Fabia 1.4 TDI kokemuksia ?

osto edessä?

Alkoi kiinnostamaan kyseinen pikkudiesel combina. Hintaero 1.9 koneeseen on aika suuri joten kokemukset tästä kiinnostaisivat !

14

8311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaveri kehui

      juuri tuota kokoa omansa kun on. Itse pidän parempina konevaihtoehtoina 1,6 pensaa ja 1,9 dieseliä.

    • Kantsiskohan

      Miättii viälä, Skodaa yleensä.

    • Sitte lienee

      Öljyn kulutus tässä mallissa?
      Tuossa kun on alla vähän keskustelua aiheesta.

      • Sillekkin

        Puhumattakaan muista vioista ja puutteista.


    • tärisee...

      Täristää 3pyttyinen tyhjäkäynin lähettyvillä ettei tekarit meinaa suussa pysyä. Mikä kone lie, eikös se ole katkaistu siitä 1,9 koneesta. Joku hätäpäissään suunitellut sen. Hyndaikin siirtyi 4pyttyiseen.

      • ei eksy

        Eikös kaikki kolmepyttyset oo 1,2 koneita?


    • Taas kirjoittelevat tyypit jotka ei oo nähneet autoo kuin kuvissa.
      Kakskytkaheksan tonnia helmikuusta on tullu ajettua,öljyä on mennyt 0,7 litraa.
      Naftan keskikulutus on ollu 4,3 litraa satasella reippaalla ajolla.
      Autossa ei pienintäkään moittimista lukuunottamatta huonohkoa alavääntöä, siis alle kahentonnin kierroksissa.
      Voin kyllä vilpittömästi suositella.

      • alkup. kysyjä

        Mukava lukea asiallisiakin kommentteja täällä.

        kiinnostaisi myös miten talviautoilu on sujunut eli onko auto kylmä, entäpäs ajo-ominaisuudet lumisilla/polanteisilla teillä jne ?


      • alkup. kysyjä kirjoitti:

        Mukava lukea asiallisiakin kommentteja täällä.

        kiinnostaisi myös miten talviautoilu on sujunut eli onko auto kylmä, entäpäs ajo-ominaisuudet lumisilla/polanteisilla teillä jne ?

        Itekin vähän jännäsin kuinka lämpö pysyy,koska työautona mulla on Hyundai Gets ja sehän melko vastaavalla koneella.
        Getsissä lämpömittari putoo kuin lehmän häntä kaupunkiajossa.
        Fabia lämpiää suht nopeesti ja pitää lämpönsä myös tyhjäkäynnillä kaupungissa.
        Renkaistahan paljolti riippuu mitenkä auto käyttäytyy,ite laitoin hakkapeliitat alle ja niillä ainakin pärjäsi hyvin ,tosin täällä etelässähän ei mitään kovin huonoja kelejä ollutkaan.
        Kyllä Fabialla talvella pärjää.


      • hannu

        Kuinka viellä jaksat kehua sitä 3 pyttystä dieseliä? Parhaiten 3 pyttynen kone kaikkine tärinöineen ja resonansseineen on sopinut valmetin 502 traktoriin, missä ei muutenkaan ole mukavuutta. Muuten skoda fabia on hyvä auto, ainakin uudella 1,4 80 hv. bensakoneella, ja kulutus pysynyt seka-ajossa alle 6l/100 km. Dieselin hankintaa ei voi perustella halvemmilla käyttökuluilla koska d. on kolme tonnia kalliimpi ja lisäksi tulee reilu 400€ vuotuinen dieselvero maksettavaksi. Ja ennen kaikkea bensakoneellinen paljon jouheampi ajettava.


      • hannu kirjoitti:

        Kuinka viellä jaksat kehua sitä 3 pyttystä dieseliä? Parhaiten 3 pyttynen kone kaikkine tärinöineen ja resonansseineen on sopinut valmetin 502 traktoriin, missä ei muutenkaan ole mukavuutta. Muuten skoda fabia on hyvä auto, ainakin uudella 1,4 80 hv. bensakoneella, ja kulutus pysynyt seka-ajossa alle 6l/100 km. Dieselin hankintaa ei voi perustella halvemmilla käyttökuluilla koska d. on kolme tonnia kalliimpi ja lisäksi tulee reilu 400€ vuotuinen dieselvero maksettavaksi. Ja ennen kaikkea bensakoneellinen paljon jouheampi ajettava.

        Kyllä mun mielestä omani on jouheampi ajettava kuin mamman Octavia 1,8.n koneella.
        Yhtä kaikki,makuasia,sitäpaitti mä nyt vaan tykkään ajella diisselillä.


      • koeajaneena
        vanha-erkki kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä omani on jouheampi ajettava kuin mamman Octavia 1,8.n koneella.
        Yhtä kaikki,makuasia,sitäpaitti mä nyt vaan tykkään ajella diisselillä.

        olen myös vahvasti sitä mieltä, että dieselissä tuota vääntöä löytyy huomattavasti paremmin. alakierroksille (alle 2000) tarvitsisi ehkä hiukan piristystä, mutta muuten toimii mainiosti.

        suosittelen ehdottmasti tuota diesel-mallia, jos tuntuu että ei usko siihen riitä, niin ei kuin koeajamaan.

        ja näin junttikansan edustajinahan meille tuo traktorin ääni on lähinnä kotoisa. Tosin sekin nakutus loppuu kun autolla lähdetään liikkeelle.


      • aloittaja

        Kävin sitten koeajamassa kyseisen mallin ja yllätyin positiivisesti! Eihän se tietysti mikään raketti voi olla mutta minulle riittää hyvin. Kiihtyvyys tuntui pienillä kierroksilla olevan jopa parempi kuin nykyisessä 1.6 bensakärryssä! Ajettavuus oli myös kohdallaan.

        Nyt vain tarjouskierros muutamasta liikkeestä ja Fabia tilaukseen!


    • 50000 mittarissa

      Eikä ongelmia. Todella hyvä matka-ajossa ja pihi kulutukseltaan kaupungissa. Ei ole ollut ongelmia alaväännön suhteen. Eipä ole kukaan edes arvannut,että on kolmipyttyinen! Pienoinen yllätys koeajaneille koneen hyvä vääntö. EIKÄ SYÖ ÖLJYÄ!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe