finnclassic

taavi

Onko kellään ilmenny mitään vikoja finnclassic haulikossa?? olen ostamassa ja tarvis tietää onko kestävä ase kyseessä.

12

16284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoJo

Sama italiaanon laite kuin aikaisemmat Tikat.
      Piipun valitsimessa häiriöitä estää aseen laukaisemisen.Vanhat Valmetin asesepät tietää ongelman ja korjauksen.

• arjula

Mulla itsellä Finnclassic 512 Ultra Light ja Valmet 412S.
      Finnclassiciin en ole ollut kovin tyytyväinen. Siinä oli heti uutena seuraavia häiriöitä:
      Viritettäessä varmistin ei ole mennyt riittävän taakse ja piipun kiinni laitettaessa varmistin on tärähdyksen voimasta mennyt pois päältä!!!
      Iskurin piikki ei ole lyönyt riittävän syvälle nalliin ja on tullut pari kertaa laukaisematon tilanne.
      Etutukki on nyt hieman väljä kun sitä aseseppä piti työstää, että etutukki lähtee irti kohtuudella. Huomaa kyllä laatueron Valmetin ja Finnclassicin välillä. Valmet on kyllä toiminut moitteettomasti, vaikka on radalla ja metsällä pätkitty vuodesta 1988.
      Jos samalla rahalla saat Valmetin, niin rahoille kyllä saat laadukkaamman aseen, vaikka vanha olisikin.

• !!!

ja toimii! useamman vuoden ja metson kokemuksella!

• vvv

Mulla on Finn Classic 512 SC
        Muuten pirun hyvä, mutta kun eseen virittää niin alapiipun patruunan messinki raapii isku pohjaa alareunasta vähän

• FinnClassic 512s
        vvv kirjoitti:

Mulla on Finn Classic 512 SC
        Muuten pirun hyvä, mutta kun eseen virittää niin alapiipun patruunan messinki raapii isku pohjaa alareunasta vähän

joo sama juttu mulla käytin aseen ase sepällä ja homma hoitukin sit sillä.( piippujen sovituksesta oli kiinni)

• versio2
        FinnClassic 512s kirjoitti:

joo sama juttu mulla käytin aseen ase sepällä ja homma hoitukin sit sillä.( piippujen sovituksesta oli kiinni)

Minulla oli finnclassic ja siinä valitettavasti oli ongelmia mutta ammuin aika paljon radalla. Ongelmia oli iskurien, ejektorien ja varmistimen kanssa. Ase sinällään oli ihan hyvä metsästys ase. Rata-ammuntaan ei sovellu mutta metsästykseen kylläkin.

• finnclassic
        versio2 kirjoitti:

Minulla oli finnclassic ja siinä valitettavasti oli ongelmia mutta ammuin aika paljon radalla. Ongelmia oli iskurien, ejektorien ja varmistimen kanssa. Ase sinällään oli ihan hyvä metsästys ase. Rata-ammuntaan ei sovellu mutta metsästykseen kylläkin.

mulla jäi aina ratapaukku yläpiippuun kiinni mut se hoitu ase sepällä, ja tuo patruunan hankaaminen on ihan tyypillistä tämän sarjan aseille,
        kyllä suosittelen asetta vaikka alussa oli ongelmia

• PIIPUT TUKOSSA

Olen joutunut käytää sepällä jo monta kertaa Finn Classic 412 sk asetta VANHA TOZ HAULIKKO ON PALJON PAREMPI

• FCSC

Finnclassic 512 SC on toiminut moitteetta radalla ja sorsastuksessa. Vaihtopiiput hankinnassa, saas katsoa kuinka niiden kanssa käy.

• persejalkainen

Samoin on toiminut ase (512sd) moitteettomasti normi käytössä jo 12v. Painava, mutta tukki on justiin matalammae ukolle.

• JohannesT

Ulosheittäjä murtui eilen. Ollut vuosia lähinnä ratakäytössä. Olen kuullut vastaavanlaisesta tapauksesta ennenkin.

• Kokemuksialöytyy

5 vuotta on käytössä ollut finnclassic 512 SD. Eka vuonna takuuseen korjattu laukaisukoneistoa, kun laukesi molemmat piiput yhdellä liipaisulla. Tuli kuntoon ja on pelannut siitä lähtien ok. Hyvä ampua, sopii ainakin minun mitoille. Sinistyksen laatu on ollut luvattoman huono. Kummasti alkanut irrota pistemäisesti sieltä täältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      19
      4689
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1702
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1566
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1524
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      245
      1395
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1150
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1130
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1033
    Aihe