Ufofobiaa liikkellä

terapeutti

Fobian sairastanut hakee itselleen ja ystävileen seuraavia itsesugersion totuuksia:

- Mielikuvitusta kaikki
- Aistiharhoja aivan kaikki
- Valokuvat ja videot huijausta
- Joukkosugersiot varsin tavallisia
- Mitä tiede ei ole tunnustanut ei ole totta
- Minä tiedän muut eivät joten olen tietoineni ylivertainen
- Tiedän vaikka en ole selvittänyt asiaa, eikä tarvitsekkaan katso ed.

25

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antiterapeutti

Fobia-fobiaan sairastanut hakee itselleen ja ystävileen seuraavia itsesugersion totuuksia:

- Mielikuvitusta kaikki

• AdvocateusDiaboli

Olen samaa mieltä. Totaalikieltäjän ajatuksien kuvailemisessa ainakin oikeansuuntainen lista.
        Mitä vastaisi skepo? Kirjoitan nyt tietysti vain omalta näkökannaltani, enkä väitä edustavani kattavasti skeopojen ajattelua.

- Mielikuvitusta kaikki
        -- Osa varmaaan on.

-- Etenkään vääriä tulkintoja nähdystä tai edes aistiharhoja ei voi sulkea kaikissa tapauksissa pois.

--Osa on. Osa taas on niin epäselviä, ettei varmaa tunnistusta voi tehdä. Nykyään digikuvista on kuulemma erotettavissa sormenjälki, joka paljastaisi manipuloinnin. Ei liene kuitenkaan nyrkkipajojen ulottuvilla. Aitojen kuvien tunnistaminen vaatii asiantuntemusta ja tekniikkaa.

--Eivät varmasti tavallisia. Ehkä mahdollisia. Vertaa noitavainojen torajyväpsykoosit.

-- Jos näin olisi, maailma olisi kovin erinäköinen paikka. Tiede on ensimäisenä tunnustamassa, ettei tiedä kaikkea. (sori tieteen personointi)

--"Ihmistä, joka väittää olevansa varma asiasta, jota ei voi varmuudella tietää, ei voi pitää viisaana." (Muistinvaraisesti Aristotelesta lainaten)
        Tämä tietysti pätee niin kieltäjiin kuin ilman todisteita vakaasti uskonsa tiedoksi väittäjiin.

-- Jääräpäistä tyhmyytä ei kai tarvitse kommentoida?? Sitähän maailmaan mahtuu.

• jäpti on

Suomalaaseen perusluonteeseen kuuluu notta, vaikka asijaa en tiärä, niin hanttihin panen.
        Ei siinä piräs olla häppeemistä.

• DarkNinjaHiiri

Koko jutun suurin riski on se että uhraa itsensä tieteen tutkimattomalla (tabulla?) alueella: UFO.

Kaikki eivät harrasta empiiristä tutkimusta kuten viralliset UFO-tutkijat. Toinen lähestymistapa on miettiä lentohärveleiden näkyvyyttä videoilta jotka ovat suurimmaksi osaksi feikkejä. Kolmas tapa on laskea matemaattisesti objektien kykyä lentää. Painovoima/Antigravitaatio/Teslat jne...

Ninja hiiret ovat ennemmin empiirisen lähestymistavan kannalla lähestyttäessä vaikeita kysymyksiä liittyen kolmeen kirjaimeen.

Samaa narua vedetään toivottavasti O______X

• taulu
        DarkNinjaHiiri kirjoitti:

Koko jutun suurin riski on se että uhraa itsensä tieteen tutkimattomalla (tabulla?) alueella: UFO.

Kaikki eivät harrasta empiiristä tutkimusta kuten viralliset UFO-tutkijat. Toinen lähestymistapa on miettiä lentohärveleiden näkyvyyttä videoilta jotka ovat suurimmaksi osaksi feikkejä. Kolmas tapa on laskea matemaattisesti objektien kykyä lentää. Painovoima/Antigravitaatio/Teslat jne...

Ninja hiiret ovat ennemmin empiirisen lähestymistavan kannalla lähestyttäessä vaikeita kysymyksiä liittyen kolmeen kirjaimeen.

Samaa narua vedetään toivottavasti O______X

Rasa = tyhjä.
        Tabula rasa, tyhjä taulu, tutkimaton alue, pimeä Afrikka (vanhoissa kartoissa musta alue)
        (AD)

• Taulu =

• tyhmäköhän?

