vakuutuksista

majorica1961

kuinka moni ei ota vakuutusta sekarotuiselle mutta puhdasrotuiselle ottaa? onko kaikilla yleensä vakuutus?
minusta el. lääkärikulut ovat niin kalliit että ei ole varaa olla vakuuttamatta. itsellä kaikki on vakuutettuja.

14

873

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hatam

kaikki pakolliset vakuutukset, puhumattakaan että vakuuttaisin koiran. Tai sen teot. Oli puhdas- tai sekarotuinen.
      Ei vakuutuksia.

• pystyt

maksamaan sen lääkärikulut, jos et pysty vakuutusta maksamaan? Ei mitään riidanhaastoa, kysyn vaan...

• hatam
        pystyt kirjoitti:

maksamaan sen lääkärikulut, jos et pysty vakuutusta maksamaan? Ei mitään riidanhaastoa, kysyn vaan...

Mites sitten pystyt???
        Rahaa pitää katsos olla jemmassa sellaisten asioiden varalle. Kuten lääkäri, lääkkeet jne.
        Miksi mä niitä etukäteen maksaisin ja lihottaisin vakutuusyhtiöitä?
        Ensimmäistä sakuani mä en käyttänyt eläinlääkärissä kuin pakollisilla pistoksilla; olisi ollut aivan mieletöntä maksaa vapaaehtoisia vakuutuksia kun koira oli aivan terve koko elämänsä. Ei mitään muutakaan sattunut, missä vakuutusrahoja olisi tarvittu.
        Niin että siis rahan hukkaan heittämistä koko vakuutustouhu.

• Mun koirilla on ollut joskus vakuutuksia, mutta tää mun rotu on aika terve, ja lääkäriä tarvitaan (onnex) vähän, niin olen laskenut että vakuutusmaksut tulevat kalliinmaksi kun meidän lääkärikulut. Olen lopettanut koiravakutukset.

• Joodå

On vakuutus seropilla. Eläinlääkintävakuutus vain, henkivakuutusta ei ole. Maksaa 1200sek vuosí, eli euroina noin 110€. Korvaa lääkintäkuluja vuodessa 30000sek(~2700€) asti. Tähän asti ollut turha vakuutus, mutta niinhän sitä toivoo vakuutusten olevankin. Mutta sehän riittää, että koira vaikka loukkaantuu treeneissä tai jotain sellaista, niin se on maksanut itsensä takaisin. Samaa mieltä siinä, että ei ole varaa olla vakuuttamatta, jos haluaa taata koiralle parhaan mahdollisen hoidon tarvittaessa. Tiedän tapauksia, joissa vakuuttamaton koira on laitettu piikille, kun omistaja on kuullut, mitä hoito/leikkaus tulisi maksamaan. Itse en halua joutua sellaisen päätöksen eteen. Henkivakuutusta ei ole, sillä eihän se koiraa takaisin toisi, jos niin ikävästi kävisi.

• vakuutuksia tultiin siihen tulokseen että jos jotain sattuu niin visa saa vinkua,myydään sitten vaikka mökki pois jos ei muuten saa laskua tasattua.Mutta joo,harvoin sitä niin isoa laskua edes eläinlääkäriltä saa =)Itse en laittaisi koiraa piikille jos rahasta puhutaan,mutta se vaikuttaisi mikä on hoito-ennuste,jos paraneminen olisi todella epätodennäköistä,en luultavasti leikkauttaisi.tai mitä nyt pitäisikään tehdä,yleensä kyllä leikkauksesta on sitten kyse.

• majorica1961

kyllä että niin monilla ei ole vakuutuksia.
      aina kuitenkin kasvattajat täällä laittaa nuo vakuutusmaksut kuitenkin lisäksi (syyksi) pentujen hintaan. no se ei kyllä ollut kyselyni syy, tuli vaan mieleen.
      saattaa kaikille tulla huonoja aikoja ja silloin kun on käyttänyt rahavarastonsa ja koiralle saattaa tulla sairaus. mistä silloin nuo huikeat summat saa mitä el. lääkärin kuluihin menee? minun ensimmäiselle Chihulle meni niitä rahoja mutta sain suureksi osaksi kaikki takaisin vakuutuksesta. (nenäpunkki ja yskä ja mitä nyt olikin). sitten kun koira kuoli niin sain koko summan takaisin. sitä kyllä en olisi halunnut. olisin tietty pitänyt koirani.

• Kyllähän senverran täytyy aina olla rahaa, että koirat saa hoidettua, kun ne on ottanut huollettavakseen. Itse olen ainakin noissa vakuutusmaksuissa tässä kymmenen vakuutuksettoman vuoden aikana säästänyt ainakin yhden koiran hinnan. Kotivakuutus korvaa jos koirani tekee jollekkin vahinkoa.
        Meillä esim. näiden viimeisen
        kymmenenvuodenaikana ollaan rokotusten lisäksi tarvittu eläinlääkäriä parikertaa korvatulehduksen takia, toinen kerta selvittiin puhelimella ja lääkkeet apteekkiin. No tietty oli se vanha koira yli 13v. joka sairastui, mutta sillähän ei enään vakutus olisi korvannutkaan mitään.

