- Anonyymi
Ootko hamsteri?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.394612- 522151
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2521641Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151639Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2621620Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ911148Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481123Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331107Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671077- 671073