• AdvocateusDiaboli kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Totaalikieltäjän ajatuksien kuvailemisessa ainakin oikeansuuntainen lista.
        Mitä vastaisi skepo? Kirjoitan nyt tietysti vain omalta näkökannaltani, enkä väitä edustavani kattavasti skeopojen ajattelua.

- Mielikuvitusta kaikki
        -- Osa varmaaan on.

-- Etenkään vääriä tulkintoja nähdystä tai edes aistiharhoja ei voi sulkea kaikissa tapauksissa pois.

--Osa on. Osa taas on niin epäselviä, ettei varmaa tunnistusta voi tehdä. Nykyään digikuvista on kuulemma erotettavissa sormenjälki, joka paljastaisi manipuloinnin. Ei liene kuitenkaan nyrkkipajojen ulottuvilla. Aitojen kuvien tunnistaminen vaatii asiantuntemusta ja tekniikkaa.

--Eivät varmasti tavallisia. Ehkä mahdollisia. Vertaa noitavainojen torajyväpsykoosit.

-- Jos näin olisi, maailma olisi kovin erinäköinen paikka. Tiede on ensimäisenä tunnustamassa, ettei tiedä kaikkea. (sori tieteen personointi)

--"Ihmistä, joka väittää olevansa varma asiasta, jota ei voi varmuudella tietää, ei voi pitää viisaana." (Muistinvaraisesti Aristotelesta lainaten)
        Tämä tietysti pätee niin kieltäjiin kuin ilman todisteita vakaasti uskonsa tiedoksi väittäjiin.

-- Jääräpäistä tyhmyytä ei kai tarvitse kommentoida?? Sitähän maailmaan mahtuu.

Onhan tietty mahdollista tehdä feikkauksia täysin ilman muokkaamatta itse kuvaa vaan askartelemalla fyysisen objektin jonka saa kekseliäisyyden ja mielikuvituksen avulla näyttämään realistiselta.

• ebis
        Owashi kirjoitti:

Onhan tietty mahdollista tehdä feikkauksia täysin ilman muokkaamatta itse kuvaa vaan askartelemalla fyysisen objektin jonka saa kekseliäisyyden ja mielikuvituksen avulla näyttämään realistiselta.

Osaakohan tämä fiktiivinen mielikuvituspersoona puhua ja kirjoittaa jostain muustakin, kuin tästä sanasta johon on jäänyt koukuun ?

Onhan tietty mahdollista...............

HEI HYVÄÄ PÄIVÄÄÄÄÄÄÄÄÄ VAAAAAAAAAAAN !

• PirunOmaKätyri
        Owashi kirjoitti:

Oliha se joku kevin kosner,mikä lie joka teki leikki ufoja ja kuvaili niitä ja kauppa kävi kun häkä;)..Lmao.
        Sin?,its just a word.

• aito ihmetteliä
        Owashi kirjoitti:

hyvinkin vanhalla valokuvaustekniikalla saatu kuvaan muka kaikenlaisia haamuja, jotka nykytekniikalla KAIKKI on todettu väärennöksisi. Että nykytekniikalla voidaan saada filmille, esimerkiksi että Elvis soittaa kitaraa pilvenreunalla enkelin siivet selässä.

• TJ eden

kaikki, jotka tunnistivat itsensä..

• PirunOmaKätyri

Tuo numero 6;)....Bless me father,I make the sin.

• Marker Marking Rajateeto

Rajatiedossa on sama juttu aina. Kun pelätään rajatietoa, ei uskalleta myös sanoa että näki jotakin. Sanoo vain että en mä mitää nähny. Useassa perheessä yleensä vanhemmat pelkäävät rajatiedon asioita, ja vaikka lapsi sanoo että näki jotain outoa, vaikkapa henki tuli juttelemaan lapselle jotakin. Lapsi kertoo asiasta vanhemmille. Minä näin hengen talon takana joka jutteli minulle, se on kertonut minulle jo useamman päivän hauskoja asioita, se on kiltti minulle.

Vanhemmat alkavat pelkäämään lasta ja tyrkyttävät hoitoon. Aloitetaan lapsen tarkastus onko se terve, ja tervehän se on. Hoitajat sanovat vanhemmille että se on normaalia harhoja nähdä mutta epänormaalia on jos niiden harhojen kanssa alkaa puhumaan. No seuraavaksi alkaa lapsen lääkitys, no sitten sama henki tulee taas ja sanoo että jotakin vanhemmille pitäisi sanoa sellaista että ymmärtää sinut sellaisena kuin olet.