• sudenkorento75
        Sikra kirjoitti:

Kyllähän senverran täytyy aina olla rahaa, että koirat saa hoidettua, kun ne on ottanut huollettavakseen. Itse olen ainakin noissa vakuutusmaksuissa tässä kymmenen vakuutuksettoman vuoden aikana säästänyt ainakin yhden koiran hinnan. Kotivakuutus korvaa jos koirani tekee jollekkin vahinkoa.
        kymmenenvuodenaikana ollaan rokotusten lisäksi tarvittu eläinlääkäriä parikertaa korvatulehduksen takia, toinen kerta selvittiin puhelimella ja lääkkeet apteekkiin. No tietty oli se vanha koira yli 13v. joka sairastui, mutta sillähän ei enään vakutus olisi korvannutkaan mitään.

eikä sen takia, ettei ole varaa eläinlääkärikustannuksia maksaa. Meille esim. kasvattaja suositteli ottamaan vakuutuksen, rodun hankalan allergiatilanteen takia, enkä ole sitä katunut. Tottakai koiran eläinlääkärilaskut maksettaisiin siitä huolimatta onko niitä vakuutuksia vai ei, moni on nyt ymmärtänyt tämän asian ihan väärin, koska kyllähän se vakuutuskin maksaa jotain.
        Tietysti jos koira elää 15v. ja sitä ei tarvitse viedä kun kerran pari kertaa elämänsä aikana eläinlääkärille niin tottakai vakuutus on ollut silloin turhaa ja kallis.
        Tilanteessa jossa riskit koiran sairastumiselle on korkeammat niin miksi en ottaisi vakuutusta?
        Rotumme elinikä (jos kaikki hyvin menee) on se 15v. koira tällä hetkellä 2,5 vuotias. Diaknoosi atopiasta äskettäin, oireet alkaneet noin 12vkoa vanhana. Viimeisen 2 vuoden aikana lääkityksiä, turhia eläinlääkärikäyntejä, tähystyksiä, allergiatestejä (2x) ym. rahaa on mennyt rumasti.
        Onneksi edes jotain on saanut takaisinkin. Rumba senkun jatkuu jatkuvalla lääkityksellä ja ehkä siedätyshoidolla. Koira voi hyvin, koska atopia saadaan pidettyä "kurissa".
        Eiköhän se koira hoideta jokatapauksessa onko se vakuutus sitten tai ei.

• serop1
        Sikra kirjoitti:

Kyllähän senverran täytyy aina olla rahaa, että koirat saa hoidettua, kun ne on ottanut huollettavakseen. Itse olen ainakin noissa vakuutusmaksuissa tässä kymmenen vakuutuksettoman vuoden aikana säästänyt ainakin yhden koiran hinnan. Kotivakuutus korvaa jos koirani tekee jollekkin vahinkoa.

Mistä sinulla on vakuutukset, kun oma kotivakuutukseni ei korvaa jos koira tekee jollekin vahinkoa. Sitä varten toin koiralle sitten oman vakuutuksen. Itselläni on tapiolasta. Tuleekohan tässä vakuutusyhtiönvaihto.

• serop1 kirjoitti:

Mistä sinulla on vakuutukset, kun oma kotivakuutukseni ei korvaa jos koira tekee jollekin vahinkoa. Sitä varten toin koiralle sitten oman vakuutuksen. Itselläni on tapiolasta. Tuleekohan tässä vakuutusyhtiönvaihto.

Meillä on kaikki vakuutukset Fenniassa.
        Noita vakuutusyhtiöitä kannattaa tosiaan vertailla.

• kaikilla oma mielipiteensä, tässäpä siis minun:

Minä mietin kaksi vuotta, ottaisinko vakuutuksen ja vihdoin tulin siihen tulokseen että se on parempi. Nemolla on henki ja eläinlääkärikulu-vakuutus. Vielä ei ole onneksi mitään isompaa sattunut mutta minä ja koirani elämme päivän kerrallaan, ei voi tietää mitä huomenna on tapahtuakseen. Jos ei tarvi turvautua vakuutukseen ikinä, on vain hyvä! ei se rahasta ole kiinni koiran hoitaminen jos vakuutuksenkin pystyy muun ohella maksamaan.

• serop1

on vain tämä sekoitus, mutta sillä on vakuutus. Sellainen vakuutus, joka korvaa vain koiran tekemiset ym. Mutta ei sairasvakuutuksia ym.

Kyllä mä sen rodullisenkin vakuuttaisin :) Minusta on parempi olla vakuutus, kun koiran kanssa nyt ei kuitenkaan voi olla 100% mitä tapahtuu.

• paivansadeko

koirilta kaikki vakuutukset vuosia sitten. Kohtuleikkauksiin meiltä on kulunut noin 1080 euroa 23 vuoden aikana. Ne ovat ainoat sellaiset eläinlääkärikulut jotka ovat johtuneet sairastumisesta.
      Vuosia myös makselin aikoinaan aivan turhaan vakuutusmaksuja.

Tällä hetkellä ainoa vakuutettu koira on minulla sijoituksessa oleva narttu ja ihan siitä syystä ettei se ole minun oma vielä. Tätäkään vakuutusta ei olla kertaakaan tarvittu.

Tietysti ymmärrän että, joillakin roduilla vakuutus kannattaa ottaa. Collie on kuitenkin aika perusterve rotu joten me tuskin koskaan otamme vakuutuksia enää uudestaan.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      136
      5831
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      181
      3513
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      28
      2627
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      465
      2558
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2305
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      181
      1882
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      128
      1457
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      36
      1242
    9. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      54
      1148
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1036
    Aihe