Jatkan jossain välin lisää. Tämä on vielä kesken mutta saatte jutella tuosta jos haluatte. :P

Lapsi kysyy hengeltä näyttäytyisikö se vanhemmille että he uskoisivat että henki ei ole harhaa. Henki suostuu ja näyttäytyy lapsen kanssa yhdessä vanhemmille. Lapsi sanoo vanhemmille, tuossa se nyt on. Vanhemmat kauhistuneena yrittävät kieltää asiaa ja kohta itsekin lähtevät lääkäriin. Lapsi kuitenkaan ei syönyt niitä lääkkeitä mitä sen olisi pitänyt syödä koska lapsi itse sanoi itselleen että on terve. No vanhemmat alkavat valittamaan lääkärille että he näkevät outoja olentoja, samoja mitä heidän lapsensa näkee.

Kun vanhemmat saapuvat kotiin, lapsi sanoo vanhemmille että miksi te syötte lääkkeitä vaikka teillä on terveet paperit mukana. Vanhemmat sanovat että se on sairasta nähdä tuollaisia ja ne pitää heti kieltää koska semmoisia ei ole olemassakaan. Lapsi kysyy että miksi sitä minun henki kaveria ei voi olla olemassa, vaikka te juuri näitte hänet. Vanhemmat sanoo että älä rupea tyhmää leikkimään, me tiedämme mitä näimme ja se oli harhakuva. Lapsi kysyy että millä saan teille todistettua sitten että hän on olemassa. Vanhemmat tähän sanoo että jos niitä olisi niin niitä olisi jokapuolella.

Lapsi vastaa tähän että onhan niitä jokapuolella, mutta tuo yksi näyttäytyi minulle koska meidän suvulla on jotain yhteistä sen hengen kanssa. Vanhemmat tähän vastaa niitähän pitäisi nähdä sitten kokoajan eikä vain yhtä vain. Lapsi sanoo kyllä henkiä on olemassa, että sekin henki minkä näitte niin on olemassa. Vanhemmat sanoo todista se että se on olemassa. Lapsi sanoo millä minä todistan, teenkö saman uudelleen kuin viimeksi. Vanhemmat sanoo että teeppä sama niin katsotaan onko totta. Lapsi kysyy henkeä uudelleen näyttäytymään ja viimeinen kerta vanhemmilla.

Seuraavaksi vanhemmat näkee taas sen saman hengen, henki sanoo vielä vanhemmille että miksi ette usko lastanne, miksi ette kuuntele häntä mitä hänellä on kerrottavana, miksi ette usko minuun. Vanhemmat sanoo mielessä että tuommoisia ei voi olla olemassa, olen tulossa hulluksi. No heti sinäpäivänä ne hankkivat hoitoa, ja saavatkin, oman lapsen lähettävät jonnekkin toiseen kotiin, koska luulevat oman lapsensa tulleensa hulluksi. No henki seuraa lasta, mutta mitenköhän seuraava perhe tekee hengen ja lapsen kanssa. Uskookohan seuraava perhe mitä lapsi sanoo hengestä. Se jää nähtäväksi. ;)

Tässä oli ainakin jotakin rajatieto pelosta. Vähän hauskalla tyylillä, mutta on tuo aikalailla tosiasiaakin, noin taitaa usea vanhempi tehdä. :P

• niin...
        Marker Marking Rajateeto kirjoitti:

Lapsi kysyy hengeltä näyttäytyisikö se vanhemmille että he uskoisivat että henki ei ole harhaa. Henki suostuu ja näyttäytyy lapsen kanssa yhdessä vanhemmille. Lapsi sanoo vanhemmille, tuossa se nyt on. Vanhemmat kauhistuneena yrittävät kieltää asiaa ja kohta itsekin lähtevät lääkäriin. Lapsi kuitenkaan ei syönyt niitä lääkkeitä mitä sen olisi pitänyt syödä koska lapsi itse sanoi itselleen että on terve. No vanhemmat alkavat valittamaan lääkärille että he näkevät outoja olentoja, samoja mitä heidän lapsensa näkee.

Kun vanhemmat saapuvat kotiin, lapsi sanoo vanhemmille että miksi te syötte lääkkeitä vaikka teillä on terveet paperit mukana. Vanhemmat sanovat että se on sairasta nähdä tuollaisia ja ne pitää heti kieltää koska semmoisia ei ole olemassakaan. Lapsi kysyy että miksi sitä minun henki kaveria ei voi olla olemassa, vaikka te juuri näitte hänet. Vanhemmat sanoo että älä rupea tyhmää leikkimään, me tiedämme mitä näimme ja se oli harhakuva. Lapsi kysyy että millä saan teille todistettua sitten että hän on olemassa. Vanhemmat tähän sanoo että jos niitä olisi niin niitä olisi jokapuolella.

Lapsi vastaa tähän että onhan niitä jokapuolella, mutta tuo yksi näyttäytyi minulle koska meidän suvulla on jotain yhteistä sen hengen kanssa. Vanhemmat tähän vastaa niitähän pitäisi nähdä sitten kokoajan eikä vain yhtä vain. Lapsi sanoo kyllä henkiä on olemassa, että sekin henki minkä näitte niin on olemassa. Vanhemmat sanoo todista se että se on olemassa. Lapsi sanoo millä minä todistan, teenkö saman uudelleen kuin viimeksi. Vanhemmat sanoo että teeppä sama niin katsotaan onko totta. Lapsi kysyy henkeä uudelleen näyttäytymään ja viimeinen kerta vanhemmilla.

Seuraavaksi vanhemmat näkee taas sen saman hengen, henki sanoo vielä vanhemmille että miksi ette usko lastanne, miksi ette kuuntele häntä mitä hänellä on kerrottavana, miksi ette usko minuun. Vanhemmat sanoo mielessä että tuommoisia ei voi olla olemassa, olen tulossa hulluksi. No heti sinäpäivänä ne hankkivat hoitoa, ja saavatkin, oman lapsen lähettävät jonnekkin toiseen kotiin, koska luulevat oman lapsensa tulleensa hulluksi. No henki seuraa lasta, mutta mitenköhän seuraava perhe tekee hengen ja lapsen kanssa. Uskookohan seuraava perhe mitä lapsi sanoo hengestä. Se jää nähtäväksi. ;)

Tässä oli ainakin jotakin rajatieto pelosta. Vähän hauskalla tyylillä, mutta on tuo aikalailla tosiasiaakin, noin taitaa usea vanhempi tehdä. :P

Ehkäpä tuo pelko tuntematonta kohtaan on osapuilleen tuollaista, kun ensimmäisessä tarinassa kirjoitit. Et taida itse olla vielä aikuinen, koska tekstistä paistaa jonkinlainen jälkikapinahenki (pelko?) aikuisuutta kohtaan.

Mutta yksikään lääkäri ei totisesti määrää lääkkeitä lapselle (tai aikuisellekaan) vain sen takia, että tämä kertoo nähneensä hengen ja keskustelleensa sen kanssa. Kun aistiharhat liittyvät psykoosiin, on varmasti muitakin oireita lääkehoidon perusteeksi.

Muistellaanpa vain jokainen omaa lapsuutta. Eikös sinne vain mahtunut joku mielikuvituskaveri mukaan. Lapsella on ainutlaatuinen kyky fantasioida, mikä on mielestäni vain myönteinen asia.

niin... kirjoitti:

Ehkäpä tuo pelko tuntematonta kohtaan on osapuilleen tuollaista, kun ensimmäisessä tarinassa kirjoitit. Et taida itse olla vielä aikuinen, koska tekstistä paistaa jonkinlainen jälkikapinahenki (pelko?) aikuisuutta kohtaan.

Mutta yksikään lääkäri ei totisesti määrää lääkkeitä lapselle (tai aikuisellekaan) vain sen takia, että tämä kertoo nähneensä hengen ja keskustelleensa sen kanssa. Kun aistiharhat liittyvät psykoosiin, on varmasti muitakin oireita lääkehoidon perusteeksi.

Muistellaanpa vain jokainen omaa lapsuutta. Eikös sinne vain mahtunut joku mielikuvituskaveri mukaan. Lapsella on ainutlaatuinen kyky fantasioida, mikä on mielestäni vain myönteinen asia.

Tämä on hyvin tärkeä muistaa lapsien ja aikuistenkin. Aikuisille ihmisille on kerrottu ennen vanhaan niistä ja näistä, ennen uskottiin myös eri tavalla kuin nyt. Ei ollut tietokoneita tai muita vempeleitä. Eli hyvin vanhat ihmiset ajattelevat eri tavalla kuin nuoret. Moni nuorikin ihminen täälläkin on vähän sellainen että hän on oppinut samalla tavalla kuin vanhemmatkin. Itse omien vanhempien suusta on kuullut samat asiat joku nuori ihminen ja samalla kertonut myös lapsilleen samat asiat. Ei kummituksia ole, ne ovat vain satua. Niinhän ne vanhemmat sanovat.

Eikä oikeastaan koskaan aikuiseksi kannata tullakkaan. Voi aikuistua, mutta ei kannata aikuistua liikaa, koska sitten tulee niitä äreän näköisiä aikuisia jotka määrittelevät ihmiset kuka on outo ja kuka ei. Kuten olette huomanneet kaikki lapsuudessa että lapsena ei välitetty miltä kukin näytti, pääasiana vain oli että se oli hyvä kaveri. Nykyään nuorisokin määrittelee ihmisistä oudon ja järkevän. Jopa vaatteistakin ne määrittelee, tai kävely tyylistä tai näöstä.

Jos ei polta sätkää koulussa, se on outo tyyppi suurimman osan nuorison mielestä. Aina on selän takana puhumista. Hei tuolla taas on tuo yks, voi vitsi mikä friikki. Niin, muukalaiset yrittävät auttaa meitä tässäkin ongelmassa. Eli meidän on tultava ymmärtämään toisiamme vaikka miltä kukin näyttäisi. Todellakin toisen ymmärtäminen on hieno asia, koska sillä päästään todelliseen rauhaan ja rakkauteen. Ainakin osaa muukalaiset on pystyneet auttamaan, esimerkiksi minä olen heti muukalaisten aluksen näkemisen jälkeen ymmärtänyt elämän lähteen.

Vain sen yhden näkemisen. Että oli se mukavaa että he auttoivat mieltäni. Tunsin joskus itseni erilaiseksi, ei joukkoon kuuluvalta, mutta sinä päivänä kun heidän aluksensa meni ohitseni, sinä päivänä elämäni muuttui täysin. Rupesin tutkimaan entistä enemmän elämää, kaikkea jännää. Ymmärsin enemmän omastakin elämästä ja ympärillä olevasta elämästä. Tuli mieleen myös sellainen asia kuin että maailma on kummallinen paikka, sieltä löytyy aina lisää etsittävää ja löydettävää jos vain jaksaa puurtaa etsintöjen parissa.

Erilaisuus ei ole sairaus, erilaisuus on oma itsensä. Mitä sitä seurata muiden jalan jälkiä, kun voi omiakin polkuja pitkin kävellä. Tämän monet nuoret ja aikuiset unohtavat. Tässä oli jotain kiinnostavaa asiaa vähän siitäkin miten maailmankuva muuttuu entistä suuremmaksi.

• jatka sillä

ei näitä viitsi kukaan oikeasti lukea.

• se on suggestio, ei sugersio.

• terrapeutti

korjasit ! Asia ilmeisesti on tullut kyllä ymmäretyksi, vai kuinka on muista kirjoituksista voinut päätellä. Oliko pilkut oikeassa kohdassa ?

• AdvocateusDiaboli

Kirjoittaja taisi olla melko nuori. Tuskin vielä esikoisnovelliaan kirjoittanut edes pöytälaatikkoon; saati sitten kiikuttanut kustantajalle. Hänen listansa oli kuitenkn hyvä keskustelun avaus. Ihmetyttää vanhaa äijää, ettei kunnon keskustelua synny. Voisit hyvä Sharyn itse asioihin varmasti perehtyneenä (Atoraxia ei muuten saada) kertoa oman kantasi.
        Ystävällisesti Hän.

Kirjoittaja taisi olla melko nuori. Tuskin vielä esikoisnovelliaan kirjoittanut edes pöytälaatikkoon; saati sitten kiikuttanut kustantajalle. Hänen listansa oli kuitenkn hyvä keskustelun avaus. Ihmetyttää vanhaa äijää, ettei kunnon keskustelua synny. Voisit hyvä Sharyn itse asioihin varmasti perehtyneenä (Atoraxia ei muuten saada) kertoa oman kantasi.
        Ystävällisesti Hän.

Mitä tarkoitat sillä, ettei Atoroxia saada? Vai tarkoitatko, että se ansaitaan? Sain muuten omani aikamatkanovellista. Käänsivät sen suureksi ällistyksekseni unkariksi.

Keskusteluketjun aloittaja on ilmaissut itseään varsin selkeästi ranskalaisin viivoin, mistä hänelle kiitos. Välillä joutuu selvittämään mielipiteitä, joista ei ottaisi selvää pirun isoäitikään. Sen vuoksi toivoisin, että tapahtuisi lisäkehitystä eli termit olisivat oikein kirjoitettuja.

• AdvocateusDiaboli
        sharyn kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, ettei Atoroxia saada? Vai tarkoitatko, että se ansaitaan? Sain muuten omani aikamatkanovellista. Käänsivät sen suureksi ällistyksekseni unkariksi.

Keskusteluketjun aloittaja on ilmaissut itseään varsin selkeästi ranskalaisin viivoin, mistä hänelle kiitos. Välillä joutuu selvittämään mielipiteitä, joista ei ottaisi selvää pirun isoäitikään. Sen vuoksi toivoisin, että tapahtuisi lisäkehitystä eli termit olisivat oikein kirjoitettuja.

Käsittäkseni palkinto saadaan kirjallisten (SciFi) ansioiden perusteella.
        Terminologian suhteen olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Joitain aikoja mm. Owashi pyrki selvittämään terminologiaa, mutta useille kirjoittajille UFO on maan ulkoisen älyn avaruusalus ja skeptikko asioista tietämätön totaalikieltäjä.
        Valitettavasti.
        Kun olet kirjoittanut palkittua scifiä, sinun täytyy olla melko perehtynyt asioihin ja ajatustavaltasi hyvinkin joustava. Asiantuntemuksesi voisi tuoda uusia tuoreita näkemyksiä keskusteluun, jonka taso tuntuu aina välillä lähestyvän rajatta nollaa.
        Ps. Voisitko kertoa novellisi nimen ja mistä sen saisi tilatuksi. Olen itse SciFi-friikki, mutta olen vasta äskettäin (n.1998-2000) alkanut kerätä SF-kirjallisuutta omaan kirjahyllyyni ja tilaa on vielä.

Käsittäkseni palkinto saadaan kirjallisten (SciFi) ansioiden perusteella.
        Terminologian suhteen olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Joitain aikoja mm. Owashi pyrki selvittämään terminologiaa, mutta useille kirjoittajille UFO on maan ulkoisen älyn avaruusalus ja skeptikko asioista tietämätön totaalikieltäjä.
        Valitettavasti.
        Kun olet kirjoittanut palkittua scifiä, sinun täytyy olla melko perehtynyt asioihin ja ajatustavaltasi hyvinkin joustava. Asiantuntemuksesi voisi tuoda uusia tuoreita näkemyksiä keskusteluun, jonka taso tuntuu aina välillä lähestyvän rajatta nollaa.
        Ps. Voisitko kertoa novellisi nimen ja mistä sen saisi tilatuksi. Olen itse SciFi-friikki, mutta olen vasta äskettäin (n.1998-2000) alkanut kerätä SF-kirjallisuutta omaan kirjahyllyyni ja tilaa on vielä.

novellejani julkaistiin Portti- ja Aikakone-lehdissä. Olin monta vuotta Aikakoneen tiedetoimittaja. Palkintonovelli oli "Napoleonin vaihtoviikot".

En ole enää pyörinyt aktiivisesti scifi-piireissä, mutta alaa seuraan. Fiktiivinen kirjallisuus on muuten ajanut UFO-ilmiöiden ohi, suosittelen Alistair Reynoldsia...

• AdvocateusDiaboli
        sharyn kirjoitti:

novellejani julkaistiin Portti- ja Aikakone-lehdissä. Olin monta vuotta Aikakoneen tiedetoimittaja. Palkintonovelli oli "Napoleonin vaihtoviikot".

En ole enää pyörinyt aktiivisesti scifi-piireissä, mutta alaa seuraan. Fiktiivinen kirjallisuus on muuten ajanut UFO-ilmiöiden ohi, suosittelen Alistair Reynoldsia...

Olen lukenut kyseisen herran suomennetun tuotannon. Lisää kiihkeästi odottelee hän.
        Yritän löytää Napoleonin vaihtoviikot. Kiitos.
        Ps. Tiedetoimittajalla taitaa olla jonkinlaista koulutuspohjaa. Tähtisen Leena (nimi on sulle ehkä tuttu), joka on myös kirjoittanut aikakoneista, oli Kaanaan kansakoulussa ja myöhemmin Raision yhteiskoulussa kolulukavereita. Yhtä luokkaa alempana ja likka. Yäk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2208
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1504
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      93
      1043
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe